Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm let od poklepání základního kamene silničáři ani nezačali R49 stavět

Smutné sedmé výročí uplynulo před pár dny od chvíle, kdy byla u Hulína na Kroměřížsku slavnostně zahájena výstavba důležité rychlostní silnice R49. I přes spoustu slibů a ujištění politiků ale dosud ani není jasné, kdy silničáři poprvé kopnou do země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e40t28r 79H33o22r49á85k 1759963209644

Patrik by měl zaplatit veškeré škody na zdraví občanů. Rv

0/−2
7.10.2015 20:36

P74e36t26r 41R90u81m79p50l60i93k 4589267699883

Za každý odložený rok zabíjím tucet křečků a deset krtků.;-O

0/−2
7.10.2015 18:45

S68t94a48n54i21s47l40a28v 21S88r48b46a 4115874238224

politiky nechávám stranou, ti dělají jen "svou" práci. Ale ta zelená mafie, ta mi leze krkem.

+1/−2
6.10.2015 8:07

J64o86s74e36f 51Ř87i23m29n97á56č 1815120195431

jsou to všichni jen šašci

+2/0
5.10.2015 22:37

P52e53t47r 31H84o71r34á56k 4259377917542

Hanba!!! Oni to plánovali totiž i jak je DSZO ve Zlíně a všechny půldomky na Podvesné XVII byly zbořené. No pak zjistili přes kopec a hlavně kolem Krajské nemocnice prostě nemůže vést takový kolos, jestli to někdy postaví, tak doufám, že to pánové nespoplatní jako Otrokovický obchvat, to by se vlastně situace ve Zlíně ještě zhoršila. 3x město Otrokovice žádalo o zrušení poplatku obchvatu ani jeden ministr to nedovolil včetně Daniela Ťoka (ANO). Zvýšit pokuty to jo pane ministře, sám víte, že to nezabere jako vždy a jen chcete víc peněz pro Ministerstvo a bojíte se to říct. Achjo, řidiče plaťte ale nic svého státu nečkejte RvRvRv

0/0
5.10.2015 16:55

J80a90n 36M47a83l95ý 6509180346

Rychlostní silnice R55 okolo Otrokovic je zpoplatněná proto, že nejde o žádný obchvat (jak se bohužel neustále nepřesně uvádí i v médiích), ale o normální rychlostní silnici, v podstatě dálnici. Obchvat Zálešné však má být běžná silnice II. třídy, jejímž vlastníkem bude kraj, a jako taková pochopitelně zpoplatněná nebude.

+2/0
5.10.2015 20:25

P80e30t21r 12H33o33r21á29k 4639167457362

Ne neni, dalnice to bude az to povede k Rakousku.

0/−1
5.10.2015 23:03

M66i44r69o74s87l76a13v 36T18i71š46e43r 4959179324912

Aha, a to se bude kolem všech měst, kde vede dálnice, a které nyní středem protíná frekventovaná silnice první nebo druhé třídy, stavět hned vedle dálnice ještě druhý obchvat? No to opravdu vyjde levněji než 3-5 km kolem takového průměrného města nechat zdarma.

0/0
6.10.2015 10:06

J59o72s84e61f 10T19r70ö32g35l 8289612486236

Je to "normální R", ale zároveň obchvat. Opravdu by zpoplatněná být neměla (a s ní podobně řada dalších úseků včetně Pražského okruhu).

0/0
6.10.2015 22:59

K36a60r30e55l 28C23h56r66a72s94t29i46n80a 4253194820765

Spíš by mě zajímalo, co bude dál. Bude stavba ponechána na libovůli (ne)zúčastněných a za dalších sedm let si znovu řekneme, že jsme moc nepokročili nebo se do věci obují politici, vládní činitelé, správa silnic a dálnic, správa obcí, Zlína a dalších zúčastněných stran? Takové řešení, kdy se vedou jen plané diskuze a stavba stojí, svědčí o jediném: všechno, čeho se dosud dosáhlo, je jen a jen dokladem toho, že se zúčastněné strany nedokáží dohodnout a jediné, co dokáží, jsou nekonečné naschvály, podrazy a neschopnost. Nehrajme si na falešné vítěze, kdo koho přetrumfl a okabátil. Chovejme se jako racionální a odpovědní občané. Máme na svědomí rozvoj či stagnaci regionu, který se o své místo na slunci musí rvát sám, zatímco jiným padá do klína bez snahy. Tomáš Baťa musel také obětovat kousek prostoru, aby zlepšil možnosti rozvoje. My jsme na jeho odkaz zapomněli, proto se handrkujeme a chováme jak malí kluci, jejichž hloupost a umíněnost vejde do dějin.

