Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínský kraj se už sedm let v řadě vylidňuje, na vině jsou i nízké mzdy

Počet obyvatel Zlínského kraje klesá s výjimkou dvou let už od roku 1993. Za tu dobu ubylo víc než 16 tisíc lidí. Klesající trend potvrzují i aktuální údaje Českého statistického úřadu. Zvrátit situaci chtějí představitelé kraje i větších měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J96i20n10d27ř54i16c97h 37T41a84l84p42a 6148883193703

Myslím, že problém by se dal vyřešit nabídkou perspektivy pro mladé absolventy, pomoci jim se získáním startovacích bytů, nabídkou pozemků z majetku města k výpůjčce pro vznik nových provozoven či firem, prostě pomoci mladým ke startu v životě. Něco podobného, jak měl Baťa zrealizovanou podporu mladým, kteří okamžitě mohli v životě začít po absolvování. Skončit s podporou golfových hřišť z peněz EU, a soustředit se pouze a jedině na budoucnost, perspektivu a pracovní uplatnění mladých.;-)

+1/0
26.9.2015 17:18

A78n35t17o93n80i48n 87K51a70d92l64c68e34k 9332399121106

Chyba neni v nejakem zakleti, co nikdo nemuze pochopit, ale v centralnim nastaveni statu, existenci dnesnich komunisty vymyslenych kraju, prerozdelovani penez z Prahy dolu, neexistence zeme Moravy s vlastni vladou... Prosperity jako je ve vedlejsim Rakousku by slo dosahnout rychle, ale ne ve dnesnim stavu statu a kontrole z centra.

0/−2
25.9.2015 16:58

J60i61r34i 39C73i55z 6424438710237

Zlin byla v 19. stol pouze vesnice. Jeste za R-U v teto lokalite zacal stavet pan Bata tovarnu na boty a k teto tovarne se pristavovaly obytne ctvrte podle poctu zamestnancu. Po r. 89 byla tovarna na boty rozkradena ceskymi podnikateli a mesto ztratilo svuj puvodni smysl. Postupne se vraci k te vesnici: jedna dlouha ulice, jeden kostel a jedna hospoda.

+2/0
25.9.2015 13:08

K91a85r63e56l 84E12h63l 5736551776827

Dopravní obslužnost to je problém starý desítky let ale bohužel není výjimečný na okrajích státu.  

Ano platy a možnost někam růst to je problém zlínského kraje.

Výborným příkladem je IT kde stejná pracovní místa ve Brně vůči Zlínu jsou placena násobkem dvou.Ten kdo je jazykově vybavený nemá důvod ve Zlíně zůstat žít :-(

+10/−1
24.9.2015 19:16

J62a57r32o58m55i61r 51C38h12a18l54o82u42p53k36a 4839407155797

Jakože je potřeba umět hantec?

+5/0
25.9.2015 8:16

J73a60k19u35b 94S64e17m45e78r66á69d 2587836331261

uprchliky sem, to je snad jasne ;-D

+2/0
24.9.2015 16:36

K96a13r12e80l 27E93h89l 5146681146477

Fórek ? tak určitě..

Protože příchodem ekon-vychytrálků do této oblasti jim původní obyvatelstvo udělá prostor.... tedy nalejt/vylejt

+1/0
24.9.2015 19:25

J13a31r13o58s27l33a67v 74N13á31p53r31s36t92e48k 6265716

Byl bych opatrnější.  Když v denním tisku, v Idnes obzvlášť, napíšou, že se nějaká oblast vylidňuje, dá se předpokládat, že nějaká pomazaná hlava už má připraveno řešení, jak a kým to doplnit.

+3/0
25.9.2015 7:36

V71l42a58s69t58a 25H55l32i81s58n87i85k83o56v49s30k57á 9619853410

Atraktivní nabídky, jak trávit volný čas? Ve Zlíně? Kromě Barumky je Zlín mrtvé město. Co by tu ty mladé mělo držet? Ta izolovanost, nízké platy?

