Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se konečně dostane do hlavní železniční sítě, vznikne i tunel

Plány na elektrifikaci a zdvoukolejnění železniční tratě ze Zlína do Otrokovic jsou už konkrétnější a blíže uskutečnění. Pro krajské město to bude znamenat komfortní spojení po železnici s okolním světem, což zatím zoufale schází. V Otrokovicích budou vlaky zajíždět i do tunelu pod křižovatkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a62r39o39s31l86a80v 44S66t83u64p16k29a 6897569159104

7-10 miliard jsou penize, ktere se nikdy nevrati, naprosto zbytecna investce. Totalni nesmysl je i vlak Zlin-Brno, ktery by zdvojoval dalnici....

0/−6
26.8.2014 10:38

A74n25t69o30n80í66n 18Z67e67l97i63n92k11a 5894738295330

Vážení diskutéři, opravdu si /někteří/ myslíte, že Otrokovicko - Vizovická aglomerace může být zprůjezdněna do Valašské Polanky pro ČD? V současné době každý kontejnerový vagon působí jako buben,,vibrátor a reproduktor dohromady. Začít by se mělo odhlučněním kolejí a vystěhováním skladu kontejnerů z Lípy k dálnici a elektrifikované železnici.

+4/−2
26.8.2014 7:46

M75i74c72h38a68l 22V47a16l57s 9113754926144

Presne muj nazor !!!

0/0
26.8.2014 15:03

V36l33a69d97i84m31í39r 20Š88t80ě72r30b63a 2282811792727

Citji z článku: "Nechápou, že tak zanedbané může být nádraží krajského města."

To znamená, že neznají nádraží v Karlových Varech.;-)

+2/−1
26.8.2014 4:59

J82a74n 42S10o66u79k40u37p 1454554566815

Hehe...

0/0
26.8.2014 6:32

Š74t19ě17p90á74n93k37a 69P40a90v87l97í93k64o84v90á 1659489584281

;-D;-D... prima - a teď ještě tu o Smolíčkovi!!

+4/−1
25.8.2014 21:17

F33r76a37n92t27i70š35e65k 88P67o57l84í82v63k16a 8161635221728

Jak opravit starou? To myslíte vážně? To se jako v 7 tisících milionů nenajde pár na moderní budovu? Vždyť z té staré se dají zřejmě použít jen základy a to jen kdoví jestli a samozřejmě je to na současnost velice malé.

No a Scream :-P ať se jde bodnout se svými obchodními centry, zásadně vlakové nádraží co nejblíž k autobusovému. I kdyby to bylo těch 100 metrů, tak je to se zavazadly extrémně daleko Rv

Takže jsem zásadně pro velké moderní NOVÉ nádraží hned naproti autobusovému a v žádném případě ne směrem ke Svitovskému areálu.

+6/−1
25.8.2014 20:27

O53t86o 52N12o52v83ý 7548121715259

co 15 minut? a kolik lidí v něm?

tunel pro vlak pod silnicí je blbost i kvůli výškovým poměrům železnice

a proč vlastně někam v době internetu jezdit?

0/−7
25.8.2014 19:57

D54a46v78i17d 97Č63e50r41n78o97h56o32r11s13k50ý 1326394226206

kolik lidí ? Zlín - Otrokovice to jezdí pravidelně narvané :-)

+7/0
25.8.2014 21:39

K11a77r83e12l 35C85h74r45a33s35t50i43n26a 4323934730235

Méně plácat a víc se snažit. Zlínští občané i cestující odjinud jsou za celá desetiletí dokonale vyškoleni ve slibech, které se nikdy neuskutečnily. O životním stylu ve Zlíně a okolí jsem odevzdal diplomní práci již v roce 1972 a přesně o těchto problémech se už tehdy - před více než čtyřiceti lety vedly řeči stejné jako dnes. Uplynulo 42 let a jsme stále tam, kde jsme byli. Takže uvěřím, až se nebude tlachat, ale projedu se vlakem po slíbených kolejích a nastoupím z moderní staniční budovy  Zlín - střed.

