Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se konečně dostane do hlavní železniční sítě, vznikne i tunel

Plány na elektrifikaci a zdvoukolejnění železniční tratě ze Zlína do Otrokovic jsou už konkrétnější a blíže uskutečnění. Pro krajské město to bude znamenat komfortní spojení po železnici s okolním světem, což zatím zoufale schází. V Otrokovicích budou vlaky zajíždět i do tunelu pod křižovatkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a66r69o67s18l37a29v 12S33t38u60p58k69a 6987619259224

7-10 miliard jsou penize, ktere se nikdy nevrati, naprosto zbytecna investce. Totalni nesmysl je i vlak Zlin-Brno, ktery by zdvojoval dalnici....

0/−6
26.8.2014 10:38

A97n69t93o61n28í41n 80Z32e17l76i72n12k25a 5624168265460

Vážení diskutéři, opravdu si /někteří/ myslíte, že Otrokovicko - Vizovická aglomerace může být zprůjezdněna do Valašské Polanky pro ČD? V současné době každý kontejnerový vagon působí jako buben,,vibrátor a reproduktor dohromady. Začít by se mělo odhlučněním kolejí a vystěhováním skladu kontejnerů z Lípy k dálnici a elektrifikované železnici.

+4/−2
26.8.2014 7:46

M44i26c91h56a97l 45V49a67l94s 9893814376124

Presne muj nazor !!!

0/0
26.8.2014 15:03

V40l39a31d76i32m44í61r 16Š71t47ě38r85b85a 2302511392317

Citji z článku: "Nechápou, že tak zanedbané může být nádraží krajského města."

To znamená, že neznají nádraží v Karlových Varech.;-)

+2/−1
26.8.2014 4:59

J23a97n 51S52o62u26k98u29p 1504714586215

Hehe...

0/0
26.8.2014 6:32

Š60t46ě90p49á78n74k42a 71P92a84v83l80í83k38o53v54á 1289229584291

;-D;-D... prima - a teď ještě tu o Smolíčkovi!!

+4/−1
25.8.2014 21:17

F26r65a67n67t38i60š86e75k 14P77o13l93í89v56k59a 8861905931458

Jak opravit starou? To myslíte vážně? To se jako v 7 tisících milionů nenajde pár na moderní budovu? Vždyť z té staré se dají zřejmě použít jen základy a to jen kdoví jestli a samozřejmě je to na současnost velice malé.

No a Scream :-P ať se jde bodnout se svými obchodními centry, zásadně vlakové nádraží co nejblíž k autobusovému. I kdyby to bylo těch 100 metrů, tak je to se zavazadly extrémně daleko Rv

Takže jsem zásadně pro velké moderní NOVÉ nádraží hned naproti autobusovému a v žádném případě ne směrem ke Svitovskému areálu.

+6/−1
25.8.2014 20:27

O50t76o 95N59o29v23ý 7678701785869

co 15 minut? a kolik lidí v něm?

tunel pro vlak pod silnicí je blbost i kvůli výškovým poměrům železnice

a proč vlastně někam v době internetu jezdit?

0/−7
25.8.2014 19:57

D54a73v32i59d 98Č91e44r79n32o81h49o23r54s95k87ý 1166794866926

kolik lidí ? Zlín - Otrokovice to jezdí pravidelně narvané :-)

+7/0
25.8.2014 21:39

K80a93r66e36l 27C22h77r48a68s18t48i25n92a 4253964270335

Méně plácat a víc se snažit. Zlínští občané i cestující odjinud jsou za celá desetiletí dokonale vyškoleni ve slibech, které se nikdy neuskutečnily. O životním stylu ve Zlíně a okolí jsem odevzdal diplomní práci již v roce 1972 a přesně o těchto problémech se už tehdy - před více než čtyřiceti lety vedly řeči stejné jako dnes. Uplynulo 42 let a jsme stále tam, kde jsme byli. Takže uvěřím, až se nebude tlachat, ale projedu se vlakem po slíbených kolejích a nastoupím z moderní staniční budovy  Zlín - střed.

