Diskuze

Odborníci doporučili Zlínu přechod v centru města, radní to odmítli

Přestože pro návrat přechodu na velmi vytíženou Dlouhou ulici ve Zlíně byli obyvatelé města i odborníci, zebra se na silnici nakonec neobjeví. Podle radních by příliš brzdila dopravu, obzvlášť MHD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FO

Tak jak je řešena tranzitní doprava přes krajské město Zlín je neštěstí samo o sobě, a to jak pro řidiče, tak v mnoha uzlových bodech i pro chodce.Kdo má být z těch dvou skupin upřednostněn, toť otázka. Než na takovém místě přechod bez světelné signalizace, pak raději přechod žádný. Asi nesklidím příliš mnoho kladných bodů, ale v tomto případě si myslím, že tady má dostat přednost řidič a plynulost provozu motorových vozidel. Řidičům tam příliš nepomáhá ani organizace a rozdělení obou jízdních pruhů. Chápu chodce, že zvyk je železná košile, leč pravdou je, že v blízkosti je naprosto bezpečný podchod (řešený bezbariérově) a ten kdo nemá ony podzemní tunely v lásce, může použít přechod přes světelnou křižovatku u divadla, popř. světelné křižovatky s ulicí Vodní. Nechci spekulovat co ve skutečnosti vede zastupitele k neobnovení tohoto přechodu, zda je tu nějaký lobistický tlak, či prostý nezájem, nicméně 5 minutová (a možná ani to ne) zacházka je určitě z hlediska chodce lepší než riziko minimálně úrazu na nezabezpečeném přechodu. A je vcelku jedno, kdo za případný střet může - zda neurvalý řidič nebo bezhlavý chodec, spoléhající na svoje právo na přechodu.  Navíc podobných míst je ještě po Zlíně více, např. přechod přes Vodní ulici na křížovatce ulic Trávník, Vodní a Bartošova. Odbočit zde doleva při výjezdu od autobusového nádraží, přes neustále plný přechod a zprava přednost chodcům dávající vozidla se rovná malému zázraku.

0 0
možnosti
AC

Podle některých komentářů mám takový pocit, že nevíte nebo respektive nečtete celou historii kauzy přechod. Uzavření přechodu bylo sice na popud policie, ale až potom co několikrát požadovala od města aby přechod lépe vyznačili a zabezpečili. Když na to radní nedbali, tak přechod policie nakázala zavřít - o tom jsou dosvědčující materiály a záznamy. Po zrušení na základě protestů a petic, město nechalo zpracovat projekt nového přechodu, který již dlouho existuje a je schůdný, z hlediska dopravy i pěší. Tento projekt byl schválen i odborníky přes dopravní infrastrukturu z Brna, kterým bylo zadáno zpracovat studii právě magistrátem města Zlína. Takže suma sumárum, radní dostali k dispozici všechen materiál co požadovali, který vyhovuje všem současným normám a i přesto jsou stále proti??? proč? Jediné vysvětlení mě napadá, že někdo další tahá za nitky, aby za každou cenu lidé chodili jak ovce tím nesmyslným podchodem...Kolony v centru ve špičku každého města jsou běžné a navíc momentálně tam jsou kolony i bez přechodu, takže v případě semaforu to bude mít minimální vliv. Pokud píšete takovéto komentáře, tak se v daném místě zřejmě vůbec nepohybujete a nemáte nejmenší šajnu o tom, jak současné řešení komplikuje pohyb v celé křižovatce.

1 0
možnosti
VP

Já se v daném místě pohybuju a ten přechod na tom místě byl, je a bude naprostá kravina a dobrovolně bych na něj nikdy nevstoupil.

2 0
možnosti
JH

Chodci přebíhají i nad podchodem u Jablka, tak že bychom tam dali taky přechod? Obávám se, že autor článku tak trochu vrtí psem. Když už se nemá nač odvolat, vytáhne experta, který chce zůstat v anonymitě. A výzkum, který řeší přechod, ale nebere v úvahu, kolik tam jezdí aut... To je vážně silná káva. Velkohubé dotazy, zda dát přednost chodcům či autům, tady vůbec nejsou na místě. Už teď je Dlouhá ve špičce totálně ucpaná a přidání dalšího semaforu to rozhodně nezlepší.

1 2
možnosti
PS

Auta by stratila na semaforu 10 s (hrůza), že chodec stratí (při rychlé chůzi) 5 minut nevadí?

4 5
možnosti
TN

Kecy. Je to pár metrů k podchodu nebo dolů na přechod.

3 2
možnosti
Foto

J83a86n 84A37d89l22e39r

16. 6. 2014 15:07

Udělal bych tam - s odstupem po deseti metrech - sedm přechodů. Určitě by mi je nějaký expert odsouhlasil.

Voliči jsou i smaďoši v plechovkách, někdo si na ně vzpoměl. Nyní připomeňme radnici obtížněji se pohybující spoluobčany.

1 0
možnosti
KC

Lidé se  ve špičce těmi místy přes cestu dostat musí, stejně jako auta potřebují projet. Mohlo by pomoci synchronizované světelné řízení od Baťovy třídy až po Cígánov. Technicky i organizačně to vymyslet jde, takže do toho !! Jsou města s daleko většími dopravními oříšky a poradila si, tak to musí jít i ve Zlíně.

6 1
možnosti
VP

Lidi se ve špičce těmi místy v pohodě mohou dostat podchodem a vámi navrhované řešení nebude třeba.

6 1
možnosti
TN

Správně, navíc ti různí "dopravní" odborníci neustále dokazují, že žádnými odborníky nejsou, protože bojují proti smyslu dopravy a preferují módní zelené krávoviny. Ať už ve Zlíně či jinde. Jednou je tam podchod, tak snad nikoho nezabije jít podchodem nebo jiným přechodem o kus dál. To je pořád řečí, že řidiči jsou líní udělat pár kroků navíc když parkují co nejblíže svému cíli, ale chodci jsou ještě línější jak to tak vypadá....

5 5
možnosti
JC

To jsou ti odborníci, kteří předtím doporučili přechod zrušit?

2 0
možnosti
VH

Pokud je hlavní tah veden centrem, je pochopitelné, že přechod nebude. Centrum je přece pro řidiče, ně pro lidi.

1 5
možnosti
VP

Malá otázečka.... kde má podle Vás Zlín centrum?

2 1
možnosti
PM

Jsem spíš proti. Sice bych ten přechod často využíval, ale ve špičce by to způsobovalo kolaps dopravy. Už teď to není sranda v tom místě.

4 3
možnosti