Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chyboval závodník, neměl brzdit, řekl znalec o tragédii v Lopeníku

Jezdecká chyba způsobila podle soudního znalce nehodu při rallye v obci Lopeník na Uherskobrodsku. Závodní auto tam předloni vylétlo z trati a usmrtilo čtyři místní dívky. Kdyby podle znalce řidič nebrzdil, auto by zůstalo na silnici. Obžalovaný je mladý pořadatel, který podle státního zástupce chyboval v tom, že dívky z místa nevykázal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o40m42a67s 51H48a49c42e70k 6334767395447

No tak ono vubec na predpisy se v CR tak nejak je.be z vysoka, ze. Zakaz vjezdu neni zed a plna cara neni retez. Holky byly kde byt nesmely, moc dobre to vedely ale nikoho to nezajimalo, protoze co by se jako stalo? Ma je vzit za ruku a odtahnout? Zaverni za omezovani osobni svobody. Zastavit zavod? "Si mag.r vo..le ne?" Proste se z toho nestrili. Bohuzel to dopadlo jak to dopadlo. Prezivsi si asi priste daji vice pozor. Nemuze byt za kazdym clovekem policajt a hlidat aby nedelal magoroviny.

+1/0
24.9.2014 13:23

P46a96t98r82i81k 72J25a72n85a88l79í55k 9230475678182

Hon na čarodějnice !

Z dosposud relevantně doložených důkazů byl obviněný proškolen, stejně tak byla školení účastna 4 děvčata - tři jsou mrtvé, jedna přežila bez újmy a vypovídala - že byla školena, ale nebyla stejně jako její kamarádky vybrána po proškolení za komisařku. Tak odjela domů a pak spolu se sestrou a ještě 7 letou sestrou šla za pořadatelem k trati. Taky vypověděla, že nebyly vykázány od trati pořadatelem na tomto postu cituji - "my jsme se s ním nebavili, bavili jsme se s holkama o škole"  Z videí / onboardů/ z vozidel jedoucích před inkriminovaným vozem Bartončíků je jasné, a nepopřetelné, ža tam setrvaly v různých pozicích a vzdálenosti cca 2 metry od vozovky celých 14 minut?????  To to je prosím holá skutečnost a realita na místě v době závodu.

JEN JI NECHCE NIKDO SLYŠET - PRO MEDIA JE TO PŘÍLIŠ FÁDNÍ A NEZAJÍMAVÉ.

Zajímavější jsou pro media doměnky pana starosty, sousedů, různých rodinných příslušníků a to prosím jak pozůstalých, kterých je mi samozřejmně líto, tak i rodiny ze strany obviněného.

  Snaha je jen jedna, nepřipustit vinu oněch nešťastníků na místě nehody a za každou cenu shodit vinu na jezdce nebo organizátora podniku. Ale hlavně vytřískat ze smrti svých blízkých nějaký ten milion....

Závěrem jen jedna drobnost : na místě nehody bylo celkem 7 lidí  z toho p.Plášek a 4 dospělé holky byly prokazatelně účastny školení s cílem být pořadateli, dále paní od sousedů, která byla ve špatný okamžik na špatném místě a taky nebyla vykázána a nakonec sedmiletá holčička, která jediná díky svému věku neměla asi ponětí o riziku, které jí hrozí. Dodnes nikdo nikde neřekl nenapsal, kdo za to 7 leté dítě nesl v daný okamžik zodpovědnost.....

Závěr si udělejte sami.

0/0
23.9.2014 23:46

V45l49a90s58t45i41m15i25l 56H61a45l12b46i64c53h 8933775826298

Za komunistů se kupovala licence na OV Svazarmu.Byla to III.VT a stála 30Kč.S touto bylo možné jezdit pouze sranda podniky,t.zv.oblasti.Umístnění bylo bodované a vyšší třída se musela vyjezdit.S II.VT bylo možné jezdit MR,t.zv.malé mistráky i oblasti.Umístnění opět bodované.I.VT se musela opět vyjezdit.Započítávaly se pouze body z MR.Z oblastí nikoliv.I.VT opravňovala ke startům ve velkých,tehdy federálních soutěžích ale bylo možné s ní jezditi i na oblasti.

Dnes si pořídí licenci na závodění kdejaký blbeček,který má peníze na příslušné soutěžní auto.

