Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlakové nádraží je ostudou Zlína, přeměna má začít v roce 2018

Vlakové nádraží posunuté ke středu Zlína a vznik navazujícího dopravního terminálu pro autobusy a MHD. Tak zní plán na zlepšení železničního spojení Zlína. Začít stavět se má za tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a80r24d90a 70P21r74o34c86h66á14z60k92a 5563193140219

Pořád nechápu, že tady někdoještě věří, že se nasype 8 mld na slepou železniční trať. Navíc si stačí najítstaré články a vždy se člověk dozví, že se začne budovat za tři roky a tentostav trvá již 20 let. Takže v roce 2020 se dozvíme, že se začne s rekonstrukcív roce 2023. Bohužel Leoš Novotný z Leo Expressu má pravdu. Pro Zlínslouží nádraží v Otrokovicích a pro Zlíňáky je velmi luxusní dopravatrolejbusy, která je operativnější, mnohem častější a hlavně se s ní můžetecestovat do různých části a ne jen na Zlín-střed.

+4/0
18.2.2015 11:43

R28a84d97e35k 93J82a59n79a25t44a 9255396294532

Leoš Novotný není nezávislý dopravní expert, ale provozovatel vlaku, který v blízké budoucnosti do Zlína zajet nemůže. Tím jsou jeho mediální prohlášení determinována, protože je to součást marketingu.

Pokud by ta trať už existovala, buďte si jist, že by raději tím spojem končil ve Zlíně, než ve Starém Městě.

+2/0
19.2.2015 0:39

V65í25t 98B92r78z86o95b79o72h50a35t16ý 7790662303441

Tím bych si tak jist nebyl, tím že zastaví v Otrokovicích, končí ve Starém městě (a naopak) získává zákazníky jak z Uherskohradišťska tak Zlínska, v případě, že zajede do Zlína, tak ztratí právě jeden z těchto regionů.

0/0
19.3.2015 22:14

I85v72a27n20a 10M63o61t20a37l30í43k75o35v95á 5444141430112

Od roku 1985, kdy jsem se vdala za Zlínáka, poslouchám, jak bude v Prštném nadjezd a vybudovaná nová komunikace (pravo nebo levobřežní, mám v tom zmatek), která odvede dopravu mimo centrum, kolik je to let? Třicet, a ty plány jsou ještě starší. Nevěřím tedy tomu, že by se někdo ve Zlíně rozhoupal a vybudoval nový vlakový a autobusový terminál. Pokud tady nebude silný soukromý subjekt, který bude mít zájem, dost vlastních prostředků a bude tlačit na město a kraj, tak se tyto instituce k ničemu nerozhoupou.  Pořád to tady bude takový výdrholec, i když krajský.

+3/0
17.2.2015 22:11

A87l60b10e76r31t 18K40o55z44u71s28n23i26k 1390442389706

No zajimave je, ze radni Novak chce posouvat nadrazi na pozemek, ktery mu nerika pane, majitel pozemku s tim nesouhlasi a uzemni rozhodnuti je uz davno schvalene jinde. To vypada jako kdyz si chce nekdo namastit kapsu, nebo je uplny diletant.

+2/0
17.2.2015 15:46

P96e28t28r89a 14V14a71ň72k44o21v69á 4824374456912

a co referendum? oddalovat stavbu do nekonečna? ne? ... to my v Brně, manipulovaní zelenými teroristy a pomatenými aktivisty, jsme jinačí kabrňáci :-/

+2/−2
17.2.2015 14:13

H15o90n15z30a 67K64a64r85á64s65e90k 1425951212908

Jojo, "mohly by" pak jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže atd., ovšem závisí to na elektrizaci tratě přes UH/Kroměříž atd. Kdyby se na žádné hloupé dráty nesázelo, tak by tento problém nebyl. :-)

Teď vážněji - už se těším na tu 12minutovou cestovní dobu z Otrokovic do Zlína-středu. Jo aha, ono to neplatí pro zastávkové vlaky, ale jen pro zrychlené? Ale že to zapomněli uvést... Asi chyba v matrixu...

Jsem zvědav, jak tam Zlínský kraj (který osekal vlakové spojení na některých dalších tratích) ten 15minutový interval zavede a zaplatí. :-) Stejně jako tam ministerstvo dopravy asi mávnutím kouzelného proutku zavede přímé vlaky z Prahy (to jsou asi ty "pořádné vlaky", na něž mají navazovat autobusy). Jen to pak asi bude znamenat, že tím pádem nebudou tyto vlaky jezdit do Luhačovic. Ledaže by se v Otrokovicích zdlouhavě rozpojovaly/spojovaly soupravy (v takovém případě ale netřeba drátizace, neboť část soupravy jedoucí od/do Zlína tím pádem může být tažena dieselovou lokomotivou, která by v Otrokovicích stejně byla odvěšena).

+5/0
17.2.2015 13:24

M98i47r64o98s26l85a53v 96T83i88š36e41r 4209479574272

Kampaň k volbám do krajského zastupitelstva tentokrát začíná docela brzy. :D

+7/0
17.2.2015 12:10

K98a79r22e32l 20C18h76r73a16s20t63i62n97a 4703184600805

Moc bych se netěšil. Pan Mach a spol. z ekoteroristické branže přijde s upozorněním, že v místech plánovaných staveb žije chráněný motýl - bělásek zelný, který musí být nejdříve pochytán a přesídlen o 39,5 metru dál na sever. Pokud nebudou všichni motýli přesídleni, ekoteroristé se vynasnaží, aby stavba povolena nebyla.

+17/−2
17.2.2015 11:49

P45e72t15r 83V21e58s48e18l16ý 7264925354548

Tak ten tunel pod kvítkovickou křižovatkou chci vidět.

