Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínský kraj se už sedm let v řadě vylidňuje, na vině jsou i nízké mzdy

Počet obyvatel Zlínského kraje klesá s výjimkou dvou let už od roku 1993. Za tu dobu ubylo víc než 16 tisíc lidí. Klesající trend potvrzují i aktuální údaje Českého statistického úřadu. Zvrátit situaci chtějí představitelé kraje i větších měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41i30n96d44ř95i50c17h 89T36a34l76p67a 6298893413943

Myslím, že problém by se dal vyřešit nabídkou perspektivy pro mladé absolventy, pomoci jim se získáním startovacích bytů, nabídkou pozemků z majetku města k výpůjčce pro vznik nových provozoven či firem, prostě pomoci mladým ke startu v životě. Něco podobného, jak měl Baťa zrealizovanou podporu mladým, kteří okamžitě mohli v životě začít po absolvování. Skončit s podporou golfových hřišť z peněz EU, a soustředit se pouze a jedině na budoucnost, perspektivu a pracovní uplatnění mladých.;-)

+1/0
26.9.2015 17:18

A48n10t24o58n69i11n 24K36a77d10l62c37e92k 9202409901516

Chyba neni v nejakem zakleti, co nikdo nemuze pochopit, ale v centralnim nastaveni statu, existenci dnesnich komunisty vymyslenych kraju, prerozdelovani penez z Prahy dolu, neexistence zeme Moravy s vlastni vladou... Prosperity jako je ve vedlejsim Rakousku by slo dosahnout rychle, ale ne ve dnesnim stavu statu a kontrole z centra.

0/−2
25.9.2015 16:58

J51i93r18i 65C45i16z 6274558630387

Zlin byla v 19. stol pouze vesnice. Jeste za R-U v teto lokalite zacal stavet pan Bata tovarnu na boty a k teto tovarne se pristavovaly obytne ctvrte podle poctu zamestnancu. Po r. 89 byla tovarna na boty rozkradena ceskymi podnikateli a mesto ztratilo svuj puvodni smysl. Postupne se vraci k te vesnici: jedna dlouha ulice, jeden kostel a jedna hospoda.

+2/0
25.9.2015 13:08

K90a40r45e32l 72E94h45l 5956891676207

Dopravní obslužnost to je problém starý desítky let ale bohužel není výjimečný na okrajích státu.  

Ano platy a možnost někam růst to je problém zlínského kraje.

Výborným příkladem je IT kde stejná pracovní místa ve Brně vůči Zlínu jsou placena násobkem dvou.Ten kdo je jazykově vybavený nemá důvod ve Zlíně zůstat žít :-(

+10/−1
24.9.2015 19:16

J63a40r67o69m51i84r 20C25h47a83l39o68u12p82k82a 4239497835707

Jakože je potřeba umět hantec?

+5/0
25.9.2015 8:16

J33a28k34u77b 50S40e42m13e71r68á81d 2557986331801

uprchliky sem, to je snad jasne ;-D

+2/0
24.9.2015 16:36

K10a18r96e49l 97E32h87l 5856611556177

Fórek ? tak určitě..

Protože příchodem ekon-vychytrálků do této oblasti jim původní obyvatelstvo udělá prostor.... tedy nalejt/vylejt

+1/0
24.9.2015 19:25

J26a95r47o12s71l27a71v 22N26á78p31r37s94t10e68k 6395216

Byl bych opatrnější.  Když v denním tisku, v Idnes obzvlášť, napíšou, že se nějaká oblast vylidňuje, dá se předpokládat, že nějaká pomazaná hlava už má připraveno řešení, jak a kým to doplnit.

+3/0
25.9.2015 7:36

V90l65a83s30t70a 61H84l60i35s62n32i25k25o11v38s40k48á 9679253400

Atraktivní nabídky, jak trávit volný čas? Ve Zlíně? Kromě Barumky je Zlín mrtvé město. Co by tu ty mladé mělo držet? Ta izolovanost, nízké platy?

