Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé nevezmou práci nejčastěji kvůli směnám, víkendům a dojíždění

Firmy ve Zlínském kraji marně shánějí pracovníky, lidé nechtějí pracovat na směny nebo dojíždět. Přesto nezaměstnanost v kraji klesá, na konci října ještě nebyla nižší než letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J77a26n 24A79d94l26e37r 2186601796576

Slušovičák zapoměl připomenout, jak se to má s dopravou do Slušek. Není jako za Čuby, co dvacet minut autobus do Zlína a jinam, pro členy zdarma.

Dnes se po směně zkrátka nazpět dostat nedá (i v celkem frekventovaných Napajedlích jede poslední autobus na Zlín zhruba v 9:30), někdy ani na směnu.

A brát si taxi? To firma neproplatí.

+1/0
13.11.2015 13:10

P70a97v88e65l 30M97a15r43e42š 8135450357475

Co autem?

Dojíždí tak stovky lidí. nebo se domluví se a jedou tři/čtyři jedním

0/−1
13.11.2015 13:22
Foto

J60a50n 38A65d95l26e33r 2726921416446

To nefunguje trvale - stačí, když majitel vypadne z kola. Ne pouze při dovolené nebo nemoci, ale může odejít z pracovniště, což při dnešní fluktuaci levných pracovních sil je spíše pravděpodobné.

Potom odpadnou i ti další - a najedou jsou čtyři lidi bez práce.

Podobnou logistiku jsem zažil.

+1/0
13.11.2015 15:51

P25a74v67e67l 90M88a37r80e12š 8795440417785

Tak já ale nemyslel, že z těch 4 má auto jen jeden, nežijeme v socialismu.

Spolujízdu kolegové z práce praktikují kvůli úspoře, ne kvůli tomu, že ostatní tři auto nemají.

Na venkově je (  i kvůli frekvenci VD) auto nutnost , slušnější Felda na dojíždění do sousedního města za prací se dnes pořídí i za dvacku.

0/−1
13.11.2015 16:10
Foto

J59a95n 42A83d93l32e80r 2426891766296

Vy jste si možná nevšimnul, že se zde hovoříme nejčastěji o t.zv. dlouhodobě nezaměstnaných ("t.zv." proto, že dlouhodobá nezaměstnanost není zákonem definována).

U těch (z fiktivních čtyř) nemá auto pouze jeden, ale možná žádný - z čeho by je provozovali?

Pokud někdo z nich nějakou popelnici, nejspíše dosti starou, vlastní, hrozí ještě další komplikace - čtveřice možná na směnu neodjede, jelikož se starý stroj porouchá. A hned naskočí neomluvená absence a vyhazovy - média budou mít zase téma ku psaní: "Jací jsou ti nezaměstnaní flákači a příživníci".

O řešení problémů v proudové výrobě, kdy mi vypadnou čtyři lidi z např. patnácti, ani nehovoře.

Proto musím opakovat - podnikatelé mimo dostupné oblasti mohou skučet po pracovní síle jak chtějí. Dokud nebude zajištěna cenově snesitelná dopravní obslužnost, pak mají smůlu.

0/0
16.11.2015 14:09

P54a86v70e22l 43M55a83r77e65š 8535490547405

Na venkově má nějaký byť  vrakoidní automobil skoro každý, ona to je v těch vsích životní nutnost.Nejde přitom jen o dojíždění do práce, ale na venkově mnohdy není ani hospoda, obchod, o doktorovy a službách nemluvě. Právě proto, že za 25 let už si lidé na mizernou dopravní obslužnost venkova zvykly a chtě nechtě se přizpůsobili . To je zkrátka jedna z nevýhod života na venkově, na druhou stranu tam jsou jiné výhody lidem z měst neznámé.

Ty vesnické popelnice zvenku mnohdy vypadají strašně, ale lidé je opečovávaní, protože vědí,že jinou si jen tak nepořídí, takže technicky bývají v lepším pořádku než u nás měštáků, kteří můžeme kdykoli jet šalinou, když ráno nenastartujeme.

