Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zácpy, nehody a hluk zmizí z Vizovicka. Vyřeší to nová silnice

Začala stavba obchvatu obce Lhotsko u Vizovic. Přeložka stávající silnice první třídy má region zbavit komplikací způsobených frekventovanou nákladní dopravou, která míří ze Zlínska na Slovensko a zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84a73v92e10l 40V33y20m70ě19t20a28l 3963604700860

Technické řešení přeložky není zrovna promyšlené. Pokud se obchvat bude napojovat v místech dle fotografií (tzn až na kopci vedle Eluxu) stejně nezabrání v zimě mnohým kamionům, aby na tomto kopci uvízly, ještě než se vůbec dostanou na obchvat. Dále jestli jsem správně pochopil má autobusová doprava i nadále jezdit po staré silnici. Autobus sice mnohé vyjede, ale pravidelně jich tam přes zimu několik uvízne. Takže za mě - z bláta do louže.

0/0
18.3.2015 23:04

R28o65m87a55n 34Š26e47n34k87e80ř19í72k 1802455834319

Vsem co tady brblaji na "mozna budouci" dalnici. Zkuste se oprostit o jednoduchych a nicnerikajicich cisel a argumentu. Porad se tu sklonuje intenzita 10 tis vozidel/den. Ze ji nebude dosazeno a tim padem je dalnice zbytecna atd... Jednak nemame nikdo stribrnou kouli, takze nelze odhadovat jaka bude intenzita nekdy v budoucnu - protoze nejde jen o nejaky pocet kilometru, pocet minut co usetrim...atd. Zkuste se na to přestat dívat omezenými 2 pohledy - autodopravy (trasa, rychlost, kilometry) a EKO pohledem (zaberu pás široký cca 30- 35 metrů v přírodě...hrůza). Je potreba vse videt v sirsim spektru do budoucna a zejmena pro budouci generace. Je uplne jedno jestli po te dalnici pojede 5 tisic nebo 25 tisíc aut za den, ale pokud ta dálnice přispěje k ekonomickému restartu regionu, přinese přeshraniční spolupráci, projekty, investice, propojí se ekonomicky silný západ SK s v podstatě vymírajícím zastrčeným a infrastrukturně odříznutým (východním směrem) a upadajícím východem ČR a Valašska, pokud se díky tomu podaří udržet mladé talentované lidi v regionu, kteří tu založí rodiny a ne že zdrhnou zpátky na SK (například spousta nadaných studentů UTB ze Slovenska), nebo místní rodáci a studenti utečou za lepšími ekonomickými podmínkami a vším okolo do Prahy/Brna/Ostravy. Ruku na srdce, kdyby tu byla R49 před 10 lety, tak kde by asi postavili například Hyundai? (V Nošovicích??? Když by byla skvělá infrastruktura na Žilinu, kde je Kia a návazny prumysl s díly a komponenty)? Kde by se stavěly některé superpočítačové centra atd? V Ostravě? Co ta má společného s IT technologiemi? A tak bychom mohli pokračovat dál... Vize, budoucnost, prosperita regionu, demografie - abychom tu nevymírali, technologie, investice... (samozřejmě s citem a mírou s ohledem na unikátní podmínky, přírodu atd tady na východě ČR) to vše nás má zajímat, nikoliv strohý počet aut na dálnici, neměřítelný potencionální ekonomický dopad dálnice... Aby tu naše děti zůstaly a ne jako většina utekla za lepším.

+1/0
18.3.2015 8:46

A65n98t88o65n32í67n 17Z79e52l81i18n12k63a 5234138545770

Mluvíte jako kniha. Jenže nejde o naše pocity a přání. R49 je mimo mísu díky centrálním orgánům a ne čolkům, křečkům a Mirkovi Machovi.

0/0
18.3.2015 12:35
Foto

M59i68r44o47s74l14a83v 47Z48a15p28l30e60t38a34l 3347885618973

Podle mého nemá Lhotsko na silnici I. třídy co dělat, je to naprosto nevyhovující silnice, jak na údržbu, tak na průjezd. A nic na tom nezmění ani dálnice v budoucnosti. Silnice I. třídy kolem dálnic budou vždy a mají mnoho funkcí, například pokud je dálnice uzavřena, vedou tudy objížďky a samozřejmě, v obci jako je Lhotsko by doprava zkolabovala.

