Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič srazil na Zlínsku pětaosmdesátiletou chodkyni, nehodu nepřežila

Pětaosmdesátiletou ženu srazil ve středu ráno řidič v Neubuzi na Zlínsku. Nehodu nepřežila, zraněním podlehla na místě. Šoférovi hlídka po nehodě naměřila 0,53 promile alkoholu v dechu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A79l12e81s 64B82a15d90u57r98a 9156577970335

Zbytkac nebo ne, zrejme by hodne pomohlo v boji proti opilcum za volantem to, ze pokud by po nehode ridici namerili alkohol, hledani vinika by tim skoncilo. Muze samozrejme nastat neocekavana situace, ale at mi nikdo nerika, ze reakce bez alkoholu a s alkoholem jsou stejne. A jelikoz ma ridic v rukou tunovou hromadu zeleza v pohybu, kazdy zlomek vteriny ma svou cenu. Muzete se do mne pustit - ted!

+1/−1
29.10.2014 13:14

M51i98r66o47s87l81a49v 93B19u22d79a 9552262387282

Pustím se do vás. Nejen že je dokázáno, že alkohol do cca. 0.5 promile nijak neovlivňuje reakce, (zdroj si najděte, nemám ho v tomto PC v záložkách). V mnoha vyspělých zemích (jak je tady často používáno coby hlavní argument) je z tohoto důvodu nějaká ta desetinka povolena (neplatí pro řidiče kamionu a autobusu)! V GB je to dokonce 0.8 promile! Asi tam jsou odolnější jedinci na které alkohol nepůsobí, že?:-)

Další věcí, hlavně u toho zbytkáče je fakt, že si to v mnoha případech nemá řidič možnost ověřit. Jistě, budete argumentovat že pokud ví že pojede, nemá pít. Ale kdo to kdy ví na 100%? Nebo snad máme celý život abstinovat?

Tímto nechci hájit opravdové opilce kteří jezdí záměrně pod vlivem a dobře to ví!!Vy to ale zřejmě nerozlišujete. Jen aby to někdy nedopadlo i na vás, tedy pokud nejste abstinent

+2/−1
29.10.2014 13:26

M72i35r70o94s50l13a67v 62B29u26d66a 9172542477442

...ještě bych doplnil, že na ty desetinky se dá hrát i v případě únavy kterou nikdo nezměří, zkušeností řidičů, typem auta a brzd, obutím atd. Prostě těch faktorů je spousta!!

Když to řeknu jinak, tak nezkušený řidič jedoucí autem které má horší (konstrukčně, ne technicky) brzdy, světla atd. zareaguje a zastaví pomaleji než zkušený řidič jedoucí ve výborném autě. Počítám stejnou rychlost. Dále můžete libovolně měnit kdo v čem a jak:-)

+1/0
29.10.2014 13:31

P83a79v39e97l 28K19h93a30i31l 2938289152828

Ano, v některých zemích je určitá výše alkoholu povolena, pokud ale způsobíte havárii jedná se o přitěžující okolnost. !

0/0
29.10.2014 14:53

M42i24r26o44s71l86a31v 29B86u79d14a 9172372367192

Přitěžující ano, ale jen pokud jste viník. Tady jste viník automaticky. Chápete rozdíl?

0/0
29.10.2014 17:26

J66a98r44o62s85l58a12v 60L24e56b92e41d20a 3186799637720

Záleží na tom kolik by naměřili. Pod tak 0.03-0.4 ‰ nemá alkohol negativní vliv.

Dokonce například http://m.rozhlas.cz/meteor/prispevky/_zprava/1170097

"Nejzajímavějším závěrem práce je skutečnost, že řidiči do hladiny 0,3 ‰ měli rychlejší reakční dobu, jezdili plynuleji, lépe dodržovali konstantní bezpečnou vzdálenost, méně vyjížděli ze svého jízdního pruhu a dělali méně chyb než za střízliva. Pokud však je hladina alkoholu vyšší než 0,4 ‰, dochází naopak k výraznému zhoršení, zvláště u žen. I přestože se v daných experimentech ukázalo, že do hladiny 0,4 ‰ se řidiči zlepšovali nebo chovali stejně jako za střízliva, je velice diskutabilní zrušení nulové tolerance k alkoholu během řízení."

(Jsem prakticky abstinent.)

+2/0
29.10.2014 13:59

J53a29r32o84s34l93a55v 14L75e22b62e36d88a 3346169217810

* oprava překlepu 0.3-0.4 ‰

0/0
29.10.2014 14:00

J54i62n66d87ř57i78c48h 74M88i35t60t39e76r 6381560273253

Trochu problém, když budou nalití oba účastníci nehody. V Česku nic neobvyklého, co pak ? Nebo jeden nalitej, druhej našlehnutej pervitinem ?

0/0
29.10.2014 14:45

I36v67a27n62a 13M57o20t51a97l40í83k92o48v69á 5254211100882

Zbytkový alkohol je svinstvo, ale řekněte mi, co děla 85 letá babča před šestou ráno na silnici? To nemůže dospat nebo vyráží tak brzy ráno k doktorovi, aby ji nikdo nepředběhl?

+4/0
29.10.2014 12:32

S63t12á92ň72a 43K27o62m44o67r40o25u95s80o36v71á 3245913917489

Omlouvám se, zní to cynicky, ale vzpomínáte na scénku Šimka se Sobotou - a na poště sem byl taky první...

0/0
29.10.2014 12:37

H65e24l23e97n58a 38V83e63v81e61r36k15o93v78a 3639187

A navíc tady byla mlha,že nebylo vidět na krok.To mohla být jedna z příčin,že se neviděli navzájem.

