Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci doporučili Zlínu přechod v centru města, radní to odmítli

Přestože pro návrat přechodu na velmi vytíženou Dlouhou ulici ve Zlíně byli obyvatelé města i odborníci, zebra se na silnici nakonec neobjeví. Podle radních by příliš brzdila dopravu, obzvlášť MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25r14a49n25t33i30š32e47k 36O25d30s14t35r29č96i42l 7591591593223

Tak jak je řešena tranzitní doprava přes krajské město Zlín je neštěstí samo o sobě, a to jak pro řidiče, tak v mnoha uzlových bodech i pro chodce.Kdo má být z těch dvou skupin upřednostněn, toť otázka. Než na takovém místě přechod bez světelné signalizace, pak raději přechod žádný. Asi nesklidím příliš mnoho kladných bodů, ale v tomto případě si myslím, že tady má dostat přednost řidič a plynulost provozu motorových vozidel. Řidičům tam příliš nepomáhá ani organizace a rozdělení obou jízdních pruhů. Chápu chodce, že zvyk je železná košile, leč pravdou je, že v blízkosti je naprosto bezpečný podchod (řešený bezbariérově) a ten kdo nemá ony podzemní tunely v lásce, může použít přechod přes světelnou křižovatku u divadla, popř. světelné křižovatky s ulicí Vodní. Nechci spekulovat co ve skutečnosti vede zastupitele k neobnovení tohoto přechodu, zda je tu nějaký lobistický tlak, či prostý nezájem, nicméně 5 minutová (a možná ani to ne) zacházka je určitě z hlediska chodce lepší než riziko minimálně úrazu na nezabezpečeném přechodu. A je vcelku jedno, kdo za případný střet může - zda neurvalý řidič nebo bezhlavý chodec, spoléhající na svoje právo na přechodu.  Navíc podobných míst je ještě po Zlíně více, např. přechod přes Vodní ulici na křížovatce ulic Trávník, Vodní a Bartošova. Odbočit zde doleva při výjezdu od autobusového nádraží, přes neustále plný přechod a zprava přednost chodcům dávající vozidla se rovná malému zázraku.

0/0
17.6.2014 10:19

A74l76ž96b53ě63t21a 85C76h12o33l31k19o63v74á 3646643212927

Podle některých komentářů mám takový pocit, že nevíte nebo respektive nečtete celou historii kauzy přechod. Uzavření přechodu bylo sice na popud policie, ale až potom co několikrát požadovala od města aby přechod lépe vyznačili a zabezpečili. Když na to radní nedbali, tak přechod policie nakázala zavřít - o tom jsou dosvědčující materiály a záznamy. Po zrušení na základě protestů a petic, město nechalo zpracovat projekt nového přechodu, který již dlouho existuje a je schůdný, z hlediska dopravy i pěší. Tento projekt byl schválen i odborníky přes dopravní infrastrukturu z Brna, kterým bylo zadáno zpracovat studii právě magistrátem města Zlína. Takže suma sumárum, radní dostali k dispozici všechen materiál co požadovali, který vyhovuje všem současným normám a i přesto jsou stále proti??? proč? Jediné vysvětlení mě napadá, že někdo další tahá za nitky, aby za každou cenu lidé chodili jak ovce tím nesmyslným podchodem...Kolony v centru ve špičku každého města jsou běžné a navíc momentálně tam jsou kolony i bez přechodu, takže v případě semaforu to bude mít minimální vliv. Pokud píšete takovéto komentáře, tak se v daném místě zřejmě vůbec nepohybujete a nemáte nejmenší šajnu o tom, jak současné řešení komplikuje pohyb v celé křižovatce.

+1/0
16.6.2014 19:21

V17á36c21l64a61v 93P73o61u73s22t17k15a 3300741612

Já se v daném místě pohybuju a ten přechod na tom místě byl, je a bude naprostá kravina a dobrovolně bych na něj nikdy nevstoupil.

+2/0
16.6.2014 20:45

J28i42ř50í 36H51o71l69e18č45e70k 4343911970

Chodci přebíhají i nad podchodem u Jablka, tak že bychom tam dali taky přechod? Obávám se, že autor článku tak trochu vrtí psem. Když už se nemá nač odvolat, vytáhne experta, který chce zůstat v anonymitě. A výzkum, který řeší přechod, ale nebere v úvahu, kolik tam jezdí aut... To je vážně silná káva. Velkohubé dotazy, zda dát přednost chodcům či autům, tady vůbec nejsou na místě. Už teď je Dlouhá ve špičce totálně ucpaná a přidání dalšího semaforu to rozhodně nezlepší.