+2/−1
5.10.2015 16:23

K16a25r11e28l 68C89h31r83a35s56t72i46n48a 4683244640235

Když jsou mezi námi negativisté, kteří nic jiného než znemožňovat a zakazovat neumějí a dohodnout se nechtějí, pak se vraťme do doby kamenné, kdy příroda žádnou újmou netrpěla. Chceme-li z našeho kraje vybudovat skanzen 19. století, pokračujme v těchto kopancích dál až se nám podaří Zlínu vrátit podobu začátku 20. století, kdy mělo město pět tisícovek obyvatel, pásly se tady ovce a na koleně se šily boty. Pak asi budou konečně ekoteroristé spokojeni a k nám budou jezdit turisté podívat se, jak se kdysi žilo v horách o svíčkách.

+2/−1
5.10.2015 19:55

M80i20r25e87k 77B92u74c35h86t77í64k 7249294924619

Řebíček, Lukáš? Tak to stačí.;-D

+7/−1
5.10.2015 16:09

T48e58o22d45o46r 93N66ě69m98e70c 9910660827

V článku úplně chybí, že Řebíčkovi šlo hlavně o to na tu stavbu vysoutěžit zhotovitele, což se mu skutečně povedlo za těch 8 mld. Kč. Stavba je neskutečně předražená, úplatky už nejspíš byly rozdány...

Tomuto pánovi vůbec nevadilo soutěžit stavby, na které nebylo ještě povolení, toto není jediný případ.

+9/0
5.10.2015 13:40
Foto

J29a33n 35A15d81l67e44r 2986671886376

Jak vidno, před volbami jest žvanění volnost.

+2/−1
5.10.2015 13:39

A32n35t91o81n22í66n 69Z16e62l21i97n89k56a 5784278285230

Budu se opakovat: naděje na výstavbu R49 likviduje snahy o smysluplné řešení dopravy krajského města. Přestože bohužel s tolik potřebnou přeložkou 1/49 ze středu města nemá nic společného.

0/0
5.10.2015 13:17

V49l26a26s85t36a 91H16l62i52s59n41i60k58o62v80s69k84á 9239203120

Bohužel, R49 už má se středem Zlína společného hodně. Původně se počítalo s tím, že doprava povede z Otrokovic do Zlína za Dřevnicí (dokonce už tam někteří výkukové kupovali pozemky), ale potom se rozhodlo, že se rozšíří stávající komunikace. Z kousku Štefánikovy a tř.T.Bati se udělaly jednosměrky a bylo popravené. Hlavní tah zůstal v centru a to už nikomu nevadilo. Kdyby se postavila R49, tranzitní doprava přes Zlín na Valachy by zmizela a centru by se hodně ulevilo.

+4/−2
5.10.2015 14:46

A84n57t42o11n84í13n 71Z30e43l77i35n63k48a 5314588505720

Po eventuálním dobudování R49 alespoň do Lípy se část dálkové dopravy Zlínu skutečně vyhne. Nikdy to ale nebude ve směru z jihu 1/55 na Otrokovice směrem na východ Zlína /a dále/ a obráceně. Vzdálenost Lípa-Hulín-Otrokovice je 44 km a Lípa-Zlín-Otrokovice pouze 14 km....R49 je příliš daleko a tudíž nesplňuje funkci příměstského obchvatu, který musí umožnit. příměstskou migraci dopravy.

Přetíženou 1/49 Zlín -Otrokovice řeší platný Územní plán města tzv. Pravobřeční komunikací, která dle mého soudu nemůže nikdy využít ulici Sokolskou. Proto tvrdím, že takovéto řešení není smysluplné. No a to se celou dobu bavíme, že R49 bude!! Jenže ona nebude.

