Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barum rally hrozí vyřazení z mistrovství Evropy, promotér chce víc peněz

Automobilové soutěži Barum rally Zlín, která patří mezi dvě nejdůležitější sportovní akce v Česku, podle zjištění MF DNES hrozí, že přijde o status mistrovství Evropy. Tím by ztratila velkou část své atraktivity, která přitahuje davy lidí. Pořadatelé musí sehnat víc peněz pro promotéra, jímž je televize Eurosport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a50r11t86i78n 63K79o47u98t47n23i21k 4583227367379

Kde jsou ty proklamované ambice na seriál MS z před 3-5 let. na druhou stranu když může ročně město podporovat hokej desítky miliónů jako vlastník, proč nepřenechá nebo neprodá současný majitel většinový podíl městu a kraji a to ať akci pořádá, nebo ať to přejmenují na mittas rally, stejně se přes ty sponzorské dary perou jen špinavé peníze.

0/0
31.7.2014 10:14

T35o57m 19P30á85l41e12k 1441266429128

Blíží se volby, kdo bude mít toto v programu, má velkou šanci sedět v zastupitelstvu.

0/0
29.7.2014 10:26

J11a39r90d81a 59P81r79o60c96h47á22z50k78a 5493973480299

tím si jist zase nejsem. jako u obyvatele zlína to budě mít přesně opačný efekt. proč by zlín měl doplácet na něco, z čeho profituje celý region. buď to bude sponzorovat celý kraj nebo jsem zásadně proti sanování této akce z městskho rozpočtu.

+1/0
3.8.2014 19:23

K15a41r55e78l 80K35l70e68n12o84v72s45k64ý 1683830449463

Když nemá peníze Barum,pro kterého je to reklama,tak už jsme na tom špatně.Kde by ty peníze měli být?8-o

0/0
29.7.2014 8:13

P46e44t96r 18L31i38n98h40a55r75t 2388204964793

Problém je v tom, že Barum je vlastněn Continentalem. A Němci se vidí jen ve fotbalu...

0/0
29.7.2014 23:20

M16a90r14t95i95n 37B70e54d59n19á56ř 8876237776742

tohle je normální vydírání - nejsou prachy v soukromém sektoru, tak půjdeme po státních - nasypalo Estonsko, Ukrajina, Rumunsko, tak proč by nemohlo sypat i Česko....;-€

+4/0
29.7.2014 7:29

M33i11c57h80a93l 15B60l11a84ž17e33k 3333493813935

Když to je tak slavné a lidi to chtěj....a proslaví nás to venku....jaktože to sponzoři nedokáží zaplatit?A televizní práva atd?....Pořadatelé na to mají vždycky rok sehnat prachy.A x roků sehnat velkého generálního sponzora.

+3/0
28.7.2014 21:36
Foto

M25i91l72a74n 75V65a57n77h79a48r49a 1187728517572

Karlovarský festival dostane 30 mega od státu a další XX mega od státní firmy!V pořádku?Pořád nevím o jakou částku v případě Barumky jde!!

+2/0
28.7.2014 21:49

M22i80c20h26a76l 10B14l19a48ž97e22k 3853523933215

Karlovarský festival ...snad ani není třeba komentovat.....to je výsměch Rv

+5/−1
28.7.2014 21:51

P30e46t31r 19L36i61n72h30a14r10t 2578444104133

Tahle soutěž proslaví venku hlavně Českou republiku případně region.

+3/−1
28.7.2014 21:51

M23i66c20h92a21l 64B75l21a68ž71e77k 3473903683655

To i reklama na Eurosportu :-)

+1/0
28.7.2014 22:20

P36e67t44r 90L37i53n38h87a36r30t 2478844284473

Je vidět, že nemáte moc ponětí o způsobu, jak v ČR funguje sponzoring. Těm firmám bohužel nejde až tak o reklamu. Nehledě na to, že si nejsem jistý, kolik českých míří na zahraniční trhy takovým způsobem, že by se jim podobná reklama vyplatila...