+4/0
17.2.2015 10:57

R27a37d46o66s21l30a72v 10T81o31m73a57n87e61c 4332545366758

Jenom aby ten tunel nebyl po celé trati, jak je to v ČR zvykem:-)

0/0
17.2.2015 22:58

K37a55t95e46ř41i73n16a 49H40a13l25a93š25k51o28v88á 1815265943857

"A vyplývá z ní mimo jiné, že nádraží by se mělo posunout o několik desítek metrů směrem k nedalekému silničnímu mostu u Čepkova, tedy blíže k centru Zlína."

co to je za blbost? k centru zlina by znamenalo posun smerem autobusove. nadrazi, ne podel reky. navic navaznost na mhd (u zamku i u svitu) bude uplne stejna jako ted.

nicmene linka Brno - Zlin neni od veci. kdyz si vzpomenu, jak narvane jezdily na teto lince autobusy, casto se v Brne nedalo ani nastoupit, protoze ridic uz proste nebral... nebylo by to od veci.

+2/0
17.2.2015 10:25

P49e44t60r 98C23h98u57d94o58b35a 8924818406870

Tak zle bych to neviděl. Dá se předpokládat, že s výstavbou nového nádraží se úplně změní i prostor před nádražní budovou a se zastávkami MHD se bude v projektu určitě počítat. Napojit tyto zastávky na trolejbusovou síť není problém už dnes - stačí využít stávající silnici z autobusového nádraží na nadjezd. Navíc určitě bude i zájem CREAMu, aby MHD jezdilo až k "Fabrice", tím pádem by se mohlo na spolufinancování rozšíření trolejové sítě podílet a pak by mohly některé spoje, které teď jezdí prázdné na točnu Antonínova, místo toho jezdit po trase "...Náměstí Míru - U zámku - Nádraží - Fabrika (točna)", kde se dá očekávat větší pohyb cestujících.

+3/0
17.2.2015 13:34

K47a38t17e84ř63i39n27a 80H26a56l15a66š79k54o68v15á 1455375673857

ta tocna, o ktere pisete, ovsem pocita s tim, ze se prosadi varianta Creamu a nadrazi se posune opacnym smerem. moje reakce byla na to, ze kdyz se posune nadrazni budova a nastupiste k nadjezdu, bude to akorat mezi zastavkama mhd a neprijde mi logicke delat (dalsi?) zastavku uprostred mostu jen proto, ze tam posunuli nastupiste. nicmene zminena cena urcite dovoli velkorysejsi reseni celeho prostoru na pomezi autobusoveho nadrazi a koleji.

0/0
17.2.2015 16:52

P40e76t55r 81C46h83u77d57o23b46a 8304848166760

Asi si nerozumíme. Ty zastávky před nádražím nemají být uprostřed mostu (jak vás to mohlo napadnout?), ale samozřejmě dole před nádražní budovou. Zkuste si to přečíst ještě jednou, zvláště tu část o způsobu napojení na stávající trolejbusovou síť, pak vám to bude jasnější.

0/0
17.2.2015 17:30

J22o21s13e28f 85P76a15g32á86č 3546423432544

8 miliard korun jenom za nadrazi? Elektrifikace trati? Podjezdy a tunely? Muzeme dat tipovacku. Dohromady cca 20 miliard? A co tak letecka linka Zlin Otrokovice? Nejaka dotace by se nenasla? Podle me: oprava autobudoveho a vlakoveho nadrazi max do 200 mil. Koleje nechat tak jak jsou. Dvoukolejka neni potreba vubec a elektrifikace je uplny nesmysl. A 19,8 miliardy korun muzete nechat lidem v kapse.

+3/−5
17.2.2015 10:09
Foto

R87a89d22e97k 34Š95t98ě20r90b56a 9704111846812

Osm miliard jen za nádraží je samozřejmě nesmysl. Ta částka je za nádraží i elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě Zlín - Otrokovice. V článku jsem to upřesnil.

Díky za reakci.

Radek Štěrba, editor zlin.iDNES.cz

+7/0
17.2.2015 10:16

I14v43o 94H71r97a88b67a43l 8652851587

Proč vám to připadá příliš? Pokud mne paměť neklame, na trati Zlín-Otrokovice je v tomto okamžiku používáno 12 železničních přejezdů různých typů (v areálu Svitu, klasické křížení se silnicí a několik neveřejných přejezdů jako jediné příjezdové komunikace k nemovitostem za drážním tělesem.)  A k tomu jeden nadjezd, abych byl přesný. Jen rekonstrukce těchto přejezdů spolu s budováním objizdných tras bude stát nemalou částku, když ponechám stranou značné dopravní komplikace, které to sebou ponese.

+3/0
17.2.2015 12:52

R59a62d62e53k 32J23a48n91a95t86a 9445256214342

Vtip je v tom, že to nemá být 8 miliard, ale reálně jen 2 milardy (při 75% příspěvku EU), a to za zdvojkolejnění, elektrifikaci, odstranění přejezdů a nové nádraží. Předražení se bát nemusíte, poslední roky je ve stavebnicví hlad po zakázkách a stavby se mnohdy vysoutěží i za cenu nižší než odhadovanou. A "nechat ty peníze lidem v kapse" nejde, protože spotřebu domácností EU nedotuje, jen investice.

Ještě že ta EU existuje a nutí takto politiky něco dělat. Naši politici jsou totiž odrazem veřejnosti, takže mají názory podobné vašemu - proč investovat, když to můžem prožrat, že ano.

0/0
19.2.2015 0:34







Najdete na iDNES.cz