Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm let od poklepání základního kamene silničáři ani nezačali R49 stavět

Smutné sedmé výročí uplynulo před pár dny od chvíle, kdy byla u Hulína na Kroměřížsku slavnostně zahájena výstavba důležité rychlostní silnice R49. I přes spoustu slibů a ujištění politiků ale dosud ani není jasné, kdy silničáři poprvé kopnou do země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e97t52r 61H56o76r66á78k 1869793269114

Patrik by měl zaplatit veškeré škody na zdraví občanů. Rv

0/−2
7.10.2015 20:36

P18e77t22r 65R32u44m33p66l28i41k 4709657859903

Za každý odložený rok zabíjím tucet křečků a deset krtků.;-O

0/−2
7.10.2015 18:45

S48t63a51n26i79s32l57a21v 55S12r41b56a 4455254188204

politiky nechávám stranou, ti dělají jen "svou" práci. Ale ta zelená mafie, ta mi leze krkem.

+1/−2
6.10.2015 8:07

J25o71s58e72f 54Ř33i14m32n33á55č 1675140295181

jsou to všichni jen šašci

+2/0
5.10.2015 22:37

P44e10t45r 75H54o18r66á40k 4779847537722

Hanba!!! Oni to plánovali totiž i jak je DSZO ve Zlíně a všechny půldomky na Podvesné XVII byly zbořené. No pak zjistili přes kopec a hlavně kolem Krajské nemocnice prostě nemůže vést takový kolos, jestli to někdy postaví, tak doufám, že to pánové nespoplatní jako Otrokovický obchvat, to by se vlastně situace ve Zlíně ještě zhoršila. 3x město Otrokovice žádalo o zrušení poplatku obchvatu ani jeden ministr to nedovolil včetně Daniela Ťoka (ANO). Zvýšit pokuty to jo pane ministře, sám víte, že to nezabere jako vždy a jen chcete víc peněz pro Ministerstvo a bojíte se to říct. Achjo, řidiče plaťte ale nic svého státu nečkejte RvRvRv

0/0
5.10.2015 16:55

J61a13n 55M16a72l73ý 6929730186

Rychlostní silnice R55 okolo Otrokovic je zpoplatněná proto, že nejde o žádný obchvat (jak se bohužel neustále nepřesně uvádí i v médiích), ale o normální rychlostní silnici, v podstatě dálnici. Obchvat Zálešné však má být běžná silnice II. třídy, jejímž vlastníkem bude kraj, a jako taková pochopitelně zpoplatněná nebude.

+2/0
5.10.2015 20:25

P66e43t61r 45H80o59r31á17k 4459317227452

Ne neni, dalnice to bude az to povede k Rakousku.

0/−1
5.10.2015 23:03

M11i92r74o26s67l40a64v 46T62i67š13e66r 4809589214582

Aha, a to se bude kolem všech měst, kde vede dálnice, a které nyní středem protíná frekventovaná silnice první nebo druhé třídy, stavět hned vedle dálnice ještě druhý obchvat? No to opravdu vyjde levněji než 3-5 km kolem takového průměrného města nechat zdarma.

0/0
6.10.2015 10:06

J25o87s34e51f 83T37r84ö78g37l 8409322946316

Je to "normální R", ale zároveň obchvat. Opravdu by zpoplatněná být neměla (a s ní podobně řada dalších úseků včetně Pražského okruhu).

0/0
6.10.2015 22:59

K39a83r19e36l 14C31h47r18a52s14t70i36n91a 4593554840465

Spíš by mě zajímalo, co bude dál. Bude stavba ponechána na libovůli (ne)zúčastněných a za dalších sedm let si znovu řekneme, že jsme moc nepokročili nebo se do věci obují politici, vládní činitelé, správa silnic a dálnic, správa obcí, Zlína a dalších zúčastněných stran? Takové řešení, kdy se vedou jen plané diskuze a stavba stojí, svědčí o jediném: všechno, čeho se dosud dosáhlo, je jen a jen dokladem toho, že se zúčastněné strany nedokáží dohodnout a jediné, co dokáží, jsou nekonečné naschvály, podrazy a neschopnost. Nehrajme si na falešné vítěze, kdo koho přetrumfl a okabátil. Chovejme se jako racionální a odpovědní občané. Máme na svědomí rozvoj či stagnaci regionu, který se o své místo na slunci musí rvát sám, zatímco jiným padá do klína bez snahy. Tomáš Baťa musel také obětovat kousek prostoru, aby zlepšil možnosti rozvoje. My jsme na jeho odkaz zapomněli, proto se handrkujeme a chováme jak malí kluci, jejichž hloupost a umíněnost vejde do dějin.