+5/0
25.8.2014 19:34

J21a16r75d65a 52P64r31o43c74h96á63z50k97a 5113603240899

jste prosim vas tak hloupi a naivni vazeni diskutujici?tajovych clanku, jak se zacne stavet, zdvojkolenovat,elektrifikovat bylo za poslednich dvacet let desitky.a vsechny mely jedno spolecne. vsechny slibovaly termin zahajeni do 3, 4 let.

+6/0
25.8.2014 18:01

A60n23d76r61e76j 80O21l87e14k17s53a 3565221167771

Strašně vám držím palce. Jako pražák pak doufám, že nikoho nenapadne začít používat pro modernizaci trati termín "rychlodráha". To se totiž stalo staré buštěhradské a po dvaceti letech je jenom o těch 20 let ještě starší :-)

+4/0
25.8.2014 17:08

M19i76r19o28s15l44a45v 34Z29i79k91m21u77n81d 7829363494813

Pozoruhodné, před lety se radnice v Otrokovicích vyjádřila v tom smyslu, že v prostoru kvítkovické křižovatky je pod zemí mnoho infrastruktury, proto je tunel nereálný ... papír jsem měl v ruce ...

Podobně by bylo třeba řešit křižovatku na Podvesné, kde trať křižuje trakční vedení trolejbusové dráhy. Mezi Podvesnou a Přílukami je třeba vybudovat dvojkolejou vložku, bez níž se nedá vyjezdit obousměrně 30 minutový takt Zlín - Vizovice ... 

Ze strategického hlediska by bylo výhodné zapustit trať až na Podvesnou, resp. vyústění v prostoru bývalých "uhelných skladů" pod zem, vyřešil by se problém podjezdu na Dlouhé ... Zastávka na Dlouhé by se posunula do prostoru současného podjezdu, kde by se vytvořil přestupní uzel vlak / MHD ...

+3/0
25.8.2014 16:54

H11o42n42z60a 45K59a38r93á53s64e59k 1235881272838

Několik citací z článku + mých komentářů k nim.

"Nechápou, že tak malé a zanedbané může být nádraží krajského města. A někteří proto dokonce stanici omylem přejedou a musejí se vracet. I tento problém vyřeší elektrifikace a zdvoukolejnění železniční tratě z Otrokovic"

Nesmysl; velikost nádraží nesouvisí s podobou přilehlé tratě; i bez elektrizované dvoukolejky tam může být velké nádraží, stejně jako naopak - i s elektrizovanou dvoukolejkou tam může být maličké nádražíčko.

"Díky dvoukolejné trati se zkrátí doba cestování vlakem ze Zlína do Otrokovic z 20 minut na dvanáct." A srovnávají se srovnatelné údaje, tzn. stávající všudezastavující vlaky s budoucími všudezastavujícími vlaky? Anebo se chybně srovnává nesrovnatelné, tzn. stávající všudezastavující s budoucími expresními? (tzn. kdyby už dnes jezdily vlaky jako "ne všude zastavující", tak by ze Zlína-středu do Otrokovic dojely za kratší dobu než 20 minut).

"Ve špičce budou pendlovat mezi městy vlaky každých 15 minut." Správně má být uvedeno "budou moci pendlovat". Jestli opravdu budou, záleží na tom, zda si to někdo takto objedná A ZAPLATÍ. Na to už ale žádná EU nepřispěje. To si bude muset zaplatit ze svého Zlínský kraj (který přitom na jiných tratích počty vlaků spíše snižuje, viz např. Rožnov pod Radoštěm), případně město Zlín (u nějž je ale otázka, jestli by nemělo zájem spíše o ty "všudezastavující" vlaky).