+9/−5
24.9.2015 15:57

I30v48a46n 90P18e30c93h53a81r 5746874788768

Volný čas: koncerty FBM v KC, Městské divadlo s několika scénami, Zelenáčova šopa, Alternativa - výstavy a jazz.koncerty, Budova 14, 15 - besedy, výstavy, zámek - výstavy, Goden apple cinema + Velké kino, studentské aktivity na UTB, Malá scéna , Akademia centrum - divadla, Čepkov - sál pro mladší generaci, Kulturní dům, nově - bývalá knihovna, .... Sportovních aktivit celká řada.  Není toho dost na malé krajské město? Chce to jen dobře se informovat a jen nekritizovat. Nebo nám stačí k životu jen hospody a bary / ostatně i těch je tu dost/ ?  ;-D

+2/−1
25.9.2015 18:25

K28a42r36e55l 77C53h15r57a35s44t73i79n88a 4293744140115

Mizerná dopravní dostupnost Zlína od silniční přes železniční až k letecké dopravě je jednou z hlavních příčin stavu, v němž se nacházíme. Pokud by ekoteroristé skončili s házením klacků pod nohy stavitelům R49, mohli jsme dnes být dál. Stejné je to i s železniční dopravou. Šedesát let se slibuje, že špatný stav bude napraven, avšak situace je trvale stejná. S leteckým spojením je to totéž. Letiště v Holešově je zrušeno, Bochoř v Přerově bude sloužit jako průmyslová zóna a bez leteckého spojení jsou možnosti na zlepšení situace omezené. Město ani kraj v tomto směru nevyvíjejí dostatečné úsilí. Kdyby tomu tak bylo, jsme dnes podstatně dál a situace by se aspoň o něco zlepšila a dostali bychom sem movité podnikatele nebo instituce, které by pomohly zkvalitnit pracovní nabídku. Těch možností, co dělat, je daleko víc, ale kromě UTB ostatní aktéři spí.

+12/−2
24.9.2015 15:53

J78a41r61o83m50i32r 94C67h60a38l30o12u50p17k70a 4199187645237

To nechápu. R49 do Fryštáku neřeší prakticky nic, kromě toho, že část aut nepojede přes Malenovice, ale časově se nic nezmění. Takže dálnice západním směrem je hotová, za tři hodiny jste v Praze (samozřejmě bez rozkopané D1). Vlakem z Otrokovic taky bez problémů a co se týká letiště, tak do hodiny jste v Tuřanech, případně do tří hodin na letišti ve Vídni, tak co sem pletete Holešov nebo Bochoř? Velký problém je ale bezpochyby silniční spojení se Slovenskem, tam je velký dluh.

+9/−1
25.9.2015 8:16

K22a74r79e17l 80C82h94r13a71s21t29i10n29a 4483804950565

Pane Jaromíre, problém zjednodušujete, ale musím Vás nechat při tom, na třech řádcích není možné věcně polemizovat. Uvedu snad jen, že podnikatelé ze Zlínska z teritoriálních důvodů spolupracují se Slovenskem, zejména západním. Není-li dobrá infrastruktura, vazby se nerozvinou.

+1/−1
25.9.2015 10:48

J26a91r76o19m41i87r 26C25h83a55l83o37u13p70k79a 4639617915367

To já přece píšu taky, že směrem na Slovensko je to bída. Zjednodušuji to, protože jak sám píšete tu není moc prostoru. Ale vy neuvádíte vůbec žádný argument. Pokud jde o průmyslový pohled na infrastrukturu, tak je to stejné - dálnice vede prakticky až do Zlína, nákladní letecká doprava je spíš vtip a co se týká železnice, tak ta je u nás použitelná pouze pro těžký průmysl, který ve Zlínském kraji prakticky chybí, tak co chcete budovat?

+1/−1
25.9.2015 11:17

K98a34r80e11l 55C29h32r56a41s37t11i62n69a 4203234910255

V diskuzi nemá cenu pokračovat. Podle Vašeho vyjádření se jedná o střet koncepcí. V mém případě jde o věcný, strukturální, ekonomický i dopravní komfort, který by zaručil větší rozvojovou dynamiku. Vy jste zůstal u dneška, ale za deset let bude svět o míle dál a investoři mají na výběr.

+1/−1
25.9.2015 12:01







Najdete na iDNES.cz