Doprava do práce není věcí vašeho zaměstnavatele, ale vaší vlastní, je vaší věcí jak se dostanete na pracoviště.

V nepřetržitém provozu jsem léta dělal mistra takže o problémech s nepřítomností obsluhy něco vím :-).

0/0
16.11.2015 15:40
Foto

J47a51n 53A75d63l32e67r 2256181596166

Tím, že je doprava věc zaměstnance, se vracíme k jádru problému - nelze vyčítat dělníkovi, že se do místa nepřístupného (a tím dnes Slušovice jsou) bez auta nedostane.

Pracáky (a podnikatelé) to v článku staví tak, že se lidem nechce - ale to je pouhá manipulativní medializace problému. Pokud krajští úředníci nezajistí dopravní obslužnost (a ta, jak sám potvrzujete, je mizerná a závisí mnohdy na toleranci PČR), tak jiní úředníci ve článku nemají co naznačovat, že nezaměstnaní jsou pouze líná, neochotná tlupa.

Pokud jsme u bývalých zaměstnání - to mé je ekonomika práce v nepřetržitém provozu. Takže si rozumíme.

0/0
16.11.2015 17:53
Foto

R10o83m49a77n 69K60o12z35e97l 4477226133274

Zas tak hrozné to není, i z odpolední se ze Slušovic do Zlína dostanete, o víkendech je to horší, to je fakt.

0/0
13.11.2015 18:16

P25a47v56e94l 66M75a34r19e50š 8115450527785

Ani se těm lidem nedivím.

Nudná, monotónní práce, kterou po třech dnech zaučení zvládne i šimpanz, osobní život nulový. Jeden týden nikam nemůžete, protože vstáváte v pět, druhý týden nikam nemůžete, bo přijdete dom v jedenáct, třetí týden děláte přes noc a půl dne prospíte.

U obráběcích linek hluk, někdy řezná kapalina. Poctivé řemeslo kovoobrábění, kdy dělník u stroje musel být vyučený a rozumět věci s CNC automaty mizí a operátor obráběcího stroje je jen cvičená, špatně placená opice, která dohlíží na automatickou mašinu.

Buzerace, směrnice málem i na to kterou rukou si vytírat zadek. Nejen na linkách, ale i u techniků , kontrolorů a THP. A mistři v tomhle jsou šikmoocí.

Ve většině továren, montoven a výrob by vůbec noční směna nemusela existovat, provozů kde nemůžete vypnout stroje a ty jedou nonstop zase tolik není ( ocelárny, vysoké pece, chemičky - tam to možné bud není technologicky, nebo s obrovskými náklady).  Klasický lehký a střední průmysl a montovny, tam vypnout v deset večer linku a ráno ji zapnout by nebyl technicky vůbec žádný problém . jen by se musela o třetinu snížit výroba, tím pádem továrníkům zisky ( ale také náklady)

+2/0
13.11.2015 11:00

J15a77k66u19b 14S45e37m64e21r58á15d 2167176151511

pokud se nekdo ohani mzdou, je treba uvadet tu zakladni pro srovnani a az pak v zavorce treba kolik si clovek muze vydelat za prescasy atd....

+1/0
13.11.2015 10:45

P24a55v92e34l 47M35a59r26e75š 8725580427345

Jo, to je taky dobrý trik, přesčasy. Ve spoustě firem neplacené, jako součást základního platu

přesčasy ve třísměnném provozu ve výrobě jsou z logiky věci nesmysl, nebo má snad továrník někde bokem další linku pro lidi, co mu dělají přesčasy?

+2/0
13.11.2015 11:04

J95a58k81u13b 35S90e55m33e67r88á43d 2767746621131

tak to si clovek musi zjistit/ osefovat pri podepisovani smlouvy ....

