Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínský kraj chce více peněz na autobusy, Gazdíkova obec je nedá

Zlínský kraj žádá od měst a obcí znovu vyšší příspěvky na autobusovou dopravu. Starostům se to nelíbí a třeba slovácká Suchá Loz, kde je místostarostou poslanec Petr Gazdík, příplatek odmítá schválit. Zlínský kraj na obce tlačí, hrozí jim problémy při schvalování krajských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A85n94t33o41n63i45n 91K95a91d77l38c30e59k 9102199931876

Krasny priklad toho, jak dopadne hospodareni v centralizacnim state s prerozdelovacim, dotacnim systemem a loutkovymi kraji.  Lide se ale nesmi divit, kdyz maji napravu a pomoc pred ocima, ale oni budou delat stare chyby porad dokola a ocekavat jiny vysledek.  Jak se tomu pak rika?

0/−1
15.2.2015 16:20
Foto

J13a22n 78A37d12l40e33r 2686621336456

Zemek se nám vynořil ....

V devadesátých letech nasekal dluhy, které za něj Moravané a Češi zatáhnuli a nyní z nich tahá další peníze prostřednictvím převodních pák svých autobusových doprav. A krajští ouřadové a papaláši kolaborují.

Vymést ta hnízda....

0/−1
15.2.2015 15:33

T92o81m93a40s 54N80o15v41o27t24n57y 3881786828259

Autobusový monopol ČSAD Vsetín v praxi. Po ovládnutí Housacaru a Krodosu se ani nic jiného nedalo čekat, než přes spřátelený odbor dopravy tlak na vyšší dotace. Vsetín ve ztrátě není, je to jen účetní hra s čísly. Hlavně že ten samý odbor dopravy nepovolí vozit cestující Student Agency v rámci kraje ač je to bez dotací. A to i v časech, kdy není potřeba Vsetín "chránit" před konkurencí, protože ve stejný čas Vsetín vůbec třeba nejezdí... Doprava je ostuda krajského úřadu.

+2/0
15.2.2015 0:10

J24a45r35d38a 76P35r11o88c20h28á83z37k17a 5673313110409

Bohužel máte naprostou pravdu. ČSAD Vsetín má na kraji velmi silné zastánce, o tom není žádný pochyb. Jedno se jim ale nepovedlo. "Vysvětlovali" na kraji, jak by bylo pro kraj přínosné zrušení železniční trati Velké Karlovice Vsetín. Tady už kraj asi dostal strach z reakce občanů, tak z toho sešlo. Každopádně je třeba na to pamatovat při volbách a volit někoho jiného. Tím samozřejmě nemyslím Gazdíka, který by veškeré krajské dotace nasměřoval na Slovácko nebo jemu spřízněné obce a Zlín a ostatní větší sídla kraje by ostrouhala.

+1/0
15.2.2015 9:40

J76a38r72d55a 83P55r35o28c54h37á87z55k84a 5973303470329

je to sice dané ze zákona, že dopravní obslužnost zajišťuje kraj, nicméně si dovolím podotknout, že zlínu a ostatním větším městům na mhd, která jej stojí kolem 100mega ročně provozních ztrát,nikdo nic nepřispívá. po obcích se žádá,aby platili 10-15% ztrát, a i to se jim zdá hodně. osobně být jejich starosty, tak raději mlčím, než někdo na tuto disproporci poukáže a postaví si na tom volební kampaň.

+1/0
14.2.2015 8:10

P57e18t53r 27C96o16u26f56a91l50í43k 1625303143200

Nechci nic říkat, ale Zlínský kraj toho zas tak moc pro občany v oblasti dopravy nedělá. Jsem zvědav kdy se třeba zavede krajský integrovaný dopravní systém. V jihomoravském kraji IDS funguje dlouhodobě a rozhodně si myslím, že je pro lidi příznivější. Například doposud nechápu, proč nefungují předplatné jízdenky, ale především pak jízdenky přestupní. Pokud při cestě do práce musím cestovat autobusem a musím přesedat, tak musím platit více, než kdybych nepřesedal a navíc mě to obtěžuje. Podle mě toto je jenom administrativní záležitost, kterou by přitom lidé určitě ocenili.

Jinak panu Gazdíkovi se nedivím, sypat peníze a nevědět, kolik skutečně služby stojí, to je na pováženou, a správcům obecních kas se to zcela správně nelíbí.

+6/−1
14.2.2015 7:27
Foto

R55o36m87a48n 15K86o51z88e50l 4827506163554

Přestupní jízdenky dobře fungovaly u Housacaru, a jak Housacar v podstatě přešel pod ČSAD Vsetín, tak už to najednou nejde.

+1/0
14.2.2015 9:27

T60o32m72a97s 38N86o29v97o53t32n32y 3211746498679

Je to jednoduché - Vsetín tu má monopol a nepotřebuje věci jako IDS nebo konkurenci, protože to tlačí ceny dolů a to by Zemek míň vydělával. Dokud bude monopolní dopravce jedna ruka s kamarády na kraji,  nic se nezmění, jen bude víc a víc lidí jezdit autem.

+1/0
15.2.2015 0:12

Z97d42e77n21ě74k 66J50a74n51o92u59t 1822515304121

Jo jo, pan Gazdík je zásadový. Ale běda kdyby chtěl kraj zrušit nějaký autobus vedoucí do jeho obce, to by bylo křiku, že...

+3/0
13.2.2015 21:02

R37a56d33e74k 49Č46e89r21v89e31n74k32a 5364381434262

a nemá pan Gazdík náhodou pravdu? ;-)

+5/−1
13.2.2015 21:30

T82o75m76a49s 82N83o18v38o44t85n64y 3311336858929

Gazdík je populista a /nevím jak to napsat slušně/. Nicméně v tomto musím uznat, že má velký díl pravdy.

+2/0
15.2.2015 0:12

T69a24d12e11á30š 82V28y25s91k58o95č86i98l 4847447758511

Gazdíku nedáš tak holt do Loze nepojedeme...

+1/0
15.2.2015 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.