"Každý přejezd je nebezpečný, proto hledáme jiné řešení, byť bude finančně náročnější." To že řekl mluvčí SŽDC? Dosud se např. při nehodách na přejezdech takoví mluvčí dušovali, že přejezdy jsou zabezpečené dostatečně; to jen lidé nedbají na výstrahu (a v podstatě měli pravdu, tzn. toto vysvětlení o "nebezpečnosti přejezdu" je dost podivné).

"U přejezdů by se navíc kvůli zvýšené frekvenci vlaků mohly tvořit řady aut, což by brzdilo provoz na frekventované cestě do Zlína"

Nesmysl. Snad jedině, že by se fronty aut tvořily ČASTĚJI než dnes. Ale ne delší než dnes.

+2/−1
25.8.2014 16:14

H57o72n87z33a 50K95a83r26á76s51e41k 1955881102208

(pokračování)

"„Ze Zlína by také měly začít jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže, ale i do Brna či Prahy,“ upřesnil mluvčí Ministerstva dopravy Martin Novák."

V případě vlaků do UH a Kroměříže není jejich objednání v kompetenci MD, ale krajského úřadu Zlínského kraje. Tedy nic, do čeho má MD co mluvit. Mimochodem, vedení přímých vlaků např. v trase Vizovice - Otrokovice - Hulín - Kroměříž nic nebrání ani dnes. Ale ono to nezní tak "sexy" než říct, že něco bude možné až po nalití X miliard, že.

Patrně by tím pádem ale přestaly jezdit přímé Os vlaky z Přerova do Starého Města u UH, tedy kdo by jel touto trasou osobním vlakem, tak tomu by naopak přibyl nový přestup. Nic není černobílé, i když tento článek se bohužel tváří jako "ryze bílý".

Co se týče přímých vlaků do Brna, tak jejich existence závisí také na zkapacitnění tratě Brno - Přerov, dále zkapacitnění brněnského železničního uzlu a v neposlední řadě také na tom, zdali je ministerstvo skutečně objedná. Otázka objednávky/neobjednávky samozřejmě platí i pro případné vedení přímých vlaků Zlín - Praha. Také je potřeba přemýšlet nad tím, že při vedení vlaků ze Zlína se může stát, že naopak o přímé spojení s Prahou přijde Uherské Hradiště a Luhačovice (pokud nemá dojít k výraznému, leč už asi neefektivnímu, navýšení počtu rychlíků na hlavní trati mezi Prahou a Olomoucí; anebo pokud v Otrokovicích nemá docházet k nežádoucímu zdržování při rozpojování/spojování rychlíkových souprav).

+2/−1
25.8.2014 16:21

M32a34r26e17k 39M14a45r76t25i72n 8679754506910

Otázka ovšem je, co bylo řečeno ve skutečnosti a co bylo interpterováno v novinách. Takže dost věcí muže být jinak, než je zde popsáno.

+1/0
25.8.2014 16:49

M69i68c66h12a92l 92V33a20l47s 9253404146584

No ze trat potrebuje opravu to jako na 100 pro urcite . Ale ze by Zlin potreboval dvoukolej az do Vizovic , no to spis potrebuje nejmenovana firma v Lipe prosadit vic nakladnich vlaku a tim padem vic ***** lidi ve meste ! Kdyz sem pocital kolik lidi ve spicce sedi ve vlaku tak se napocital 6 lidi no neni to duvod ke vetsi frekvenci vlaku a dvoukoleji ? Reseni ? Jednoduche ! Firmu v Lipe prestehovat na kraj Zlina a trat udelat pouze pro osobni vlaky . Zlin si odpocine od 1km dlouheho uz z dalky slysitelneho mlaceni vagonu a 7miliard na tu bude urcite stacit a jeste neco i zbyde !