+9/−5
24.9.2015 15:57

I59v52a12n 34P70e38c79h40a78r 5856584418478

Volný čas: koncerty FBM v KC, Městské divadlo s několika scénami, Zelenáčova šopa, Alternativa - výstavy a jazz.koncerty, Budova 14, 15 - besedy, výstavy, zámek - výstavy, Goden apple cinema + Velké kino, studentské aktivity na UTB, Malá scéna , Akademia centrum - divadla, Čepkov - sál pro mladší generaci, Kulturní dům, nově - bývalá knihovna, .... Sportovních aktivit celká řada.  Není toho dost na malé krajské město? Chce to jen dobře se informovat a jen nekritizovat. Nebo nám stačí k životu jen hospody a bary / ostatně i těch je tu dost/ ?  ;-D

+2/−1
25.9.2015 18:25

K66a25r10e69l 56C89h43r25a85s55t25i43n80a 4763204150955

Mizerná dopravní dostupnost Zlína od silniční přes železniční až k letecké dopravě je jednou z hlavních příčin stavu, v němž se nacházíme. Pokud by ekoteroristé skončili s házením klacků pod nohy stavitelům R49, mohli jsme dnes být dál. Stejné je to i s železniční dopravou. Šedesát let se slibuje, že špatný stav bude napraven, avšak situace je trvale stejná. S leteckým spojením je to totéž. Letiště v Holešově je zrušeno, Bochoř v Přerově bude sloužit jako průmyslová zóna a bez leteckého spojení jsou možnosti na zlepšení situace omezené. Město ani kraj v tomto směru nevyvíjejí dostatečné úsilí. Kdyby tomu tak bylo, jsme dnes podstatně dál a situace by se aspoň o něco zlepšila a dostali bychom sem movité podnikatele nebo instituce, které by pomohly zkvalitnit pracovní nabídku. Těch možností, co dělat, je daleko víc, ale kromě UTB ostatní aktéři spí.

+12/−2
24.9.2015 15:53

J44a57r65o14m49i62r 84C53h50a83l12o52u22p68k46a 4329547685217

To nechápu. R49 do Fryštáku neřeší prakticky nic, kromě toho, že část aut nepojede přes Malenovice, ale časově se nic nezmění. Takže dálnice západním směrem je hotová, za tři hodiny jste v Praze (samozřejmě bez rozkopané D1). Vlakem z Otrokovic taky bez problémů a co se týká letiště, tak do hodiny jste v Tuřanech, případně do tří hodin na letišti ve Vídni, tak co sem pletete Holešov nebo Bochoř? Velký problém je ale bezpochyby silniční spojení se Slovenskem, tam je velký dluh.

+9/−1
25.9.2015 8:16

K94a25r61e22l 98C96h77r75a90s29t74i92n32a 4733744460955

Pane Jaromíre, problém zjednodušujete, ale musím Vás nechat při tom, na třech řádcích není možné věcně polemizovat. Uvedu snad jen, že podnikatelé ze Zlínska z teritoriálních důvodů spolupracují se Slovenskem, zejména západním. Není-li dobrá infrastruktura, vazby se nerozvinou.

+1/−1
25.9.2015 10:48

J55a93r25o41m96i26r 43C31h95a91l41o85u14p48k65a 4249977155987

To já přece píšu taky, že směrem na Slovensko je to bída. Zjednodušuji to, protože jak sám píšete tu není moc prostoru. Ale vy neuvádíte vůbec žádný argument. Pokud jde o průmyslový pohled na infrastrukturu, tak je to stejné - dálnice vede prakticky až do Zlína, nákladní letecká doprava je spíš vtip a co se týká železnice, tak ta je u nás použitelná pouze pro těžký průmysl, který ve Zlínském kraji prakticky chybí, tak co chcete budovat?

+1/−1
25.9.2015 11:17

K65a80r73e84l 74C68h62r78a75s46t16i96n27a 4533154350385

V diskuzi nemá cenu pokračovat. Podle Vašeho vyjádření se jedná o střet koncepcí. V mém případě jde o věcný, strukturální, ekonomický i dopravní komfort, který by zaručil větší rozvojovou dynamiku. Vy jste zůstal u dneška, ale za deset let bude svět o míle dál a investoři mají na výběr.

+1/−1
25.9.2015 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.