0/0
29.7.2014 23:22

P94e72t10r 55P73e48t93r98i29k 7410115981653

Hmmmm, takže v Lokti MS motokros řekli rovnou, že na další rok nemají peníze a zabalili to, S Brnem to nevypadá nejlépe a ted i Barumka. Ale co, máme ještě autokros a trucky, takže se vlastně nic neděje :-(

0/0
28.7.2014 20:01

J70a19r50m64i83l34a 39M45a43c31h76o64v22á 9845224818144

...a kluci jezdí na motokárách a případně i skejty se dají využít a dívat se na ně - je to smutné.... :-(

0/0
28.7.2014 21:50

V84e43r37o36n49i34k81a 74M89a22r90t87í72n44k71o94v52á 1393323640

Je to jako s filmovýma pobídkama, nic nepomohlo že máme dobré filmaře, když okolní státy filmařům platili. A platí, protože se to vyplácí. a tak musí platit - vracet část nákladů i česko. Pokud ostatní státy nějaké akce podporují, tak asi ví proč, ví že se vyplatí, 200000lídí, 200milionů utratí určitě - ubytování, benzin, nafta, hospody, to je určitě 40milionů čistého zisku mezi lidma a 10milionů do státního rozpočtu, ikdyž počítaje třeba benzín, tak to bude o hodně více (spotřební dań). to se pořád vyplatí dát nějaký milion dotace.

+2/−1
28.7.2014 19:59

M21a95r29t44i22n 65H36a65r34t96i82g 9819234162596

Bohužel to takhle nefunguje a pobídky se nevyplatí. Díky zákonu o vyrovnané platební bilanci...

+1/0
28.7.2014 20:22

P23e31t43r 82L10i40n11h59a48r33t 2528434134293

Pobídky filmarům mají smysl v tom, že ti zde utratí nějaké peníze a dají místním lidem práci. Podobně je to i se sportovními akcemi.

+2/−1
28.7.2014 21:04

K49a88r69e52l 81C30h32r40a17s15t21i26n47a 4333864930145

Barumka je jedna z mála atrakcí, které značně propagují Česko. Na propagaci republiky se vynaložily obrovské miliardy, ale výsledek není vidět. Naopak - ty aktivity, které pro Česko bodují, by měly skončit. Tomu se říká šetřit na nepravém místě.

+14/−6
28.7.2014 18:59
Foto

M90i31c65h45a55l 25K10o31u37r95e87k 5429612267131

Nejsem sice aktivni fanousek motorpsortu, ale musim s vami souhlasit. Barumka ma vyznam nejen pro Zlin a Zlinsky kraj, ale predevsim pro Cesko.

+7/−2
28.7.2014 19:16

V23a90c92l62a41v 33K46u17b24i92s 5971121759947

Hloupost tohle se da rici i treba o zlate tretre a ta statni podpora je tam mnohem nizsi. navic tam cpou penize spis do stadionu nez do vlastniho podniku. Trochu mi pripada ze cesky sport nejde delat bez verejnych penez. Od fotbalu pres hokej az po motory. Nerikejte mi ze je tak tezky sehnat sponzory na Brnenskou GP nebo Barumku kdyz maji takovy super vyznam. Kolik ceskych firem chce expandovat do zahranici a pokud by ta gloriola tohoto a brnenskeho podniku byla tak velka jak pisete tak by museli stat ve fronte.

+2/0
28.7.2014 20:04

R28a83d22i24m 46H58u38l22í97k 6839537237361

Jenže tretra je svou velikostí mnohem menší podnik než GP nebo Barumka. Navíc se jedná o jednodenní akci. Barumka je sice víkendová akce, ale většina týmů je na místě už týden před akcí.

+3/−1
28.7.2014 20:16

D80a98v93i44d 28N72o59v10o44t20n94ý 2107512585979

Jak chcete sehnat sponzora když reklamy kolem okruhu má pod palcem DORNA (promotér MS) ? Vy byste dal několik milionů do reklamy (sponzorství) když název vaší firmy a její logo v TV třeba ani nebude vůbec vidět a na okruhu max na jedné - dvou malých cedulích ?

+2/0
28.7.2014 20:41

P28e38t41r 32L12i28n61h11a69r57t 2498124654643

Tyhle sportovní akce jsou hlavně obrovská propagace daného regionu. V době konání přilákají spoustu návštěvníků z celé republiky a mnohdy i z celého světa. Ti zde utratí obrovské množství peněz a navíc budou o daném regionu šířit povědomí dál po světě, což se odrazí v růstu dalších návštěvníků.

+2/−2
28.7.2014 21:06

V62l80a63d57a 79S32i79m42o92n13i66k 3569323683835

Když má takový význam, jak to , že to nechápou soukromí sponzoři?

0/0
30.7.2014 18:13

P86e62t10r 64T24a81f14t 9783797424439

Stejne jako u Moto GP bych tady zadnou velkou verejnou podporu od statu nedaval. Obe akce jsou velmi vydelecne, i kdyz samozrejme nejvice promoterovi.

Nevidim duvod, proc by mel stat, krome toho, ze zmobilizuje policii a hasice, jeste financne prispivat.

