Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice R49 chybí v rozpočtu pro příští rok. Peníze budou, ujišťuje Ťok

Stavbu klíčové trasy z Hulína do Fryštáku silničáři odložili na příští rok, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který schválila vláda, ale silnice R49 chybí. Je na ni potřeba osm miliard korun. Ministr dopravy ale ujišťuje, že s penězi problém nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66i48n69d74ř97i49c65h 56T46a35l68p18a 6898313143923

Sliby se slibují.... víc není co dodat!

Je třeba pochopit, že není zájem budovat silnice ve východním pohraničí.

+2/−1
2.10.2015 21:59

J58a63r25d11a 66P14r58o85c58h87á53z12k35a 5623133260319

No pro me neni zase klicova R48. Nevede pres ani k zadnemu krajskemu mestu.

+1/0
2.10.2015 17:32

M15a88r67e45k 10M73a40r54t14i83n 8679644556200

Jde tu o prachy,  nic víc. Ted Ťok slibuje,  ale realita jiná.  Neni to tak dávno,  co si stěžoval do medii,  že není dost peněz na stavby. Dokonce to potvrdili i ze SFDI. Ale slibem zástupci ANO přeci neurazí. www.denik.cz/ekonomika/na-dopravni-stavby-chybi-statnimu-fondu-desitky-miliard-kc-20150922.html

+3/0
2.10.2015 11:43

V50l15a69s25t66a 37H53l48i51s47n13i70k49o63v16s68k91á 9329433540

Není to jen Ťok. Sobotka před pár dny při návštěvě Zlínského kraje tvrdil, jak je R49 prioritou vlády, přitom musel vědět, že R49 do rozpočtu zahrnuta není. Co si o takovém člověku mám myslet? Buď z nás dělá pitomce, nebo si z nás dělá pr..l. Anebo obojí.

+5/0
2.10.2015 20:50

A85n15t81o87n69í94n 78Z10e91l73i13n80k74a 5294878555240

Tak právě to stavební povolení neprojde. Při projednávání Územního plánu města Zlína vznikla občanská sdružení, která se dokázala dohodnout na podmínce. že první etapa výstavby R49 musí skončit až v Lípě. Důvodem bylo eliminovat zničení východního Zlína tehdy prosazovanou mezinárodní sítí TEN - T Paříž - Kyjev.

+4/−1
2.10.2015 11:36

R21o97m56a15n 47Š60e24n96k57e35ř36í83k 1642295604959

Ale furt už... už jsme si asi 100x vyjasnili, že žádný TEN-T Paříž-Kyjev neexistuje, neexistoval a existovat nebude... Z Kyjeva do Paříže, Itálie/Německa se jezdí jinudy už teď a nějak to přeskákat přes Slovenskou D1 (nedokončená) a R49 by byla extrémní zajížďka...

0/−2
2.10.2015 13:12

A63n86t16o59n82í20n 83Z49e82l52i72n46k20a 5964458815410

Já přece neříkám, že návrh prošel. Víte stejně jako já, že kraj o to mnoho let usiloval!!!

+1/0
2.10.2015 17:19

V48l13a75s28t43a 87H57l76i49s18n79i81k51o66v46s29k26á 9549683910

Už nebudu ty vládní priority sledovat, protože politici si jen dělají z huby ř.ť.

+10/0
2.10.2015 11:06

L91u36k14á47š 73N94o62v21á40k 4546846882263

Pardon, ale toto klíčová silnice opravdu není. Klíčové silnice jsou Pražský okruh, R35, D8 a R48.

+3/−4
2.10.2015 10:45

J86a28k47u28b 56S59e21m86e26r93á62d 2177986741711

no pro Zlinsky kraj rozhodne ;-D

+11/−1
2.10.2015 11:09

J89a94r53d59a 25P65r85o78c21h83á91z38k49a 5823803860959

No s tou R48 to snad nemyslite vazne. Nevede k zadnemu krajskemu mestu

0/0
2.10.2015 17:34

P49e37t65r 76J30u42r96č17a 3490449426255

Takže znovu, sice už asi po sté, ale co už. O křečka VŮBEC nejde. Kdo chcete vědět, proč vlastně celá stavba stojí, podívejte se do dokumentace EIA. Pevně věřím, že se dálnice do Fryštáku nedostaví.Proč? Protože když se dálnice dostane do Fryštáku, tak se Zlín stane špuntem této dálnice a situace s dopravou se ve Zlíně a dalších obcích směrem na Slovensko enormně zhorší.