0/0
13.11.2015 11:15
Foto

J87a51n 87A58d70l82e94r 2936181206146

Přesčasy ve třísměně nebo nepřetržitém provozu (to jsou de facto směny čtyři) jdou - jako záskok za nepřítomného nebo při poddimenzovanosti pracovními silami za trvale nepřítomného.

0/0
13.11.2015 15:53

M52i54l61e90n46a 54K13u12l68h62á75n11k79o26v59á 6283564661

,,ńedivím se,,,dojíždím do práce  a za bus platím přes dva tisíce ..a to je ještě luxus narvanými busy, čekáním na přestup atd,,,

+2/0
13.11.2015 8:21

P59a57v71l72í56n37a 34N83o98v71o51t11n63á 6739911311473

Městské divadlo Zlín hledalo přes úřad práce pokladní. Dva měsíce trvalo, než se ozvali na životopis, po osobním pohovoru a slib personalistky, že dají vědět i v případě, že si vybrali jiného uchazeče, neozvali se, možná výběrové řízení na oko a předem vybraný uchazeč. To že člověk projede nemalé peníze nikoho na ÚP nezajímá.

+4/0
13.11.2015 7:39

A10n70n75a 52V87e72s72e92l50á 3219490171420

To je pěkné , že manželky podnikatelů jsou na pracáku . Některé moje kamarádky jsou manželky podnikatelů, ale mají smůlu , protože manžel je nechce zaměstnat ve firmě , tak si hledají práci , jenže je nechtějí zaměstnat ani jiní podnikatelé , protože se znají , takže jediná práce , která vyjde je úklid za 55kč/hod. Kdyby to bylo tak jednoduché , tak se nenechají buzerovat od zaměstnanců na pracáku a jsou někde v normálním zaměstnání . Není to tak trošku diskriminace těchto žen ?

+3/0
12.11.2015 20:35

P21e64t47r 37N57i62v41n78i97c34k66ý 3612544415607

V čem je ta diskriminace? Že je nechtějí zaměstnat, protože je znají? To je přece běžné a normální. Zjistit si reference, nebo využít vlastní informace je přece základ při přijímání zaměstnanců.

0/0
13.11.2015 7:52

R66a97d12o18s58l77a58v 56K79l24a70u83d98a 5784158254832

Všichni se znají? A co v sousedním městě? Tam taky? Není to spíš nějaká výmluva? Znám dost manželek podnikatelů kteří normálně pracují u jiných firem.

+1/0
13.11.2015 8:14
Foto

R75o66m59a86n 62K36o25z39e88l 4677126463194

No nepřehánějte, konkrétně v tom Greineru se byl známý ucházet, protože chce změnit práci a nevzali ho.

+3/0
12.11.2015 18:08

K89a43r41e21l 35E51h19l 5406581636617

O jakou pozici se ucházel?...je to důležité dodat, aby informace měla svou váhu.

0/0
12.11.2015 19:25
Foto

R18o67m22a86n 77K41o10z91e18l 4817856873804

O tu pozici operátora, na kterou údajně nemůžou sehnat lidi.

+2/0
12.11.2015 19:39

M72i14r71o85s78l68a20v 56T19i69š34e37r 4529879524622

Tak Greiner kolikrát ani neodepíše na CV, ačkoliv na druhé straně si stěžují do novin, jak nejsou lidi.

+5/0
12.11.2015 22:01

V15o53j27t12ě97c78h 94D23r38á60p57a67l 1193380378144

Jako student VŠ, který do zařízení s třísměnným + víkendovým provozem chodí dvakrát do týdne na brigádu se těm lidem moc nedivím. Těch HPPček co tam potkávám ve výrobě s max 18k spíš míň čistýho mi je dost líto ... náročná práce ve stoje, s minimální možností nějakého kariérního růstu za mizerné peníze prostě netáhne a musí jim to teď zachraňovat brigádníci a agenturní zaměstnanci z Bulharska.