Kazdy, kdo nekdy poradal jen trochu vetsi akci, vi, ze kdyz prijede X tisic lidi, musi se najist, nekde vyspat apod. a na miste utrati spoustu penez, coz musi akci samotne stacit.

+3/−19
28.7.2014 16:59

R57a24d20i97m 77H54u42l28í86k 6109277957581

Jenže ty peníze, které tam lidi utratí nejdou do kasy pořadateli, ale vlastníkovi stánku/hospody/hotelu. Navíc rally je akce, která se neodehrává na jednom místě jako závody na okruhu nebo nějaký hudební fesťáček. Takže ani po prodejci "párků v rohlíku" nemůžete chtít, aby zaplatil poplatek za to, že bude prodávat v areálu, což je u akcích konaných na jednom místě vcelku běžné.

+11/−1
28.7.2014 17:21

P98e38t97r 60T14a77f10t 9733717964259

No ale ty stanky musi nekdo povolit a pronajmout misto (mesto, obec) a nasledne by mela jit cast z tohoto pronajmu prave poradateli. Nebo si poradatel muze na danou dobu pronajmout mista sam a prepronajimat je, zkratka moznosti tu jsou. O reklamach a sponzorech nemluve (plus vstupne).

+1/−6
28.7.2014 17:25

R16a75d28i63m 92H64u50l75í63k 6239707337971

Pronajímat se nic nemusí, pokud se stánek s pivem nebo občerstvením postaví na vlastním pozemku, což je na rally zcela běžná záležitost Pronájem místa se pro stánek se mi zdá naprosto nereálný, už jen z důvodu rozlohy. To samé platí i s "noclehárnami". To by se pořadatel asi pěkně prohnul, kdyby si chtěl pronajmout hotely od Starého Města až po Vizovice (resp. v okruhu 30 km od Zlína):-)

+7/0
28.7.2014 17:34

I98v58o 17H39r98a61b81a67l 8652811747

Jestli je to běžná záležitost, to nevím, ale rozhodně je to záležitost nelegální  (provoz stánku s pivem či občerstvením na vlastním pozemku).

Mimochodem, jak se asi budete tvářit jako majitel pozemku, na kterém se vám během několika hodin "vydělá" několik tisíc lidí. To už se nebavím o škodách na porostech. Nebo jste snad někdy zažil, že by za pronájem soukromých pozemků kolem trati (diváckou zónu) někdy pořadatel majiteli pozemku zaplatil?

0/−2
28.7.2014 17:45

R80a28d37i64m 56H49u48l10í62k 6479667107321

Nelegální záležitost to asi bude, protože nepředpokládám, že si nějaký Joška z Halenkovic, který bude prodávat pivo u svého rodinného domku, vyřídil všechna potřebná povolení. Myslím si, že na čepování pár beček piva ani žádný potravinářský průkaz nepotřebujete. Dokonce bych i řekl, že se jedná o nepravidelnou činnost (nepředpokládám, že si člověk vydělá víc jak 5000 Kč), takže nemusí nic odvádět FÚ.

Zase tak daleko jsem se v pořádání akcí nedostal, abych mohl odpovědět na 100% na druhý dotaz. Ale řekl bych, že by majitel pole, trávníku, či jiného plácku vyhrazeného, jako divácká zóna, hnal ředitele rally pěkně k šípku (k příslušným úřadům), kdyby mu nenahradil škody způsobené konáním akce. A protože se rally většinou pohybuje ve stejných lokalitách, tak bych z toho usoudil, že nějaké náhrady se dějí. Ale toto by opravdu chtělo vyjádření nějakého místního člověka.

+1/0
28.7.2014 17:59

M17a61r54t82i45n 25V36o37j15á69č51e86k 9712488188767

ale proč by se nemohly domluvit i pro ty hotely aj .je zajímavé ,že tam ta akce je a dá se zajistit ,že pokud platí v restauraci nebo na hotelu někdo se vstupenkou tak z toho ten provozovatel platí poplatek....viděl by jste jak rych le se domluví ...ono je i pro ty provozovatele rozdíl tam mít v dané době o 100tis lidí víc než je běžné

0/−1
28.7.2014 17:27

D75a65v80i34d 98N67o10v81o93t43n67ý 2517672205859

Jak byste si to představoval v praxi ? Nasadit do každé hospody, restaurace, obchodu, hotelu atd atd svýho člověka který bude kontrolovat jestli majitel hospody odvede tu část peněz pořadateli a nestrčí si je do kapsy ? Jak byste kontroloval jestli host je tam vážně kvůli závodům - podle vstupenky ? Co když ji nemá u sebe, nebo ji zapře ? Je to naprostý nesmysl ...