+2/−1
5.10.2015 16:23

K56a56r17e47l 79C59h52r84a14s77t97i53n86a 4823304370425

Když jsou mezi námi negativisté, kteří nic jiného než znemožňovat a zakazovat neumějí a dohodnout se nechtějí, pak se vraťme do doby kamenné, kdy příroda žádnou újmou netrpěla. Chceme-li z našeho kraje vybudovat skanzen 19. století, pokračujme v těchto kopancích dál až se nám podaří Zlínu vrátit podobu začátku 20. století, kdy mělo město pět tisícovek obyvatel, pásly se tady ovce a na koleně se šily boty. Pak asi budou konečně ekoteroristé spokojeni a k nám budou jezdit turisté podívat se, jak se kdysi žilo v horách o svíčkách.

+2/−1
5.10.2015 19:55

M40i30r93e23k 76B86u84c65h64t42í48k 7149374804769

Řebíček, Lukáš? Tak to stačí.;-D

+7/−1
5.10.2015 16:09

T40e56o79d79o20r 26N60ě85m65e49c 9310110207

V článku úplně chybí, že Řebíčkovi šlo hlavně o to na tu stavbu vysoutěžit zhotovitele, což se mu skutečně povedlo za těch 8 mld. Kč. Stavba je neskutečně předražená, úplatky už nejspíš byly rozdány...

Tomuto pánovi vůbec nevadilo soutěžit stavby, na které nebylo ještě povolení, toto není jediný případ.

+9/0
5.10.2015 13:40
Foto

J75a21n 83A76d22l25e72r 2706281806236

Jak vidno, před volbami jest žvanění volnost.

+2/−1
5.10.2015 13:39

A17n12t19o98n81í21n 37Z34e96l86i36n35k96a 5634868205390

Budu se opakovat: naděje na výstavbu R49 likviduje snahy o smysluplné řešení dopravy krajského města. Přestože bohužel s tolik potřebnou přeložkou 1/49 ze středu města nemá nic společného.

0/0
5.10.2015 13:17

V20l28a11s91t20a 71H50l91i71s29n33i24k72o74v31s57k96á 9679823910

Bohužel, R49 už má se středem Zlína společného hodně. Původně se počítalo s tím, že doprava povede z Otrokovic do Zlína za Dřevnicí (dokonce už tam někteří výkukové kupovali pozemky), ale potom se rozhodlo, že se rozšíří stávající komunikace. Z kousku Štefánikovy a tř.T.Bati se udělaly jednosměrky a bylo popravené. Hlavní tah zůstal v centru a to už nikomu nevadilo. Kdyby se postavila R49, tranzitní doprava přes Zlín na Valachy by zmizela a centru by se hodně ulevilo.

+4/−2
5.10.2015 14:46

A62n98t38o24n33í46n 32Z64e81l73i57n21k32a 5614978775880

Po eventuálním dobudování R49 alespoň do Lípy se část dálkové dopravy Zlínu skutečně vyhne. Nikdy to ale nebude ve směru z jihu 1/55 na Otrokovice směrem na východ Zlína /a dále/ a obráceně. Vzdálenost Lípa-Hulín-Otrokovice je 44 km a Lípa-Zlín-Otrokovice pouze 14 km....R49 je příliš daleko a tudíž nesplňuje funkci příměstského obchvatu, který musí umožnit. příměstskou migraci dopravy.

Přetíženou 1/49 Zlín -Otrokovice řeší platný Územní plán města tzv. Pravobřeční komunikací, která dle mého soudu nemůže nikdy využít ulici Sokolskou. Proto tvrdím, že takovéto řešení není smysluplné. No a to se celou dobu bavíme, že R49 bude!! Jenže ona nebude.

