Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlakové nádraží je ostudou Zlína, přeměna má začít v roce 2018

Vlakové nádraží posunuté ke středu Zlína a vznik navazujícího dopravního terminálu pro autobusy a MHD. Tak zní plán na zlepšení železničního spojení Zlína. Začít stavět se má za tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a95r26d32a 68P20r42o36c40h88á26z15k58a 5843503440469

Pořád nechápu, že tady někdoještě věří, že se nasype 8 mld na slepou železniční trať. Navíc si stačí najítstaré články a vždy se člověk dozví, že se začne budovat za tři roky a tentostav trvá již 20 let. Takže v roce 2020 se dozvíme, že se začne s rekonstrukcív roce 2023. Bohužel Leoš Novotný z Leo Expressu má pravdu. Pro Zlínslouží nádraží v Otrokovicích a pro Zlíňáky je velmi luxusní dopravatrolejbusy, která je operativnější, mnohem častější a hlavně se s ní můžetecestovat do různých části a ne jen na Zlín-střed.

+4/0
18.2.2015 11:43

R47a11d10e48k 24J36a19n38a39t79a 9145266674922

Leoš Novotný není nezávislý dopravní expert, ale provozovatel vlaku, který v blízké budoucnosti do Zlína zajet nemůže. Tím jsou jeho mediální prohlášení determinována, protože je to součást marketingu.

Pokud by ta trať už existovala, buďte si jist, že by raději tím spojem končil ve Zlíně, než ve Starém Městě.

+2/0
19.2.2015 0:39

V14í52t 65B11r21z78o11b43o97h34a79t72ý 7390892473171

Tím bych si tak jist nebyl, tím že zastaví v Otrokovicích, končí ve Starém městě (a naopak) získává zákazníky jak z Uherskohradišťska tak Zlínska, v případě, že zajede do Zlína, tak ztratí právě jeden z těchto regionů.

0/0
19.3.2015 22:14

I25v41a83n93a 71M48o16t58a84l69í17k92o38v40á 5384191720942

Od roku 1985, kdy jsem se vdala za Zlínáka, poslouchám, jak bude v Prštném nadjezd a vybudovaná nová komunikace (pravo nebo levobřežní, mám v tom zmatek), která odvede dopravu mimo centrum, kolik je to let? Třicet, a ty plány jsou ještě starší. Nevěřím tedy tomu, že by se někdo ve Zlíně rozhoupal a vybudoval nový vlakový a autobusový terminál. Pokud tady nebude silný soukromý subjekt, který bude mít zájem, dost vlastních prostředků a bude tlačit na město a kraj, tak se tyto instituce k ničemu nerozhoupou.  Pořád to tady bude takový výdrholec, i když krajský.

+3/0
17.2.2015 22:11

A22l61b92e83r38t 64K45o14z13u75s68n51i96k 1280902319646

No zajimave je, ze radni Novak chce posouvat nadrazi na pozemek, ktery mu nerika pane, majitel pozemku s tim nesouhlasi a uzemni rozhodnuti je uz davno schvalene jinde. To vypada jako kdyz si chce nekdo namastit kapsu, nebo je uplny diletant.

+2/0
17.2.2015 15:46

P71e42t72r31a 64V46a17ň25k51o70v17á 4144674956692

a co referendum? oddalovat stavbu do nekonečna? ne? ... to my v Brně, manipulovaní zelenými teroristy a pomatenými aktivisty, jsme jinačí kabrňáci :-/

+2/−2
17.2.2015 14:13

H10o43n77z84a 24K40a13r28á58s66e45k 1405891432718

Jojo, "mohly by" pak jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže atd., ovšem závisí to na elektrizaci tratě přes UH/Kroměříž atd. Kdyby se na žádné hloupé dráty nesázelo, tak by tento problém nebyl. :-)

Teď vážněji - už se těším na tu 12minutovou cestovní dobu z Otrokovic do Zlína-středu. Jo aha, ono to neplatí pro zastávkové vlaky, ale jen pro zrychlené? Ale že to zapomněli uvést... Asi chyba v matrixu...

Jsem zvědav, jak tam Zlínský kraj (který osekal vlakové spojení na některých dalších tratích) ten 15minutový interval zavede a zaplatí. :-) Stejně jako tam ministerstvo dopravy asi mávnutím kouzelného proutku zavede přímé vlaky z Prahy (to jsou asi ty "pořádné vlaky", na něž mají navazovat autobusy). Jen to pak asi bude znamenat, že tím pádem nebudou tyto vlaky jezdit do Luhačovic. Ledaže by se v Otrokovicích zdlouhavě rozpojovaly/spojovaly soupravy (v takovém případě ale netřeba drátizace, neboť část soupravy jedoucí od/do Zlína tím pádem může být tažena dieselovou lokomotivou, která by v Otrokovicích stejně byla odvěšena).

+5/0
17.2.2015 13:24

M12i17r74o65s76l98a73v 56T24i85š67e85r 4939379104452

Kampaň k volbám do krajského zastupitelstva tentokrát začíná docela brzy. :D

+7/0
17.2.2015 12:10

K79a97r51e62l 50C15h17r33a67s23t24i63n29a 4163264810795

Moc bych se netěšil. Pan Mach a spol. z ekoteroristické branže přijde s upozorněním, že v místech plánovaných staveb žije chráněný motýl - bělásek zelný, který musí být nejdříve pochytán a přesídlen o 39,5 metru dál na sever. Pokud nebudou všichni motýli přesídleni, ekoteroristé se vynasnaží, aby stavba povolena nebyla.