+2/−2
25.8.2014 15:37

P26e83t93r 27C42h15u53d53o37b88a 8724198536520

Pokud vím, dvoukolejka měla být pouze z Otrokovic do Zlína-střed. V úseku mezi nádražím Zlín-střed a zastávkou Zlín-Podvesná není šance, aby se tam vešla druhá kolej a taky se s tím ani nepočítalo.

+4/0
25.8.2014 15:50

M36i21c18h77a38l 17V74a83l81s 9723394856164

To same sem si rikal ze prece neni mozne aby nakladni vlak projizdel centrem mesta v hodinach nocniho klidu . A ejhle jde to a dokonce hned 4x . Takze nejake ze to NEJDE neberu . P.S. : Jo jinak sem si to pstane precet opravdu pisou Otrokovice - Zlin stred

+2/0
25.8.2014 16:46

V27í98t 24G78a91b98r10i86e60l 5414783496437

Tunel v Kvítkovicích je moudré řešení. Přejezd vždy zablokuje křižovatku tak na pět minut kvůli rozhození semaforů a na most tam není místo (ne jen na šířku, ale i vzhledem k stoupání od nádraží).

+3/0
25.8.2014 15:29

P48a25v41e76l 39V83e49l79e82c36k16ý 5624754503503

Trať bude muset klesnout tak hluboko, aby se pod silnici vešel celý průjezdný profil vlaku s nějakou odstupovou vzdáleností od trolejového vedení. Myslím, že ten sklon nebude o moc menší, než v případě železničního mostu.

+1/0
26.8.2014 21:20

P98e21t54r 13C28h46u36d37o73b93a 8274548526490

Já bych nejásal - podobný článek jsme totiž mohli číst i 11.6.2012, kde se náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš dušoval, že do  jara 2013 bude vyřízeno stavební povolení a do konce roku 2015 bude hotovo. Nezapomeňte, že je před volbami a slibem neurazíš.

+10/0
25.8.2014 15:10

J59o75s97e87f 73P39a45g65á41č 3616553322764

Takze dneska to jezdi minut 18 a vlak ma z Otrokovic do Zlina 6 zastavek. To se ty zastavky vyrusi, aby to jezdilo za 12 min? Tak ty zastavky zruste uz ted a usetri se 7 miliard . Boze, 7 miliard. Sem tam jezdim vlakem a jsem spokojeny. Vlaky ciste, doba jizdy taky v klidu. Jediné, co mi teda hrozne vadi je ten prijezd na nadrazi ve Zlíně. To je vizitka mesta 25 roku po revoluci jako pr..e. Ty budovy Svitu se mely zbourat, hruza a des.

+4/−2
25.8.2014 14:14

T28o41m51a84s 45N33o45v19o42t66n94y 3401266118889

Pokud by tam nejezdily nákladní vlaky, tak by bylo ideální to úplně překopat na něco jako tramvaj - rychlodráhu, kde by ty spoje jezdily co 5 minut a nahradily by tam MHD a v Otrokovicích by byl přímý přestup na vlaky a nemusely by se ani řešit přípoje. Tahat do centra Zlína více vlaků je kravina.

+5/0
25.8.2014 14:04

V13í45t 65B94r36z42o76b40o64h87a76t21ý 7620552223511

Ta elektrifikace tam ovšem vznikne právě kvůli té údajné nákladní přepravě. Jinak s Vaším příspěvek naprosto do puntíku souhlasím. Zlín nepotřebuje tahat do centra Vlaky, Zlín by potřeboval spíše Vámi zmíněnou variantu tramvaje-rychlodráhy.

