Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kousky letadla, v němž zahynul Baťa, mohou mít lidé. Část byla v betonu

Od tragické smrti zakladatele zlínských obuvnických závodů Tomáše Bati v neděli uplyne 83 let. Dodnes zůstává záhadou, co se stalo s letadlem, v němž havaroval a které pak bylo řadu let v jeho památníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J53a18n 74A27d17l25e17r 2426861626766

Vojtěch Křeček mohl zkoumat knihy fy. Baťa, ale marně - havarovaný Junkers byl evidován v Německu a patřil (dceřinné) německé pobočce.

Měl se spíše podívat do soupisky leteckého parku fy. - Junkersy byly původně dva. Jeden byl rozbit, druhý se upravil a postavil na sloupy v Památníku T.B.

Zde je zmíněná soupiska - pátrat znamená znát.

http://www.cygnus.estranky.cz/img/original/395/zlinska-letecka-flotila.jpg

+2/0
13.7.2015 13:53
Foto

J17a40n 43A92d61l39e11r 2596331636326

Och ty Babišovský češtine:

" ...řada jeho fotografií,“ napsali 17. března 1933 Noviny Zlín...."

Tak to, vážená babišátka, nebude, ani kdyby Váňa na Burešovi jezdil.

0/0
13.7.2015 13:49

M52i94c93h23a11l 40V16a57l45s 9393224806534

Pravobezni komunikace je davno za zenitem , na miste jednoho z planovanych piliru mame barak uz deset let .

0/0
12.7.2015 19:32

A43n86t59o70n91í63n 62Z78e97l80i87n92k96a 5894638685390

Těžce podceňujete platný Územní plán města Zlína. Územní rezervy jsou tam černé na bílém.

0/0
13.7.2015 6:28

A98n96t65o31n65í79n 33Z93e23l75i35n39k26a 5474948595890

A nejenom ten. Málem bych zapomněl na PÚR MD a ZÚR kraje!!!!!

0/0
13.7.2015 7:08

A59n73t79o39n67í68n 10Z53e53l24i15n30k14a 5494528885150

Obnovou památníku si Zlín ustříhneme jednu z možností řešení dopravy bez znásilňování celého města, kterou dosud řeší plánovaný západo - východní průtah /Pravobřežní komunikace/.

0/0
12.7.2015 16:40

M39i24r25o32s77l17a35v 76Z78i86k37m49u80n43d 7929433164393

Prosím vás, jaká je souvislost mezi obnovou Památníku (dlouhá léta Dům umění) a ustřižením možnosti řešení dopravy ...

0/0
12.7.2015 19:38

A88n88t10o41n37í65n 77Z21e65l27i73n18k36a 5814508215170

Při veřejném projednání Pravobřežky jsem jako odpůrce vystoupil a řekl, že plánovaný průtah městem znásilňuje celé město. Vřele doporučuji KAŽDÉMU NAJÍT SI 30 minut a prohlédnout si naše město od obce Mladcová. Možná na něco přijdete. Myslete prosím na to, že jde o nový západo - východní průtah městem - Pravobřežku, kterou M. dopravy odmítlo jako přeložku 1/49 z centra města a s odmítl ji také Krajský úřad. V této době se rozhoduje o tom, jak bude 100leté dosloužilé baťovské řešení dopravy vypadat. Nic jiného delších 100let Zlín nevybuduje. Za to dám svůj stařecký krk.

0/0
13.7.2015 6:50

A79n44t67o81n66í53n 61Z88e80l72i13n71k80a 5224858965190

Myslím si, že moderní řešení dopravy měst stojí obrovské peníze, strádání obyvatel výstavbou a mnoho demolicí vzácných památek. Také ve Zlíně musíme něco obětovat. Může to být Baťův památník a povznášející prohled parkem na něj, nebo také prštenská nábřeží, polovina Rybníků a hlavmě ulice Sokolská. V Římě to byla středověká část, v Praze park zámku chráněného Unescem.

0/0
13.7.2015 7:01

A62n98t15o97n85í58n 54Z65e51l18i13n69k60a 5544988695350

Nasbíral jsem odvahu na přímou odpověď na Vaši otázku. V ÚP Zlína je Pravobřežka řešena z Čepkova přes ulici Sokolskou a svah za nemocnicí, viaduktem přes celé údolí Dřevnice do staré stopy 1/49. Varianta A ještě spojuje tunelem Čepkov s Lidlem na Obecinách, varianta B Čepkov tunelem pod Jižními Svahy s Nivami a Burešovem. Existují další dvě /Lesní/ varianty. Ty jsou o tom, že hluk a emise  klesají /ve stávajícím lesním porostu/ na vzdálenosti 300m na přijatelnou hodnotu..... Tyto varianty jistě budou mít tisíce odpůrců, kteří se neseznámíli s plánem Pravobřežní komunikace. Máme 2 volby: buď budou jedovaté karcinogenní zplodiny hoření inhalovat veverky nebo celé krajské a univerzitní město Zlín.

0/0
13.7.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.