Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice na Slovácku a Valašsku zrychlí, dojde i na elektrifikaci

Nejen železnice z Otrokovic do Vizovic, ale i další tři tratě procházející regionem na Slovácku a Valašsku projdou zásadními úpravami. Dojde na elektrifikaci i zvýšení rychlosti. Změní se také nádraží ve Vsetíně. Začít se má za čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L75i41b80o48r 52T66y55m42e13š 8505628737409

No z Ostravy do Valmezu by to bylo dobré, tedy podle mě, tu trať využívám a někdy to je tragedie.

+2/0
28.4.2015 16:26

B54o82h48d73a46n 67S86c10h17a98t21r90a14l 1623665582

"Na Podvesné povede nově hlavní cesta k nemocnici pod kolejemi. V Prštném se naopak trať přehoupne přes silnici." Není to TOTÉŽ, namísto NAOPAK? :-)

+1/0
28.4.2015 13:36

M56i50r75o33s80l36a61v 62Z92i74k53m43u50n82d 7809973964843

Kouzelné je zkrácení jízdní doby o 8 minut a vytvoření přestupu ... proč nejede vlak dnes o 8 minut dříve ....

0/0
28.4.2015 12:30

V94i13k27t66o70r 43N34á65r83o65ž93n50ý 3879272488

To je budování železnice po česku. Investujeme miliardy , abychom zkrátili jízdní dobu vlaku o pár minut.

+1/0
28.4.2015 12:44
Foto

J98a10n 97M45a87c53k 5607232682755

Na Slovácko dorazí elektřina. To me rozesmalo :-)

+3/0
28.4.2015 11:43
Foto

B79r97o11n72i96s83l44a71v 90G87a94b54r39y83š 2142889551

Takže v místě, kde železniční trať protíná tu trolejbusovou, bude tunel. Pokud je to technicky možné, proč ne. Jako nápad to zní dobře.

0/0
28.4.2015 11:14

M70i76r95o97s34l65a25v 12Z83i79k98m61u96n51d 7529133964943

Země veřejné dopravě zaslíbená - Švýcarsko - řeší křížení trakčního vedení dráhy celostátní 15 kV 16,7 Hz s dráhou "místní" se stejnosměrnou trakční proudovou soustavou úrovňově ... elektrická vozidla obou drah projíždí stejné místo "pod výkonem" se zvednutým sběračem ...

Podobně se kříží trakční vedení dráhy trolejbusové se železniční tratí společnosti AB v St. Gallen ...

Tunelová varianta v Otrokovicích - Kvítkovicích, kde je současně křižovatka silnic 49/55 je smysluplné, ve Zlíně na Podvesné, by mohlo být křížení úrovňové (model Švýcarsko) nicméně není zřejmé, jak to vůbec při průjezdu Zlínem bude vypadat s ohledem na místní prostorové uspořádání. Z tohoto pohledu by bylo nejlepší z hlediska dopadu na životní prostředí i bezpečnost (mnoho místních přejezdů i přecházení přes trať mimo přejezdy) by bylo sice drahé, ale bezpečné zahloubení trati za nádražím Zlín střed, podzemní zastávky Dlouhá (zrušení podjezdu MHD), podzemní zastávka Podvesná (řeší se křížení s trolejbusovým vedením) a vyústění tunelu v prostoru bývalých Uhelných skladů v Přílukách ...

0/0
28.4.2015 12:30

V63i36k64t21o68r 19N15á25r36o59ž13n55ý 3689612828

Nebylo to kdysi i někde v Praze ?

0/0
28.4.2015 12:44

A63n14t52o90n78í80n 72Z44e57l94i10n63k71a 5394908535120

Chtělo by to zkrátka další dopravní patro. Ale nejdříve zajít na autobusové nádraží a zjistit kolik a jak obsazených autobusů denně jezdí z Lholtské a z Lutoninské strany. To jsou potenciální vlakoví cestující. Nakonec budeme možná moc rádi, že dosáhneme toho co v Želechovicích. Myslím tím odhlučnění kolejí.

0/0
28.4.2015 13:29
Foto

B35r85o19n35i29s15l65a37v 87G28a50b88r51y80š 2342409101

Nemusíme jít ani do Švýcarska, takové úrovňové křížení je v Prešově, ale netuším, jak to tam vypadá, nikdy jsem tam nebyl.

Jinak trolejové křižovatky, kde tramvaj i trolejbus mohou jezdit pod proudem, jsou k vidění v Plzni a v Ostravě. Zřejmě to bude podobný princip jako v tom Švýcarsku, jak píšete.