+8/−1
2.10.2015 10:43

P26e31t78r 42T54y22č65k81a 6945922719362

Zlín v současné chvíli od Fryštáku směrem na Vizovice prostě rozumně projet nejde. Měla se stavět spojka mezi Sokolskou a Vizovickou, ale to je asi taky v nedohlednu. Každopádně co vím tak Zlín kamiony na ten přivaděč od Fryštáku ani nepustí, protože kvůli podjezdu na Dlouhé nemají jak Zlín projet. A pokud by ten podjezd zprůjezdnili tak ucpou celé centrum.

+9/0
2.10.2015 11:10

V13l81a42s77t47a 36H94l86i53s78n36i21k77o32v62s38k75á 9399823670

Zlín už špuntem je. A hlavně centrem. Pokuste se stát chvíli na zastávce pod školami. Běžte s dětmi do nově opraveného parku. Všude jsou semafory a lidé jsou v oblacích výfukových plynů. To Vás, pane Jurčo, zřejmě vůbec netrápí.

+4/−1
2.10.2015 11:17

P78e39t76r 50J75u21r28č13a 3480429836835

Paní Hlisníková, pokud vám jde o dopravu ve Zlíně, tak buďte ráda, že ta dálnice ještě není. Chcete-li vědět jak se řeší problém dopravy v moderních městech, tak věřte, že je to cestou přísných regulací dopravy ve městě ( v podstatě systém "předplatného"),odstavnými záchytnými parkovišti na okrajích měst, posílením městské a příměstské hromadné dopravy a podporou cyklodopravy. Když se udělá širší cesta, za pár let bude potřeba ještě širší, a za pár let ... . Takže tak

+1/−5
2.10.2015 12:00

P54e70t83r 57C15h93u35d17o66b93a 8874318436350

Hmm, takže řidiči, kteří chtějí (tedy spíš musí) Zlínem jen projet, mají nechat auto na záchytném parkovišti, dál pokračovat posílenou MHD a zbytek dojet na kole? Nebo jak ta vaše "řešení moderní měst" řeší tranzitní dopravu? A jak chcete zavádět "předplatné" na vjezd do města, když neexistuje rozumná alternativa, jak se mu vyhnout?

+3/−1
2.10.2015 12:57

V62l28a10s86t59a 41H64l95i96s29n23i62k48o70v84s28k75á 9359743860

Ten hlavní tah  centrem města existoval ještě za Bati. Takže jaká moderní doprava? Nehledě na to, že v centru ubývá parkovacích míst a odstavná parkoviště nevznikají.

0/−1
2.10.2015 14:12

A78n93t48o17n66í91n 81Z76e73l53i31n19k56a 5864898835770

Odšpuntování by odpadlo, ale ne pro východní Zlín vybudováním obchvatu Zálešné, přivaděče Fryšták k R49. Na odšpuntování Lhotsk /1/49/ pro těžkou a i mezinárodní dopravu se intenzivně pracuje na zemních úpravách..

0/0
2.10.2015 13:05

P85e23t82r 95J94u39r28č60a 3180739216545

Je třeba dát si věci do souvislostí. Kraj tlačil na vybudování průmyslové zóny u Holešova, pro tu bylo důležité dálniční napojení na stávající dálniční síť a dálniční spojení na Slovensko. Toto všechno vzniklo na kraji a od té doby se to tlačí všemi směry. Kdyby místo dálnice byl udělaný pouze obchvat (Otrokovice - Fryšták - Lípa), pak by systém záchytných parkovišť mohl fungovat. Nejsem dopravní inženýr, takže jde pouze můj osobní názor. Jedno je ale jisté, kdyby kraj netlačil na vybudování průmyslové zóny v Holešově, tak se o žádné dálnici ani nemluví.

+1/0
2.10.2015 13:37

R28o32m12a12n 67Š98e86n40k31e91ř21í33k 1962145244529

No...a zase konspirace...zkuste si najít relevantní informace. Protože nelze si dávat věci do souvislosti, ketré spolu souvisí jen ve VAší hlavě. Projekt R49 se začal vytvářet v roce 1993!!!! Cituji z dokumentů ŘSD, historie D1 k 25 letům propojení Prahy a Brna a webu českédálnice

Podle původních (federálních) plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Od D1 se měla u Tučap na Vyškovsku odklánět dálnice D47 na Ostravu. V roce 1993 byla trasa D1 převedena do blízkosti Zlína a směřovala na hraniční přechod Střelná. Toto rozhodnutí bylo změněno v roce 1996, kdy bylo rozhodnuto o ukončení D1 v mimoúrovňové křižovatce Hulín, dále na Slovensko měla pokračovat rychlostní silnice R49.