+5/0
25.8.2014 19:34

J38a70r40d56a 66P51r20o71c63h10á62z50k62a 5403163860839

jste prosim vas tak hloupi a naivni vazeni diskutujici?tajovych clanku, jak se zacne stavet, zdvojkolenovat,elektrifikovat bylo za poslednich dvacet let desitky.a vsechny mely jedno spolecne. vsechny slibovaly termin zahajeni do 3, 4 let.

+6/0
25.8.2014 18:01

A84n15d59r17e94j 41O85l23e94k21s24a 3435341307391

Strašně vám držím palce. Jako pražák pak doufám, že nikoho nenapadne začít používat pro modernizaci trati termín "rychlodráha". To se totiž stalo staré buštěhradské a po dvaceti letech je jenom o těch 20 let ještě starší :-)

+4/0
25.8.2014 17:08

M98i70r82o51s25l62a33v 36Z24i25k55m58u76n85d 7289543174183

Pozoruhodné, před lety se radnice v Otrokovicích vyjádřila v tom smyslu, že v prostoru kvítkovické křižovatky je pod zemí mnoho infrastruktury, proto je tunel nereálný ... papír jsem měl v ruce ...

Podobně by bylo třeba řešit křižovatku na Podvesné, kde trať křižuje trakční vedení trolejbusové dráhy. Mezi Podvesnou a Přílukami je třeba vybudovat dvojkolejou vložku, bez níž se nedá vyjezdit obousměrně 30 minutový takt Zlín - Vizovice ... 

Ze strategického hlediska by bylo výhodné zapustit trať až na Podvesnou, resp. vyústění v prostoru bývalých "uhelných skladů" pod zem, vyřešil by se problém podjezdu na Dlouhé ... Zastávka na Dlouhé by se posunula do prostoru současného podjezdu, kde by se vytvořil přestupní uzel vlak / MHD ...

+3/0
25.8.2014 16:54

H41o21n21z72a 31K75a97r70á53s56e98k 1565301752428

Několik citací z článku + mých komentářů k nim.

"Nechápou, že tak malé a zanedbané může být nádraží krajského města. A někteří proto dokonce stanici omylem přejedou a musejí se vracet. I tento problém vyřeší elektrifikace a zdvoukolejnění železniční tratě z Otrokovic"

Nesmysl; velikost nádraží nesouvisí s podobou přilehlé tratě; i bez elektrizované dvoukolejky tam může být velké nádraží, stejně jako naopak - i s elektrizovanou dvoukolejkou tam může být maličké nádražíčko.

"Díky dvoukolejné trati se zkrátí doba cestování vlakem ze Zlína do Otrokovic z 20 minut na dvanáct." A srovnávají se srovnatelné údaje, tzn. stávající všudezastavující vlaky s budoucími všudezastavujícími vlaky? Anebo se chybně srovnává nesrovnatelné, tzn. stávající všudezastavující s budoucími expresními? (tzn. kdyby už dnes jezdily vlaky jako "ne všude zastavující", tak by ze Zlína-středu do Otrokovic dojely za kratší dobu než 20 minut).

"Ve špičce budou pendlovat mezi městy vlaky každých 15 minut." Správně má být uvedeno "budou moci pendlovat". Jestli opravdu budou, záleží na tom, zda si to někdo takto objedná A ZAPLATÍ. Na to už ale žádná EU nepřispěje. To si bude muset zaplatit ze svého Zlínský kraj (který přitom na jiných tratích počty vlaků spíše snižuje, viz např. Rožnov pod Radoštěm), případně město Zlín (u nějž je ale otázka, jestli by nemělo zájem spíše o ty "všudezastavující" vlaky).

