Diskuze

Silničáři s drahou studií podruhé žádají o vystěhování křečka kvůli R49

Silničáři začínají opět pracovat na tom, aby vystěhovali křečka z trasy plánované rychlostní silnice R49 z Hulína do Fryštáku ve Zlínském kraji. Využijí k tomu i už známou předraženou studii za více než dva miliony korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

P53e62t67r 80J23u37r53č79a

29. 6. 2015 12:26

Kdo se chce dohadavat, může se zde hádat a sypat jeden "argument" za druhým. Kdo chce vědět, v jaké fázi projekt zrovna je, prostuduje si alespoň závěr nesouhlasného stanoviska, který je ke stažení zde: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP272

Výtažek:

NESOUHLASNÉ STANOVISKO k k realizaci záměru

„Rychlostní silnice R49 v úseku Lípa – státní hranice ČR/SR,

stavby 4903 - 4905“ ve variantách definovaných v dokumentaci, dopracované dokumentaci a popsaných v rozsahu tohoto stanoviska s následujícím odůvodněním nepřijatelnosti záměru předloženého oznamovatelem:

Jako zásadní pro vydání nesouhlasného stanoviska považuje MŽP následující aspekty, které jsou níže podrobněji zdůvodněny:

1. Předložené posuzované varianty vykazují v některýchúsecích negativní vliv z hlediska veřejného zdraví a z hlediska ochranypřírody, což prokázal provedený proces EIA včetně veřejného projednání, a protoje jejich realizace v navržené podobě problematická. Nicméně podrobné posouzeníukázalo, že lze předložit a v procesu EIA posoudit alternativní kompromisnívarianty, lze využít i kombinace variant, vedení rychlostní komunikace R49,které by představovaly snížení vlivů záměru na přírodní složky ekosystémůvčetně vlivů na EVL Beskydy, obyvatelstvo z hlediska hlukové zátěže, vlivů napovrchové a podzemní vody, vlivů na krajinný ráz, vlivů na hmotný majetek atd.,a které by byly z hlediska svých vlivů akceptovatelné.

2. Neposouzení přivaděče I/57 (a tím, nevyhodnocenísynergických vlivů rychlostní silnice R49 a přivaděče I/57, tak i vyhodnocenívlivů na veřejné zdraví a jednotlivé složky životního prostředí obou záměrů).

3. Absence řešení problematiky uložení zeminy (objem 4mil. m3) vzniklé z budování tunelů a zářezů komunikace.

4. Ohrožení významných zdrojů vody pro obyvatelstvo(vodní zdroje HV1, HV2, HV3) u hodnocených variant.

5. Předčasný požadavek na provedení procesu EIA vevztahu k příliš dalekému časovému horizontu plánované realizace stavby (r. 2022- 2025), kdy výstup z procesu EIA má zákonem

0 0
možnosti
PV

No nevim, ale mam pocit, ze krecci jsou v useku Frystak - Lipa, ktera EIA uz ma.

0 0
možnosti
Foto

A co když křeček nebude chtít?

0 0
možnosti
JH

Bude muset! Jinak příjde exekutor a s ním zákon.

0 0
možnosti
AZ

Křečci jsou zástupný problém. Ministr dopravy nedávno upozorňoval, že R49 nemá posouzení EJA. Jak by mohlo být hotové, když jiné ministerstvo smetlo se stolu obě navržené varianty úseku Lípa - slovenské hranice. Tragédiii vidím v tom, že sliby s komunikací R49 brzdí smysluplné řešení dopravy univerzitního krajského města.

0 0
možnosti

Ale furt už :-D Stale stejna konspirace a stále mimo. Zkuste si zjistit, ze R49 EIA ma, jen kvuli pozastaveni stavebnich povoleni (ktere ted bylo nedavno proslouzeno do zacatku pristiho roku) a nove EU legislative se EIA musi zaktualizovat. Stejne problemy resi i na jinych dopravnich stavbech, kde staci aby pilir mostu po mistnim zjisteni musel byt o 10 cm vyssi nez v projektu a musi se EIA aktualizovat a delat "znovu"

0 0
možnosti
ES

No tedy.... Ten ceník prací.... To se jen tak nevidí 8-o8-o

0 0
možnosti
VP

Za 800,-Kč na hodinu by někteří ráno nevstali z postele. :-P

0 0
možnosti
PK

Když tam přijede bagr křeček uteče. A pokud ne, tak tam naženu ekology ať je před tím bagrem chytnou za kožuch a hodí o metr dál, ne? I když přiznám se dal bych ve výstavbě spíše přednost trase Brno - Svitavy nebo Otrokovoce - Břeclav. Nevidím jakoukoliv výhodu v dálnici do Slovenských hladových strží. :-)

1 1
možnosti
RN

R21a62d17e43k 41N14o42v34a44k

28. 6. 2015 16:29

Tak ona D2 je jediná kapacitní cesta, která drží spojení s Blavou, Vídní a zprostředkovaně s Maďarskem.

Zasloužíme si určitě dvě kapacitní cesty do každého sousedního státu, všechny se vpohodě uživí.

PL - R11/D1

SK - R49/D2

AT - R52/D3

D   - D5/D8 

Je ostudou že s Rakouskem máme zatím jen přetížené jedničky.

5 1
možnosti
MK

My budeme vubec radi, kdyz stihneme na dalnici na Slovensko vycerpat z EU aspon nejakou korunu. EU nam nabizi docasne az 80 % penez a my budeme resit hlodavce polni, ktere skoro nikdo nevidel EU ;-D.

5 0
možnosti
PR

my jsme toho křečka měli na bývalé zahradě a střílel jsem je od rána do večera, jednu potvoru zabiješ a druhá porodí jich deset. Nedivil bych se, jestli ekoteroristi jim nedávají něco na rozmnožování.

1 1
možnosti
JS

To je jak v Kocourkově, když stěhovali v pytlích světlo.....bože proč tu vládne taková blbost... selský rozum se asi "odstěhoval do Humpolce"..... hlavně, že produkujeme násobně více středoškoláků a vysokoškoláků jak před cca 30 lety.....

Křeček, sysel, bobr, komu kdy scházeli? Jaká ekologická katastrofa nastala, když jich bylo málo? No když se ale přemnoží, to pak je katastrofa......:-P

6 2
možnosti
JN

A co když je křeček zvíře nechytré a místo hrabání základů nové nory bude se chtít prohrabat plastovou lahví za světlem na svobodu?

0 0
možnosti
PH

P56e60t37r 44H96o93r57á25k

27. 6. 2015 20:03

Za tohle zdržování bych už někomu dal nejraději do držky.

3 1
možnosti
KC

Ekoteroristy máme na jedinou věc - na produkci obstrukcí a prodražování plánů. Maškaráda s křečkem je vysmívána celou Evropou a ještě za to platíme několikamilionovým prodražením R49 a protahováním zahájení stavby. Každý ňouma ví, že křeček, nebude-li mít klid, sám se přestěhuje do vhodnějších prostor, ale naši ekoteroristé se starají, aby to bylo co nejdražší a zdržení co největší. Tak hloupá civilizace, která si sama hází klacky pod nohy, nemůže dlouho fungovat.

9 1
možnosti
KC

Mirek Mach = brzda pokroku.

1 0
možnosti