+1/0
5.10.2015 19:17

J50i86ř78í 94U35h17e89r78e36k 2398138447718

Tak hlavně jste se seznámili s kladívky,poťukali,pokecal!

+3/0
5.10.2015 12:55

I97v34a 72V85a91l86č62í28k28o61v60á 1279398731511

Tak hlavně, že byly chlebíčky, šampáňo, hezká a přítulná děvčata...

Prostě politici.

Rv

+5/−1
5.10.2015 12:32

A43n72t85o94n35i31n 89K77a13d64l33c94e93k 9522359221596

Primy vyslefek existence umeleho zlinskeho kraje. Jen tak dal, soudruzi :)))

+6/−3
5.10.2015 12:31

P77e89t85r 93N91i14v10n47i59c58k76ý 3452444315497

„Teď už nebudu říkat žádný termín, protože opravdu nevím,"

A před sedmi roky termín věděl?

+7/0
5.10.2015 12:23
Foto

R21a64d57e46k 60P98o78l47i12c40k29ý 6601793371844

Děkujme bohu za neschopnost zahájit stavbu. Je to nesmyslná stavba a doufám, že se nikdy ani stavět nezačne.

Už dnes máme jednu z nejvyšších zastavěností území a hustou silniční síť-je nesmysl budovat další cesty kvůli pár ušetřeným minutám.

+2/−19
5.10.2015 12:22

J38a41r66o67m22i39r 35C90h84a95l50o59u13p80k77a 4239557285717

Nejde o ušetřené minuty, ale o to, že neexistuje kvalitní spojnice Brno - Slovensko západo-východním směrem. Tahle silnice by se stala defakto obchvatem spousty měst a desítek vesnic... Takže smysl rozhodně má!

Jo a ta nejvyšší zastavěnost je dobrý blábol. Máte k tomu nějaké zdroje, kde jste na to přišel? U nás je zastavěnost 1,7% plochy a kromě Prahy a Ostravska je těžce pod průměrem Evropy. Anglie je nad 10%, Belgie, Nizozemí ke 20%...

+7/−2
5.10.2015 12:41

J94a24r15o33m80i39r 27C19h58a19l62o72u42p78k47a 4289507535597

10,7%

0/0
5.10.2015 12:45
Foto

R35a98d61e60k 75P68o47l53i60c74k16ý 6261243361974

Naopak u nás je přes 10 % průměr kolem 5.

Brno Slovensko lze řešit rozšířením stávajících cest ne budováním nové.

Tahle silnice by zničila zdejší přírodu-rozhodně smysl nemáRv

0/−6
5.10.2015 15:27

J96a67r28o81m57i15r 49C96h56a53l65o54u95p10k76a 4819267615787

Ano, poměrná zastavěnost jako na Ukrajině, to je náš cíl... ;-)

Stávající silnice vedou zhusta přes města a obce. Zrychlením tranzitu zejména nákladní dopravy dochází ke značnému snížení emisí. O komfortu obyvatel nemluvě.

Křeček se přestěhuje, tak jaképak zničení přírody...

+4/−1
5.10.2015 15:37
Foto

R59a34d50e62k 39P26o64l25i89c20k60ý 6511433891834

Radikálně by se tu zvýšil počet projíždějících automobilů.

Proč by muselo být dálniční spojení mezi Zlínský  krajem a Slovenskem?

0/−6
5.10.2015 17:10

M73i97r31o93s98l93a79v 12T60i82š93e52r 4859749114502

Ale zároveň by se radikálně snížila doprava přes ty obce! A nejde o spojení Zlinskeho kraje, ale celé ČR se Dlovenskem, což D2 NEPLNÍ. To je jen spojnice Prahy a Bratislavy a dále do Budapešti.