"Každý přejezd je nebezpečný, proto hledáme jiné řešení, byť bude finančně náročnější." To že řekl mluvčí SŽDC? Dosud se např. při nehodách na přejezdech takoví mluvčí dušovali, že přejezdy jsou zabezpečené dostatečně; to jen lidé nedbají na výstrahu (a v podstatě měli pravdu, tzn. toto vysvětlení o "nebezpečnosti přejezdu" je dost podivné).

"U přejezdů by se navíc kvůli zvýšené frekvenci vlaků mohly tvořit řady aut, což by brzdilo provoz na frekventované cestě do Zlína"

Nesmysl. Snad jedině, že by se fronty aut tvořily ČASTĚJI než dnes. Ale ne delší než dnes.

+2/−1
25.8.2014 16:14

H63o68n33z45a 67K32a80r33á91s78e85k 1375461192918

(pokračování)

"„Ze Zlína by také měly začít jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže, ale i do Brna či Prahy,“ upřesnil mluvčí Ministerstva dopravy Martin Novák."

V případě vlaků do UH a Kroměříže není jejich objednání v kompetenci MD, ale krajského úřadu Zlínského kraje. Tedy nic, do čeho má MD co mluvit. Mimochodem, vedení přímých vlaků např. v trase Vizovice - Otrokovice - Hulín - Kroměříž nic nebrání ani dnes. Ale ono to nezní tak "sexy" než říct, že něco bude možné až po nalití X miliard, že.

Patrně by tím pádem ale přestaly jezdit přímé Os vlaky z Přerova do Starého Města u UH, tedy kdo by jel touto trasou osobním vlakem, tak tomu by naopak přibyl nový přestup. Nic není černobílé, i když tento článek se bohužel tváří jako "ryze bílý".

Co se týče přímých vlaků do Brna, tak jejich existence závisí také na zkapacitnění tratě Brno - Přerov, dále zkapacitnění brněnského železničního uzlu a v neposlední řadě také na tom, zdali je ministerstvo skutečně objedná. Otázka objednávky/neobjednávky samozřejmě platí i pro případné vedení přímých vlaků Zlín - Praha. Také je potřeba přemýšlet nad tím, že při vedení vlaků ze Zlína se může stát, že naopak o přímé spojení s Prahou přijde Uherské Hradiště a Luhačovice (pokud nemá dojít k výraznému, leč už asi neefektivnímu, navýšení počtu rychlíků na hlavní trati mezi Prahou a Olomoucí; anebo pokud v Otrokovicích nemá docházet k nežádoucímu zdržování při rozpojování/spojování rychlíkových souprav).

+2/−1
25.8.2014 16:21

M68a35r25e24k 96M86a59r19t29i49n 8639624826670

Otázka ovšem je, co bylo řečeno ve skutečnosti a co bylo interpterováno v novinách. Takže dost věcí muže být jinak, než je zde popsáno.

+1/0
25.8.2014 16:49

M26i97c37h11a52l 16V90a47l84s 9693734886394

No ze trat potrebuje opravu to jako na 100 pro urcite . Ale ze by Zlin potreboval dvoukolej az do Vizovic , no to spis potrebuje nejmenovana firma v Lipe prosadit vic nakladnich vlaku a tim padem vic ***** lidi ve meste ! Kdyz sem pocital kolik lidi ve spicce sedi ve vlaku tak se napocital 6 lidi no neni to duvod ke vetsi frekvenci vlaku a dvoukoleji ? Reseni ? Jednoduche ! Firmu v Lipe prestehovat na kraj Zlina a trat udelat pouze pro osobni vlaky . Zlin si odpocine od 1km dlouheho uz z dalky slysitelneho mlaceni vagonu a 7miliard na tu bude urcite stacit a jeste neco i zbyde !

+2/−2
25.8.2014 15:37

P49e38t95r 22C42h17u46d16o86b93a 8604278236750

Pokud vím, dvoukolejka měla být pouze z Otrokovic do Zlína-střed. V úseku mezi nádražím Zlín-střed a zastávkou Zlín-Podvesná není šance, aby se tam vešla druhá kolej a taky se s tím ani nepočítalo.