0/−2
2.10.2015 13:52

A48n18t26o60n38í40n 84Z51e96l11i64n20k51a 5224378725300

Pane odborníku, vynechal jste časová korelací s plány a realizací zóny Holešov. Co když je D1 takto  zprde.e zakroucená z důvodů budování právě zóny a problém mezinárodní propojky nešťastně dořešen komunikací R49?

0/−1
2.10.2015 17:54

R68o98m41a76n 90Š33e84n87k25e77ř97í81k 1612145824159

A já zase po sté, EIA jsem četl, i důvody neudělení (takové ty vyloženě extra důležité které mají dlouhodobý vliv na životní prostředí, jakože není vyjasněno kam půjde hlína ze stavby atd...). Pokud se dotáhna R49 do Fryštáku, moc se nezmění, pokud teda se nedá předpokládat, že řidiči budou úplně padlí na hlavu a budou se cpát někudy kudy to prostě moc nepůjde... Proč se nestaly špuntem Otrokovice, když se otevřela R55? Protože si řidiči našli jiné trasy, zůstaly při starých atd... Vážně si myslíte, že kousek R49 po Fryšták/Lípu sem nahrne o 300% více tranzitu na Slovensko? A kudy budou pokračovat? Přes milion vesniček, přes Syrákov na Vsetín, přes naprosto šílený úsek Střelná/Lysá pod Makytou-Půchov, kde můžete zrychlit na 90 cca stěží na 3 z 30 km a i teď tam nepotkáte kamion klidně celou hodinu v pracovní den??? Kdyby se nezakládaly všelijaké sdružení co blokujou stavby argumenty "co kdyby" a "my víme, že pak to bude hrůza" nebo že každá dálnice přece zvýší objem dopravy o 300% (a kde se ty auta jako budou brát - tam bude na začátku nějaká fabrika, co je bude vypouštět?), tak se celý region může pohnout dále. Je to tu jak kafemlejnek...pořád to samé, že najednou se přijede tisíce kamionů (já říkám proč by sem jely, když nemají kudy dál a p. Zelinkou zmiňovaný obchvat lhotska jim moc nepomůže, když se zasekaj na 100 dalších místech. Dále že se ucpe centrum (btw, už je ucpané i teď a nevím, proč by kamiony jely přes centrum, nebo jiná doprava). Nikdo kamiony stejně asi do centra nepustí, je tam podjezd na Dlouhé...atd... Zlaté Rakousko, tam by se zakládaly občanské sdružení, aby už ta dálnice dávno stála...

+1/−1
2.10.2015 13:31

A30n56t92o31n72í45n 11Z71e73l70i82n57k89a 5394658805680

To je teda smotanice. Občanská sdružení se zakládala proto, aby dosáhla smysluplného řešení dopravy, nikoliv aby se dálnice negovaly. Před časem mně bylo v takovéto diskuzi doporučeno, abych se z Obecin kvůli vlaku a 1/49 vytěhoval, víte. Proto jste postavil domek v Kotěhůlkách aby se vám to nestalo a teď mudrujete!!

Každý průměrný inteligent a neodborník pochopí, že vylepšení průjezdního komfortu natáhne další dopravu.

+1/−1
2.10.2015 18:20

P21e69t40r 93T82y48č76k49a 6695142559962

Mě by tedy zajímalo pokud to postaví pouze do Fryštáku jak vyřeší přivaděč do Zlína, protože Sokolská je na hraně už dnes.

+4/0
2.10.2015 10:19

R35a28d13o81s58l47a38v 32K51l72a74u77d68a 5414888614202

Nijak. Tam se usídlila rodinka zajíce divokého a o kousek dál bydlí bažant. Takže tam to definitivně skončí:-)

+7/0
2.10.2015 10:22

A26n42t30o17n52í95n 32Z23e92l60i26n98k47a 5334688615110

Přivaděč do Zlína a obchvat Zálešné jsou vynucené stavby z měšce kraje a města.