+5/0
28.7.2014 17:37

P46e20t49r 39L75i54n29h23a82r46t 2598534894313

Tohle je sice pěkný nápad, ale absolutně nerealizovatelný. Bohužel.

0/0
28.7.2014 21:07

I93v15o 61H75r61a54b70a90l 8432501827

Naprosto souhlasím, jedná se o soukromou akci a podpora z peněz daňových poplatníků je už víc nežli vysoká. Nesmíte zapomínat, že tato akce v podstatě ochromí život ve městě a širokém okolí, což znamená poměrně dost překážek i finančních ztrát pro obyvatelstvo. Přínos z tzv. útraty návštěvníků je nepříliš velký, končí v kapsách subjektů, které se na pořádání akce (a ani na nákladech na odstraňování škod po ní) nepodílejí. A to už nemluvím o skutečnosti, že drtivá většina návštěvníků jsou baťůžkáři, kteří utratí v oblasti sotva za vstupenku.

Konec Barumky bude znamenat jen o jeden raut méně pro bafuňáře.

+3/−13
28.7.2014 17:40

P62e86t81r 62S31v91o69b63o12d41a 4117355378673

S prominutím - blábol někoho, kdo neumí napočítat do pěti... jsou to jednoduché počty - desetitisíce lidí, které Barumka naláká do regionu sebou přináší peníze a ty tady utrácejí, to se projeví ve formě příjmů soukromých subjektů = DPH, spotřební daň (benzín, alkohol, popř. cigarety), vyšší daň z příjmu (to ovšem nedělá tolik) a další drobnosti (místní daň z ubytování apod.), plus následné peněžní multiplikátory z těchto prostředků v celém regionu, které mají velmi pozitivní dopad... suma sumárum, velký příjem pro státní či regionální pokladnu... mít či nemít tuto akci na Zlínsko, to je zřejmě dosti velký rozdíl, takový, kde pustit nějakou tu korunu je výhodnější než nechat padnout celou akci... kupecké počty, žádné kecykolem...

+8/−1
28.7.2014 18:47

R47i98c21h61a21r26d 30T49r37e13f22i72l 4451155439330

Plácáš voloviny. Evidentně jsi student ekonomie a teorii máš nastudovanou.Ale to je asi tak všechno.

+1/−5
28.7.2014 19:44

R91a49d58i94m 35H71u66l35í10k 6839387617301

A jak to teda funguje pane Trefile? Na to můžu být i student VŠCHT (kterým opravdu jsem), abych věděl, že to je pravda. Z čeho by pak měly podle Vás plynout peníze do státní/regionální/městské kasy než z právě popsaného systému?

+4/0
28.7.2014 20:09

P66e91t72r 60S49v33o85b33o90d32a 4887705468653

Argument? Není že? Myslel jsem si... Pan Trefil je nejspíš troll, takže doporučuji NEKRMIT jak jsem to hloupě udělal já ;-D

+2/0
28.7.2014 22:08

V42a34c27l79a95v 27K96u96b76i43s 5871181519737

Kdyby to byla pravda tak ta ralye uz ma sponzory a stat a kraj si taky prihrejvaji polivcicku ale pokud vsechny jejich zisky jdou jen na to aby se nakasoval promoter tak pak uz to nema smysl.

+1/0
28.7.2014 20:10

T49o93m84a25s 45N21o75v81o54t80n72y 3541936988159

Ok, pak ovšem nechtějte peníze na divadla, knihovny, fotbal, hokej, jakékoliv jiné sporty či kulturu což je taky jen zábava. Souhlas?

+2/0
28.7.2014 19:42

M25i66l72a45n 10P30o69k67o59r20a 6809332484932

jasně, přestat podporovat všechno, však on si trh poradí, že? To už tu bylo a kam jsme to dopracovali. Opravdu nechápu, jak si představujete, že by se ČR měla lépe propagovat, než třeba akcemi typu Barum, nebo GP Brno? Obzvlášť ve spojení s nedávnou zpráviu kontrolního úřadu o tom, že stát neúčelně na svoji propagaci vyhodil 50 miliard? V tomto případě by 70 milionů na Brno a pár milionů na Barumku bylo jako plivnutí v moři. Navíc tyto dvě akce mají tradici oproti např. předraženému Liberci, po kterém už ve světě neštěkne ani pes! Já tvrdím PODPOROVAT!!!

+15/−1
28.7.2014 18:07

P74e82t16r 45T76a81f27t 9823937844309

Hele statni dluh uz je tak dost velky a nevidim jediny duvod, proc davat 70 mega na tak super vynosnou akci, jako je MotoGP. A ze se jim nejak propaguje CR? Nebudte naivni!

