Diskuze

Kdo se jde podívat na rallye, musí s nehodou počítat, říká soudce

Auto při rallye v Lopeníku zabilo čtyři dívky, traťový komisař, který je na zakázané místo pustil, přesto ve čtvrtek dostal jen podmínku. Soudce Jiří Přibyl to zdůvodňuje i tím, že závody jsou ze své podstaty nebezpečné. „Tento druh sportu prostě nese toto riziko, a kdo se ho účastní, musí s tím počítat,“ říká Přibyl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

11) Ano, nenávidím lidi, kteří pro vlastní zábavu ohrožují životy jiných. Ale můj text není nenávistný, ale výchovný, plný argumentů. (Žádný jste nevyvrátil,

ba dokonce ani jste se o to nepokusil, s výjimkou jediného, nejméně důležitého bodu z celkem deseti. A i to se Vám nepodařilo, viz níže nový bod 21).

12) Používáte velmi pozoruhodný způsob argumentace, když píšete: "podstata (textu) je nesmyslná a nemíním ztrácet čas reakcí na vaše grafomanské dílo."

Tak to vezmeme strukturovaně a rozebereme si pár možností se dvěma osobami: Františkem a Ivem:

a) Možnost, že František nemá pravdu, kdežto pan Ivo pravdu má a napíše aspoň stručně či lépe podrobně, proč a v čem konkrétně se František mýlí. 

b) Možnost, že František nemá pravdu, kdežto pan Ivo pravdu má, ale nenapíše jediný argument, jen vystřelí mlhavé neurčité tvrzení, že text je nesmyslný a

nebude s ním ztrácet čas.

c) Možnost, že František má pravdu, kdežto pan Ivo pravdu nemá, a proto nenapíše jediný argument, jímž by se ztrapnil, ale jen vystřelí jedovatou slinu ve

formě mlhavého neurčitého tvrzení, že text je nesmyslný a nebude s ním ztrácet čas.

Prozraďte laskavě čtenáři, jak má odlišit variantu b) od c), když neuvádíte jediný argument, podle jehož validity by se mohl čtenář orientovat?  (S výjimkou jediného Vašeho argumentu, ale k té nejméně podstatné části diskuse, z celkem deseti mých hlavních bodů, ostatně i ten Váš jediný argument k nepodstatnému bodu není úspěšný, viz níže v bodě 21). Pokud odmítáte postupovat podle bodu 12a), což by bylo adekvátní situaci, tak si každý čtenář musí myslet, že jen maskujte svoje argumentační fiasko. A označit argumenty, které nejste schopen vyvrátit, za grafomanské, to je mimořádná nehoráznost.

0 0
možnosti

13) Jste v koncích. Už jste pochopil, že motosport škodí lidským životům, na rozdíl od běhu, plavání, cyklistiky, ostatně i toho paraglidingu a horolezectví, i

když tam rozdíl nebude tak propastný. Že nelze argumentovat pouhou kasuistikou, ale jen statistikou. Že nelze argumentovat kauzálností nespecifickou, ale jen specifickou. Že nelze směšovat poškození vlastní osoby a osoby cizí. Zatím jste to ale nezpracoval vnitřně natolik, abyste si to přiznal sám sobě a už vůbec ne veřejně. Ale bude to ve Vás zrát, a buďto si to přiznáte aspoň sám sobě, nebo se ještě více zatvrdíte a stane se z Vás motoidiot fanatický. Přeju Vám dobrý vývoj správným směrem.

14) Za motoidiota jsem Vás až dosud přímo neoznačil, ale pokud dosud hlásáte motoidiotské názory, tak se k motoidiotismu sám dobrovolně přihlašujete. Je to

Vaše svobodná volba.

15) Není mým cílem Vás hrubě urážet, ale přimět Vás k zamyšlení nad motoidiotskými názory. Jinak než tvrdou rétorikou by to nemělo dostatečný efekt. Nedělám si naděje, že půjdete  do sebe ihned, ale snad se výchovný efekt dostaví postupně. Právě moje rétorická tvrdost způsobí, že si moje argumenty budete pamatovat.

Kdybych Vás hladil po duši a kritizoval opatrně, tak na to do zítra zapomenete. Tohle psychologie už dávno prokázala, že paměťová stopa závisí na doprovodných emocích.

0 0
možnosti

Co považujete za tapetování? Už jsem Vás jednou či dokonce dvakrát upozorňoval, že každé obvinění musíte doložit, jinak jsou to jen emoční výkřiky.