+2/−1
25.8.2014 14:39

A24n58d19r42e51j 42O19l29e14k49s43a 3405911427221

Pozor! To je velmi nebezpečné slůvko, které nesmí nikdo vyslovit. Může se zvednout vlna občanskodemokratického odporu proti té "rychlodráze" s tím, že Zlín potřebuje metro!;-D

+3/−1
25.8.2014 17:12

F44r75a38n58t20i65š81e90k 97P74o54l79í45v68k97a 8781215821888

Konečně slovo do pranice. METRO! :-)

+1/0
25.8.2014 20:21

M54a85r39t92i69n 92K33o84u17t38n36i95k 4343957437989

Někdo se totálně zbláznil, jedna kolej je ve významné délce rekonstruovala nedávno mezi Trávníky a Malenovicemi a součástí toho byla i příprava na elektrifikaci, takže co bude stát 7 miliard ( 10 km tratě na střed ). že by prodej těch pozemků ve svitu pod budoucím nádražím od Creamu, radši ať protáhnou Vizovice - Valašská Polanka v profilu 1 koleje a na tunel v Otrokovicích sere pes, ať tam udělají to řešení s křížením drátů, které říkali že zkouší posledních 5 let, navíc proč zrychlovat z 15-20 na 12 minut za 7 miliard, teda IC bez zastávky to jede 12 minut už dnes. Další řešením je úplně se vykašlat na vlak a přejít na tramvaj, která by ty lidi taktéž přivezla na nádraží v Otrokovicích.

+4/−1
25.8.2014 13:27

P28e78t83r 91N61i57v76n27i43c76k87ý 3382834445517

Jo Vizovice - Valašská Polanka je mnohem rozumnější investice.

+2/−1
25.8.2014 15:31

A64n29d19r53e67j 57O45l44e87k26s42a 3955831697471

V Otrokovicích jezdí tramvaje? Nebo je to tak, že byste chtěl budovat nový, izolovaný druh závislé trakce na separovaném drážním tělese...

+2/0
25.8.2014 17:14

F57r55a48n34t98i59š41e98k 95P92o37l62í75v35k26a 8441565331928

;-DR^

0/0
25.8.2014 20:30

M84a40r14t86i88n 40K69o42u48t14n44i25k 4793437737389

Vlak bych úplně vynechal, stejně je ta trať udržovaná jedině díky nákladní kontejnerové dopravě na překladiště v Lípě a ten hluk v noci se line celým Zlínem. Překladiště bych přesunul směrem k Hulínu a budoucí rychlostní silnici na Slovensko. Tramvajová trať by mohla vést v trase stávajícího železničního kolejiště + výhybny jako v Ostravě ( levnější varianta ), mezi Otrokovicemi až po Zlín střed je místa dost i na dvě koleje a elektrifikaci, když se to bude dělat najednou vyjde to na míň než 7 miliard a na šaliny přispěje EU, přičemž by se mohlo eliminovat i křížení vedení, protože by tramvaje nahradily trolejbusy v trase Otrokovice nádraží -  Prštné, stejně je u Svitu vybudována nová točna a u trolejového vedení stačí dodělat smyčku k nádraží, která je stejně plánována.

0/−1
26.8.2014 11:41

P39e81t44r 19T51i14c86h19ý 4570741305824

To, ze vznikne tunel je jiste na 100%, otazkou je, do ktere kapsy.

+8/−1
25.8.2014 13:08

J68a61n 10S96o49u59k75u62p 1274504616455

Taky si říkám. Nakonec to bude tunel bez tunely, protože někdo něco odmítne financovat (ale konečný rozpočet se nezmění).

+1/−1
25.8.2014 13:19

T89o97m59á90š 58P22e82t41r60ů 8863150738886

Takže po poště strčíme do Svitu i hlavní nádraží? Rád bych upozornil, že centrum města je obvykle kolem náměstí. Ne v areálu bývalé továrny na kraji města.

+6/−1
25.8.2014 13:02

V82í42t 36B27r76z40o65b49o59h78a51t43ý 7270402823971

Rád bych upozornil zase Vás, že většina měst nemá hlavní vlakové nádraží v centru a tam kde ano, by jej rádi viděli spíše někde jinde (viz. stěhování nádraží Brno). Navíc Zlín elektrifikací této trati stejně zas tak velký přínos nezíská.

