Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se chce zlepšit v dotacích, postaví za ně obchvat i cyklostezky

Zlínská radnice se chce polepšit v získávání dotací, což se jí dosud moc nedařilo. Šestiletému plánu investic s evropskou podporou dominuje vybudování obchvatu zlínské čtvrti Zálešná. Mají také přibýt nové trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65n74t69o15n66í73n 40Z93e95l64i87n45k54a 5934958475120

Je mně 69 let. Zatím to nevypadá, že se nějaké změny v dopravě ve Zlíně k lepšímu alespoň schyluje a že se něčeho dočkám. Výstavbu obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů si vynutí až výstavba R49 Hulín - Fryšták. Ta byla zahájena v roce 2008 a na křečcích to nestojí, že ne? Jak to, že Zlínským krajem současně plánované stavby s R49 Hulín - Slovensko, např. Palačov, Lešná, Val. Mez., Semetín dálničního typu jsou v provozu?

Proč zrušilo MŽP obě varianty vedení R49 přes Vizovické vrchy? Proč se místo toho mluví o 15 km dlouhém tunelu, s termínem výstavby na svatého Dyndy? Proč se mluví o obchvatu Lhotska v původní stopě R49 a ne ve stopě R49?

Podle mne proto, že státní silnice 1/35 je také tradiční mezinárodní propojení E442 na Slovensko. Je také velký rozdíl, jestli mezinárodní síť TEN - T Paříž Kyjev stáhne dopravu přes R49 na D1 a pražskou Jižní spojku, nebo 1/35 a E442 a D11 na severní obchvat Prahy. To všechno jsou indície toho, že R49 zůstane u ledu.

Na závěr se zeptám? není nejvyšší čas zbavit Zlín dopravy smysluplnou přeložkou stávající státní silnice 1/49?

+3/0
2.2.2015 10:10

R86o32m89a57n 32Š91e10n36k56e98ř26í31k 1842275634919

A uz jsme u toho zase :-) Zadny TEN-T Pariz-Kyjev neexistuje a nikdy neexistoval. Je to marketingovy nesmysl, nic takoveho EU neschvalila v ramci TEN-T projektu. Z Parize do Kyjeva se jede uz ted rozhodne jinama a kupodivu (skoro furt) po dalnici. Sam volate po obchvatu Zlina, ale nejradeji byste jeste vice pridusil lidi ve Valmezu, Roznove atd na trase 1/35, ktera je od listopadu do brezna znacne riskantni, jestli po ni jde projet. Dokud nebude stat R35 v cele trase tak to vazne nema cenu a zas takova hitparada to tam nebude. A po stosedesate, prelozka 1/49 nikdy nebude, nebot neni kudy (pokud nechcete delat 15 km tunel od Malenovickeho hradu nekam na paseky mezi Prilukem a Zelechovicemi. Proc MZP zrusilo nektere varianty? Tak zkuste jednou nespletat konspiracni teorie a napiste na MZP - oni Vam treba vysvetli co je k tomu vedlo, kolik kvazi eko, spolku, sdruzeni, spolceni starostu, neuplnych uzemnich planu obci na trase atd jim vydatne pomaha... Hulin - Frystak - SP odlozeno nekdy na kveten-cervenec podle useku, Frystak - Lipa, letos hotova dokumentace pro UR, Lipa - SR - letos nova studie s ohledem na ekonomiku, technologii a zivotni prostredi... A co ma byt ze by byl obchvat Lhotska v trase R49? Pokud je to jediny koridor, kama muze prochazet elegantne bez zbytecneho zakriveni profilu liniova stavba, tak proc ne? Vy jste v zivote nevidel R nebo D a hned vedle (pod ni) klasickou cestu 1. tridy?

+1/0
2.2.2015 23:34

A38n51t88o98n60í41n 29Z84e89l59i53n55k91a 5324288845970

Je všeobecně známý plán Pravobřežní komunikace, který je zapracovaný v územním plánu města Zlína. Tento nový východo - západní průtah města neuznalo min. dopravy jako přeložku státní silnice 1/49, protože nemá správné parametry obchvatu /nemůže se využívat ulice Sokolská/. Opravdu se vám nezdá opodstatněným hledat další řešení?