0/0
6.10.2015 10:13
Foto

R65a62d83e20k 43P80o76l17i31c16k70ý 6581223811554

Proč bysme měli mít další spojení se Slovenskem?

přetížení obcí by vyřešilo zpoplatnění těch cest a větší využití vlaků

0/0
6.10.2015 14:28

P43e60t95r 16C96h78u64d77o83b16a 8484758616880

Pane Polický, nic ve zlém, ale to, co jste napsal, je snad ještě větší blábol než to, že stačí jen rozšířit stávající cesty. Zkuste se alespoň trochu zamyslet nad tím, jak se projeví zpoplatnění jedné cesty na těch ostatních (které také vedou přes obce) a co se stane, když zpoplatníme všechny? A jak snadná a pružná je doprava vozidel po železnici?

+1/−1
6.10.2015 15:10
Foto

R60a11d41e79k 75P79o73l35i68c77k13ý 6481193211534

Nejde jen o to jestli cesta vede obcí-např E 50 vede zpravidla kolem. podstatné je, že by R49 zničila přírodu kterou by vedla.

0/−1
6.10.2015 18:22

P59e29t16r 54C85h25u87d17o89b93a 8124888116930

E50 je tady už léta, vede povrchově přímo přes CHKO Bílé Karpaty a připadá vám, že je kolem ní příroda zničená? Jenže E50 je až příliš vzdálená od české D1 a pokud pokračujete na Slovensku dál směrem na Žilinu, je to obrovská zajížďka. K tomu překonává hřeben (převýšení přes 350m), což klade vysoké nároky na zimní údržbu. Naproti tomu R49 je vedena tak, aby se CHKO vyhnula, kopcům se vyhýbá nebo je překonává tunely a zároveň by ulevila Zlínu, Holešovu a dalším větším městům od dopravy. Bude to zásah do přírody, ale od toho jsou odborníci, aby navrhli takové řešení, které bude přijatelné a krajině neublíží. Silnice (jako taková) smysl rozhodně má.

0/0
6.10.2015 20:08

M58i42r49o96s40l51a41v 44T89i43š78e16r 4349489524562

Vaše argumenty jsou tedy hodně chabé...nejdříve řeknete, že problém vyřeší rozšíření silnic (ale neřeknete kterých), pak argumentujete "radikálním" navýšením dopravy, ale už neřeknete B, že jsou to pouze vozidla, která zmizí z center měst a obcí, pak řeknete, zpoplatnit silnice a využít vlaky...ale už vás nezajímá, že ten náklad se i musí na ten vlak nějak dostat...a to po silnicích...v každé vesnici totiž nikdo železniční nádraží budovat nebude.

0/0
6.10.2015 17:50
Foto

R76a71d19e90k 67P28o40l84i67c86k70ý 6101463301434

1/ Nebude to jen o autech, které nes projíždí obcemi-pokud se dobuduje dálniční propojení dojde k celkovému navýšení dopravy

2/Železnice vybudovaná je-to co se dopravuje na velkou vzdálenost po ní jít může. nákladových nádraží je dost.

3/ Cesty se mohou rozšířit stávající-např. E50, která vede kolem Uherského hradiště (to lze napojit na dálnici pomrně snadno)-ale je to otázkou pro odborníky, které přesně, ale považuji za nesmysl vést to přes dosud poměrně nedotčenu přírodu ,

0/0
6.10.2015 18:19

M39i75r93o27s45l68a58v 74T42i47š34e79r 4639979194522

Vybudování R49 žádné "celkové navýšení dopravy" nezpůsobí. Každých 1000 aut, které projedou po R49, zmizí z okresek na stejné trase. Vy máte ty vaše argumenty asi z té "nepodjaté a objektivní" stránky R49.cz, kterou provozuje spolek lokálních NIMBYů.

0/0
7.10.2015 10:40

M77i25r32o74s70l14a43v 17T87i42š12e76r 4969219644492

A mimochodem. Pokud považujete ty serpentiny přes Buchlovské kopce za ideál pro intenzivní dopravu, nemá vůbec smysl se s vámi bavit vážně.

0/0
7.10.2015 10:49

P71e97t20r 56C59h16u14d31o96b18a 8204818246500

Vzhledem k tomu, že znám všechy silnice, kterými se dá ze Zlínského kraje dostat na Slovensko, docela by mě zajímalo, kterou z nich (podle vás) stačí pouze rozšířit, aby mohla sloužit jako spojnice mezi dvěma dálnicemi?