0 0
možnosti

1) a) Z hlediska oběti je to rozdíl, to nepopírám, já ovšem nehájím diváky na sebevražedných a vražedných akcích typu rallye, ostatně podobně ani nehájím

sebevražedně naivní idealisty, kteří odjíždějí na území ISIL dělat osvětu mezi muslimskými teroristy či poskytovat místním obyvatelům humanitární pomoc v domnění, že na ně budou brát teroristé kvůli tomu ohled. Oběti nehájím, ale chci je chránit. Mě jde o to, že stát má ochránit svoje občany i proti jejich naivitě a hlouposti až idiocii. Mě jde proto o hledisko střelce/řidiče. Stejně jako střelec ví, že má v rukou vražednou zbraň, ví to i řidič, který se s tunovou železnou obludou řítí obrovskou rychlostí. A každého, koho smete ze silnice, z pangejtu a hlavně ze života, a to svojí řidičskou chybou, považuje za strůjce svého osudu a sebe za nevinnou oběť médií.

Rozdíl je jen v tom, že vrah-střelec střílí s úmyslem přímým, aby zabil, kdežto motovrah používá svoji vražednou zbraň k vraždě v úmyslu nepřímém - ví, že může

zabít, ale bez dostatečných důvodů se domnívá, že k vraždě nedojde. Podívejte se do trestního z. na rozdíl mezi úmyslem přímým a nepřímým. Vražda je to v

každém případě.

b) Proč ale nepovažuji za potenciálního vraha řidiče záchranky nebo řidiče autobusu nebo řidiče kamiónu se zbožím? Na rozdíl od řidiče-motoidiota/motovraha,

který jede zbůhdarma odkudkoliv kamkoliv, aniž komukoliv přinese sebemenší užitek, kromě svého perverzního adrenalinu (perverzního, protože na tentýž adrenalin

dosáhne bez rizika pro jiné), tak tito řidiči vykonávají užitečnou práci. Jejich celková bilanční suma životů je kladná. Řidič záchranky tisíckrát doveze pacienta včas do nemocnice a zachrání tím řekněme deset životů, ale jen v jednom případě dojde k nehodě, při níž zahyne jeden či dva lidé. Celková bilance je 10:1 či 10:2. Nebo možná 50:1. Každopádně je to bilance pozitivní. U motovraha je bilance negativní, pro svůj nepřímý úmysl vraždit nemůže nabídnout žádný život, ani jediný, který by zachránil.

0 0
možnosti

Řidič autobusu veze 40 lidí, každému tím ušetří řekněme 10 hodin času oproti tomu, kdyby musel jít tuhle štreku pěšky, čili ušetří při jedné cestě 400 hodin

lidského času. Udělá řekněme 10 000 jízd bez nehody. Ušetří přitom tedy 4 000 000 hodin lidského času, což dělá při 70 letech života, 365 dnech v roce a 16

hodiných denně v bdělém stavu zhruba 10 lidských životů. Pak při 10 001, jízdě způsobí nehodu, při níž v naprosté většině nedojde k úmrtí, ale jen ke zranění.

Celková jeho bilance je kladná : 10 životů získaných ku 0,01 či 0,00001 ztracených. Kolik času ostatním ušetří motoidiot/motovrah? Podobně ten, kdo v kamiónu veze zboží. Kdyby ho nebylo, musel by zboží někdo přenášet na zádech jako šerpa, nebo vozit koňským povozem, kde ostatně také dochází ke smrtelným úrazům. Celková bilance získaného lidského času/životů průměrného kamioňáka bude také kladná. Kolik zboží převážejí motoidioti/motovrazi?

c) Jó, až budou závodnící rallye převážet při závodech zeleninu a ovoce z jižní Moravy do Prahy, a nazpět třeba chmel, pak budu motosportovce chválit. Ovšem

jen pokud vítěz nebude ten, kdo přijede první, ale ten, kdo přijede přesně podle bezpečného jízdního řádu, včetně všech průjezdních checkpointů, samozřejmě

tajných. Nádavkem by se mohla prémiovat nízká spotřeba. Něco podobného se děje ostatně už dnes, zatím odděleně a bez té zeleniny, ale bohužel s ražedným

nášupem rychlostních vložek. Že by to nebyl takový adrenalin? Ale to je problém idiocie motovrahů. Když chci riskovat, tak výhradně vlastní život. Čili přímo

se vnucuje ta ruská ruleta. Ale lepší nápad by byl, aby si motosportovci místo rychlostních vložek zkusili kvůli adrenalinu vylézt na nějakou vysokou skálu,

přeplavali rozbouřenou řeku, atd. Vždy jen s rizikem ztráty vlastního života.