+1/0
3.2.2015 0:03

R22o21m88a35n 34Š18e52n77k14e40ř27í41k 1772745794699

Ale ano, řešení se urcite maji hledat, ale musíte se konecne smířit s tim, ze Zlin neni placka jak Olomouc/Přerov atd... Jsme v úzkém údolí a moc řešení tu neni pokud vubec nejake muze existovat. Pravobrezka k cepkove by sloužila částečně jako obchvat, odvedla by dopravu Otrokovice - jižní svahy mimo náměstí prace. Uz ted je pravobřežní silnice podél areálů rybníky tezce přetížená a většina volí cestu pres centrum

0/0
3.2.2015 15:34

A81n61t65o53n57í13n 36Z90e70l72i41n42k56a 5794638755970

Doprava Otrokovice - Jižní Svahy přece nejezdí přes náměstí Práce. Kdo by jel dvojnásobnou vzdálenost přes 7 semaforových křižovatek do Prštného? Komunikace přes rybníky není přetížena, jezdí tam 1000 vozidel za hodinu ve špičce. Romišu, proč nejdeš s kůží na trh a nediskutuješ pod svým pravým jménem?

+1/0
3.2.2015 16:38

R45o86m15a51n 13Š12e27n80k55e82ř36í87k 1662575814789

Budete se divit. Ale 9 z 10 kolegu jedou na js pres město - nechce se jim cekat u intersparu, kupodivu je tam zelená vlna, a ve tme a za blbych podmínek je to tam o hu-bu, hlavne kdyz se tam motaji cyklisti. Uz jsem tam zažil auta v řece, napasovane na tom betonovem vystupku u ex-pradelny, par srazenych cyklistu. Na podzim je tam jako prvni námraza atd... BTW nevim na co narazite, ale diskutuji pod svým pravým jmenem

0/0
3.2.2015 17:46
Foto

M75i31r49o65s28l54a63v 17Z61a44p62l44e20t44a57l 3597625648783

1000 vozidel za hodinu na silnici, kde mají problém se vyhnout dva nákladní vozy se vám nezdá jako přetížení? Tak to jste mě pobavil, odborník na dopravu opravdu nejste...

0/0
3.2.2015 20:59

A38n92t64o40n57í62n 36Z76e57l53i63n82k15a 5834608775130

Ano, je to ubohá kozí mezírka. Náklaďáky se tam běžně nepotkávají, protože jezdí pouze mezi elektrárnou a na Rybníky. Zkratka nemá semafory, které by dělaly dopravní vlny. Počítejte se mnou: 1000 vozidel, 500 za hodinu v jednom směru /ve špičce/, to je při průměrné rychlosti 50 km/hodinu průměrná vzdálenost mez vozidly 100 m. O přetížení nemůže být ani řeč. Vy také nejste odborník na dopravu a navíc jste se tam nebyl ani podívat.

0/0
7.2.2015 10:21

A42n36t42o27n41í50n 43Z51e67l63i45n44k47a 5784378145920

Romišu, Zlín je za Vsetínem o 50 let pozadu. Tam už tehdy věděli, že státní silnice musí z centra. Ve Zlíně se konečně přestaňme šušnit s Pravobřežkou a dělejme to, co všude jinde. Na pořadu dne je řešení dopravy na dalších 50 let. Troufám si tvrdit, že Zlín dalších 50 - 100 let nic jiného nedostane.

0/0
3.2.2015 17:26

R12o49m82a66n 19Š17e65n28k86e59ř18í79k 1792395364839

Ano s tímhle musim souhlasit, ale abysme ve Zline neco vymysleli na dalších 50 let, bylo by nutné se vratit o 50-70 let zpet a zabránit výstavbě na místech ktere ted bráni rozumnemu trasování paralelky s 1/49

+1/0
3.2.2015 17:52

A79n56t30o38n46í21n 60Z23e95l16i94n71k40a 5224158845540

Tak tak černě to zase nevidím. Vynechejme možnost dalšího nadzemního dopravní patra a něco jako tunel Blanka. Zbývá jako jediná možnost využít podélný souvislý pás lesa, přes kilometr široký, se zářezy vodotečí. Řekl bych typická Valašská krajina. Dobře zvolit nájezdy a sjezdy Zlín západ, centrum a východ a jsme jedním skokem v 3. tisíciletí.