+7/−1
5.10.2015 16:18

P25e62t91r 25C66h66u39d41o11b37a 8984968156790

Hmm, tak mínus dát umíte, ale odpovědět ne. Asi to tedy nebude tak jednoduché řešení, jak se nám tu snažíte nabulíkovat.

0/0
6.10.2015 10:02

J28a85n 75S31o89u74k72u58p 1764214446665

Kterou cestu konkrétně chcete rozšířit, jak a v jakém úseku?

0/0
6.10.2015 9:34

K42a17r34e55l 51D50o90h30n75a72l 2441959834652

Chtel jsem neco napsat ale asi jen 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
6.10.2015 8:36

K51a65r27e90l 70C82h84r24a56s33t59i43n70a 4793824810545

Když se sejde neschopnost státní správy s kapriciózností ekoteroristů, jsou zdánlivě jednoduché věci neuskutečnitelné. Kdo teď zaplatí ty desítky milionů za stavbu, o níž se neví, zda vůbec postavena bude? Kdo vyčistí prostředí obcí, kudy projíždějí kvanta aut, přestože už dávno škodit nemusela? Kdo rozhýbe komunikaci, která může podstatně zlepšit dopravní dostupnost Zlínska a usnadnit investorům podnikání? Kdo z poslanců, senátorů, politiků všech úrovní a správy se konečně probudí, aby tento výkřik stupidity rozetnul?

+6/−4
5.10.2015 12:18

M67i69l24o25š 47K21o35h63o63u11t 6314244755291

No jo, ti politici... Ťukat kladívkem na základní kameny, jíst chlebíčky a všude se tvářit důležitě, to by jim šlo.

+7/−1
5.10.2015 12:10

J57i39ř29í 90Š87t43ě29r86b83a 9333712367505

"Na velký základní kámen zánovními kladívky poklepali 30. září 2008, dva týdny před krajskými volbami, zlínský hejtman Libor Lukáš a ministr dopravy Aleš Řebíček (oba z ODS), který „deklaroval připravenost státu dodržet termíny výstavby této důležité silnice“. Řidiči po ní měli projet v říjnu 2011."    j

+2/−1
5.10.2015 12:04

R73o95m82a31n 15H59a35n33a70k 4292115504444

Rychlostni silnice, jakou svet nevidel...:-)

+13/0
5.10.2015 11:58

V13l24a50d34i54m94i64r 45H25u23b82a95c59e20k 5286274953287

Jak je to velmi moudré rčení? "Zastřel myslivce -zachráníš les, zastřel ekologa - zachráníš přírodu" ;-D

+7/−7
5.10.2015 11:51

D42a25n15i74e38l 40R40e11i22c35h84e54l 8259779653

Problémem nejsou ochránci přírody, ale ti,kteří při návrhu nerespektovali české zákony o ochraně přírody. Buď budeme dodržovat zákony, nebo si z nich uděláme trhací papír.

+12/−1
5.10.2015 11:53

P42a48v64e51l 67N19o88v40o90t63n77ý 6655356868276

pěkný blábol, co má myslivec společného s lesem? leda tak lesník, ty naopak mnohdy tlačí na myslivce k regulaci zvěře, jelikož nyní stromky

0/0
5.10.2015 12:06

I19v28a 94V90a69l20č42í89k88o64v79á 1399268971121

Zastřel politika, zachráníš svět. ;-)

+2/−1
5.10.2015 12:33

J76o58s41e37f 49Š31e86m36e42l49í76k 7899271570297

No ale účelu bylo dosaženo, ne? Řebíček je zaopatřen.

+5/0
5.10.2015 11:41

J22i44ř20í 51S24v51o63b35o22d85n13í31k 5659482903606

Ekologové,Zelení,tzv.Dětí země a další sebranka,jiného názvu pro ně nemám,jsou největší brzdou rozvoje dálniční sítě u nás.Tyto lidi by jsem postavil mimo zákon,nechal je doma svítit pochodní a jezdit na koňském povozu.Ale kůň taky znečišťuje,tak spíše chodit pěšky.

+14/−7
5.10.2015 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.