+1/0
5.10.2015 19:17

J51i94ř43í 85U28h68e17r38e54k 2148588267298

Tak hlavně jste se seznámili s kladívky,poťukali,pokecal!

+3/0
5.10.2015 12:55

I71v64a 17V26a38l90č83í24k10o32v29á 1849298731331

Tak hlavně, že byly chlebíčky, šampáňo, hezká a přítulná děvčata...

Prostě politici.

Rv

+5/−1
5.10.2015 12:32

A77n22t37o13n39i96n 42K27a76d26l65c88e35k 9722409981236

Primy vyslefek existence umeleho zlinskeho kraje. Jen tak dal, soudruzi :)))

+6/−3
5.10.2015 12:31

P14e23t16r 70N56i31v91n66i66c57k51ý 3722234105987

„Teď už nebudu říkat žádný termín, protože opravdu nevím,"

A před sedmi roky termín věděl?

+7/0
5.10.2015 12:23
Foto

R93a82d59e42k 75P54o86l32i38c47k39ý 6101713121584

Děkujme bohu za neschopnost zahájit stavbu. Je to nesmyslná stavba a doufám, že se nikdy ani stavět nezačne.

Už dnes máme jednu z nejvyšších zastavěností území a hustou silniční síť-je nesmysl budovat další cesty kvůli pár ušetřeným minutám.

+2/−19
5.10.2015 12:22

J51a69r33o16m80i15r 66C62h30a89l44o45u72p49k90a 4549627255667

Nejde o ušetřené minuty, ale o to, že neexistuje kvalitní spojnice Brno - Slovensko západo-východním směrem. Tahle silnice by se stala defakto obchvatem spousty měst a desítek vesnic... Takže smysl rozhodně má!

Jo a ta nejvyšší zastavěnost je dobrý blábol. Máte k tomu nějaké zdroje, kde jste na to přišel? U nás je zastavěnost 1,7% plochy a kromě Prahy a Ostravska je těžce pod průměrem Evropy. Anglie je nad 10%, Belgie, Nizozemí ke 20%...

+7/−2
5.10.2015 12:41

J93a51r22o97m32i68r 26C90h77a33l26o31u30p64k18a 4159807485177

10,7%

0/0
5.10.2015 12:45
Foto

R28a92d37e30k 39P51o41l18i23c81k46ý 6911763831144

Naopak u nás je přes 10 % průměr kolem 5.

Brno Slovensko lze řešit rozšířením stávajících cest ne budováním nové.

Tahle silnice by zničila zdejší přírodu-rozhodně smysl nemáRv

0/−6
5.10.2015 15:27

J18a16r39o71m11i47r 63C23h88a39l14o68u23p80k63a 4439197165547

Ano, poměrná zastavěnost jako na Ukrajině, to je náš cíl... ;-)

Stávající silnice vedou zhusta přes města a obce. Zrychlením tranzitu zejména nákladní dopravy dochází ke značnému snížení emisí. O komfortu obyvatel nemluvě.

Křeček se přestěhuje, tak jaképak zničení přírody...

+4/−1
5.10.2015 15:37
Foto

R95a73d66e30k 82P55o89l59i12c18k40ý 6401483461254

Radikálně by se tu zvýšil počet projíždějících automobilů.

Proč by muselo být dálniční spojení mezi Zlínský  krajem a Slovenskem?

0/−6
5.10.2015 17:10

M56i11r75o19s47l69a64v 78T47i90š34e81r 4279379594482

Ale zároveň by se radikálně snížila doprava přes ty obce! A nejde o spojení Zlinskeho kraje, ale celé ČR se Dlovenskem, což D2 NEPLNÍ. To je jen spojnice Prahy a Bratislavy a dále do Budapešti.