+2/−1
23.9.2014 11:16

J63a17n 40M61o63h39y39l63a 6532539869941

To je nesmysl, ani dnes se nedá jezdit jen tak. Musíte odjezdit minimálně rok se slabým autem bez pohonu všech kol a pak absolvovat další tréninkový kemp. Ani pak není jisté, že vám "dospělé" papíry dají. Úplná jelita se na tratě oficiálních soutěží nedostanou. Navíc i i Triner nebo Loeb se to museli učit. Nemluvě o Colinovi McRae, který boural celkem pravidelně i v době, kdy vyhrával.

0/0
23.9.2014 19:38

M34a11r73t62i87n 36H48o84u10b64a 6923671349208

jestli chyboval nebo, to je prece nepodstatne. chybovat muze kazdy jezdec, i McRae, a prave proto tam je poradatel, aby zajistitl bezpeci lidi kolem zavodu v pripade takovych chyb. kdyz se to shrne - zavodnik chybova je pouze omyl, selhani poradatele, to je pruser, navic vedomy, resp. poradatel ma tisic prilezitosti situaci vyhodnotit, zavodnik jen jednu

+7/0
23.9.2014 8:28

O79l70d48ř33i36c61h 45K63a48d53ě38r18a 2382935163128

Souhlas, jenom se bojím, že nikdo z oponentů to není schopen pochopit ...

+1/0
23.9.2014 21:24

F50r70a13n73t49i76š44e90k 90E15l50i44á43š 6627513465936

Závodníci, kteří chybují, by neměli jezdit tam, kde mohou ohrozit lidský život, nebo nechat pokusů o závodění.

0/−6
23.9.2014 7:58

L39u28k58á92š 14D30r60z43y88m47a34l18a 5591270

... hm asi jako fotbalista, který nedal penaltu, by měl skončit s kariérou...

+8/0
23.9.2014 9:19

J19a89n 93D61l51o95u31h46ý 8396920143420

a totéž brankář, co jí pustí. To by nám zachvíli docházeli hráči ;-D

+4/0
23.9.2014 10:22

J45a55n 93P28a15v89e85l71k44a 3647861534571

Evidentně jste teď chyboval. Zanechte psaní do diskuzí!

+2/0
23.9.2014 11:28

O65l82d23ř16i86c95h 65K81a54d32ě35r52a 2682895943968

To Vaše vyjádření soutěží o cenu "Nejblbější příspěvek". Přečtěte si pozorně příspěvky ostatních diskutujících k Vašemu. Vtipné, pravdivé, není třeba komentovat.

P.S. : Vy musíte být dokonalost sama....

0/0
23.9.2014 21:23

J18o81s28e98f 10H87o24n87e93š 7291292280733

To je tedy divná argumentace.Trať se uzavírá aby případné kolize neměly fatální důsledky.Jezdeckou chybu nelze vyloučit zvlášť při rychlostech nad 100 km/hod

+7/0
23.9.2014 6:34

V55i74n35c17e18n93t 40V48a33l33l15e17n75t63i10n70e 5922627317948

Dost lidí tu mluví o fyzickém zabezpečení celé trati proti blbcům. Rovnou napište, ať zruší rally - je to to samé. Blbci jsou strašně vynalézaví ve vymýšlení blbostí životu nebezpečných.

Pokud je mi známo pořadatel nemá právo nikoho z trati vyvést pomocí síly. Takže u jedinců bez funkčního mozku to jde trochu hůře. Navíc když tam postaví kluka, jež si není schopen vizuálně a hlasově zjednat okamžitý respekt je to bez šance. Hlavní co bych řešil je zda ten pořadatel měl dostatečný čas ty husy vykázat (upozornit je, že tam nemají co dělat) a zdali tak (ne)učinil. Pokud čas měl je to plně jeho chyba.

+4/0
23.9.2014 4:02

P76e47t56r 15N34i57v65n94i97c28k92ý 3762464635807

"pořadatel nemá právo nikoho z trati vyvést pomocí síly"

Souhlas, ale v tom okamžiku MUSÍ závod zastavit. Kluk to to nedělal zadarmo, věděl, do čeho leze. Vina leží i na něm (ale nejenom na něm).

0/0
23.9.2014 7:38

P76e60t27r 60T81y10č66k68a 6585942939912

Holky byly jeho známé a nejspíš tam přišly za ním. Rozhodně na tom má svůj podíl viny.

