Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice na Slovácku a Valašsku zrychlí, dojde i na elektrifikaci

Nejen železnice z Otrokovic do Vizovic, ale i další tři tratě procházející regionem na Slovácku a Valašsku projdou zásadními úpravami. Dojde na elektrifikaci i zvýšení rychlosti. Změní se také nádraží ve Vsetíně. Začít se má za čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42i91b55o35r 79T11y63m67e45š 8345778297489

No z Ostravy do Valmezu by to bylo dobré, tedy podle mě, tu trať využívám a někdy to je tragedie.

+2/0
28.4.2015 16:26

B63o14h87d56a33n 51S60c42h61a18t67r32a76l 1933125532

"Na Podvesné povede nově hlavní cesta k nemocnici pod kolejemi. V Prštném se naopak trať přehoupne přes silnici." Není to TOTÉŽ, namísto NAOPAK? :-)

+1/0
28.4.2015 13:36

M29i72r34o43s16l10a97v 62Z19i40k40m28u47n56d 7949503674893

Kouzelné je zkrácení jízdní doby o 8 minut a vytvoření přestupu ... proč nejede vlak dnes o 8 minut dříve ....

0/0
28.4.2015 12:30

V85i42k71t49o36r 73N98á33r33o33ž57n85ý 3979192898

To je budování železnice po česku. Investujeme miliardy , abychom zkrátili jízdní dobu vlaku o pár minut.

+1/0
28.4.2015 12:44
Foto

J25a61n 52M85a42c63k 5167352472925

Na Slovácko dorazí elektřina. To me rozesmalo :-)

+3/0
28.4.2015 11:43
Foto

B21r41o94n15i23s27l64a86v 17G68a81b36r91y97š 2342199811

Takže v místě, kde železniční trať protíná tu trolejbusovou, bude tunel. Pokud je to technicky možné, proč ne. Jako nápad to zní dobře.

0/0
28.4.2015 11:14

M75i49r75o20s30l49a12v 84Z13i19k17m14u83n59d 7949783384943

Země veřejné dopravě zaslíbená - Švýcarsko - řeší křížení trakčního vedení dráhy celostátní 15 kV 16,7 Hz s dráhou "místní" se stejnosměrnou trakční proudovou soustavou úrovňově ... elektrická vozidla obou drah projíždí stejné místo "pod výkonem" se zvednutým sběračem ...

Podobně se kříží trakční vedení dráhy trolejbusové se železniční tratí společnosti AB v St. Gallen ...

Tunelová varianta v Otrokovicích - Kvítkovicích, kde je současně křižovatka silnic 49/55 je smysluplné, ve Zlíně na Podvesné, by mohlo být křížení úrovňové (model Švýcarsko) nicméně není zřejmé, jak to vůbec při průjezdu Zlínem bude vypadat s ohledem na místní prostorové uspořádání. Z tohoto pohledu by bylo nejlepší z hlediska dopadu na životní prostředí i bezpečnost (mnoho místních přejezdů i přecházení přes trať mimo přejezdy) by bylo sice drahé, ale bezpečné zahloubení trati za nádražím Zlín střed, podzemní zastávky Dlouhá (zrušení podjezdu MHD), podzemní zastávka Podvesná (řeší se křížení s trolejbusovým vedením) a vyústění tunelu v prostoru bývalých Uhelných skladů v Přílukách ...

0/0
28.4.2015 12:30

V78i93k20t16o68r 70N78á39r36o63ž33n62ý 3289752608

Nebylo to kdysi i někde v Praze ?

0/0
28.4.2015 12:44

A86n65t58o36n71í70n 38Z19e11l14i19n60k13a 5564728135970

Chtělo by to zkrátka další dopravní patro. Ale nejdříve zajít na autobusové nádraží a zjistit kolik a jak obsazených autobusů denně jezdí z Lholtské a z Lutoninské strany. To jsou potenciální vlakoví cestující. Nakonec budeme možná moc rádi, že dosáhneme toho co v Želechovicích. Myslím tím odhlučnění kolejí.

0/0
28.4.2015 13:29
Foto

B96r28o40n98i75s17l78a96v 79G93a85b78r31y84š 2432569261

Nemusíme jít ani do Švýcarska, takové úrovňové křížení je v Prešově, ale netuším, jak to tam vypadá, nikdy jsem tam nebyl.

Jinak trolejové křižovatky, kde tramvaj i trolejbus mohou jezdit pod proudem, jsou k vidění v Plzni a v Ostravě. Zřejmě to bude podobný princip jako v tom Švýcarsku, jak píšete.

0/0
28.4.2015 13:38

M27i11r67o16s66l65a69v 91Z15i95k18m66u31n65d 7329653354443

Právě že v Prešově není ... přes koleje vede TV trolejbusů, elektrická vozidla tam mají "stahovačku". Aby se osobní vlak směr Lipany mohl rozjet na dostatečnou rychlost, muselo se postavit nové nástupiště na zastávce Prešov město pro směr Lipany ... 

Švýcar tam má přepínatelnou trolej, navíc je tam na "správném" napětí závislé postavení vlakové cesty ...

V Česko & Slovensku je ovšem přepínatelná trolej "kacířství", za které se ve středověku upalovalo ...

0/0
28.4.2015 20:43
Foto

B86r75o83n79i86s61l55a76v 84G59a86b26r70y62š 2432849551

Díky za objasnění.

0/0
28.4.2015 20:51

K14a95r40e41l 58C48h92r78a97s21t75i24n70a 4293534860975

Zlaté oči, které ty změny uvidí! Mluví se o tom už 50 let, ale všechno je při starém. Proto nevěřím, dokud neuvidím, že je všechno tak, jak ukazuje článek.

+4/0
28.4.2015 11:10
Foto

B66r71o46n40i49s22l39a81v 16G81a75b44r43y73š 2812749611

To říká i kamarád. Dokud se prý nekopne, neuvěří ničemu.

+2/0
28.4.2015 11:14

P36e35t93r 85N47i81v15n80i75c85k41ý 3162644165107

A co dostavění spojky Vizovice - Horní Lideč, co už začal Baťa? Propojilo by to Vsetín se Zlínem.

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Vizovice_%E2%80%93_Vala%C5%A1sk%C3%A1_Polanka

+5/0
28.4.2015 10:35

V27i13k89t96o54r 16N91á66r57o35ž75n72ý 3589442338

Nerealizovatelné.... desítky , ne-li stovky miliard a užitek nula , nula , nic....

+1/−3
28.4.2015 11:26

P62e44t93r 58N10i59v84n66i64c64k62ý 3792324265987

Jak "nereazlizovatelné? Technicky? Omyl. REALIZOVATELNÉ.

Postavila se nová vlaková spojka do Mošnova, odkud nic nelétá. Tady jde o spojení okresního a krajského města, kde jet po silnici je tragédie (obzvlášť v zimě). Zlín by tak nebyl na konci trati a získal y i vlakové spojení železniční koridor na Slovensko a na druhou.

+4/−1
28.4.2015 11:35
Foto

J57a41n 53M76a36c68k 5687682762685

No nevim, Bata to zacal stavet pred .. 90 lety? Od te doby se par veci zmenilo.

+1/0
28.4.2015 11:44

V20i74k33t70o56r 45N84á78r71o70ž56n98ý 3679282338

Po technické stránce je realizovatelné všechno . Teď jde o to , jestli ten obrovský balík peněz by se dokázal v nějaké podobě vrátit zpět. A v tom jsem pesimista.

0/0
28.4.2015 11:57

A41n89t52o22n43í40n 35Z92e25l26i90n55k13a 5414928745270

Pro Zlín jsou značně devastující kontejnerové vlaky do Lípy. Nedovedu si představit další nákladní a ev. rychlíkovou a osobní dopravu směrem na východ - na Slovensko.

+1/−1
28.4.2015 16:48

K89a89r84e61l 94C17h28r77a10s60t55i52n82a 4883234300455

Představit si to dovedu, ovšem dráha by musela vyřešit průjezd vlaků městem, na povrchu to jezdit nemůže, ovšem do toho se nikomu nechce, přestože Zlín by tím hodně získal.

0/0
29.4.2015 7:16

A45n25t55o35n45í42n 26Z58e16l79i11n42k53a 5854958525650

Mínusujete mne, i když říkáte jinými slovy totéž. Nemyslím si, že je tunel nebo naopak visutá dráha reálná.

0/0
30.4.2015 7:54

V18i82k65t37o33r 71N74á22r81o84ž81n20ý 3359132708

Ostrava-Valašské Meziříčí...souhlas , tam potenciál je.

Úprava Hranice-Horní Lideč na 160 km/h ? To snad budou muset postavit celou novou trať , ne ?

Elektrifikace směr Veselí nad Moravou....totální hovadina...

+1/−1
28.4.2015 10:27

R20a66d25k46o 48K80ř57i73v35á55n25e16k 7840333245630

Třeba od Teplic nad Bečvou přes Valmez před Brňov tam kromě dvou upravitelných míst potenciál na 160 km/h je, možná i Jablůnka - Vsetín. Jinde asi jen mírné zrychlení. Pokud se vlaky po rovné trati kolem Hustopečí nad Bečvou plouží 80, je to vzhledem k významu trati do nebe volající už desítky let, to měli řešit už komanči místo jiných krávovin.

+6/0
28.4.2015 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.