Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se chce zlepšit v dotacích, postaví za ně obchvat i cyklostezky

Zlínská radnice se chce polepšit v získávání dotací, což se jí dosud moc nedařilo. Šestiletému plánu investic s evropskou podporou dominuje vybudování obchvatu zlínské čtvrti Zálešná. Mají také přibýt nové trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80n39t89o81n60í59n 10Z31e37l93i57n46k37a 5474208935240

Je mně 69 let. Zatím to nevypadá, že se nějaké změny v dopravě ve Zlíně k lepšímu alespoň schyluje a že se něčeho dočkám. Výstavbu obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů si vynutí až výstavba R49 Hulín - Fryšták. Ta byla zahájena v roce 2008 a na křečcích to nestojí, že ne? Jak to, že Zlínským krajem současně plánované stavby s R49 Hulín - Slovensko, např. Palačov, Lešná, Val. Mez., Semetín dálničního typu jsou v provozu?

Proč zrušilo MŽP obě varianty vedení R49 přes Vizovické vrchy? Proč se místo toho mluví o 15 km dlouhém tunelu, s termínem výstavby na svatého Dyndy? Proč se mluví o obchvatu Lhotska v původní stopě R49 a ne ve stopě R49?

Podle mne proto, že státní silnice 1/35 je také tradiční mezinárodní propojení E442 na Slovensko. Je také velký rozdíl, jestli mezinárodní síť TEN - T Paříž Kyjev stáhne dopravu přes R49 na D1 a pražskou Jižní spojku, nebo 1/35 a E442 a D11 na severní obchvat Prahy. To všechno jsou indície toho, že R49 zůstane u ledu.

Na závěr se zeptám? není nejvyšší čas zbavit Zlín dopravy smysluplnou přeložkou stávající státní silnice 1/49?

+3/0
2.2.2015 10:10

R80o32m85a73n 76Š33e98n34k89e11ř77í51k 1202755584209

A uz jsme u toho zase :-) Zadny TEN-T Pariz-Kyjev neexistuje a nikdy neexistoval. Je to marketingovy nesmysl, nic takoveho EU neschvalila v ramci TEN-T projektu. Z Parize do Kyjeva se jede uz ted rozhodne jinama a kupodivu (skoro furt) po dalnici. Sam volate po obchvatu Zlina, ale nejradeji byste jeste vice pridusil lidi ve Valmezu, Roznove atd na trase 1/35, ktera je od listopadu do brezna znacne riskantni, jestli po ni jde projet. Dokud nebude stat R35 v cele trase tak to vazne nema cenu a zas takova hitparada to tam nebude. A po stosedesate, prelozka 1/49 nikdy nebude, nebot neni kudy (pokud nechcete delat 15 km tunel od Malenovickeho hradu nekam na paseky mezi Prilukem a Zelechovicemi. Proc MZP zrusilo nektere varianty? Tak zkuste jednou nespletat konspiracni teorie a napiste na MZP - oni Vam treba vysvetli co je k tomu vedlo, kolik kvazi eko, spolku, sdruzeni, spolceni starostu, neuplnych uzemnich planu obci na trase atd jim vydatne pomaha... Hulin - Frystak - SP odlozeno nekdy na kveten-cervenec podle useku, Frystak - Lipa, letos hotova dokumentace pro UR, Lipa - SR - letos nova studie s ohledem na ekonomiku, technologii a zivotni prostredi... A co ma byt ze by byl obchvat Lhotska v trase R49? Pokud je to jediny koridor, kama muze prochazet elegantne bez zbytecneho zakriveni profilu liniova stavba, tak proc ne? Vy jste v zivote nevidel R nebo D a hned vedle (pod ni) klasickou cestu 1. tridy?

+1/0
2.2.2015 23:34

A46n79t25o57n67í23n 47Z95e45l87i34n77k53a 5344358615240

Je všeobecně známý plán Pravobřežní komunikace, který je zapracovaný v územním plánu města Zlína. Tento nový východo - západní průtah města neuznalo min. dopravy jako přeložku státní silnice 1/49, protože nemá správné parametry obchvatu /nemůže se využívat ulice Sokolská/. Opravdu se vám nezdá opodstatněným hledat další řešení?