0/0
23.9.2014 9:02

Z21d60e86n32ě36k 66B95ř78í78z37a 8776115839456

s tim bych si nebyl tak jisty. Poradatel si od obce ci kraje pronajima trat pro zavod, takze pak by mohl lidi vyhazovat i fyzicky

0/0
23.9.2014 9:59

J73i53ř34í 15S22t40e39j10s29k93a42l 8452699238753

Tak to bych vás chtěl na takové akci vidět. Obzvlášť jak vyhazujete spoluvesničany násilím.

0/0
23.9.2014 10:07

M79a86r56t39i63n 72V82e46l40í69š50e79k 9669126977336

Je to pravda, i pokud budu ostrahou, mohu použít jen násilí odpovídající na násilí, které "už" vzniklo a je jedno zda mám např. obušek, střelnou zbraň, nebo třeba pouta..., navíc pochybuji, že ten hoch měl u sebe cokoli z toho? a pokud se chtěl předvést před nějakou slečnou, tak se mu to "SUPER POVEDLO"!!!!!! Je to moc smutný příběh, nepřál bych něco podobného nikomu!!;-(!!

+1/0
23.9.2014 17:33

P48a58v96e63l 91M25a33r88e80š 2619813602

Slepice s IQ  vypnuté automatické pračky lezli kam nemají( a kam by si normálně uvažující člověk nestoupl ani kdyby se to smělo) a hodí to na pořadatele?

Takpovýhle jedvakrát pošlete pryč a vlezou na to samý místo potřetí.

+3/−4
23.9.2014 1:33
Foto

A67n38n93a 31V36e64s13e56l89á 2540548816

Nevím, k čemu je dobré zničit život i tomu klukovi, co údajně děvčata měl vykázat a neudělal to. Být jím, trvám na tom, že jim to bylo několikrát řečeno, ale odmítly poslechnout...

+6/0
23.9.2014 1:27

J11i69ř87í 74S52t88e59j42s27k95a18l 8952209258213

No, on prý s tou jednou chodil a tamty byly z rodiny. Všechno to na něho hodí. Ale bohužel, tak to je. Neměly tam co dělat a on za to zodpovídal. Hlavně, že se jezdí dál.

+4/0
23.9.2014 2:14

P87e70t33r 49T81y20č11k84a 6725402559582

Tím spíš je měl poslat pryč.

+2/0
23.9.2014 9:03

J40i46ř94í 75S58t14e52j81s89k55a44l 8242389728313

To určitě. Je to blbý a měl smůlu. Jestli myslíte, že tihle naverbovaní místní za dvě kila jsou nějací opravdu proškolení pořadatelé, hluboce se mýlíte. On je samozřejmě pitomej a už to ví. Neméně pitomí jsou ale pořadatelé soutěží. Nějak moc mrtvých, za poslední dva roky. A vždycky se najde někdo, kdo to odnese a oni jsou čistí. Žádná systémová chyba. Jen selhání jednotlivce. A že to jinde není?

0/0
23.9.2014 10:05

V28i49n42c84e34n25t 49V90a67l28l31e14n98t90i68n12e 5112217437118

Media to zase hrotí co to jde. Samozřejmě, že soud bude řešit jak dlouho tam ty husy byly a zda jim někdo řekl, že tam nemají co dělat. Jste snad zažila, že by presumpce neviny byla něco co 7.velmoc uznává?

0/0
23.9.2014 4:06

J12i79ř11í 41S47t16e71j39s96k25a87l 8352539478783

Víte, ono tam není moc co řešit. Je to souhra náhod. Kluk podepsal, že byl proškolen a vzal na sebe odpovědnost. Pak přijel blbec a zametl to tam. Jenže v koridoru, kde nikdo neměl být. Kluka je mi líto.

+1/0
23.9.2014 10:10
Foto

F66r32a96n70t33i25š96e13k 18K39l81á48s81e98k 4861413237269

To jsou všichni tak naivní, že si myslí, že by toho pořadatele poslechly? Po bitvě bývá každý generál.

+5/0
23.9.2014 0:10

P30e26t69r 41T52y86č18k76a 6605692139422

Pokud se to bude jezdit na okruzich tak to uz nebude rally.

+2/−2
22.9.2014 23:40

P78e54t52r 88N44i77v23n71i76c85k81ý 3962334175337

Ať se rallye jezdí třeba na severu Finska v lesích, ale ne v hustě obydlených oblastech, přes vesnice a pod.

0/−2
23.9.2014 7:40

R33i57c97h38a55r21d 37K18á57b50a 8629658280450

Ale ono se i v tom Finsku jezdi pres vesnice ...