To radeji podpora Barumky, kde bych ale miril spis na mesta nez na stat. A pokud uz podporovat sport, tak sport pro veschny a ne tyto "kolotocarske" akce typu MotoGP. Vzdyt za 70 mega muzou sportovat desetitisice lidi X let a ne jen jednodenni pokoukani u piva a parku, ktere se sportem ci kulturou nema nic spolecneho (a to rikam sam jako motorkar).

0/−8
28.7.2014 18:21

M29i30l57a44n 35P25o54k51o13r76a 6379722514772

Kdyby ty akce byli tak supervýnosný, tak proč se i jinde ve světě neobejdou bez státní podpory? Ty kecy o výnosnosti mě fakt dojímají. Přitom nikdo z vás, ani já, jsem neviděl oficiální čísla plus a minus ... A nezačínejte s Abrahámovými tunely, to je taky oblíbené téma rušitelů všech podpor ;-D

+7/0
28.7.2014 18:33

P37e48t73r 25T57a85f10t 9943577154859

Proc? To je preci jasne - protoze "kazdy" by je chtel mit ve "svem" meste, aneb papalasi se vsude radi ukazuji se slavnymi a kalendar neni nafukovaci, takze pocet podniku je omezeny. Proto promoter (uz tak s extra zisky) zkousi, kam az muze organizatory pritlacit a ti hleaji prostredky u statu. Se sportem to nema moc spolecneho.

Nebo si snad myslite, ze akce, kam prijede pres 100 tisic lidi a ktera vydela milionove dolarove castky jen na TV pravech (plus sponzori apod.) muze byt prodelecna? Byl jsem na MotoGP jen jednou a vydelavalo se tam na vsem. Nevidim proto jediny duvod, proc by do ni mely tect jeste statni penize.

0/−3
28.7.2014 18:40

D97a71v87i63d 37N42o48v89o50t24n98ý 2497462115749

Jenže okruh z TV práv a hlavních (nejvýnosnějších) reklam kolem okruhu nemá nic - to jde do kapsy promotérovi MS.

+1/0
28.7.2014 18:55

P55e18t93r 52T71a15f77t 9723357134889

No prave - a nevidim duvod, proc promoterovi jeste vice zvysovat zisk! Zkratka pokud se akce poradateli pres X tisic divaku, sponzory a reklamy nevyplati, tak je mi to lito.

Me podnikani taky nikdo ze statniho nepodporuje!

0/−3
28.7.2014 19:13

Z43d30e69n71e43k 30H62r85d29i38n56a 9790249233100

Promotér MS není organizátor závodu v Brně. Promotérem MS je společnost Dorna ze Španělska, která inkasuje jednak zalistovací poplatek (za zařazení konkrétního závodu do seriálu MS, u Brna těch 70 mega), dále peníze za reklamy kolem trati a také peníze za TV práva. Majitel okruhu inkasuje peníze akorát ze vstupného plus případné nájmy za služby uvnitř okruhu (občerstvení apod.)

Podobné je to i u F1, akorát ten poplatek je v řádu deseti milionu eur, proto jsou ostatně vstupenky na F1 tak drahé.

+1/0
28.7.2014 19:56

P39e12t87r 86T33a73f75t 9213837344489

No prave. A mne prijde scestne podporovat jeste vetsi zisk spanelske Dorny ci Bernieho ze statniho, kdyz uz tak do jejich kapes tecou miliardy. To mi vazne nedava smysl, proc by meli dostavat penize jeste ze statniho, kdyz tlaci organizatory "ke zdi".

0/−2
29.7.2014 8:37

D49a21v43i36d 66N20o90v12o39t59n55ý 2297542375169

Já ten důvod vidím pro stát - zvyšovat příjem do státní kasy z peněz, které tu utratí návštěvníci z ciziny (ti domácí by je do značné míry utratili taky, akorát jinde a za něco jiného). A od ministra financí očekávám, že se bude chovat tak jak by se měl chovat každý dobrý hospodář - že nad penězi ležícími na chodníku nebude mávat rukou ať si je vezme někdo jinej ale nechá si je sesbírat do své vlastní kasy.

+1/0
28.7.2014 19:58

P26e48t87r 36T78a47f71t 9563907774439

To je celkem rozumne - mela by se tedy udelat analyza, kolik a na jak dlouho prilaka akce zahranicnich lidi, kolik tim pritece do statniho rozpoctu, ale take kolik dana akce stoji stat na nutnych opatrenich (policie, hasici apod.) a nasledne je pak mozne mluvit o nejake dotaci. 70 mega jak chce MotoGP je ale nesmyslnych!

0/0
29.7.2014 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.