+1/0
3.2.2015 0:03

R11o93m24a21n 32Š57e40n64k91e59ř80í57k 1202615454469

Ale ano, řešení se urcite maji hledat, ale musíte se konecne smířit s tim, ze Zlin neni placka jak Olomouc/Přerov atd... Jsme v úzkém údolí a moc řešení tu neni pokud vubec nejake muze existovat. Pravobrezka k cepkove by sloužila částečně jako obchvat, odvedla by dopravu Otrokovice - jižní svahy mimo náměstí prace. Uz ted je pravobřežní silnice podél areálů rybníky tezce přetížená a většina volí cestu pres centrum

0/0
3.2.2015 15:34

A98n56t32o61n36í11n 42Z36e50l85i52n54k55a 5104648485630

Doprava Otrokovice - Jižní Svahy přece nejezdí přes náměstí Práce. Kdo by jel dvojnásobnou vzdálenost přes 7 semaforových křižovatek do Prštného? Komunikace přes rybníky není přetížena, jezdí tam 1000 vozidel za hodinu ve špičce. Romišu, proč nejdeš s kůží na trh a nediskutuješ pod svým pravým jménem?

+1/0
3.2.2015 16:38

R49o26m61a46n 87Š88e48n59k65e18ř42í88k 1842835524879

Budete se divit. Ale 9 z 10 kolegu jedou na js pres město - nechce se jim cekat u intersparu, kupodivu je tam zelená vlna, a ve tme a za blbych podmínek je to tam o hu-bu, hlavne kdyz se tam motaji cyklisti. Uz jsem tam zažil auta v řece, napasovane na tom betonovem vystupku u ex-pradelny, par srazenych cyklistu. Na podzim je tam jako prvni námraza atd... BTW nevim na co narazite, ale diskutuji pod svým pravým jmenem

0/0
3.2.2015 17:46
Foto

M78i95r11o72s35l23a68v 66Z72a34p79l12e84t64a36l 3207265178933

1000 vozidel za hodinu na silnici, kde mají problém se vyhnout dva nákladní vozy se vám nezdá jako přetížení? Tak to jste mě pobavil, odborník na dopravu opravdu nejste...

0/0
3.2.2015 20:59

A98n97t57o19n17í72n 94Z27e68l52i51n65k43a 5644748585980

Ano, je to ubohá kozí mezírka. Náklaďáky se tam běžně nepotkávají, protože jezdí pouze mezi elektrárnou a na Rybníky. Zkratka nemá semafory, které by dělaly dopravní vlny. Počítejte se mnou: 1000 vozidel, 500 za hodinu v jednom směru /ve špičce/, to je při průměrné rychlosti 50 km/hodinu průměrná vzdálenost mez vozidly 100 m. O přetížení nemůže být ani řeč. Vy také nejste odborník na dopravu a navíc jste se tam nebyl ani podívat.

0/0
7.2.2015 10:21

A90n22t50o80n59í87n 21Z18e85l63i94n39k96a 5254808905830

Romišu, Zlín je za Vsetínem o 50 let pozadu. Tam už tehdy věděli, že státní silnice musí z centra. Ve Zlíně se konečně přestaňme šušnit s Pravobřežkou a dělejme to, co všude jinde. Na pořadu dne je řešení dopravy na dalších 50 let. Troufám si tvrdit, že Zlín dalších 50 - 100 let nic jiného nedostane.

0/0
3.2.2015 17:26

R53o39m69a88n 38Š77e18n54k25e25ř17í90k 1242375364659

Ano s tímhle musim souhlasit, ale abysme ve Zline neco vymysleli na dalších 50 let, bylo by nutné se vratit o 50-70 let zpet a zabránit výstavbě na místech ktere ted bráni rozumnemu trasování paralelky s 1/49

+1/0
3.2.2015 17:52

A45n97t75o36n43í21n 85Z49e32l53i76n65k30a 5524708595810

Tak tak černě to zase nevidím. Vynechejme možnost dalšího nadzemního dopravní patra a něco jako tunel Blanka. Zbývá jako jediná možnost využít podélný souvislý pás lesa, přes kilometr široký, se zářezy vodotečí. Řekl bych typická Valašská krajina. Dobře zvolit nájezdy a sjezdy Zlín západ, centrum a východ a jsme jedním skokem v 3. tisíciletí.

