Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnici R49 potkala další potíž, její stavbu přibrzdí i nový zákon

Stavba důležitých cest ve Zlínském kraji v čele s R49, které mají pomoci zdejší dopravě, se o několik měsíců zpozdí. Důvodem je novela zákona o posuzování vlivu velkých staveb na životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a38r75e68l 16C47h48r24a59s77t80i72n11a 4623344430735

Mám jedinou připomínku - ekoteroristé si koledují o věčné prokletí. R49, která už měla sloužit, ještě nezačala a podle všeho ani tak brzy nezačne. Především jejich zásluhou Zlínsko upadá do zóny, kde se zastavil čas a kde rozhoduje kapric ignorantů. Navíc EU se chová způsobem otrávit a zkomplikovat co nejvíce lidem život. Stavba je už teď o desítky milionů draží a to ještě není jisté, zda se vůbec postaví.

+7/−1
21.5.2015 18:12

A19n60t15o29n79í53n 55Z84e89l50i94n24k60a 5164438245340

Od roku 2008 to nebude na ekoteroristy. Jenom se to hodí do krámu.

1.Řešění obou variant R49 Lípa - Slovensko bylo odmítnuto. Pokud se mluví o 8 tunelech, nebo o tunelu v délce 15 km, nejde o životní prostředí, ale o termín výstavby R49 na svatého Dyndy. 2. Skrývka ornice na stavbě obchvatu Lhotsk se nesnaží připravovat obchvat v místě R49, ale řeší stávající propojení stopy 1/49 před a za dědinou. 3.Na severu kraje jsou úseky dálnice současně plánované s R49 na 1/35, potažmo E442 na Slovensko a 1/57 jako zimní varianty přes Střelnou v provozu. 4. Toto napojení na Slovensko nepoužívá dálnici D1 a nepotřebuje R49, ale 1/35 a D11.

+1/−2
21.5.2015 22:30

A66n30t35o70n65í21n 95Z40e21l55i59n70k15a 5954948625610

5. Všechna občanská sdružení vzniklá při veřejném projednání Územního plánu města Zlína si dala podmínku, že první etapa budování R49 neskončí ve Fryštáku, ale až v Lípě. Vybudováním přivaděče Fryšták k R49 a D1 /vyhnutí se 30 světelným křižovatkám do Malenovic/ a odstranění ostrých pravoúhlých zatáček na Lhotsku dokáže podstatným způsobem zahustit dopravu na stávající 1/49 a vybudit další vlnu protestů.

+1/−2
22.5.2015 7:42

R77o84m68a92n 39Š84e30n83k25e96ř52í10k 1972715474589

Varianty byly zamitnuty to je pravda, byly to takove nastrely ktere neresily problemy vcetne soubehu s 1/57 a nadbytkem kapacity (ale zase by si vsichni rypalove meli uvedomit, ze dalnici nastavime na to co je ted a na to co jsme ted zvykli, ale pro pristi generace), Pro Lhotsko jste si sam odpovedel prvnim bodem, kdyz neni trasa, tak proc by se neco pripravovalo?  Navic to Lhotsko (napojeni, trasovani) jsme Vam v diskuzich uz rozcupovali drive...najdete si to. Proc by se do projektu neco davalo navic, kdyz jde hlavne o co nejmensi naklady? Ad 3 nekomentuju, az bude hotova 1/57 a 1/35, prutahy VM a Roznovem  tak se o tom muzeme pobavit, ale blokovat R49 argumentem, ze vsak se muze jet pres ucpanych 10 mest severneji, nebo ucpanych 8 jizneji je fakt logicke. Ad 5 ciste spekulace, pres Zlin moc tranzitu nejede, objizdi se to jinudy, za Zlinem na vychod NIC není, takže není důvod tudy jet i po přivedení přivaděče z Fryštáku a narovnání Lhotska (to je jen jeden špunt z mnoha dalších). Občanská sdružení bohužel ve většině případů působí vědomě nevědomou naivitou velké škody samy sobě, je to podobně jak se stávkujícími odboráři, kteří zaměstnavateli kolikrát na hranici ziskovosti způsobí akorát astronomické škody. Většina občanských sdružení (čest vyjímkám) bojují za konzervaci a udržení stavu, na které jsou zvyklí, ale to že tím přivádějí třeba celý kraj do ekonomického úpadku je jim jedno, protože přes tu svou zahrádku, kde by je rušil 10% nárůst dopravy v okolí už nevidí. A po nich potopa. (PS 25 let jsem bydlel přímo u 1/49 a R49 budu mít na Hvozdné co by kamenem dohodil, takže vím co to je a ne že popisuju něco, co jsem nezažil). R49 jako spojnice průmyslového západu SK a technologicky nadějné Moravy a Zlínska je prostě potřeba jinak celý kraj spěje rychle k úpadku. Tohle vytesat do kamene a všem těm eko-křečkologům, členům občanských sdružení - Vizovice, Lípa, Bratřejov atd ukázat, vždy když se budou divit, že jsou bez práce a příbuzní a děti v Praze/Brně/Olomouci

