Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zácpy, nehody a hluk zmizí z Vizovicka. Vyřeší to nová silnice

Začala stavba obchvatu obce Lhotsko u Vizovic. Přeložka stávající silnice první třídy má region zbavit komplikací způsobených frekventovanou nákladní dopravou, která míří ze Zlínska na Slovensko a zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a15v58e81l 71V56y89m92ě76t55a33l 3723954550160

Technické řešení přeložky není zrovna promyšlené. Pokud se obchvat bude napojovat v místech dle fotografií (tzn až na kopci vedle Eluxu) stejně nezabrání v zimě mnohým kamionům, aby na tomto kopci uvízly, ještě než se vůbec dostanou na obchvat. Dále jestli jsem správně pochopil má autobusová doprava i nadále jezdit po staré silnici. Autobus sice mnohé vyjede, ale pravidelně jich tam přes zimu několik uvízne. Takže za mě - z bláta do louže.

0/0
18.3.2015 23:04

R54o87m94a69n 65Š41e24n70k10e57ř38í10k 1492475794669

Vsem co tady brblaji na "mozna budouci" dalnici. Zkuste se oprostit o jednoduchych a nicnerikajicich cisel a argumentu. Porad se tu sklonuje intenzita 10 tis vozidel/den. Ze ji nebude dosazeno a tim padem je dalnice zbytecna atd... Jednak nemame nikdo stribrnou kouli, takze nelze odhadovat jaka bude intenzita nekdy v budoucnu - protoze nejde jen o nejaky pocet kilometru, pocet minut co usetrim...atd. Zkuste se na to přestat dívat omezenými 2 pohledy - autodopravy (trasa, rychlost, kilometry) a EKO pohledem (zaberu pás široký cca 30- 35 metrů v přírodě...hrůza). Je potreba vse videt v sirsim spektru do budoucna a zejmena pro budouci generace. Je uplne jedno jestli po te dalnici pojede 5 tisic nebo 25 tisíc aut za den, ale pokud ta dálnice přispěje k ekonomickému restartu regionu, přinese přeshraniční spolupráci, projekty, investice, propojí se ekonomicky silný západ SK s v podstatě vymírajícím zastrčeným a infrastrukturně odříznutým (východním směrem) a upadajícím východem ČR a Valašska, pokud se díky tomu podaří udržet mladé talentované lidi v regionu, kteří tu založí rodiny a ne že zdrhnou zpátky na SK (například spousta nadaných studentů UTB ze Slovenska), nebo místní rodáci a studenti utečou za lepšími ekonomickými podmínkami a vším okolo do Prahy/Brna/Ostravy. Ruku na srdce, kdyby tu byla R49 před 10 lety, tak kde by asi postavili například Hyundai? (V Nošovicích??? Když by byla skvělá infrastruktura na Žilinu, kde je Kia a návazny prumysl s díly a komponenty)? Kde by se stavěly některé superpočítačové centra atd? V Ostravě? Co ta má společného s IT technologiemi? A tak bychom mohli pokračovat dál... Vize, budoucnost, prosperita regionu, demografie - abychom tu nevymírali, technologie, investice... (samozřejmě s citem a mírou s ohledem na unikátní podmínky, přírodu atd tady na východě ČR) to vše nás má zajímat, nikoliv strohý počet aut na dálnici, neměřítelný potencionální ekonomický dopad dálnice... Aby tu naše děti zůstaly a ne jako většina utekla za lepším.

+1/0
18.3.2015 8:46

A13n71t17o82n19í85n 22Z19e70l23i10n62k46a 5264848585760

Mluvíte jako kniha. Jenže nejde o naše pocity a přání. R49 je mimo mísu díky centrálním orgánům a ne čolkům, křečkům a Mirkovi Machovi.

0/0
18.3.2015 12:35
Foto

M88i58r87o46s67l54a56v 30Z81a31p19l20e35t70a51l 3607655238463

Podle mého nemá Lhotsko na silnici I. třídy co dělat, je to naprosto nevyhovující silnice, jak na údržbu, tak na průjezd. A nic na tom nezmění ani dálnice v budoucnosti. Silnice I. třídy kolem dálnic budou vždy a mají mnoho funkcí, například pokud je dálnice uzavřena, vedou tudy objížďky a samozřejmě, v obci jako je Lhotsko by doprava zkolabovala.