0/0
4.2.2015 10:03

R88o34m15a69n 69Š23e14n95k64e44ř80í30k 1922585364399

A ja to tam proste nevidim... od Malenovicke cihelny by nejaky ten les jakoze byl, ale pak tam az po prilucke paseky vidim 6-8 udoli s vyskovym rozdilem 40-80 metru, nektere uzke na paradni most, nektere siroke na dlouhou estakadu. Pak tam vidim zastavene oblasti atd... To by bylo pekne stavebni dilo. Bohuzel cenove asi nastejno jako R49 Hulin - Vizovice i s pravobrezkou na cepkov dohromady. Ono neustale pripominkovat - postavte horskou drahu v lese je jedna vec, a skutecne ji tam vyprojektovat je druha. Tak zkuste sehnat penize v ramci nejakych projektu a vypsat vyberove rizeni na projektanta a treba to nekdo naprojektuje a muzete prijit na mesto a kraj se skutecnym navrhem a ne jen s prazdnou frazi :-)

0/0
4.2.2015 13:59

A92n98t49o54n56í71n 67Z89e46l44i60n21k86a 5114538645340

Vidět to tam ani nemůžete, ale být to tam musí. Podle té hlášky pana Hrušínského: Když to může udělat jenom jeden člověk, tak to udělat prostě musí.

Tak vy mně, odborník, budete doporučovat abych si já, starobní důchodce sehnal peníze a vypsal výběrové řízení? A co budou dělat architekti, demografové, plánovači rozvoje, výrobci variant a studií? Ti to snad mají v popisu práce ke stávajícím variantám nového průtahu Zlína přidat další varianty a 70 tisícům obyvatel Zlína navrhnout nejlepší řešení.

0/0
4.2.2015 18:02

P11e89t32r 65C94h32u92d78o70b98a 8404658556730

Řekl bych, že pouze vy jediný máte čas se tímto nesmyslem zabývat. Ti ostatní (architekti, demografové,...atd.) už dávno ví, že by to byla zbytečná ztráta času a mrhání peněz. Pane Zelinko, trochu mě udivuje, že vy, který si nedávno v diskuzi o "parku za divadlem" stěžoval, jak ve Zlíně neustále ubývá zeleně, byste teď bez mrknutí oka úplně klidně obětoval několik desítek hektarů blízkého lesa a přírody, které jsou jednou z mála pozitivních věci, co tady ve Zlíně máme. Ale co, vám, starobnímu důchodci, už to může být přece jedno, že? No ještě že ostatním to jedno není.

0/0
4.2.2015 20:46

A26n47t71o30n13í26n 13Z20e31l43i68n34k18a 5114268945210

Já bych zase řekl, že se nad nesmysly jenom pousmějeme. Vám jde evidentně o víc, než zadupat nesmysl do země.

Skutečností zůstává, že ve městě na hlavních náměstích doprava škodí zbytečně lidem a řekl bych podle trvalého nárustu dopravy právě těm nejmenším. Vám není líto těch mimin inhalujících jedovaté zplodiny?

Udělejte si výlet na Januštici. V lese nad fotbalovým hřištěm je vybudována nová, zpevněná a řádně odvodněná komunikace. Slouží ročně pro několik těžebních souprav provádějících obmýtí lesa. Podle toho co píšete, tam budete ronit krokodýlí slzy.

0/0
5.2.2015 9:55

P78e55t29r 13C36h70u43d70o16b69a 8824578406110

Ta cesta není zas tak nová, jezdím po ní na kole už mnoho let neboť je součástí cyklostezky z Vršavy na Hvozdnou. Proto taky vím, jak vypadá...a žasnu, jak ji můžete srovnávat se silnicí I. třídy 8-o. Nehledě na to, že ta cesta tam byla už dříve (byť pouze pro lesáky), nejsou tam žádné mosty ani velké náspy či zářezy, takže zásah do přírody byl minimální.

A to ostatní je opět nesmysl - ani kdyby vaše "horská dráha" byla v provozu, nezabránila by dopravě v centru města, takže vaše představa, jak by to nějak významně pomohlo vzduchu ve Zlíně, je čirá utopie.

Končím tady tuto diskuzí, takže odpovídat už mi nemusíte.

0/0
5.2.2015 12:30

A44n71t28o23n48í66n 96Z37e61l24i78n55k63a 5404858305750

O.K. Číst to nemusíte. Jenom mne upřímně udivuje, kolik je ve světě blbců co prosazují, odsouhlasují, budují a jezdí po obchvatech umožňující místní migraci dopravy a odvádí tranzit mimo centra měst.