0/0
6.10.2015 10:13
Foto

R37a85d32e86k 40P50o85l56i25c20k86ý 6601153581974

Proč bysme měli mít další spojení se Slovenskem?

přetížení obcí by vyřešilo zpoplatnění těch cest a větší využití vlaků

0/0
6.10.2015 14:28

P64e31t96r 34C62h67u10d68o84b41a 8934288396570

Pane Polický, nic ve zlém, ale to, co jste napsal, je snad ještě větší blábol než to, že stačí jen rozšířit stávající cesty. Zkuste se alespoň trochu zamyslet nad tím, jak se projeví zpoplatnění jedné cesty na těch ostatních (které také vedou přes obce) a co se stane, když zpoplatníme všechny? A jak snadná a pružná je doprava vozidel po železnici?

+1/−1
6.10.2015 15:10
Foto

R73a72d32e52k 69P13o54l26i58c84k15ý 6251283931364

Nejde jen o to jestli cesta vede obcí-např E 50 vede zpravidla kolem. podstatné je, že by R49 zničila přírodu kterou by vedla.

0/−1
6.10.2015 18:22

P82e13t73r 88C91h68u60d29o12b95a 8794368276470

E50 je tady už léta, vede povrchově přímo přes CHKO Bílé Karpaty a připadá vám, že je kolem ní příroda zničená? Jenže E50 je až příliš vzdálená od české D1 a pokud pokračujete na Slovensku dál směrem na Žilinu, je to obrovská zajížďka. K tomu překonává hřeben (převýšení přes 350m), což klade vysoké nároky na zimní údržbu. Naproti tomu R49 je vedena tak, aby se CHKO vyhnula, kopcům se vyhýbá nebo je překonává tunely a zároveň by ulevila Zlínu, Holešovu a dalším větším městům od dopravy. Bude to zásah do přírody, ale od toho jsou odborníci, aby navrhli takové řešení, které bude přijatelné a krajině neublíží. Silnice (jako taková) smysl rozhodně má.

0/0
6.10.2015 20:08

M55i45r32o55s97l51a47v 63T17i44š54e53r 4489719224282

Vaše argumenty jsou tedy hodně chabé...nejdříve řeknete, že problém vyřeší rozšíření silnic (ale neřeknete kterých), pak argumentujete "radikálním" navýšením dopravy, ale už neřeknete B, že jsou to pouze vozidla, která zmizí z center měst a obcí, pak řeknete, zpoplatnit silnice a využít vlaky...ale už vás nezajímá, že ten náklad se i musí na ten vlak nějak dostat...a to po silnicích...v každé vesnici totiž nikdo železniční nádraží budovat nebude.

0/0
6.10.2015 17:50
Foto

R47a48d15e41k 11P37o30l38i46c87k23ý 6521293561894

1/ Nebude to jen o autech, které nes projíždí obcemi-pokud se dobuduje dálniční propojení dojde k celkovému navýšení dopravy

2/Železnice vybudovaná je-to co se dopravuje na velkou vzdálenost po ní jít může. nákladových nádraží je dost.

3/ Cesty se mohou rozšířit stávající-např. E50, která vede kolem Uherského hradiště (to lze napojit na dálnici pomrně snadno)-ale je to otázkou pro odborníky, které přesně, ale považuji za nesmysl vést to přes dosud poměrně nedotčenu přírodu ,

0/0
6.10.2015 18:19

M75i37r78o13s48l82a68v 30T52i88š28e94r 4389449484302

Vybudování R49 žádné "celkové navýšení dopravy" nezpůsobí. Každých 1000 aut, které projedou po R49, zmizí z okresek na stejné trase. Vy máte ty vaše argumenty asi z té "nepodjaté a objektivní" stránky R49.cz, kterou provozuje spolek lokálních NIMBYů.

0/0
7.10.2015 10:40

M87i17r83o58s40l30a84v 45T27i25š92e19r 4199379934432

A mimochodem. Pokud považujete ty serpentiny přes Buchlovské kopce za ideál pro intenzivní dopravu, nemá vůbec smysl se s vámi bavit vážně.

0/0
7.10.2015 10:49

P60e54t78r 26C68h68u72d45o77b28a 8624518816420

Vzhledem k tomu, že znám všechy silnice, kterými se dá ze Zlínského kraje dostat na Slovensko, docela by mě zajímalo, kterou z nich (podle vás) stačí pouze rozšířit, aby mohla sloužit jako spojnice mezi dvěma dálnicemi?