+1/0
29.10.2014 12:49

J49i13n43d44ř58i62c80h 81M40i35t31t26e27r 6271160473633

Šla z baru a měla 4 promile. Proboha, to chcete poroučet lidem kdy mohou chodit ven ? To je přece úplně jedno, co dělala, pokud není stanné právo a zákaz vycházení, může si každej chodit kam chce a kdy chce. Nebo byste ráda aby to bylo jinak?

+2/0
29.10.2014 14:48

M39i94l98o70s67l61a42v 92K63a49n25t79o87r34e79k 1609647101539

Jó zbytkáč je svinstvo. Ale spíše než alkohol, 0,5 není žádná síla,  bych si to tipnul na únavu resp. málo spánku, Možná, že se paní zachovala tak, že by ani kdyby byl plně fit, by nehodě nezabránilRv

+4/0
29.10.2014 11:38

J67i22n95d61ř19i41c55h 65M85i83t56t28e58r 6351800943353

0.53 není tak moc. Někde mají hranici 0.8. U nás ale nepoužitelné. Takovou nenáročnou práci jako je prezident ČR klidně můžete dělat i s 3 promilemi, ale řízení auta, to je daleko náročnější a zodpovědnější činnost. Musí být 0.

0/0
29.10.2014 11:11

H27e56l59e53n14a 70V24e95v53e79r16k22o76v98a 3469437

Nechápu proč sem zase taháte prezidenta.Rv

+5/0
29.10.2014 11:39

J65i53n16d39ř54i43c17h 50M98i63t50t81e65r 6651600493533

Když se diskutuje o opilcích, vždycky mi tak nějak přijde na mysl. Čím to asi bude?

+1/−1
29.10.2014 12:03

H18e83l20e84n79a 48V43e61v91e37r27k47o57v56a 3619177

Tak příště zkuste Kalouse,ať je trochu změna.

+1/0
29.10.2014 12:21

M76a33r77t71i51n 48R33a95y45m84a15n 4712768623168

ten alespon chlastal v doma a ne v oficialni akci republiky.

+1/−1
29.10.2014 12:43

H88e13l51e17n87a 73V90e77v34e49r69k85o28v79a 3919127

On je doma ve sněmovně?

0/0
29.10.2014 12:47

J37i16n68d59ř49i87c36h 26M17i85t85t55e52r 6321800613153

Kalouse jsem viděl za 25 let v politice pod vlivem v televizi asi 2x. Zemana za stejnou dobu asi 2xstřízlivého.

+1/−1
29.10.2014 12:47

H25e53l82e89n33a 74V47e12v49e38r45k97o59v62a 3619757

To bychom se mohli přehadovat do večera,já mám pocit že to k této události nepatří.A chlast by měl být v práci zakázan.Všem.

+1/0
29.10.2014 13:04

J15i22n63d27ř67i40c13h 75M97i40t24t38e57r 6961520333553

Víte, já Zemana nemám rád. Kalouska ano.

0/0
29.10.2014 14:42

F32r94a84n28t39i13š40e30k 57S10v59o89b27o56d33a 6337788476195

Ano,řidič nadýchal,má být po zásluze potrestán,každý,kdo ví,že bude řídit,musí si pro patřičnou dobu alkohol odpustit.Pak ale také záleží na tom, jak se chovají případní postižení při pohybu na vozovce.Víme dobře,že mnohdy nehodě nezabrání ani anděl na místě řidiče.Samozřejmě je škoda každého zmařeného života.Při naprosté většině nehod zbytečně.Jen si myslím,že zfetovaní a ožralí grázlové by už konečně měli být trestáni opravdu tvrdě a ne jen nějaké bububu a já už budu hodnej dědečku pane soudce!Takové ty zákazy řízení,kdy mu zůstane auto,motorka a jezdí si klidně dál,dokud někoho nezabije,to je opravdu výsměch všem slušným lidem a bohužel-naše justice a zákonodárci - všichni velmi dobře placení vzhledem ke kvalitě své práce - tomu ještě pomáhají.

0/0
29.10.2014 11:02

R43e47n84é 49Z17a90c92h 9607190545517

Zbytkáč.

+3/0
29.10.2014 10:19

P85a22v51e37l 66S75v56í74t19i32l 4953203399

To je úplně jednoRv.

+4/0
29.10.2014 10:26
Foto

J52i84ř80í 83P89e14r77t59l42í16k 4211834198442

Jo je to tak, ted i díky zbytkovému alkoholu je jasný viník nehody a to i kdyby to nebylo na přechodu a nebo při jiné osudné chybě chodkyně.

+3/0
29.10.2014 10:33

M21i47r20o79s21l12a57v 73B77u74d28a 9652562327712

A to se mi nezdá zrovna spravedlivé při takto nízké hladině alkoholu. Vemte si, kdyby mu někdo záměrně skočil před auto (budete se divit, ale i to se stává, kvůli odškodnění...u nás to ovšem není až tak rozšířené, zatím), tak bude také viník!

+1/−1
29.10.2014 11:35

P10a94v47e37l 55K95o31v20á18ř 1693147766914

Možná se divíte,ale právě ta nízká hladina (jak vy píšete) o tom rozhodne.

+1/0
29.10.2014 12:01

M52i15r40o52s57l41a45v 37B98u51d84a 9172802787172

Co rozhodne? Že jsem vinen nebo že bych ho nepřejel kdybych neměl zbytkáč?

0/0
29.10.2014 12:46

M16i64r33o56s55l87a42v 21B73u56d63a 9472882367112

Pokud se nad tím zamyslíte, tak to jednoznačné není. Někdo si dá záměrně před jízdou a s tímto vědomím i vyjede na silnici. Někdo ovšem jen neodhadne dobu po které už může řídit a nemá možnost si to ověřit.

Ale podle zákona je to jedno, to máte pravdu.

+1/0
29.10.2014 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.