0/0
5.2.2015 18:04

A83n59t29o83n46í52n 47Z55e13l11i24n43k42a 5554788305980

Nevím, proč vzpomínáte náklady, když poukazuji na zabranou plochu.

0/0
7.2.2015 12:44

A95n16t94o62n59í96n 82Z27e41l49i56n71k39a 5574508395840

Když jsem já v trenclích pobíhal po Letné ve Zlíně, osobní auta mělo pár stovek lidí. Na rohu u Věžových domů byla benzinka u které jedno auto čepovalo a nejvýš 2 stály v řadě. Proto je mně těch současných hovňousků tak líto.

0/0
7.2.2015 10:29

A33n37t56o64n90í34n 72Z19e47l52i63n94k16a 5454588555660

Dopravní plány města varianta A a  B obsahují tunely Čepkov - Nivy a Čepkov - Lidl Obeciny. Viadukty Nivy - Čepkov a kopec za nemocnicí přes celé údolí Dřevnice, nad Pančavou až za Příluky do staré stopy 1/49. Myslíte, že to bude za pár korun?

0/0
5.2.2015 10:12

A34n89t66o26n86í75n 12Z52e95l94i74n25k55a 5594838575180

Zapomněl jsem na Prštenskou příčku od bývalého Svazarmu, přes celé údolí Drevnice za miliardu, možná půl?

0/0
5.2.2015 10:19

A28n31t64o17n70í43n 85Z24e17l42i87n20k95a 5904108155140

V historii a stavu přípravy zařazení R49 do sítě TEN -T stojí, že v konečné fázi nebyl návrh akceptován. To ale jenom podporuje moje závěry.

Jistě, R35 přes Bumbálku je v zimním období nešťastná. Jaký jiný důvod by mělo budování dálnice Val. Meziříčí - Vsetín než ten, že se bude moci využít Lysský průsmyk přes Střelnou. V ZÚRu je např. počítáno s dalšími dvěma pruhy v obchvatu Vsetína.

Samozřejmě jsem viděl dvě dopravní patra nad sebou. Zářný příklad je zavěšená dálnice nad celou BB. Ve Vizovicích to tak ale nebude. přeložka totiž začíná ve staré stopě 1/49 hned za Vizovicemi.

0/0
3.2.2015 7:26

R66o82m23a97n 57Š34e14n68k95e58ř56í62k 1862675154859

Tak zase mate jine informace nez zbytek EU:-) na portalu ten-t projektu tam preshranicni spojka r49/r6 zařazena je

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/rhine-dan_en.htm

0/0
3.2.2015 15:26

A87n23t93o48n94í89n 14Z51e19l53i86n90k55a 5154948695200

Oprava: ...v původní stopě 1/49 a ne ve stopě R49?

0/0
3.2.2015 7:48

P88e76t70r 58C60h92u27d95o21b22a 8864328376480

Musím váš příspěvek (opět) uvést na pravou míru. Především obchvat Lhotska není trasován ani ve stopě R49 ani v původní stopě 1/49, ale bude obcházet obec ze serverní strany (čili z opačné, než plánovaná R49). Jestli mi nevěříte, podívejte se na stránky ŘSD. Druhý strašný nesmysl jste napsal ohledně rychlostní silnice mezi Semetínem, Valmezem, Lešnou a Palačovem, který je podle vás již v provozu - z toho výčtu je totiž v provozu pouze krátký úsek mezi Valmezem a Lešnou (otevřený loni), na zbylých úsecích se ještě nekoplo do země (např. úsek kolem Valmezu ještě ani není schválený). No a tak bych mohl pokračovat dále. Nechápu, co vás nutí si takhle vymýšlet.

0/0
3.2.2015 9:08

A36n12t32o82n96í61n 19Z24e61l40i13n54k69a 5424578625110

Vážený, chcete to vidět jinou optikou. Pokračovat dál nemůžete, jinak byste tak s velkou chutí učinil. S obchvatem Lhotska tvrdíme oba totéž, ve stopě 1/49 se myslí před a za dědinou, nikoliv otrockým způsobem přes.