+4/0
25.8.2014 15:50

M19i24c25h27a67l 28V49a34l62s 9863984446654

To same sem si rikal ze prece neni mozne aby nakladni vlak projizdel centrem mesta v hodinach nocniho klidu . A ejhle jde to a dokonce hned 4x . Takze nejake ze to NEJDE neberu . P.S. : Jo jinak sem si to pstane precet opravdu pisou Otrokovice - Zlin stred

+2/0
25.8.2014 16:46

V85í77t 86G39a54b32r97i30e68l 5904533516307

Tunel v Kvítkovicích je moudré řešení. Přejezd vždy zablokuje křižovatku tak na pět minut kvůli rozhození semaforů a na most tam není místo (ne jen na šířku, ale i vzhledem k stoupání od nádraží).

+3/0
25.8.2014 15:29

P75a31v19e20l 42V49e35l91e25c38k69ý 5534564303213

Trať bude muset klesnout tak hluboko, aby se pod silnici vešel celý průjezdný profil vlaku s nějakou odstupovou vzdáleností od trolejového vedení. Myslím, že ten sklon nebude o moc menší, než v případě železničního mostu.

+1/0
26.8.2014 21:20

P10e14t42r 34C42h71u79d30o19b16a 8304728896760

Já bych nejásal - podobný článek jsme totiž mohli číst i 11.6.2012, kde se náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš dušoval, že do  jara 2013 bude vyřízeno stavební povolení a do konce roku 2015 bude hotovo. Nezapomeňte, že je před volbami a slibem neurazíš.

+10/0
25.8.2014 15:10

J88o54s34e72f 26P96a73g12á53č 3756653932404

Takze dneska to jezdi minut 18 a vlak ma z Otrokovic do Zlina 6 zastavek. To se ty zastavky vyrusi, aby to jezdilo za 12 min? Tak ty zastavky zruste uz ted a usetri se 7 miliard . Boze, 7 miliard. Sem tam jezdim vlakem a jsem spokojeny. Vlaky ciste, doba jizdy taky v klidu. Jediné, co mi teda hrozne vadi je ten prijezd na nadrazi ve Zlíně. To je vizitka mesta 25 roku po revoluci jako pr..e. Ty budovy Svitu se mely zbourat, hruza a des.

+4/−2
25.8.2014 14:14

T92o61m58a68s 10N75o76v19o68t85n20y 3261866148509

Pokud by tam nejezdily nákladní vlaky, tak by bylo ideální to úplně překopat na něco jako tramvaj - rychlodráhu, kde by ty spoje jezdily co 5 minut a nahradily by tam MHD a v Otrokovicích by byl přímý přestup na vlaky a nemusely by se ani řešit přípoje. Tahat do centra Zlína více vlaků je kravina.

+5/0
25.8.2014 14:04

V87í11t 36B29r62z11o47b49o25h29a82t14ý 7230362113881

Ta elektrifikace tam ovšem vznikne právě kvůli té údajné nákladní přepravě. Jinak s Vaším příspěvek naprosto do puntíku souhlasím. Zlín nepotřebuje tahat do centra Vlaky, Zlín by potřeboval spíše Vámi zmíněnou variantu tramvaje-rychlodráhy.