0/0
4.2.2015 10:03

R11o89m57a37n 30Š74e26n34k61e23ř63í82k 1422875824169

A ja to tam proste nevidim... od Malenovicke cihelny by nejaky ten les jakoze byl, ale pak tam az po prilucke paseky vidim 6-8 udoli s vyskovym rozdilem 40-80 metru, nektere uzke na paradni most, nektere siroke na dlouhou estakadu. Pak tam vidim zastavene oblasti atd... To by bylo pekne stavebni dilo. Bohuzel cenove asi nastejno jako R49 Hulin - Vizovice i s pravobrezkou na cepkov dohromady. Ono neustale pripominkovat - postavte horskou drahu v lese je jedna vec, a skutecne ji tam vyprojektovat je druha. Tak zkuste sehnat penize v ramci nejakych projektu a vypsat vyberove rizeni na projektanta a treba to nekdo naprojektuje a muzete prijit na mesto a kraj se skutecnym navrhem a ne jen s prazdnou frazi :-)

0/0
4.2.2015 13:59

A18n62t98o80n82í63n 65Z38e32l53i23n11k69a 5554568475120

Vidět to tam ani nemůžete, ale být to tam musí. Podle té hlášky pana Hrušínského: Když to může udělat jenom jeden člověk, tak to udělat prostě musí.

Tak vy mně, odborník, budete doporučovat abych si já, starobní důchodce sehnal peníze a vypsal výběrové řízení? A co budou dělat architekti, demografové, plánovači rozvoje, výrobci variant a studií? Ti to snad mají v popisu práce ke stávajícím variantám nového průtahu Zlína přidat další varianty a 70 tisícům obyvatel Zlína navrhnout nejlepší řešení.

0/0
4.2.2015 18:02

P93e35t37r 46C35h51u36d54o21b22a 8594468586220

Řekl bych, že pouze vy jediný máte čas se tímto nesmyslem zabývat. Ti ostatní (architekti, demografové,...atd.) už dávno ví, že by to byla zbytečná ztráta času a mrhání peněz. Pane Zelinko, trochu mě udivuje, že vy, který si nedávno v diskuzi o "parku za divadlem" stěžoval, jak ve Zlíně neustále ubývá zeleně, byste teď bez mrknutí oka úplně klidně obětoval několik desítek hektarů blízkého lesa a přírody, které jsou jednou z mála pozitivních věci, co tady ve Zlíně máme. Ale co, vám, starobnímu důchodci, už to může být přece jedno, že? No ještě že ostatním to jedno není.

0/0
4.2.2015 20:46

A72n17t88o33n13í52n 85Z72e27l35i91n97k96a 5314138325900

Já bych zase řekl, že se nad nesmysly jenom pousmějeme. Vám jde evidentně o víc, než zadupat nesmysl do země.

Skutečností zůstává, že ve městě na hlavních náměstích doprava škodí zbytečně lidem a řekl bych podle trvalého nárustu dopravy právě těm nejmenším. Vám není líto těch mimin inhalujících jedovaté zplodiny?

Udělejte si výlet na Januštici. V lese nad fotbalovým hřištěm je vybudována nová, zpevněná a řádně odvodněná komunikace. Slouží ročně pro několik těžebních souprav provádějících obmýtí lesa. Podle toho co píšete, tam budete ronit krokodýlí slzy.

0/0
5.2.2015 9:55

P67e17t45r 40C92h57u77d71o37b56a 8544388526520

Ta cesta není zas tak nová, jezdím po ní na kole už mnoho let neboť je součástí cyklostezky z Vršavy na Hvozdnou. Proto taky vím, jak vypadá...a žasnu, jak ji můžete srovnávat se silnicí I. třídy 8-o. Nehledě na to, že ta cesta tam byla už dříve (byť pouze pro lesáky), nejsou tam žádné mosty ani velké náspy či zářezy, takže zásah do přírody byl minimální.

A to ostatní je opět nesmysl - ani kdyby vaše "horská dráha" byla v provozu, nezabránila by dopravě v centru města, takže vaše představa, jak by to nějak významně pomohlo vzduchu ve Zlíně, je čirá utopie.

Končím tady tuto diskuzí, takže odpovídat už mi nemusíte.

0/0
5.2.2015 12:30

A78n85t93o10n37í62n 66Z32e43l59i18n61k20a 5204438525380

O.K. Číst to nemusíte. Jenom mne upřímně udivuje, kolik je ve světě blbců co prosazují, odsouhlasují, budují a jezdí po obchvatech umožňující místní migraci dopravy a odvádí tranzit mimo centra měst.

0/0
5.2.2015 18:04

A32n18t88o67n77í51n 76Z41e24l41i54n41k24a 5394288885820

Nevím, proč vzpomínáte náklady, když poukazuji na zabranou plochu.

