Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kousky letadla, v němž zahynul Baťa, mohou mít lidé. Část byla v betonu

Od tragické smrti zakladatele zlínských obuvnických závodů Tomáše Bati v neděli uplyne 83 let. Dodnes zůstává záhadou, co se stalo s letadlem, v němž havaroval a které pak bylo řadu let v jeho památníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J71a52n 57A74d87l94e49r 2386271266746

Vojtěch Křeček mohl zkoumat knihy fy. Baťa, ale marně - havarovaný Junkers byl evidován v Německu a patřil (dceřinné) německé pobočce.

Měl se spíše podívat do soupisky leteckého parku fy. - Junkersy byly původně dva. Jeden byl rozbit, druhý se upravil a postavil na sloupy v Památníku T.B.

Zde je zmíněná soupiska - pátrat znamená znát.

http://www.cygnus.estranky.cz/img/original/395/zlinska-letecka-flotila.jpg

+2/0
13.7.2015 13:53
Foto

J95a35n 86A68d51l45e28r 2396641656466

Och ty Babišovský češtine:

" ...řada jeho fotografií,“ napsali 17. března 1933 Noviny Zlín...."

Tak to, vážená babišátka, nebude, ani kdyby Váňa na Burešovi jezdil.

0/0
13.7.2015 13:49

M72i40c22h48a60l 71V35a72l90s 9833894566384

Pravobezni komunikace je davno za zenitem , na miste jednoho z planovanych piliru mame barak uz deset let .

0/0
12.7.2015 19:32

A34n24t49o35n68í96n 11Z39e15l30i90n33k58a 5784218405730

Těžce podceňujete platný Územní plán města Zlína. Územní rezervy jsou tam černé na bílém.

0/0
13.7.2015 6:28

A80n47t71o58n13í96n 13Z62e32l57i54n37k68a 5454718205470

A nejenom ten. Málem bych zapomněl na PÚR MD a ZÚR kraje!!!!!

0/0
13.7.2015 7:08

A42n81t48o26n10í59n 45Z55e49l80i43n37k30a 5974538355280

Obnovou památníku si Zlín ustříhneme jednu z možností řešení dopravy bez znásilňování celého města, kterou dosud řeší plánovaný západo - východní průtah /Pravobřežní komunikace/.

0/0
12.7.2015 16:40

M34i85r59o35s70l91a90v 79Z41i37k64m66u94n82d 7579503194623

Prosím vás, jaká je souvislost mezi obnovou Památníku (dlouhá léta Dům umění) a ustřižením možnosti řešení dopravy ...

0/0
12.7.2015 19:38

A20n79t37o34n96í90n 25Z75e75l14i19n95k38a 5304508195200

Při veřejném projednání Pravobřežky jsem jako odpůrce vystoupil a řekl, že plánovaný průtah městem znásilňuje celé město. Vřele doporučuji KAŽDÉMU NAJÍT SI 30 minut a prohlédnout si naše město od obce Mladcová. Možná na něco přijdete. Myslete prosím na to, že jde o nový západo - východní průtah městem - Pravobřežku, kterou M. dopravy odmítlo jako přeložku 1/49 z centra města a s odmítl ji také Krajský úřad. V této době se rozhoduje o tom, jak bude 100leté dosloužilé baťovské řešení dopravy vypadat. Nic jiného delších 100let Zlín nevybuduje. Za to dám svůj stařecký krk.

0/0
13.7.2015 6:50

A11n27t55o62n50í21n 60Z43e64l62i97n98k71a 5794268495690

Myslím si, že moderní řešení dopravy měst stojí obrovské peníze, strádání obyvatel výstavbou a mnoho demolicí vzácných památek. Také ve Zlíně musíme něco obětovat. Může to být Baťův památník a povznášející prohled parkem na něj, nebo také prštenská nábřeží, polovina Rybníků a hlavmě ulice Sokolská. V Římě to byla středověká část, v Praze park zámku chráněného Unescem.

0/0
13.7.2015 7:01

A29n37t37o18n20í82n 31Z61e95l62i59n89k27a 5544658765360

Nasbíral jsem odvahu na přímou odpověď na Vaši otázku. V ÚP Zlína je Pravobřežka řešena z Čepkova přes ulici Sokolskou a svah za nemocnicí, viaduktem přes celé údolí Dřevnice do staré stopy 1/49. Varianta A ještě spojuje tunelem Čepkov s Lidlem na Obecinách, varianta B Čepkov tunelem pod Jižními Svahy s Nivami a Burešovem. Existují další dvě /Lesní/ varianty. Ty jsou o tom, že hluk a emise  klesají /ve stávajícím lesním porostu/ na vzdálenosti 300m na přijatelnou hodnotu..... Tyto varianty jistě budou mít tisíce odpůrců, kteří se neseznámíli s plánem Pravobřežní komunikace. Máme 2 volby: buď budou jedovaté karcinogenní zplodiny hoření inhalovat veverky nebo celé krajské a univerzitní město Zlín.

0/0
13.7.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz