Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující ve Zlínském kraji čeká trápení, místo vlaků pojedou autobusy

Už od května se musí ve Zlínském kraji cestující připravit na komplikace v železniční dopravě. Na řadě míst pojedou místo vlaků autobusy. Lidé musí počítat se zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41a22n 64M28a73c25k 5147562242725

Otrokovice-Vizovice  - proc to misto oprav rovnou nerozsiri na dve koleje? Toho se uz asi nedozijeme.

0/0
28.4.2015 11:49

J30a41r37d33a 80P17r91o92c44h60á97z92k21a 5783383150209

mě by zajímalo hlavně ohledně těch výluk na trati vizovice otrokovice, kterých je podle mě tak v průměru do roka 10. co se tam opravuje a když už se to musí opravovat, tak nestálo by to opravit během třeba kompletně zavřené trati třeba 10dní a pak dát celý rok od výluk pokoj. holt dráhy resp. sždc dělá všechno proto, aby dráhy byly čím dál méně konkurenceschopné oproti mhd. nekonkurují cenou, nekonkurují intervaly, nekonkurují  zastávkami, které jsou u mhd mnohem dostupnější pro drtivou většinu obyvatel města včetně možnosti přestupů do dalších částí. nekonkurují spolehlivostí, protože věčně čekají na zpožděné přípoje, na které se nabalují další zpoždění protijedoucích vlaků atd. jediná výhoda je vyšší komfort, ale ono zase u trati, kde jedete 20 minut to není tak rozhodující.já osobně mám trolejbusovou zastávku stejně daleko jako tu vlakovou a vlak volím při cestě do otrokovic jen výjimečně, když vezu třeba zavazadla se kterým přestupuji v ot na rychlík.

+1/0
23.4.2015 9:32

M51i80r18o79s81l43a18v 19Z52i42k98m64u49n85d 7349153384113

No ony ty časté výluky jsou proto, že na té výluce pracuje pouze několik lidí, které má příslušný traťmistr k dispozici ...

Známá školní úloha 1 dělník dělá práci 100 dní, za jak dlouho jí udělá 10 dělníků ... jenže ono těch deset není. Je jich jen pět ...

Mnohdy se provádí odstraňování náletových dřevin. Pokud TO budete dělat za provozu, musíte postavit podle předpisu o "bezpečnosti práce" dvě tzv. předsunuté bezpečnostní hlídky, na pracovním místě bezpečnostní hlídku střežící zaměstnance pracující v provozované dopravní cestě. Takže z pěti lidí budou produktivně pracovat dva ...

Když uděláte výluku, tak všech 5 bude moci pracovat ... pracovní doba je 8 hodin, nějakou dobu trvá než se na to pracovní místo dostanou, pak se budou vracet ... takže reálně se pracuje tak 6 hodin ...

0/0
25.4.2015 19:16

F17r31a75n63t18i18š90e37k 45S91t48r10n84a88d 4684145629746

Ne každý v Česku disponuje takovým peněžním obnosem, aby mohl vycestovat do zahraničí( nejlépe leteckou dopravou ) na některou mořskou riviéru ,,za hranicemi všedních dnů". Mnozí jsme nuceni se uskromniti a spokojit se jen s tuzemskými pobyty. Tyto rozsahem obrovské výluky v železniční síti ČR v letních měsících, zejména v červenci a srpnu, jsou pro mé "pohybové aktivity" naprosto likvidační. Neboť náhradní bus doprava neumožňuje přepravu větších spoluzavazadel ! V mém případě "terénního transportéru". Takže za krásného letního počasí - každým rokem - "trčím doma, koukám do stropu", proklínám ČD a marně se snažím pochopit - k čemu vlastně mám IN kartu ?? V zimě se bivakovat nedá ! A bohužel ani v létě, když se vlakem nikam nedostanu !!