0/0
7.2.2015 12:44

A48n29t21o37n12í94n 38Z11e84l11i80n83k94a 5674608925130

Když jsem já v trenclích pobíhal po Letné ve Zlíně, osobní auta mělo pár stovek lidí. Na rohu u Věžových domů byla benzinka u které jedno auto čepovalo a nejvýš 2 stály v řadě. Proto je mně těch současných hovňousků tak líto.

0/0
7.2.2015 10:29

A25n15t43o63n20í17n 52Z33e94l48i35n76k12a 5444788435310

Dopravní plány města varianta A a  B obsahují tunely Čepkov - Nivy a Čepkov - Lidl Obeciny. Viadukty Nivy - Čepkov a kopec za nemocnicí přes celé údolí Dřevnice, nad Pančavou až za Příluky do staré stopy 1/49. Myslíte, že to bude za pár korun?

0/0
5.2.2015 10:12

A93n33t27o94n15í93n 39Z76e65l74i60n39k45a 5864798315350

Zapomněl jsem na Prštenskou příčku od bývalého Svazarmu, přes celé údolí Drevnice za miliardu, možná půl?

0/0
5.2.2015 10:19

A12n83t48o84n19í13n 83Z78e98l88i75n17k97a 5464158605460

V historii a stavu přípravy zařazení R49 do sítě TEN -T stojí, že v konečné fázi nebyl návrh akceptován. To ale jenom podporuje moje závěry.

Jistě, R35 přes Bumbálku je v zimním období nešťastná. Jaký jiný důvod by mělo budování dálnice Val. Meziříčí - Vsetín než ten, že se bude moci využít Lysský průsmyk přes Střelnou. V ZÚRu je např. počítáno s dalšími dvěma pruhy v obchvatu Vsetína.

Samozřejmě jsem viděl dvě dopravní patra nad sebou. Zářný příklad je zavěšená dálnice nad celou BB. Ve Vizovicích to tak ale nebude. přeložka totiž začíná ve staré stopě 1/49 hned za Vizovicemi.

0/0
3.2.2015 7:26

R33o97m79a97n 19Š38e69n79k40e85ř57í44k 1182885894319

Tak zase mate jine informace nez zbytek EU:-) na portalu ten-t projektu tam preshranicni spojka r49/r6 zařazena je

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/rhine-dan_en.htm

0/0
3.2.2015 15:26

A23n52t41o47n87í19n 23Z23e20l36i94n50k11a 5584758245340

Oprava: ...v původní stopě 1/49 a ne ve stopě R49?

0/0
3.2.2015 7:48

P83e49t56r 32C55h13u73d20o25b38a 8724978306630

Musím váš příspěvek (opět) uvést na pravou míru. Především obchvat Lhotska není trasován ani ve stopě R49 ani v původní stopě 1/49, ale bude obcházet obec ze serverní strany (čili z opačné, než plánovaná R49). Jestli mi nevěříte, podívejte se na stránky ŘSD. Druhý strašný nesmysl jste napsal ohledně rychlostní silnice mezi Semetínem, Valmezem, Lešnou a Palačovem, který je podle vás již v provozu - z toho výčtu je totiž v provozu pouze krátký úsek mezi Valmezem a Lešnou (otevřený loni), na zbylých úsecích se ještě nekoplo do země (např. úsek kolem Valmezu ještě ani není schválený). No a tak bych mohl pokračovat dále. Nechápu, co vás nutí si takhle vymýšlet.

0/0
3.2.2015 9:08

A80n85t26o76n33í61n 29Z98e45l87i65n83k97a 5114738395390

Vážený, chcete to vidět jinou optikou. Pokračovat dál nemůžete, jinak byste tak s velkou chutí učinil. S obchvatem Lhotska tvrdíme oba totéž, ve stopě 1/49 se myslí před a za dědinou, nikoliv otrockým způsobem přes.