+12/0
12.11.2015 17:58

R55a59d47o31s79l33a61v 88K53l15a97u96d87a 5594358534562

Nabídnou 1000 éček a diví se že nikoho neseženou:-P  Jo soudruzi kapitalisti, jestli nemůžete sehnat zaměstnance, tak nabídněte víc. A to že se jedná o nekvalifikovanou práci si nechte od cesty.

+16/0
12.11.2015 17:41

R39a12d38o68v84a82n 93M19i57t56r27i21č 2519468792424

Nedávno jsem vyslechl rozhovor dvou rádobypodnikatelů, jak si stěžují, že zaměstnanci se už nebojí výpovědi a klidně si dovolí přijít za nimi do kanceláře a žádat vyšší mzdu. V nostalgii vzpomínali na devadesátá léta, kdy byla nezaměstnanost nová věc a vyhazovu se každý bál jak čert kříže a makal i za almužnu. Teď je to prý hrůza a podle nich by bylo dobře, kdyby zase přišla nějaká krize. Tolik asi k myšlení českých pseudokapitalistů, co se týče ekonomické prosperity a nedostatku pracovníků na trhu.

+10/0
12.11.2015 17:40

J29i80r92k49a 31S82v81o91b37o57d91a 2795965358782

Bych se vykaslal na dojizdeni to radeji sedet na podpore a mit klidek!!

+1/0
12.11.2015 17:37

K35r13y21š78t36o97f 45L69a76n53í22k 1329750435765

tak ja dojizdim přes celou republiku a mam taky klidek :-)

0/0
12.11.2015 17:54
Foto

J12a67n 28A63d67l77e42r 2146341566296

Podpora je pouze pár měsíců, pak následuje něco jako "osoba bez příjmů".

0/0
13.11.2015 13:08

P46a40v37e89l 23M21a31r77e90š 8175390667535

OBZP - jediná legální možnost, jak se vyhnout státní loupeži zvané povinné "sociální pojištění" Poměrně oblíbené u drobných živnostníků, kteří si založí místo živnosti sročko a jsou jeho jednatelem ;-D

předřečník zřejmě myslel OBZP - práce na černo.

0/0
13.11.2015 16:30

P43e83t21r 25R94i18h60a15k 7571598558336

Neni to muj pripad, ale dojizdejte nekam za 15t hrubeho.Vychodni naklady, zapadni ceny, tak kde ty prachy sakra jsou?

+16/0
12.11.2015 17:34

A61n42n67a 11V92e98s85e32l16á 3619140421850

Dojíždění vlastním autem se nevyplatí , ale vysvětlujte to státním zaměstnancům pod státní penzí . Většina z nich tomu nerozumí.

+7/0
12.11.2015 20:37

P39a11v10e97l 51M69a71r10e73š 8305820657265

Dojíždění vlastním vozem se rozhodně vyplatí časově, mnohdy i finančně oproti MHD. Palivo  je dnes levné ( naftu tankuji zcela běžně za 28.50 a to nevyhledávám nějaké extra levné pumpy), auta mají oproti devadesátým létům spotřebu o třetinu nižší ( moje Mondeo v naftě jezdí po Brně za 6 l průměr, a to mám hodně těžkou hnátu na plynu), a samotná auta jsou za celkově ohodně dostupnější. ( Slušnou ojetinu za tři platy koupíte, rezavou Feldu, která ale ještě svoji práci udělá za deset tisíc), když naložíte do auta jednoho dva kolegy s bydlištěm po trase, vychází lépe neř vlak i autobus

0/−1
13.11.2015 16:38

D18a25v95i24d 87M79a81t65o61c77h63a 6751973175526

Prosím Vás, paní Veselá, vysvětlete mi, kteří státní zaměstnanci jsou pod státní penzí? Já poněkud nerozumím Vašemu příspěvku.. Děkuji za odpověď.

+1/0
14.11.2015 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.