+2/−3
25.8.2014 13:15

J75a22n 41S81o73u83k24u87p 1594654266175

No, Praha má víceméně v centru nádraží hned dvě (z toho Hlavní 5 minut pěšky od Vjenčeslava..), v Brně je ten posun přibližně stejně markantní jako ve Zlíně (o 200 metrů).

+5/−2
25.8.2014 13:24

V98í36t 11B23r91z74o70b91o29h89a33t84ý 7140112493481

A popírám snad to co jste napsal svým původním příspěvkem? Já jsem napsal, že všechna města mají nádraží mimo centrum. Praha je se Zlínem navíc docela nesrovnatelná. Apropo navíc sám píšete, že ten posun je minimální.

0/0
25.8.2014 14:36

J79a49n 25S94o51u58k62u20p 1924424166195

No, píšete, že většina měst má žst mimo centrum. Hned největší město u nás má ale nádraží v centru hned dvě, píšu já (že nejde srovnávat Praha a Zlín je fakt, to nepopírám). Dále píšete, že kde ano, tam jej nechtějí - ale v Brně se má stěhovat žst víceméně jen o pár metrů (stále do areálu hlavního nádraží), navíc důvody jsou spíš logistické a věcné v brněnském případě. Pardubice mají žst víceméně v centru taky, Liberec ho nemá uplně blízko centra, ale defacto nejblíž, jak jen je to možné.

Rozhodně je ale pravda, že Zlín z toho celého srovnání trochu vypadává, ve Zlíně jsem trávil dost času a dodnes si nejsem jistý, kde je vlastně to centrum.

+2/0
26.8.2014 6:30

J58a22n 39S27o74u49k42u59p 1524504296355

Jezus, jakoby Zlín byla nějaká metropole nebo co a to ´na kraji města´ znamenalo posun o půl světelného roku. Pár kroků navíc, nic víc.

+2/−4
25.8.2014 13:21

J65a22n 15S56o31u18k96u69p 1814734496785

(tipl bych si, že mínusy tu udělují pyšní zlínští rodáci, kteří si stále myslí, jaká je ta přefouklá vesnice hrozně super město)

+3/−1
26.8.2014 6:24
Foto

J25a10n 22A56d77l47e13r 2976411646826

Jsme určitě rádi, že vznikne tunel. Můžeme se totiž začít sázet, zda díra bude pod silnicí nebo v rozpočtu stavby.

+4/−1
25.8.2014 12:57

V70á77c92l67a39v 60P17o87u37s98t94k69a 3850461572

Tak na tunely ve Zlíně bych se raději nesázel. :-P

+1/0
25.8.2014 13:01

V62e70r34o19n48i75k47a 89M47a58r48t29í12n73k12o25v36á 1343563310

Tunel bude dělat Chládek, co dělal i podchod a bude se pak vymlouvat, když tam bude zatékat, že nepočítal s tím, že by mohlo vůbec někdy pršet. ;-D.Ale vážně. Začít stavět v roce 2018, ukončění za 3 roky, takže vlastně nikdy. ;-D

+11/0
25.8.2014 13:07

I85v52a24n38a 40M30o65t60a50l26í15k52o70v41á 5894491370162

Když jsem se v roce 1985 vdala, říkali mi tcháni v Prštném, že se jejich dům nesmí přestavovat, protože se plánuje vybudování nadjezdu a veškerá výstavba kolem křižovatky Prštné má stopku. No, máme rok 2014 a kde je ten avizovaný nadjezd a pravobřežní komunikace;-Dtakže s tou tratí to, počítám, dopadne podobně, řeči, obzvlášť ty předvolební, se mluví a voda teče ...

+3/0
26.8.2014 8:36

V43e93r39o13n29i79k22a 87M84a62r96t78í42n61k88o35v76á 1273203790

Asi tak....;-D..Obávám se, že nové nádraží tu nebude ani za 10 let.

+2/0
26.8.2014 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.