+3/0
23.9.2014 8:23

M16a30r51t47i36n 49H68o36r55a 4965965440122

... a ve městě....

0/0
23.9.2014 9:42

V66í52t39e86k 43V29e78č84e53r13e71k 7738869663275

Já teda nevím, nikdy jsem na tom nebyl, maximálně viděl v televizi. Ale přijde mi totální kravina pořádat takové závody aut v zastavěné oblasti, ve vesnicích, mezi rodinnými domy. Ať se to dělá na okruhu, který je k tomu určený, na uzavřené a vyklizené silnici apod., ale takhle v dědinách? Nechápu. Já bych to zakázal, jako zábava je to stejně ubohé, jako "sport" to taky není sport, moc nevím, k čemu je to dobré.

+6/−5
22.9.2014 23:36

J44a40n 93K25l57á53s41e79k 6618544848809

Souhlas. Ať se to pořádá pouze nezastavěných oblastech. Nikdo nestojí ani o to, aby mu nějací amatéři, kteří sice mají na závodění peníze, ale ne umění, nabourali třeba chalupu, o tragédiích, při kterých někdo přijde o život ani nemluvě.

+6/−2
22.9.2014 23:44

Z83b63y30n51ě41k 58K76o34ř50í15n21e75k 9314973659312

A kde se má rallye jezdit?

0/0
22.9.2014 23:45

J75a47n 75K61l61á12s18e21k 6658124288549

Nezastavěná oblast je ta, kde nejsou domy, nikdo tam nebydlí, atd. Čili daleko nižší riziko.

+4/0
22.9.2014 23:50

Z22b21y58n34ě88k 43K97o10ř88í82n30e42k 9374883929922

A ste si jist že více lidí při rallye zemřelo v zastavěných oblastech nebo mimo zastavěnou oblsat?

+2/−2
22.9.2014 23:53

P35a82v49e35l 54M74a58r84e17š 2199293312

Jedinej, kdo kdy při rallye umřel kromě závodníků jsou  tupani, co mají místo mozku v lebce prázdno a neomylně vlezou tam, kde je z povahy trati jasné, že při nezvládnutí auto toto vyletí na dotyčné.

+3/−1
23.9.2014 1:36

O60l21d39ř74i55c58h 78K37a92d61ě50r42a 2642675303868

Jenom nevím, proč Vám dal nějaký Michoněk minus ...

0/0
23.9.2014 21:28

V64e54r28o34n22i25k27a 39H29u78b29á67č45k10o48v81á 3336785786375

pokud nevíte a nikdy jste na tom nebyl, měl byste se jít nejdřív podívat. vy byste to zakázal? hm.. pokud se nepletu, tak až na nejvýznamnější soutěže se vstupné nevybírá, proč tam ti lidé stáli? šli okolo a nemohli přejít silnici? zřejmě rally někoho přece jen zajímá. že to není sport? dobře, definujte sport. nejdřív si o rally něco zjistěte. ty závody se právě na uzavřené a vyklizené silnici pořádají a silnice vedou holt i "dědinami". kdo si myslíte, že nutí stát diváky u trati rychlostní zkoušky? chudák kluk pořadatel.. čtu pořád nářky. jenže on to prostě podělal, o tom to je.

0/0
23.9.2014 7:08

P70a89v66e80l 40P23i64l42á30t 8981929885174

Věra Pohlová, 1999: "Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala".

Ta mentalita tu bude furt. ;-D

+1/0
23.9.2014 8:22

P38e97t51r 63P10á96l48k95a 6213456360792

pár drobných dotazů pro fandy rallye.

proč berou zastánci rallye jako axiom, že "nelze vypáskovat všechna nebezpečná místa v obci, kde se jede?"

proč nelezou do nebezpečného okolí tratě a neumírají tam třeba návštěvníci sjezdového lyžování? Jsou zodpovědnější než fanoušci rallye nebo je to tím, že všechna taková místa odděluje plot (nejen blbá páska)?

proč fanoušci rallye odmítají vůbec uvažovat nad tím, že by se nejezdilo v obydlených oblastech (kde nemůže umřít divák je málo adrenalinu?)?

+4/0
22.9.2014 23:28

Z59b69y56n61ě11k 60K41o88ř50í58n92e64k 9614523819112

Nebezpečná místa se nepáskují. páskují se pouze míésta určená pro diváky. Všechna místa, která nejsou opáskovaná jsou nebezpečná a nejsou určená pro diváky. Místa která jsou obzvlášť nebezpečá jsou opatřena "zákazy vstupu".