0/0
23.4.2015 8:01

M15i92r48o96s28l23a38v 73T91i38š94e73r 4739869824762

Jestli jsou pro vás několikadenní výluky v roce neřešitelný problém, není divu, že si nevyděláte ani na Bulharsko za pár šupů. ;-)

0/0
23.4.2015 9:31

F31r82a44n86t72i98š88e53k 97S26t70r52n56a20d 4944445329586

Pane Tišere, nutné opravy železničních tratí a nezbytné výluky v jízdních řádech mi tolik nevadí. Vadí mi způsob jejich provádění. České dráhy zvolily metodu "per partes". Je pro ně výhodná. Opravují se krátké úseky ( výhoda pro náhradní bus dopravu ) a provádí se v kratším čase. Jenomže, jen co skončí jedna oprava, hned začíná další - o kousek dál na jiném místě - avšak na stejné trase. Tudíž ( jako příklad ) - trať Břeclav = Přerov - je tak ve skutečnosti vyřazena z provozu na dlouhou dobu. A poněvadž se touto "lokální metodou" postupuje souběžně na mnoha tratích ve všech krajích ČR - tak je de facto paralyzována téměř celá dopravní siť celé české železnice. Což je v létě naprostá katastrofa. Pokud by byla zvolena metoda "generální opravy " celého úseku Břeclav = Přerov ( jakoby se stavěla znova tato trať ) - práce by probíhaly současně na několika místech na této jedné trati - a další by zůstaly nedotčeny ( zůstaly by provozuschopné ... po nich by bylo možné uzavřenou trať Břeclav = Přerov ... objet ). Na trati Břeclav = Přerov mohla být koncentrována potřebná stavební technika a soustředěna odborná pracovní kapacita. Toho se určitě nedočkám ! "Vandrák" se těší celý rok jak si užije toulek v Čechách, po Slovensku i na Moravě, nemůže se dočkat až nastane léto, kdy už konečně začne uskutečňovat své plány ... a místo toho trčí doma, kde už to znám ... neboť se nikam vlakem nedostane. Každým rokem je to stejné ! Proč já si místo přírody nezamiloval alkohol ? Mohl jsem vést báječný život hospodského povaleče než se za úmorných veder plahočit kdesi v horách !

0/0
23.4.2015 10:38

N10i45k62o19l13a61j 35M43a26l61í42k 5704283600271

Co je to za nesmysl? Břeclav-Přerov je dvoukolejná trať, kde se vždy opravuje jen jedna kolej a tak je vždy zajištěn průjezd vlaků, maximálně s drobným zpožděním.

A výluky sice jsou, cestuji na výlety, ale nestalo se ani jednou, že bych si řekl - jejda, to je výluk, radši budu doma.

Nevím, co je váš terenní transportér, ale myslím, že jen kvůli vám, se asi nebude měnit celý systém oprav (tímto nehodnotím, který systém je lepší).

0/0
23.4.2015 11:56

F17r66a84n69t74i12š15e13k 94S97t12r52n84a26d 4814435599506

Pane Malíku, zdůrazňuji, že trať Břeclav - Přerov jsem zvolil jako názorný  p ř í k l a d . Uznávám, že volba byla špatná ... na dvoukolejné trati lze samozřejmě upravit provoz na jednokolejnou. Často se však opravují  konstrukce mostů. Takže u viaduktů na tom nezáleží, trať bývá uzavřena v obou směrech. 

V předjaří, z jara a na podzim podnikám "výlety" = ráno vyjedu - do večera se vrátím. Na tom, zda je někde výluka, v podstatě nezáleží. Bus je po tuto dobu dostatečným ekvivalentním prostředkem k vlaku.

Od poloviny května do konce srpna chci však podnikat "několikadenní expedice s bivakováním". Což vyžaduje přepravovat "outdoor equipment " pro stanování. A zde veškerá doprava náhradními přeplněnými autobusy končí. Vyžaduje to výlučně vlakovou soupravu, nejlépe s vozem ÚBP ( Úschova Během Přepravy ). Závěr : každoročně od května do září - je železniční síť českých drah - nepoužitelná ! Bohužel.

0/0
23.4.2015 12:51

M24i86r47o24s22l79a81v 61Z39i82k37m21u37n96d 7199353494523

Jaké trápení ... výluka je uskutečněna na směšně krátkém úseku, autobus stíhá týž vlak ... v zahraniční (Německo, Rakousko) jsou mnohdy výluky tak zorganizovány, že autobus nestíhá "svůj vlak" a cesta se prodlouží o hodinu, protože se musí čekat na další vlak ...

Ve Francii jsou ještě dál, trať se opravuje, vlaky nejezdí vůbec nebo se autobus nasadí místo ranního a odpoledního vlaku vozícího lidi do práce ... ostatní mají smůlu ...

+2/0
23.4.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.