0 0
možnosti

Takže vážený trolle Pillmane- předem podotýkám, že vaše duchovní zvratky, poukazující na vaši obecnou omezenost nemám  dočteny ani je číst nehodlám. 

Jen spoře- ujasněte si definici fašismu, je to trochu jinak, než máte zažito. 

Ostatní je marné, vaše zvrácenost, tkvějící v tom, že vy sám jste ten vyvolený, kdo rozhoduje, co se bude provozovat, co je správné, co špatné, je dokladem toho, že nemá cenu s vámi vůbec diskusi vést.

Aby bylo jasno- já na rallye nechodím, už se u nás nejezdí. Ne proto, že by to obec zakázala, naopak, ale proto, že si pořadatel našel lepší lokalitu. Dodnes to vnímáme u nás, jako velikou škodu. Co vím, tak obce, kde se rallye jezdí, ji většinou vnímají pozitivně a podporují ji. Asi k tomu mají své důvody. Nejvíce kecají ti, jež rallye viděli akorát z rychlíku, včetně vás.

Přitom svět je velký dost, vleze se do něj rallye, kanoistika, cyklistika, i třeba motocross. Nelíbí se vám tyto sporty? Prosím, u nás se jezdí taky velký závod kol. Kola mě nebaví, nezajímají a nemám je rád. To mě však nenutí psát o lidech, co tam chodí, že jsou cykloidioti a nesnažím se závody kol zakazovat. A víte proč? Protože je to jejich věc. Já jim dnes zakážu jejich kola a oni zítra zakáží něco mně. Kde to skončí? Vypadalo by to tu, jak v islámském fundamentalismu. Vše nalajnované, jakákoliv odchylka zakázaná a trestaná. V takové společnosti já žít nechci. Pokud mě kola neberou, nechám je jejich kolistům a ten den, co se u nás jede závod, vypadnu třeba do lesa na hříbky. Rozhodně nemám potřebu někomu něco zakazovat.

Nedoufám, že troll vašeho kalibru toto pochopí, jen jsem se vyjádřil, jak jsem včera slíbil. Naštěstí chudáci, jako jste vy, většinou v životě dokáží prd a tak krom plácání na netu nemají na společnost moc velký vliv. Díky Bohu. Prosím vás jen o jedno. Až toto dočtete, nereagujte již na mne. S lidmi, jako jste vy, nechci vést debatu. Myslete si třeba, že mě došly argumenty, je mi to jedno,odejděte třeba s pocitem vítězství. 

Rád vám ho dopřeji.Hezký den.

1 1
možnosti

Ivo Peterkovi: 

užíváte egoistickou demagogii motoristického pseudosportovce. Jízdu autem či létání letadly pro nezábavní účely nelze míchat s morálně zvrácenou zábavou. 

Vždy je nutné udělat co nejúčinnější opatření k minimalizaci důsledků nehod. Lze to i u zábavy, jako je rallye - zejména umístěním do neobydlené krajiny. Ale kdyby nebyli diváci, které je možné zabít, nebyla by to zábava dostatečně nóbl. 

Věnovat se jen takové zábavě, kde můžu přijít o svůj vlastní život, to je samo o sobě na hranici duševní choroby. Nebylo by ale jednodušší hrát ruskou ruletu? Při ní cizí životy neohrožujete a rizika a zábavy si užijete až až. 

A to nejpodstatnější - věnovat se zábavě, kde nelze vyloučit ztráty na cizích životech, ačkoliv by šlo závodit v neobydlené krajině (například ve vytěženém lomu, nebo si udělat malý výlet na Sibiř či někam do syrské pouště - tam by bylo toho adrenalinu ještě víc, díky islámským bojovníkům), tak to musím označit za mimořádnou morální zvrácenost. Vyžadovat zbytečnou a nenutnou přítomnost diváků, aby byli vystaveni riziku nehody, to je mimořádně egoistické a naprosto nechutné opomenutí nejúčinnějšího bezpečnostního opatření.

A abych nezapomněl na další Vaši demagogii: jistě máte nějakou statistiku, kolik cizích lidí už zabili běžci a cyklisti při praktikování svého koníčku - podle Vás stejně rizikového, jako je motoristický "sport", čili idiotská bezdůvodná jízda autem, kdy vyhrává ten, kdo nejvíce riskuje svůj život, pokud to ovšem přežije a dojede do cíle.