+3/0
17.3.2015 19:47

J27a82r62d87a 58P91r52o82c77h74á60z15k82a 5723933180849

Nejsem si zrovna jist, jestli je zrovna nutné stavět na Slovensko silnici dálničního typu. Podle mě bude stačit, aby to byl široký dvojpruh vedoucí mimo zastavěné území s mimoúrovňovými sjezdy. Dálnice jen po přivaděč do Zlína. Další bolavé místo v kraji považuji chybějící JV obchvat Otrokovic, kdy má de facto pouze ta severní část význam pro lidi jedoucí na Zlín. Další prioritu vidím dobudovat silnici VM Vsetín s obchvatem VM. I zde platí raději urychlit stavbu a postavit luxusní dvojpruh  s mimoúrovňovými sjezdy a místo tlaku na megalomanské dálnice vedoucí do měst velikosti 25-30 tisíc  tlačit stát, ať to stojí co nejdřív.

0/−3
17.3.2015 14:39

R72o61m75a12n 78Š40e50n65k65e17ř57í83k 1152705134669

Aha, takze postavime cca za prumernych 250 mil/km dvoupruh s mimouronovym krizenim v kategorii S11,5/80, namísto ctyrpruhu R25,5/120 za 300 mil/km... Opravdu brilantni myslenka :-)

0/0
17.3.2015 20:13

J81a96r69d58a 20P97r34o66c93h23á72z79k31a 5363673630539

no máte nějaký projekt, který ukazuje že je tento rozdíl bude tak malý? a i kdyby tomu tak skutečně bylo, tak je jasné, že v horském terénu se bude zvýrazňovat. Nebude tam tolik tunelů, mostů protože Rka a Dčka mají mnohem přísnější normy, co se týče stoupavosti a poloměru oblouků. Navíc si myslím, že skutečně nemá cenu stavět dálnici tam, kde předpokládaná intenzita dopravy bude nižší než 10tisíc aut/den., minimálně kvůli záboru krajiny.

0/0
17.3.2015 20:48

R27o42m38a25n 14Š31e46n91k35e45ř34í92k 1692885124269

Projekt nemam, ale ceny lze pomerne snadno aproximovat z vyrocnich zprav RSD, informacnich letaku k jednotlivym stavbam probihajicim i planovanym stavbam. RSD dokonce vydava zpravy, kde srovnava jednotlive ceny projektu s porovnanim k jinym zemim EU a napric ruznymi terennimi podminkami.. staci hledat :-)

0/0
18.3.2015 8:21

A85n22t20o25n79í61n 62Z50e45l83i26n77k85a 5444798895290

Proč myslíte, že je budovaný tah na Slovensko tak protěžovaný? Protože 1/35 je zároveň mezinárodní trasa E442 přes Bumbálku a Valmez - Střelná je její letní varianta. Obchvat Vsetína má tím pádem dostat další dva pruhy, zatím co Zlín nemá ještě ani ty první dva. No a nad R49 navíc trvale visí otazník.

0/0
17.3.2015 20:24

R60o53m69a37n 71Š76e75n32k66e84ř62í98k 1732345334709

Uz jsme si to psali nejmin 100x... V jakem stavu je projektovani/UZ/SP Palacovske spojky? Useku 2 a 3 navazujici na obchvat prumyslove zony Lesna, obchvatu VM, trasy VM - Bystricka s napojenim na 4-pruh ke Vsetinu? To vse je v podstate sci-fi, protoze na to nebudou penize a EU na tento kockopes neprispeje - vidim to tak na 2030 -2040 ze by se nekdo mohl projet :-)

0/0
18.3.2015 8:25

A63n45t23o56n48í72n 64Z78e86l78i29n14k68a 5164898645440

Stále nechcete pochopit to, že podle plánů z roku 2008 se dálnice na severu kraje plánuje, buduje a předává do provozu. Na druhé straně se podle stejně starých plánů na R49 nic neděje, respektive trvale plánuje trasa Fryšták - Lípa. A to z toho důvodu, že to byla podmínka všech občanských sdružení budovat v první etapě Hulín - Lípu. Z lehce pochopitelných důvodů.