0/−1
23.5.2015 15:46

A95n14t18o13n52í49n 19Z88e68l96i94n23k84a 5534988615980

1. Nejsem rýpal, hodnotím a komentuji skutečnosti. Zeptám se v této souvislosti na vývoj pro příští generace ve zlínské dopravě. Počítá se, že kojenci konečně přestanou inhalovat dopravní smog? 2. Práce na Lhotskách jsou jedna z mnoha indícií, že R49 šla k šípku. 3. Práce na dálničních úsecích na severu kraje a zastavení prací na R49 jenom podporují závěr předešlého bodu. 4. Možnost vyhnutí se 30 semaforům do Malenovic přes přivaděč Fryšták a zatáček na Lhotskách  nejspíš opět přiláká mraky dálkařů, kteří zkoušeli projet Zlínem po dokončení dálnice do Otrokovic. To vás chci vidět, jak je vítáte s květinami. 5.Křečkologové nejsou schopni zastavit důležitou stavbu na 7 let, pokud se to ústředním orgánům nehodí.

+1/0
23.5.2015 22:56

R37o58m55a40n 37Š44e15n85k49e24ř52í40k 1222835224229

OK, nejste rypal, prace na lhotsku jsou prace na lhotsku dle zadani projektu, nic vice nic mene (viz drivejsi diskuze, kde jste ignoroval stavebni argumenty o trasovani obchvatu vs R49), ktere prace na dalnicnich usecich mate na mysli na severu? O zadnych nevim (1/35 Lesna - Palacov III etapa, co bude dokonce na svateho dyndy, nebo 1/57 Semetin - Bystricka - dokonceni jakbysmet (oboji neplatna EIA), R48 u ledu stejne, obchvat Frydku v nedohlednu, resi se stara skladka, spojnice R48, obchvat Trince, Jablunkova snad do 10 let??), vyhnuti se 30 semaforum a narovnani Lhotska je jedna vec, ale navigace Vas tam proste neposlou, navic swarm (hejnova inteligence) zapracuje a ridici truck si to zkusili, nepochodili a info si predali mezi sebou a proc by to zkouseli dal, nejsou uplne na palici, ad 5 Kreckoogove dokazou stavbu zastavit i na 30 let, viz R52 Pohorelice - Mikulov, R43 nebudu komentovat, D3 a chatari kolem Benesova, atd....

0/−1
24.5.2015 16:17
Foto

J37a10n 89A54d57l34e45r 2586141696866

Úřednické kebule budou tuhle civilisaci dorazí. 

Navíc o Moravě a Moravanech rozhodují ouřadové z Prahy, resp. Bruselu, kterým můžeme být ukradení - hlavně že jim přispějeme na jejich životní úroveň.

Minimálně zemské zřízení by to chtělo, druhým krokem rozehnat současné papalášstvo a úřednictvo z krajů - ne ovšem převedením pod jinou hlavičku a zmnožením, jak se stalo při poslední změně krajského zřízení postčeskoslovenského zbytkostánu.

0/−1
21.5.2015 13:52

A34n70t39o53n53í48n 98Z43e87l12i45n68k69a 5124268135340

Praha R49 neakceptuje. Ministr dopravy nedávno řekl, že budou na její výstavbu použity finance EU, ale jedním dechem dodal, že poslední část komunikace R49 nemá ekologické posouzení.

Tragické je na tom to, že sliby s R49 blokují plánování NĚJAKÉHO SMYSLUPLNÉHO ŘEŠENÍ DOPRAVY krajského města.