Velká škoda, že na extrémně sobecké morální zrůdy paragraf neexistuje, dokud jejich zrůdnost nedojde k tragickému důsledku. Ačkoliv možnost by přece jen byla: já bych takovéhle lidi trestal za obecné ohrožení, i kdyby zatím nedošlo čirou náhodou k nehodě. Současné soudy to očividně nedělají, ale doufám, že jednou zmoudří. Tlak lidí zdola může zmoudření soudů urychlit.

1 1
možnosti

Zajímalo by mne, jestli hlupakem jste, nebo to jen hrajete.

0 0
možnosti

Pokud se jdete podívat na rallye, tak počítejte s tím, že jezdec může udělat jakoukoliv chybu, zabije Vás a nenese za to žádnou odpovědnost ani on, ani pořadatel, můžete si za to sám nebo dobrovolný pořadatel. Vaši pozůstali nedostanou žádné odškodnění. Nebudu se chodit dívat.

2 0
možnosti

To je dobře, nechoď tam. R^R^

7 1
možnosti
Foto

Tý brdo to je hnus.. jak tu spousta lidí píše že sy za to mohou slečny samy a podobně... Jako člověk který nikdy na takovém závodě nebyl a mladé slečny zvlášt nemohu přesně tušit kde je bespečné se dívat a kde ne. A od toho jsou tam pořadatelé aby diváky vykázaly na bespečná místa....  ???A SOUDCE řekne že stím děvčata měli počítat !!Rv

3 4
možnosti

Ano, dvě ze čtyř děvčat byly proškolené traťové komisařky, čili měly přesně tušit, kde stojí a kde by stát měly. A ten odsouzený taktéž, takže ano brdo, je to hnus,ale mohou si za to samy a může za to i ten odsouzený. Čili soudce to řekl dobře a nelze nic, než se s tím prostě smířit.

8 1
možnosti

Myslím, že těch viníků bylo víc(ale ti se z toho vykroutili) a to byla také jedna z okolností, která měla vliv na výši trestu. Vždyt se odsouzeného zastávali i příbuzní mrtvých. No, tak ta podmínka je  myslím  úplně postačující.

0 0
možnosti

tak doufejme ze snad soudce jedna dle pravniho radu CR ... a nema na to vliv ani vykrucovani, ani zastavani od pribuznych mrtvych...

0 0
možnosti

To je zajimavé, že podobně není pohlíženo na nekuřáka, když se jde "podívat" do kuřáckého podniku...

0 2
možnosti

Prosím více rozklíčovat

3 0
možnosti

Lol oni tu jsou "lidi" s nazorem ze bourat na zavodech je snad nejaky zlocin :D

Tak jako jo lidi maji ruzne nazory ale tohle je fakt uplne mimo i na hodne ujetou fantazii. To muzeme rovnou dat cedule s omezenim rychlosti na okruhy F1. Tam jezdi nejlepsi z nejlepsich a stejne se boura. Pokud nekdo nechape rozdil mezi zavody kde se jede na hrane lidskych i technickych moznosti a beznym provozem kde jsou bezpecnosti limity nastavene tak aby kdyz je vsichni budou dodrzovat se nemohlo prakticky nic vazneho stat tak mu doporucuji vysetreni hlavy.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlínští hokejisté rozdrtili Litoměřice, semifinálovou sérii srovnala i Jihlava

20. března 2024  22:04

Zlínští hokejisté vyhráli ve druhém semifinálovém utkání první ligy v Litoměřicích drtivě 8:1 a...

Vydří trojčata dovádějí v tropické hale zoo, úspěšný odchov se podařil potřetí

28. března 2024  12:56

Zlínská zoo představila vydří mláďata narozená koncem letošního ledna. Návštěvníci už je mohou...

Otrokovice si pořídí první radar, bude krotit rychlé řidiče v Kvítkovicích

28. března 2024  8:54

Mnoho řidičů, kteří jezdí přes otrokovickou část Kvítkovice, si nedělá hlavu s dodržováním...

Zlín odvrací semifinálový krach. Musí zlepšit zakončení, těší se na podporu fanoušků

28. března 2024  8:29

Repríza loňského finále se Zlínem, nebo překvapivá série s Litoměřicemi. Jedna věc je jistá. V...

S jednou kartou a pohodlněji. V Kroměříži představili nové hybridní autobusy

27. března 2024

Cestující v Kroměříži budou moci jezdit na jednu kartu linkovými autobusy, regionálními vlaky i...