0/0
19.3.2015 9:05

J72a18r45o41s87l23a45v 44L91e23b76e10d50a 3716589927170

Doufám, že původní trasa zůstane normálně, tohle je zrovna jedna z vesniček, které na průjezd miluju (když se teda nikdo netáhne přede mnou).

+1/−4
17.3.2015 14:06

P31a98v66e43l 80Ř87a87p89e50k 7912566709635

Místní vás za to určitě také milují, pořád poslouchat ten kravál a bát se přejít silnici.

+4/0
17.3.2015 14:44
Foto

R59o93m96a64n 10K25o86z38e75l 4317776213564

Tahle silnice není přehnaně frekventovaná.

0/−1
17.3.2015 16:47

A46n17t70o21n61í84n 90Z97e10l91i30n57k50a 5474318875730

To máte pravdu. Je to proto, že je Lhotsko a 30 semaforů ve Zlíně působí jako brzda. Vybudování R49 po Fryšták a obchvat Lhotska dopravu zahustí, to si pište.

0/0
17.3.2015 19:59

R37o63m82a13n 85Š70e43n15k77e54ř77í88k 1312335384109

Nezahusti, kdo by tama proboha jel a kam... :-) Vizovice - Puchov je leda pro milovniky prirody a pomale jizdy v nekonecnych obydlenych zatackach na 50ku.  tam skoro ani neexistuje usek kde se da zrychlit na 90

0/0
17.3.2015 20:18
Foto

R21o14m83a85n 58K11o74z13e97l 4647176943394

Však nedávno i kvůli tomu ve Vizovicích změnili přednost v jízdě, že hlavní silnice je vedená na Vsetín, kde jezdí mnohem víc aut...mezi Vizovicemi a Valašskou Polankou opravdu moc aut nepotkáte.

0/0
17.3.2015 20:29

J86o38s10e89f 46M28i94c14h74a59l45č37í15k 1828409225199

A to je dobře, aspoň mě nikdo nebrzdí :-)

0/0
17.3.2015 21:34

A77n68t91o57n38í43n 46Z11e24l35i88n79k14a 5304638475750

Vylepšení komfortu komunikace vždy vede ke zvýšení intenzity dopravy, to jste nevěděl? Lysský průsmyk /přes Střelnou/ je sám osobě atraktivní oproti Bumbálce E442 alias 1/35 a Vápenicí na E50.

0/0
17.3.2015 20:36

R90o25m76a97n 83Š14e42n94k45e53ř47í58k 1532285444899

Ano, to mate pravdu, ale vylepseni komfortu na 2% delky trasy jeste neznamena, ze se tama nekdo pohrne... Na ceske strane silena silnice plna zatacek a zradnych mist a nekonecnych obci, na Slovenske strane prejedete hranice a temer nonstop az do Puchova 50 km/h. Jezdim tama velmi casto a je to peklo...

0/0
18.3.2015 8:18

J88a85n 48M13a81l57ý 6949620876

Ředitelství silnic a dálnic by se mělo raději zaměřit na urychlenou výstavbu dálniční sítě. Výstavbou celé trasy R49 kolem Zlína do Púchova se vyřeší průjezd dálkové dopravy a ušetřilo by se 200 milionů za obchvat Lhotska. To je problém celého státu - třeba před pár lety byl postaven obchvat Holic v Čechách, místo aby se urychlila výstavba R35.

+5/0
17.3.2015 13:41

J70a39r81d88a 39P91r24o45c20h92á63z58k61a 5913883970519

Bohužel tady jde vidět, že stát ani s R49 pořádně nepočítá. Alespoň v horizontu 10-15let. To jen slibovači typu Bohuslav Sobotka a jemu podobní v každém kraji naslibují priority za desítky možná stovky miliard a racionálně uvažující člověk ví, že je to lež jak věž, protože na tolik slibů ze všech krajů dohromady by stát nikdy neměl dost peněz.

+4/0
17.3.2015 15:00







Najdete na iDNES.cz