+3/0
17.3.2015 19:47

J30a81r44d27a 81P69r13o94c96h85á51z80k48a 5503603100219

Nejsem si zrovna jist, jestli je zrovna nutné stavět na Slovensko silnici dálničního typu. Podle mě bude stačit, aby to byl široký dvojpruh vedoucí mimo zastavěné území s mimoúrovňovými sjezdy. Dálnice jen po přivaděč do Zlína. Další bolavé místo v kraji považuji chybějící JV obchvat Otrokovic, kdy má de facto pouze ta severní část význam pro lidi jedoucí na Zlín. Další prioritu vidím dobudovat silnici VM Vsetín s obchvatem VM. I zde platí raději urychlit stavbu a postavit luxusní dvojpruh  s mimoúrovňovými sjezdy a místo tlaku na megalomanské dálnice vedoucí do měst velikosti 25-30 tisíc  tlačit stát, ať to stojí co nejdřív.

0/−3
17.3.2015 14:39

R22o58m82a89n 84Š72e97n59k50e67ř19í57k 1852265264439

Aha, takze postavime cca za prumernych 250 mil/km dvoupruh s mimouronovym krizenim v kategorii S11,5/80, namísto ctyrpruhu R25,5/120 za 300 mil/km... Opravdu brilantni myslenka :-)

0/0
17.3.2015 20:13

J49a40r94d29a 54P91r48o81c12h74á80z40k69a 5183983220229

no máte nějaký projekt, který ukazuje že je tento rozdíl bude tak malý? a i kdyby tomu tak skutečně bylo, tak je jasné, že v horském terénu se bude zvýrazňovat. Nebude tam tolik tunelů, mostů protože Rka a Dčka mají mnohem přísnější normy, co se týče stoupavosti a poloměru oblouků. Navíc si myslím, že skutečně nemá cenu stavět dálnici tam, kde předpokládaná intenzita dopravy bude nižší než 10tisíc aut/den., minimálně kvůli záboru krajiny.

0/0
17.3.2015 20:48

R68o69m79a49n 47Š69e41n76k17e33ř82í86k 1782635454209

Projekt nemam, ale ceny lze pomerne snadno aproximovat z vyrocnich zprav RSD, informacnich letaku k jednotlivym stavbam probihajicim i planovanym stavbam. RSD dokonce vydava zpravy, kde srovnava jednotlive ceny projektu s porovnanim k jinym zemim EU a napric ruznymi terennimi podminkami.. staci hledat :-)

0/0
18.3.2015 8:21

A84n28t95o67n61í38n 19Z82e11l59i24n63k98a 5464388975480

Proč myslíte, že je budovaný tah na Slovensko tak protěžovaný? Protože 1/35 je zároveň mezinárodní trasa E442 přes Bumbálku a Valmez - Střelná je její letní varianta. Obchvat Vsetína má tím pádem dostat další dva pruhy, zatím co Zlín nemá ještě ani ty první dva. No a nad R49 navíc trvale visí otazník.

0/0
17.3.2015 20:24

R77o45m77a55n 12Š71e32n70k46e67ř23í84k 1462915884619

Uz jsme si to psali nejmin 100x... V jakem stavu je projektovani/UZ/SP Palacovske spojky? Useku 2 a 3 navazujici na obchvat prumyslove zony Lesna, obchvatu VM, trasy VM - Bystricka s napojenim na 4-pruh ke Vsetinu? To vse je v podstate sci-fi, protoze na to nebudou penize a EU na tento kockopes neprispeje - vidim to tak na 2030 -2040 ze by se nekdo mohl projet :-)

0/0
18.3.2015 8:25

A43n12t56o69n13í38n 67Z20e64l85i48n32k13a 5784678555460

Stále nechcete pochopit to, že podle plánů z roku 2008 se dálnice na severu kraje plánuje, buduje a předává do provozu. Na druhé straně se podle stejně starých plánů na R49 nic neděje, respektive trvale plánuje trasa Fryšták - Lípa. A to z toho důvodu, že to byla podmínka všech občanských sdružení budovat v první etapě Hulín - Lípu. Z lehce pochopitelných důvodů.