0/0
3.2.2015 12:53

P36e80t30r 83C14h49u74d89o96b37a 8724768936830

Dobrá, pojďme pokračovat. Další váš výmysl je ten 15-ti km tunel na R49 - ten totiž zmiňujete pouze vy, ale jinak v žádné studii uvedený nebyl, protože i ekologům je jasné, že toto by stálo víc, než celá R49 dohromady (srovnejte s Blankou, která má třetinovou délku). Stejně tak už jsme si několikrát nad mapou vyjasnili, jaký nesmysl by pro řidiče kamionů z Ukrajiny bylo jezdit na západ přes slovenskou D1, R49 a českou D1 (pokud by tu neměli cíl), když do Německa a dál na západ mají mnohem výhodnější jet po polské dálnici a do Rakouska a jižně zase není důvod jezdit po R49. No a s tím Lhotskem - pokud je to obchvat, tak snad je jasné, že bude na obou koncích napojený na původní silnici, čili nechápu váš údiv nad touto samozřejmostí.

0/0
3.2.2015 16:42

A50n22t15o40n68í24n 41Z98e90l72i64n50k20a 5434888285740

Kuloárový 15 km tunel je přesně takový nesmysl, jako 8 tunelů z úst odborníka od Lípy po Slovensko a ten jsem slyšel na vlastní uši. Na moj duš jsem R49 nevymyslel já. Vy jste napsal, že obchvat Lhotska není ve stopě 1/49 ani R49. Najděte si to.

0/0
3.2.2015 17:17

R19o50m98a43n 70Š48e43n96k81e76ř11í42k 1632905354689

15 km tunel je nesmysl, to by se i v Rakousku stavělo 10 let. 8 tunelu, proc ne? Na stejne dlouhých úsecích v Rakousku, Slovinsku, Itálii maji tech tunelu klidne 15. Viz např Ljubljana - Maribor Porad je lepsi a rychlejší a levnější postavit 8 krátkých tunelu několika sdruženími společnosti, ktere budou za chvili hotové nez razit jednu silenost celou věcnost. Vemte si treba tunely karavan ke v Rakousku nebo mala kapela a sveti rok v Chorvatsku - a ty maji jen 5-6 km- přečtete si neco o historii, délce ražby astronomických nákladech ktere ted Chorvaty a státní společnosti HAC a ARZ táhnou ke dnu.

+1/0
3.2.2015 18:11

A92n80t43o85n95í43n 69Z25e94l81i39n20k48a 5984648555170

Tak vy navrhujete na 8 tunelů 8 různých realizačních společností? A nezdá se vám 8 tunelů na 15 km ve Valašské krajině normální?

0/0
7.2.2015 12:50

A19n96t67o53n84í17n 50Z66e96l71i41n64k96a 5574188735240

Když si to ještě čtu, nenapsal jsem, že je propojení v provozu, ale úseky, tedy dílčí stavby.

0/0
3.2.2015 13:09

P50e49t18r 84C88h22u17d38o27b75a 8664148856420

To je jen hraní se slovy a přitom pořád obhajujete ten nesmysl, co jste tu napsal. Ani když to vezmeme jako dílčí úseky, tak dobrá polovina z těch, co jste tu jmenoval, nemohou být v provozu, když se na nich ještě ani nekoplo do země. Doufám, že teď už to chápete.

0/0
3.2.2015 17:22

A76n46t85o56n81í37n 11Z49e94l36i44n39k45a 5964828395830

Nějak jste pozapomněl na podstatu sporu a to, že nejde o procento realizovaných úseků, ale o to, že R49 od roku 2008 nepokračuje.

0/0
7.2.2015 12:53

P80a12v74e83l 23Ř16a98p33e18k 7542466569885

Místo, aby se lidi snažili tvořit hodnoty na základě skutečné poptávky, všichni se akorát rvou o dotace, ať je to na cokoli. Svět se zbláznil EURv

0/−1
2.2.2015 9:34

A74n98t91o85n98í86n 60Z70e61l90i86n49k10a 5224578535820

Bohužel nejsme schopni navrhnout dotaci a do toho počítám i sebe, co by neslo peníze a nebyl z toho za pár let šrot.

+1/0
2.2.2015 10:16
Foto

J70a41n 44A46d81l32e82r 2676921336796

Dotace jsou morem svobodného světa.

V moravském prostoru to probíhá prakticky jako za totáče - místní pomazané hlavy se domluví na nějaké investici a musí jít pokorně žebrat o peníze do Práglu či Bruselu - zkrátka na místo, kam před nedávnem ještě o něco více peněz poslaly.

Za totáče vše probíhalo stejně, pouze se chodilo leštit kliky k t.zv. centrálním orgánům. Pětadvacet let po převratu tu máme socík založený na svobodě peněz.

+3/−1
2.2.2015 15:25







Najdete na iDNES.cz