+7/−1
5.10.2015 16:18

P90e93t96r 66C35h45u45d96o58b54a 8514438856330

Hmm, tak mínus dát umíte, ale odpovědět ne. Asi to tedy nebude tak jednoduché řešení, jak se nám tu snažíte nabulíkovat.

0/0
6.10.2015 10:02

J88a59n 20S24o94u83k44u83p 1654324616285

Kterou cestu konkrétně chcete rozšířit, jak a v jakém úseku?

0/0
6.10.2015 9:34

K44a47r79e21l 67D42o62h84n33a98l 2211519124582

Chtel jsem neco napsat ale asi jen 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
6.10.2015 8:36

K97a63r94e33l 73C35h82r48a56s28t17i48n56a 4973974160385

Když se sejde neschopnost státní správy s kapriciózností ekoteroristů, jsou zdánlivě jednoduché věci neuskutečnitelné. Kdo teď zaplatí ty desítky milionů za stavbu, o níž se neví, zda vůbec postavena bude? Kdo vyčistí prostředí obcí, kudy projíždějí kvanta aut, přestože už dávno škodit nemusela? Kdo rozhýbe komunikaci, která může podstatně zlepšit dopravní dostupnost Zlínska a usnadnit investorům podnikání? Kdo z poslanců, senátorů, politiků všech úrovní a správy se konečně probudí, aby tento výkřik stupidity rozetnul?

+6/−4
5.10.2015 12:18

M74i15l16o11š 96K26o47h86o18u79t 6104104885471

No jo, ti politici... Ťukat kladívkem na základní kameny, jíst chlebíčky a všude se tvářit důležitě, to by jim šlo.

+7/−1
5.10.2015 12:10

J67i21ř46í 85Š80t88ě41r58b36a 9453942907615

"Na velký základní kámen zánovními kladívky poklepali 30. září 2008, dva týdny před krajskými volbami, zlínský hejtman Libor Lukáš a ministr dopravy Aleš Řebíček (oba z ODS), který „deklaroval připravenost státu dodržet termíny výstavby této důležité silnice“. Řidiči po ní měli projet v říjnu 2011."    j

+2/−1
5.10.2015 12:04

R14o29m85a64n 86H26a69n46a46k 4952565114464

Rychlostni silnice, jakou svet nevidel...:-)

+13/0
5.10.2015 11:58

V56l46a64d54i81m47i66r 79H49u36b20a21c27e27k 5956264773697

Jak je to velmi moudré rčení? "Zastřel myslivce -zachráníš les, zastřel ekologa - zachráníš přírodu" ;-D

+7/−7
5.10.2015 11:51

D15a15n64i43e67l 32R25e23i83c29h11e31l 8249889843

Problémem nejsou ochránci přírody, ale ti,kteří při návrhu nerespektovali české zákony o ochraně přírody. Buď budeme dodržovat zákony, nebo si z nich uděláme trhací papír.

+12/−1
5.10.2015 11:53

P43a41v94e92l 81N63o56v34o80t63n91ý 6755526698986

pěkný blábol, co má myslivec společného s lesem? leda tak lesník, ty naopak mnohdy tlačí na myslivce k regulaci zvěře, jelikož nyní stromky

0/0
5.10.2015 12:06

I72v29a 67V36a51l94č80í23k78o41v38á 1679638471781

Zastřel politika, zachráníš svět. ;-)

+2/−1
5.10.2015 12:33

J21o30s36e82f 84Š11e32m95e15l57í80k 7839781740567

No ale účelu bylo dosaženo, ne? Řebíček je zaopatřen.

+5/0
5.10.2015 11:41

J71i53ř83í 55S80v62o87b47o89d62n27í26k 5609522953916

Ekologové,Zelení,tzv.Dětí země a další sebranka,jiného názvu pro ně nemám,jsou největší brzdou rozvoje dálniční sítě u nás.Tyto lidi by jsem postavil mimo zákon,nechal je doma svítit pochodní a jezdit na koňském povozu.Ale kůň taky znečišťuje,tak spíše chodit pěšky.

+14/−7
5.10.2015 11:41







Najdete na iDNES.cz