0/0
19.3.2015 9:05

J18a32r61o73s86l24a81v 37L54e75b91e27d92a 3486259227160

Doufám, že původní trasa zůstane normálně, tohle je zrovna jedna z vesniček, které na průjezd miluju (když se teda nikdo netáhne přede mnou).

+1/−4
17.3.2015 14:06

P38a43v98e40l 38Ř22a59p39e33k 7972926649245

Místní vás za to určitě také milují, pořád poslouchat ten kravál a bát se přejít silnici.

+4/0
17.3.2015 14:44
Foto

R98o59m89a32n 72K14o74z79e16l 4567796773844

Tahle silnice není přehnaně frekventovaná.

0/−1
17.3.2015 16:47

A44n28t93o51n78í19n 87Z14e47l39i42n86k77a 5984628795320

To máte pravdu. Je to proto, že je Lhotsko a 30 semaforů ve Zlíně působí jako brzda. Vybudování R49 po Fryšták a obchvat Lhotska dopravu zahustí, to si pište.

0/0
17.3.2015 19:59

R98o82m77a63n 52Š29e23n28k68e19ř65í35k 1602585634229

Nezahusti, kdo by tama proboha jel a kam... :-) Vizovice - Puchov je leda pro milovniky prirody a pomale jizdy v nekonecnych obydlenych zatackach na 50ku.  tam skoro ani neexistuje usek kde se da zrychlit na 90

0/0
17.3.2015 20:18
Foto

R43o70m79a30n 44K93o55z34e80l 4227806903694

Však nedávno i kvůli tomu ve Vizovicích změnili přednost v jízdě, že hlavní silnice je vedená na Vsetín, kde jezdí mnohem víc aut...mezi Vizovicemi a Valašskou Polankou opravdu moc aut nepotkáte.

0/0
17.3.2015 20:29

J91o80s75e95f 38M92i36c58h70a26l59č84í85k 1538589395499

A to je dobře, aspoň mě nikdo nebrzdí :-)

0/0
17.3.2015 21:34

A35n94t71o16n57í64n 68Z34e96l27i69n96k72a 5824368415520

Vylepšení komfortu komunikace vždy vede ke zvýšení intenzity dopravy, to jste nevěděl? Lysský průsmyk /přes Střelnou/ je sám osobě atraktivní oproti Bumbálce E442 alias 1/35 a Vápenicí na E50.

0/0
17.3.2015 20:36

R71o79m72a97n 11Š86e46n61k57e84ř36í71k 1152535294399

Ano, to mate pravdu, ale vylepseni komfortu na 2% delky trasy jeste neznamena, ze se tama nekdo pohrne... Na ceske strane silena silnice plna zatacek a zradnych mist a nekonecnych obci, na Slovenske strane prejedete hranice a temer nonstop az do Puchova 50 km/h. Jezdim tama velmi casto a je to peklo...

0/0
18.3.2015 8:18

J19a16n 32M35a10l67ý 6829570366

Ředitelství silnic a dálnic by se mělo raději zaměřit na urychlenou výstavbu dálniční sítě. Výstavbou celé trasy R49 kolem Zlína do Púchova se vyřeší průjezd dálkové dopravy a ušetřilo by se 200 milionů za obchvat Lhotska. To je problém celého státu - třeba před pár lety byl postaven obchvat Holic v Čechách, místo aby se urychlila výstavba R35.

+5/0
17.3.2015 13:41

J41a29r53d32a 39P73r86o14c22h54á56z51k13a 5723463860789

Bohužel tady jde vidět, že stát ani s R49 pořádně nepočítá. Alespoň v horizontu 10-15let. To jen slibovači typu Bohuslav Sobotka a jemu podobní v každém kraji naslibují priority za desítky možná stovky miliard a racionálně uvažující člověk ví, že je to lež jak věž, protože na tolik slibů ze všech krajů dohromady by stát nikdy neměl dost peněz.

+4/0
17.3.2015 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.