+17/−2
17.2.2015 11:49

P81e14t95r 91V39e92s10e68l30ý 7694375724278

Tak ten tunel pod kvítkovickou křižovatkou chci vidět.

+4/0
17.2.2015 10:57

R34a30d66o98s59l90a90v 18T47o96m98a50n97e62c 4832205366188

Jenom aby ten tunel nebyl po celé trati, jak je to v ČR zvykem:-)

0/0
17.2.2015 22:58

K68a84t16e21ř33i13n52a 49H14a50l93a29š44k78o60v50á 1885935963297

"A vyplývá z ní mimo jiné, že nádraží by se mělo posunout o několik desítek metrů směrem k nedalekému silničnímu mostu u Čepkova, tedy blíže k centru Zlína."

co to je za blbost? k centru zlina by znamenalo posun smerem autobusove. nadrazi, ne podel reky. navic navaznost na mhd (u zamku i u svitu) bude uplne stejna jako ted.

nicmene linka Brno - Zlin neni od veci. kdyz si vzpomenu, jak narvane jezdily na teto lince autobusy, casto se v Brne nedalo ani nastoupit, protoze ridic uz proste nebral... nebylo by to od veci.

+2/0
17.2.2015 10:25

P55e35t90r 70C44h17u96d50o41b40a 8254588936610

Tak zle bych to neviděl. Dá se předpokládat, že s výstavbou nového nádraží se úplně změní i prostor před nádražní budovou a se zastávkami MHD se bude v projektu určitě počítat. Napojit tyto zastávky na trolejbusovou síť není problém už dnes - stačí využít stávající silnici z autobusového nádraží na nadjezd. Navíc určitě bude i zájem CREAMu, aby MHD jezdilo až k "Fabrice", tím pádem by se mohlo na spolufinancování rozšíření trolejové sítě podílet a pak by mohly některé spoje, které teď jezdí prázdné na točnu Antonínova, místo toho jezdit po trase "...Náměstí Míru - U zámku - Nádraží - Fabrika (točna)", kde se dá očekávat větší pohyb cestujících.

+3/0
17.2.2015 13:34

K68a86t21e22ř96i63n56a 20H85a50l24a27š62k29o89v57á 1725895223167

ta tocna, o ktere pisete, ovsem pocita s tim, ze se prosadi varianta Creamu a nadrazi se posune opacnym smerem. moje reakce byla na to, ze kdyz se posune nadrazni budova a nastupiste k nadjezdu, bude to akorat mezi zastavkama mhd a neprijde mi logicke delat (dalsi?) zastavku uprostred mostu jen proto, ze tam posunuli nastupiste. nicmene zminena cena urcite dovoli velkorysejsi reseni celeho prostoru na pomezi autobusoveho nadrazi a koleji.

0/0
17.2.2015 16:52

P62e43t93r 44C76h25u15d11o18b73a 8344448356820

Asi si nerozumíme. Ty zastávky před nádražím nemají být uprostřed mostu (jak vás to mohlo napadnout?), ale samozřejmě dole před nádražní budovou. Zkuste si to přečíst ještě jednou, zvláště tu část o způsobu napojení na stávající trolejbusovou síť, pak vám to bude jasnější.

0/0
17.2.2015 17:30

J20o72s38e75f 95P43a72g44á48č 3506553272544

8 miliard korun jenom za nadrazi? Elektrifikace trati? Podjezdy a tunely? Muzeme dat tipovacku. Dohromady cca 20 miliard? A co tak letecka linka Zlin Otrokovice? Nejaka dotace by se nenasla? Podle me: oprava autobudoveho a vlakoveho nadrazi max do 200 mil. Koleje nechat tak jak jsou. Dvoukolejka neni potreba vubec a elektrifikace je uplny nesmysl. A 19,8 miliardy korun muzete nechat lidem v kapse.

+3/−5
17.2.2015 10:09
Foto

R76a60d82e66k 35Š45t86ě98r35b92a 9754451806572

Osm miliard jen za nádraží je samozřejmě nesmysl. Ta částka je za nádraží i elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě Zlín - Otrokovice. V článku jsem to upřesnil.

Díky za reakci.

Radek Štěrba, editor zlin.iDNES.cz

+7/0
17.2.2015 10:16

I54v12o 22H25r78a90b79a19l 8262281967

Proč vám to připadá příliš? Pokud mne paměť neklame, na trati Zlín-Otrokovice je v tomto okamžiku používáno 12 železničních přejezdů různých typů (v areálu Svitu, klasické křížení se silnicí a několik neveřejných přejezdů jako jediné příjezdové komunikace k nemovitostem za drážním tělesem.)  A k tomu jeden nadjezd, abych byl přesný. Jen rekonstrukce těchto přejezdů spolu s budováním objizdných tras bude stát nemalou částku, když ponechám stranou značné dopravní komplikace, které to sebou ponese.

+3/0
17.2.2015 12:52

R92a78d43e27k 93J53a87n58a70t38a 9505346164982

Vtip je v tom, že to nemá být 8 miliard, ale reálně jen 2 milardy (při 75% příspěvku EU), a to za zdvojkolejnění, elektrifikaci, odstranění přejezdů a nové nádraží. Předražení se bát nemusíte, poslední roky je ve stavebnicví hlad po zakázkách a stavby se mnohdy vysoutěží i za cenu nižší než odhadovanou. A "nechat ty peníze lidem v kapse" nejde, protože spotřebu domácností EU nedotuje, jen investice.

Ještě že ta EU existuje a nutí takto politiky něco dělat. Naši politici jsou totiž odrazem veřejnosti, takže mají názory podobné vašemu - proč investovat, když to můžem prožrat, že ano.

0/0
19.2.2015 0:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.