+2/−1
25.8.2014 14:39

A57n75d76r49e36j 56O57l60e71k24s10a 3785851477621

Pozor! To je velmi nebezpečné slůvko, které nesmí nikdo vyslovit. Může se zvednout vlna občanskodemokratického odporu proti té "rychlodráze" s tím, že Zlín potřebuje metro!;-D

+3/−1
25.8.2014 17:12

F98r20a68n61t64i74š39e74k 77P90o24l19í53v79k92a 8721945421838

Konečně slovo do pranice. METRO! :-)

+1/0
25.8.2014 20:21

M31a68r20t36i11n 60K53o77u68t89n86i47k 4693397817309

Někdo se totálně zbláznil, jedna kolej je ve významné délce rekonstruovala nedávno mezi Trávníky a Malenovicemi a součástí toho byla i příprava na elektrifikaci, takže co bude stát 7 miliard ( 10 km tratě na střed ). že by prodej těch pozemků ve svitu pod budoucím nádražím od Creamu, radši ať protáhnou Vizovice - Valašská Polanka v profilu 1 koleje a na tunel v Otrokovicích sere pes, ať tam udělají to řešení s křížením drátů, které říkali že zkouší posledních 5 let, navíc proč zrychlovat z 15-20 na 12 minut za 7 miliard, teda IC bez zastávky to jede 12 minut už dnes. Další řešením je úplně se vykašlat na vlak a přejít na tramvaj, která by ty lidi taktéž přivezla na nádraží v Otrokovicích.

+4/−1
25.8.2014 13:27

P14e13t66r 49N33i81v46n12i70c45k42ý 3472164905307

Jo Vizovice - Valašská Polanka je mnohem rozumnější investice.

+2/−1
25.8.2014 15:31

A36n82d52r62e40j 40O98l42e59k14s31a 3605161867141

V Otrokovicích jezdí tramvaje? Nebo je to tak, že byste chtěl budovat nový, izolovaný druh závislé trakce na separovaném drážním tělese...

+2/0
25.8.2014 17:14

F76r49a24n97t72i68š91e75k 44P97o85l73í34v40k25a 8211405611978

;-DR^

0/0
25.8.2014 20:30

M65a20r85t85i28n 88K73o14u33t89n29i60k 4843947827409

Vlak bych úplně vynechal, stejně je ta trať udržovaná jedině díky nákladní kontejnerové dopravě na překladiště v Lípě a ten hluk v noci se line celým Zlínem. Překladiště bych přesunul směrem k Hulínu a budoucí rychlostní silnici na Slovensko. Tramvajová trať by mohla vést v trase stávajícího železničního kolejiště + výhybny jako v Ostravě ( levnější varianta ), mezi Otrokovicemi až po Zlín střed je místa dost i na dvě koleje a elektrifikaci, když se to bude dělat najednou vyjde to na míň než 7 miliard a na šaliny přispěje EU, přičemž by se mohlo eliminovat i křížení vedení, protože by tramvaje nahradily trolejbusy v trase Otrokovice nádraží -  Prštné, stejně je u Svitu vybudována nová točna a u trolejového vedení stačí dodělat smyčku k nádraží, která je stejně plánována.

0/−1
26.8.2014 11:41

P64e97t91r 91T57i67c90h76ý 4280421545344

To, ze vznikne tunel je jiste na 100%, otazkou je, do ktere kapsy.

+8/−1
25.8.2014 13:08

J17a29n 87S19o30u54k88u47p 1654624376795

Taky si říkám. Nakonec to bude tunel bez tunely, protože někdo něco odmítne financovat (ale konečný rozpočet se nezmění).

+1/−1
25.8.2014 13:19

T82o94m87á51š 53P78e34t88r38ů 8563830558416

Takže po poště strčíme do Svitu i hlavní nádraží? Rád bych upozornil, že centrum města je obvykle kolem náměstí. Ne v areálu bývalé továrny na kraji města.

+6/−1
25.8.2014 13:02

V68í15t 17B52r94z19o10b56o28h78a25t70ý 7400502633501

Rád bych upozornil zase Vás, že většina měst nemá hlavní vlakové nádraží v centru a tam kde ano, by jej rádi viděli spíše někde jinde (viz. stěhování nádraží Brno). Navíc Zlín elektrifikací této trati stejně zas tak velký přínos nezíská.