+5/−1
21.5.2015 13:36

R65a58d55e23k 81V10a57ň53h18a17r50a 2126231950360

A nejenom to. Také případný rozvoj holešovské průmyslové zóný.

0/−1
22.5.2015 13:20

R66o56m79a25n 19Š70e98n90k23e49ř33í19k 1912405304519

Vy jste jak kafemlejnek...porad ty same nesmyslne konspirace dokola... Porad ta pohadka o tom, ze R49 blokuji na ministerstvech v Praze, protoze ji jako pro plebs na oko chteji stavet, ale ve skutecnosti nechteji??? Proboha proc? Jaky k tomu mohou mit duvod (krome toho jiz 50x negovaneho nesmyslu o koridoru Pariz - Kyjev a tranzitu po Prazskem okruhu atd... a pohadkach o R35 a trase na slovensko pres VM-RpR...atd, jejiz zkapacitneni se nedockame ani za 50 let). Navic zadna R49 neblokuje smysluplne reseni dopravy mesta, ano je castecne oznacovana jako tranzitni obchvat Zlina, ale smysluplne reseni dopravy ve meste blokuje priroda, co si dovolila kolem Zlina nasazet kopce a  hopsinkovou horskou drahu pro 10% tranzitu, kdyz 90% dopravy konci ve Zline nikdo stavet nabude za cenu R49 Hulin - az nekam za Vizovice

0/−1
23.5.2015 15:16

A41n31t20o92n55í24n 73Z52e69l81i98n44k41a 5574418745160

Vážený pane Řího. Všechny vaše názory znám z našeho osobního jednání. Nesmlouvavě se držíte kolejí pana Šenkýře. Myslím tím 8 tunelů na R49 na východ od Zlína a 10 procentní tranzit Zlínem. Mohu vám dokázat, že tranzit osobní dopravy je jenom podle oficiální Dopravní infrastruktury Zlína 65% a podle dalších velmi závažných indícií  nejméně 80%. U nákladních automobilů nad 10 tun projíždějících kolem Komerčky na východ města a zpět odhaduji tranzit městem na 95%. Jinak musím napsat, že plácáte páté přes deváté. Nový průjezd městem ve směru východ - západ neřeším já, ale Územní plán města Zlína.

Otázka  jaký mohou mít ministerstva zájem blokovat výstavbu je velmi jednoduchá, takže když se budete snažit, odpovíte si sám. Proč považujete mezinárodní tah Paříž - Kyjev za nesmysl nevím, ale vím že se o zařazení do mezinárodní sítě TEN - T kraj několik let snažil. Příroda kolem Zlína nic smysluplného neblokuje. Řešení blokují vaše klapky na očích, nebo povinnost zpívat tyto nesmysly.

+1/0
23.5.2015 16:26

R19o12m22a32n 11Š93e63n66k66e42ř72í58k 1902645224879

Vazeny pane Zelinka, prestante me prosim urazet a jmenovat me nekym jinym.. Nejsem zadny pan Riha, ani Senkyr, atd.. Uz jsem Vam to vysvetloval na radach diskuznich for, jde videt, jak ignorujete fakta a porad si drzite svou ohranou pisnicku bez jakychkoliv prizbusobeni se novym a nezvratnym faktum! Jsem proste pan Senkerik a basta!!! Nepracuji na radnici, na zlinskem kraji, na zadnem urade, jsem uzce spjaty s prumyslovou a odbornou praxi, zadny politik atd... Mam na starosti vychovavani a vyuku technologickych talentu, odborniku ve Zline, mam na starosti jejich zacleneni v praxi, mam na starosti tim padem udrzitelny vyvoj ZL kraje z pohledu odbornosti a prinosu novych projektovych moznosti, rozvoje, prisunu financi, lidskych zdroju atd. Obrovskym problemem je infrastruktura, nedostatek internacionalizace, propojeni s SK regiony atd... Muzete mi vysvetlit, proc by ceska vlada a urady prostrednictvim technologickych a grantovych agentur pumpovala neskutecne mnozstvi financi prostrednictvim projektu a podobne do udrzeni nadejnych lidi, technologii a rozvoje ve zlinskem kraji a ty same urady by blokovaly vaznou prekazku v tomto rozvoji??? K tranzitu Zlinem - Pokud se nad tim lehce zamyslite, tak Vase argumenty o 65-80% tranzitem Zlina jsou naprosto smesne... Nema cenu ani vytahovat cisla, staci jednoducha logika 6-leteho ditete. Modelovy priklad: Pokud kapacitne nestiha (stiha na hranici unosnosti)  4-prouda komunikace Otrokovice - Malenovice - Zlin, tak jak je mozne ze pri prenosu 80% dopravy stiha bez problemu vypadovka Obeciny - Priluky - Zelechovice atd... Pamatujete si na situaci na Malenovicke krizovatce pred 5-8 lety? Tak pri Vasi logice a argumentech by musela stat kolona od Priluku (smer Vizovice) az nekam mozna do Prstneho pres cele centrum. Ano mate pravdu, 95%  vozidel nad 10t jede dal (do Lipy na Vsetin atd...) Ale pokud tato vozidla tvori 2-5% vzorek dopravy vjizdejici do Zlina, nemuzeme tvrdit ze nam to celkem dela tolik. Znovu opakuji,jsem pan Senkerik!