0/0
28.4.2015 13:38

M23i86r47o60s15l25a81v 62Z30i63k73m19u51n52d 7959683584523

Právě že v Prešově není ... přes koleje vede TV trolejbusů, elektrická vozidla tam mají "stahovačku". Aby se osobní vlak směr Lipany mohl rozjet na dostatečnou rychlost, muselo se postavit nové nástupiště na zastávce Prešov město pro směr Lipany ... 

Švýcar tam má přepínatelnou trolej, navíc je tam na "správném" napětí závislé postavení vlakové cesty ...

V Česko & Slovensku je ovšem přepínatelná trolej "kacířství", za které se ve středověku upalovalo ...

0/0
28.4.2015 20:43
Foto

B43r74o73n38i84s46l35a50v 91G53a93b67r52y29š 2382419391

Díky za objasnění.

0/0
28.4.2015 20:51

K76a65r64e74l 79C92h52r66a84s11t63i78n76a 4963914820315

Zlaté oči, které ty změny uvidí! Mluví se o tom už 50 let, ale všechno je při starém. Proto nevěřím, dokud neuvidím, že je všechno tak, jak ukazuje článek.

+4/0
28.4.2015 11:10
Foto

B81r95o34n49i58s62l23a79v 74G88a18b35r94y30š 2892229201

To říká i kamarád. Dokud se prý nekopne, neuvěří ničemu.

+2/0
28.4.2015 11:14

P65e90t92r 87N68i94v80n84i28c60k33ý 3862234765957

A co dostavění spojky Vizovice - Horní Lideč, co už začal Baťa? Propojilo by to Vsetín se Zlínem.

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Vizovice_%E2%80%93_Vala%C5%A1sk%C3%A1_Polanka

+5/0
28.4.2015 10:35

V75i69k96t56o45r 15N37á17r11o60ž10n28ý 3639572588

Nerealizovatelné.... desítky , ne-li stovky miliard a užitek nula , nula , nic....

+1/−3
28.4.2015 11:26

P16e43t88r 64N86i35v90n38i92c37k38ý 3672724445627

Jak "nereazlizovatelné? Technicky? Omyl. REALIZOVATELNÉ.

Postavila se nová vlaková spojka do Mošnova, odkud nic nelétá. Tady jde o spojení okresního a krajského města, kde jet po silnici je tragédie (obzvlášť v zimě). Zlín by tak nebyl na konci trati a získal y i vlakové spojení železniční koridor na Slovensko a na druhou.

+4/−1
28.4.2015 11:35
Foto

J55a86n 75M41a39c29k 5597912642745

No nevim, Bata to zacal stavet pred .. 90 lety? Od te doby se par veci zmenilo.

+1/0
28.4.2015 11:44

V60i62k84t85o18r 94N62á31r69o12ž27n53ý 3339222188

Po technické stránce je realizovatelné všechno . Teď jde o to , jestli ten obrovský balík peněz by se dokázal v nějaké podobě vrátit zpět. A v tom jsem pesimista.

0/0
28.4.2015 11:57

A49n77t68o62n17í75n 69Z43e66l97i54n40k86a 5264298855820

Pro Zlín jsou značně devastující kontejnerové vlaky do Lípy. Nedovedu si představit další nákladní a ev. rychlíkovou a osobní dopravu směrem na východ - na Slovensko.

+1/−1
28.4.2015 16:48

K95a98r21e74l 38C52h17r29a43s15t51i73n59a 4373434510295

Představit si to dovedu, ovšem dráha by musela vyřešit průjezd vlaků městem, na povrchu to jezdit nemůže, ovšem do toho se nikomu nechce, přestože Zlín by tím hodně získal.

0/0
29.4.2015 7:16

A30n79t81o33n12í66n 83Z92e51l28i20n50k31a 5444538815400

Mínusujete mne, i když říkáte jinými slovy totéž. Nemyslím si, že je tunel nebo naopak visutá dráha reálná.

0/0
30.4.2015 7:54

V70i37k22t96o74r 49N25á55r87o42ž64n91ý 3929472268

Ostrava-Valašské Meziříčí...souhlas , tam potenciál je.

Úprava Hranice-Horní Lideč na 160 km/h ? To snad budou muset postavit celou novou trať , ne ?

Elektrifikace směr Veselí nad Moravou....totální hovadina...

+1/−1
28.4.2015 10:27

R96a44d95k97o 16K10ř71i96v53á89n44e11k 7870193915820

Třeba od Teplic nad Bečvou přes Valmez před Brňov tam kromě dvou upravitelných míst potenciál na 160 km/h je, možná i Jablůnka - Vsetín. Jinde asi jen mírné zrychlení. Pokud se vlaky po rovné trati kolem Hustopečí nad Bečvou plouží 80, je to vzhledem k významu trati do nebe volající už desítky let, to měli řešit už komanči místo jiných krávovin.

+6/0
28.4.2015 10:48







Najdete na iDNES.cz