+2/−3
25.8.2014 13:15

J93a91n 97S45o63u22k74u72p 1124344736625

No, Praha má víceméně v centru nádraží hned dvě (z toho Hlavní 5 minut pěšky od Vjenčeslava..), v Brně je ten posun přibližně stejně markantní jako ve Zlíně (o 200 metrů).

+5/−2
25.8.2014 13:24

V29í45t 78B72r13z63o87b84o82h39a23t67ý 7280792353751

A popírám snad to co jste napsal svým původním příspěvkem? Já jsem napsal, že všechna města mají nádraží mimo centrum. Praha je se Zlínem navíc docela nesrovnatelná. Apropo navíc sám píšete, že ten posun je minimální.

0/0
25.8.2014 14:36

J18a35n 82S48o82u34k86u61p 1914574956155

No, píšete, že většina měst má žst mimo centrum. Hned největší město u nás má ale nádraží v centru hned dvě, píšu já (že nejde srovnávat Praha a Zlín je fakt, to nepopírám). Dále píšete, že kde ano, tam jej nechtějí - ale v Brně se má stěhovat žst víceméně jen o pár metrů (stále do areálu hlavního nádraží), navíc důvody jsou spíš logistické a věcné v brněnském případě. Pardubice mají žst víceméně v centru taky, Liberec ho nemá uplně blízko centra, ale defacto nejblíž, jak jen je to možné.

Rozhodně je ale pravda, že Zlín z toho celého srovnání trochu vypadává, ve Zlíně jsem trávil dost času a dodnes si nejsem jistý, kde je vlastně to centrum.

+2/0
26.8.2014 6:30

J92a42n 79S91o83u35k93u98p 1434464966365

Jezus, jakoby Zlín byla nějaká metropole nebo co a to ´na kraji města´ znamenalo posun o půl světelného roku. Pár kroků navíc, nic víc.

+2/−4
25.8.2014 13:21

J86a74n 65S21o61u84k76u45p 1424484966935

(tipl bych si, že mínusy tu udělují pyšní zlínští rodáci, kteří si stále myslí, jaká je ta přefouklá vesnice hrozně super město)

+3/−1
26.8.2014 6:24
Foto

J98a89n 24A46d20l90e20r 2216161916796

Jsme určitě rádi, že vznikne tunel. Můžeme se totiž začít sázet, zda díra bude pod silnicí nebo v rozpočtu stavby.

+4/−1
25.8.2014 12:57

V88á96c43l74a43v 53P41o75u74s88t85k21a 3940581312

Tak na tunely ve Zlíně bych se raději nesázel. :-P

+1/0
25.8.2014 13:01

V49e39r71o28n68i59k92a 82M97a84r45t78í62n32k54o86v25á 1803823850

Tunel bude dělat Chládek, co dělal i podchod a bude se pak vymlouvat, když tam bude zatékat, že nepočítal s tím, že by mohlo vůbec někdy pršet. ;-D.Ale vážně. Začít stavět v roce 2018, ukončění za 3 roky, takže vlastně nikdy. ;-D

+11/0
25.8.2014 13:07

I31v64a51n12a 11M88o17t30a29l20í14k13o50v61á 5694691810432

Když jsem se v roce 1985 vdala, říkali mi tcháni v Prštném, že se jejich dům nesmí přestavovat, protože se plánuje vybudování nadjezdu a veškerá výstavba kolem křižovatky Prštné má stopku. No, máme rok 2014 a kde je ten avizovaný nadjezd a pravobřežní komunikace;-Dtakže s tou tratí to, počítám, dopadne podobně, řeči, obzvlášť ty předvolební, se mluví a voda teče ...

+3/0
26.8.2014 8:36

V73e20r38o14n60i76k58a 17M61a23r51t43í97n95k23o75v45á 1283733300

Asi tak....;-D..Obávám se, že nové nádraží tu nebude ani za 10 let.

+2/0
26.8.2014 10:05







Najdete na iDNES.cz