0/−1
24.5.2015 16:38

A64n19t80o12n12í80n 51Z82e37l55i36n70k63a 5594648185570

Pokud se v dopravní špičku podíváte na východ města, zjistíte, že jsou vážným problémem zácpy na křižovatkách v Želechovicích, na Příluku a u Lidlu Obeciny. Poslední uvedená křižovatka se hromadně objíždí přes naprosto nevhodnou místní komunikaci přes Pančavu! Asi máte vlčí mlhu, když tvrdíte, že jenom 2-5 nákladních automobilů nad 10 tun ze sta /dopravního vzorku/ v pracovní dny jede z východu a na východ města.

0/0
6.6.2015 8:25

R12o82m38a18n 28Š39e37n55k35e88ř81í11k 1922785274869

Jeste poznamka k TEN-T Pariz Kyjev... pred nekolika mesici a mnohem drive, jsem Vas zadal o to abyste prestal argumentovat timto nesmyslem. Neni pravda, ze povazuji TEN-T Pariz Kyjev za nesmysl, nybrz TEN-T Pariz Kyjev je proste 100% nesmysl! Nikdo v EU o tomto nic nevi, je to jen nejaky marketingovy nazev pro zdurazneni vyznamu, ktery kdysi kdesi vznikl. Uz jsem vam x-krat posilal odkazy na stranky EU a TEN-T projektu, kde nic takoveho neni, na ceske strane je tam co se tyce diskutovanych zalezitosti s Vami  jen zminena R49 jako preshranicni spojka a modernizace zeleznice Bohumin - Mosty u Jablukova - Zilina - Poprad - UA hranice... pokud myslite tohle, tak Vas chci jen mirne upozornit ze se jedna o ZELEZNICI, nikoliv silnici! Za mesic letim do Bruselu, pokud chcete privezu Vam orazitkovany papir ze zadny TEN-T Pariz Kyjev neexistuje a snad pote konecne prestanete spamovat s timto nesmyslem! Usilovani o zarazeni do TEN-T je logicke, neb je to jedina sance jak ziskat evropske penize na infrastrukturni stavby, protoze neco jako OPD a OPDII jiz jaksi neexistuji! Pokud byste vytahnul paty ze Zlinskeho kraje, tak zjistite, ze 50% kamionu na trase F, D, SP - UA (BIH, RO) atd jede po trase Trieste - Ljubljana - Maribor - Belegrad a dal na (jiho)vychod, nebo Munchen  - Linz - Wien - BUdapest... a zbyvajicich 40% pres Polsko a zbytek se nejak rozprskne po tom zbytku mapy Evropy vcetne CZ

0/−1
24.5.2015 16:58

A56n75t48o59n72í14n 38Z59e39l94i55n66k92a 5124168775630

V této diskuzi přece nebyla řeč o TEN-T, nevím proč to znovu vytahujete.

Každopádně se o zařazení do sítě kraj do roku 2011 ze všech sil snažil, bohužel bez úspěchu. Ještě bych doplnil, že je samozřejmé, že jako profi dopravák máte přesnější informace než 70 letý starobní důchodce.

0/0
6.6.2015 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.