Mezi diváky sjezdového lyžovaní a rallye je řádový rozdíl. třeba na takovou Barumku chodí kolem 250 000 diváků. A mezi tolika lidmi vždycky najdete někoho "chytrého".

+3/0
22.9.2014 23:41

P62e96t98r 79P35á77l38k71a 6493396680772

ano, o tom nepáskování jsem četl. Patrně to tak všem fandům rallye přijde správné, ale pro nefandy rallye, to je tak nějak matoucí a myslím, že se nám nefanouškům není co divit. Podle mého je, pokud chcete jezdit v obcích, tak nějak na čase změnit status quo, a to i za cenu toho, že se to organizátorům prodraží.

Pokud jde o počty diváků (a z toho vyplývající zastoupení mamlasů), myslím, že se mýlíte. Vysoká návštěvnost rallye je dána tím, že jsou lidi rozmístěni na mnoha desítkách kilometrů. Hustota lidí "tady a teď" třeba na Hannenkammu nebo Lauberhornu je rozhodně vyšší než při rallye a v tom davu je určitě taky spousta mamlasů. Jen tamní organizátoři organizují závody s tím, že je jejich povinnost zajistit bezpečí i těm mamlasům. A to rozhodně nejen tím, že si tam za párek a pivo stoupne lojza, co ještě ani neholí. Možná proto jim pak při závodech neumírají lidi...

Ano, můžete namítnout, že při rallye by pak bylo zabezpečení řádově dražší než dnes a že to nejde srovnávat s lyžema, ale když umírají diváci (byť mamlasové, což se mi ale příčí napsat nejen o 7letý holce), tak vidím jako správné, aby holt organizátoři rozbili větší prasátko.

+1/0
23.9.2014 0:03

Z81b88y74n77ě31k 54K60o63ř94í84n68e96k 9414573279862

Problém v pásce je ten, že když jí vyznačíte zakázaný prostor, tak okamžitě přijde blb, který si stoupne hned za pásku a když ho chcete vyhodit, tak bude argumentovat že stojí v bezpečném místě  za páskou.

Z toho důvodu se páskují jen divácká místa a nebezpečná místa se označují zákazy vstupu, který platí od trati "do nekonečna".

Pak na místech, kde není ani páska ani zákaz, sice pořadatel diváky "nechce" ale zároveň nejsou tak nebezpečná aby tam pod dohledem pořadatele nemohli stát.

Tohle všechno se probírá na školení a každý pořadatel musí podepsat že všemu rozuměl a bere odpovědnost za jím svěřený úsek. A všichni musí být plnoletí. Dát tam člověka mladšího 18 let už si dneska nidko nelajzne.

0/0
23.9.2014 10:49

P49a58v98e48l 53S66ý93k58o47r37a 7987332907271

Alpy zadarmo ? Kamarád zítra odjíždí do Alp. Jede jich víc, bere si stan. Prý nic neutratí, spát bude ve stanu. Čaj si uvaří, jídlo bere sebou.

Je to tak ? :-PTo si nedovedu v Krkonoších, ani Tatrách představit. Proto Tatry nemá rád.

0/0
22.9.2014 22:58

Z89b60y31n71ě20k 68K68o27ř86í39n97e30k 9464673229392

Ale jo Pájo..jako vždy mimo mísu ;-D

+1/0
22.9.2014 23:01

P81a92v30e21l 83S10ý80k69o39r37a 7327802287831

není zde, na Idnesu, vhodné téma, kde získat radu.

0/0
22.9.2014 23:03

Z26b60y39n13ě66k 77K45o20ř84í17n27e80k 9404213189542

A do těch Alp dojde pěšky, když je to uplně zadarmo?

0/0
22.9.2014 23:04

P45a56v90e34l 96S26ý39k70o16r15a 7607492127801

Nevím, jede jich víc. Asi je tam hodně hor. To máte jako s cenou lyžování. Pekelně drahé je třeba kousek od Zlína. Nejsou tam hory. [>-]

0/0
22.9.2014 23:06

Z40b45y46n67ě55k 80K68o17ř64í54n61e46k 9814443139662

No a kdo platí ten benzín/naftu, opotřebení auta?

0/0
22.9.2014 23:08

J28i49ř57í 30S82t86e33j37s58k29a43l 8982419598723

Možná se vzájemně ponesou.

0/0
23.9.2014 2:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.