0/0
3.2.2015 12:53

P88e45t73r 20C95h56u34d93o94b96a 8364828136800

Dobrá, pojďme pokračovat. Další váš výmysl je ten 15-ti km tunel na R49 - ten totiž zmiňujete pouze vy, ale jinak v žádné studii uvedený nebyl, protože i ekologům je jasné, že toto by stálo víc, než celá R49 dohromady (srovnejte s Blankou, která má třetinovou délku). Stejně tak už jsme si několikrát nad mapou vyjasnili, jaký nesmysl by pro řidiče kamionů z Ukrajiny bylo jezdit na západ přes slovenskou D1, R49 a českou D1 (pokud by tu neměli cíl), když do Německa a dál na západ mají mnohem výhodnější jet po polské dálnici a do Rakouska a jižně zase není důvod jezdit po R49. No a s tím Lhotskem - pokud je to obchvat, tak snad je jasné, že bude na obou koncích napojený na původní silnici, čili nechápu váš údiv nad touto samozřejmostí.

0/0
3.2.2015 16:42

A24n69t26o84n67í72n 18Z42e60l95i36n45k66a 5144908595690

Kuloárový 15 km tunel je přesně takový nesmysl, jako 8 tunelů z úst odborníka od Lípy po Slovensko a ten jsem slyšel na vlastní uši. Na moj duš jsem R49 nevymyslel já. Vy jste napsal, že obchvat Lhotska není ve stopě 1/49 ani R49. Najděte si to.

0/0
3.2.2015 17:17

R42o20m33a50n 58Š26e52n79k76e37ř86í98k 1342355204809

15 km tunel je nesmysl, to by se i v Rakousku stavělo 10 let. 8 tunelu, proc ne? Na stejne dlouhých úsecích v Rakousku, Slovinsku, Itálii maji tech tunelu klidne 15. Viz např Ljubljana - Maribor Porad je lepsi a rychlejší a levnější postavit 8 krátkých tunelu několika sdruženími společnosti, ktere budou za chvili hotové nez razit jednu silenost celou věcnost. Vemte si treba tunely karavan ke v Rakousku nebo mala kapela a sveti rok v Chorvatsku - a ty maji jen 5-6 km- přečtete si neco o historii, délce ražby astronomických nákladech ktere ted Chorvaty a státní společnosti HAC a ARZ táhnou ke dnu.

+1/0
3.2.2015 18:11

A26n43t38o84n73í83n 54Z67e37l48i46n74k38a 5514438435350

Tak vy navrhujete na 8 tunelů 8 různých realizačních společností? A nezdá se vám 8 tunelů na 15 km ve Valašské krajině normální?

0/0
7.2.2015 12:50

A63n26t59o62n32í96n 26Z45e17l40i84n18k18a 5354858555290

Když si to ještě čtu, nenapsal jsem, že je propojení v provozu, ale úseky, tedy dílčí stavby.

0/0
3.2.2015 13:09

P33e75t16r 85C84h87u51d94o11b22a 8514238386430

To je jen hraní se slovy a přitom pořád obhajujete ten nesmysl, co jste tu napsal. Ani když to vezmeme jako dílčí úseky, tak dobrá polovina z těch, co jste tu jmenoval, nemohou být v provozu, když se na nich ještě ani nekoplo do země. Doufám, že teď už to chápete.

0/0
3.2.2015 17:22

A93n61t44o18n74í56n 57Z28e26l91i76n43k98a 5454598125610

Nějak jste pozapomněl na podstatu sporu a to, že nejde o procento realizovaných úseků, ale o to, že R49 od roku 2008 nepokračuje.

0/0
7.2.2015 12:53

P89a55v15e74l 37Ř57a49p75e73k 7642606209555

Místo, aby se lidi snažili tvořit hodnoty na základě skutečné poptávky, všichni se akorát rvou o dotace, ať je to na cokoli. Svět se zbláznil EURv

0/−1
2.2.2015 9:34

A12n16t73o45n32í73n 10Z59e39l96i10n16k83a 5384518845520

Bohužel nejsme schopni navrhnout dotaci a do toho počítám i sebe, co by neslo peníze a nebyl z toho za pár let šrot.

+1/0
2.2.2015 10:16
Foto

J91a91n 48A31d95l18e62r 2156451226686

Dotace jsou morem svobodného světa.

V moravském prostoru to probíhá prakticky jako za totáče - místní pomazané hlavy se domluví na nějaké investici a musí jít pokorně žebrat o peníze do Práglu či Bruselu - zkrátka na místo, kam před nedávnem ještě o něco více peněz poslaly.

Za totáče vše probíhalo stejně, pouze se chodilo leštit kliky k t.zv. centrálním orgánům. Pětadvacet let po převratu tu máme socík založený na svobodě peněz.

+3/−1
2.2.2015 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.