+1/−1
2.10.2015 13:08

R68o24m84a31n 71Š36e82n32k31e81ř46í87k 1302175704179

No...vynucene... Obchvat zálešné kdyby stál už před 5 lety by bylo pozdě. Nebo Vám příjde normální, to co se děje na ulici Padělky IX? Projedou touto spojkou tisíce aut denně, někdy je ucpaná kolonou odbočovacích aut úplně celá atd... Líbí se mi argumenty odpůrců obchvatu, že se zhorší prostředí u Nemocnice atd... Jak se zhorší? Teď kolem vozovny a nemocnice projede plácnu do vzduchu 9000 aut denně a musí si zajet přes zálešnou atd a padělky IX a zpět kolem kauflandu... Kdyby byl obchvat, tak tama projede možná max 9200 aut a kratší cestou, efektivněji, bez popojíždění = méně exhalací atd...ale chtít logické uvažování po mnohých sdruženích a lidových expertech je asi příliš naivní.

+2/−2
2.10.2015 13:39

A17n79t52o45n79í92n 97Z94e39l62i25n24k38a 5904568755390

Zato vy odborníci jste hlavy. Copak vám stále nedochází, že veškerá doprava z D1,  R49 a plánovaného 4 proudého přivaděče Fryšták do Zlína -centra a východu profrčí kolem nemocnice? A nejenom ta. Všichni ti, kteří se v sočasné době prodírají přes Zlín dál na východ !!!

0/0
2.10.2015 17:46

P45e72t37r 59T50y12č56k97a 6455252229102

Ta dálnice se musí napojit až za Zlínem. Pokud skončí ve Frystaku tak to bude průšvih. To znamená protáhnout dálnici az za Zlín (Lípa, Slušovice) a udělat spojku přes Zalesnou. Pak to bude fungovat.

+2/0
4.10.2015 8:17

K91a20r23e37l 77C39h62r60a53s31t26i78n15a 4373724400525

S křečky jsme směšní po celé Evropě. dělají si kvůli tomu z nás legraci ve Francii i v Německu. Komunikace, která už měla sloužit a pomoci rozhýbat rozvoj kraje i Zlína, stojí kvůli křečkovi. Je to jak v kabaretu U slepého vejra.

+7/−2
2.10.2015 10:14

J69i16ř67í 18K96o72l41í40n71e44k 8520917933770

Nemůžeme stavit důležitou rychlostní komunikaci pro celý region proto, že musíme přestěhovat pár desítek křečků.... To se mi snad zdá. :-/

+3/−1
2.10.2015 10:01

R46a98d59o23s49l25a32v 27K76l29a97u98d82a 5214828384342

To nic není. O několik let byla odložena deregulace nájemného v celé ČR a to jen kvůli jednomu Křečkovi:-P  Nevím čím si zrovna tenhle živočich zasloužil takovou ochranu.

0/0
2.10.2015 10:03

V33á51c69l71a84v 68P39o84u52s15t40k15a 3970311882

Křečci jsou jen směšná záminka, jde o peníze.

+7/−1
2.10.2015 10:09

K19a77r33e83l 36C90h73r80a39s29t90i45n89a 4293534430405

To je, bohužel, stará pravda, ale neškodí ji připomínat. Názoru, že určití lidé mají z blokace stavby výhodnou živnost, rád věřím.

+1/−1
2.10.2015 10:18

P88e33t69r 62J68u54r94č39a 3870389796845

Pane Chrastina, přestaňte být tajemný jak sfinga a řekněte nám kdo a co z "blokace" stavby má. Jinak je to jen ničím nepodložená pomluva.

+1/−1
2.10.2015 10:46

K46a74r71e87l 91C11h60r32a72s59t11i48n24a 4783974130395

Pane Jurčo, netvrdím, že nejsem na hlavu, ale ne až tolik, jak si myslíte. Kromě toho jste si jistě z diskuzí o R49 všiml, že těch "pomlouvačů" už bylo vícero a přišli s tímto tvrzením dlouho předtím, než jsem o tuto věc vůbec zavadil. Proto počkám, až se o důvody průtahů začnou blíže zajímat lidé, kteří s tím mají co do činění.

+1/−1
2.10.2015 11:33

P20e93t17r 24J21u61r64č89a 3100849186695

Nikde jsem neřekl, že jste na hlavu. Jen tvrdím, že když něco řeknu, tak si to dokáži taky obhájit. Argument, už to tu někdo řekl přede mnou příliš důvěryhodně nezní.

+1/−1
2.10.2015 11:54

K25a81r94e43l 92C10h48r16a97s25t56i64n50a 4393374110955

Pane Jurčo, není třeba se obhajovat, pravdu se dovíte z oficiálních pramenů.

+1/−1
2.10.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.