+1/−2
16.6.2014 19:09

P94e71t54r 41S76t48a65r52o84s63t22a 6456598880598

Auta by stratila na semaforu 10 s (hrůza), že chodec stratí (při rychlé chůzi) 5 minut nevadí?

+4/−5
16.6.2014 18:51

T22o63m94a28s 11N44o12v55o32t24n83y 3511446668129

Kecy. Je to pár metrů k podchodu nebo dolů na přechod.

+3/−2
16.6.2014 19:16

V28á90c69l80a62v 78P50o61u72s52t35k95a 3740561852

Pří opravdu rychlé chůzi ujdete za pět minut nejméně 500 metrů.

0/0
16.6.2014 20:43
Foto

J24a16n 22A79d58l33e16r 2386731966596

Udělal bych tam - s odstupem po deseti metrech - sedm přechodů. Určitě by mi je nějaký expert odsouhlasil.

Voliči jsou i smaďoši v plechovkách, někdo si na ně vzpoměl. Nyní připomeňme radnici obtížněji se pohybující spoluobčany.

+1/0
16.6.2014 15:07

K98a19r62e63l 24C18h28r61a92s53t89i18n95a 4423234420545

Lidé se  ve špičce těmi místy přes cestu dostat musí, stejně jako auta potřebují projet. Mohlo by pomoci synchronizované světelné řízení od Baťovy třídy až po Cígánov. Technicky i organizačně to vymyslet jde, takže do toho !! Jsou města s daleko většími dopravními oříšky a poradila si, tak to musí jít i ve Zlíně.

+6/−1
16.6.2014 13:16

V57á18c15l80a74v 37P69o45u32s85t52k93a 3830401172

Lidi se ve špičce těmi místy v pohodě mohou dostat podchodem a vámi navrhované řešení nebude třeba.

+6/−1
16.6.2014 14:41

K64a28r80e62l 62C89h71r81a66s38t34i30n61a 4313714620895

Pane Václave, pomyslel jste na špatně pohyblivé, nemocné lidi, seniory, maminky s dětmi a podobné případy? U lidí bez hendikepu je to snazší, ale u dědy s berlemi, než se proplete podchodem, je to utrpení.

+3/−3
16.6.2014 20:11

V91á95c28l49a51v 62P27o44u34s92t78k84a 3410181972

Jaké utrpení? Podchod je zcela bezbarierový.

+3/−1
16.6.2014 20:41

M69o59n10i41k23a 42S78l90a66v45i33c23k45á 6134498828105

Stejně chodci ten přechod používali jako pěší zónu... A hlavně proto se tvořily velké kolony...

+2/−1
16.6.2014 23:04

T24o88m14a90s 43N88o25v76o27t44n28y 3651776128809

Správně, navíc ti různí "dopravní" odborníci neustále dokazují, že žádnými odborníky nejsou, protože bojují proti smyslu dopravy a preferují módní zelené krávoviny. Ať už ve Zlíně či jinde. Jednou je tam podchod, tak snad nikoho nezabije jít podchodem nebo jiným přechodem o kus dál. To je pořád řečí, že řidiči jsou líní udělat pár kroků navíc když parkují co nejblíže svému cíli, ale chodci jsou ještě línější jak to tak vypadá....

+5/−5
16.6.2014 12:54

J96a25r31o91m71i70r 31C76h59a27l36o81u15p39k14a 4979317535947

To jsou ti odborníci, kteří předtím doporučili přechod zrušit?

+2/0
16.6.2014 12:03

V83l26a28s93t77a 25H21l25i46s24n43i72k11o66v30s41k48á 9869273900

Pokud je hlavní tah veden centrem, je pochopitelné, že přechod nebude. Centrum je přece pro řidiče, ně pro lidi.

+1/−5
16.6.2014 11:54

V38á53c67l36a41v 26P61o43u70s87t40k30a 3430341172

Malá otázečka.... kde má podle Vás Zlín centrum?

+2/−1
16.6.2014 12:20

T96o79m96a37s 23N55o58v15o39t44n82y 3631796478189

Pokud jste to ještě nepochopila, tak i řidič je člověk a potřebuje se někam dostat. Já chápu že je módní nadávat na ta "zlá" auta, ale o tom to fakt není.

+2/−3
16.6.2014 12:55

P71e58t44r 35S13t55a72r60o66s46t98a 6586808740368

Jezdím i chodím pěšky, čekat 10 s na semaforu je sice otravné, ale jako chodec tam teď strácím 5 min.

+1/−1
16.6.2014 18:56

T12o51m66a42s 23N44o68v89o89t77n81y 3931626968959

Jenže to není o 10s ale rozhodí se tím i semafory které tam jsou. Tak prostě půjdete o kousek dál pěšky.

+1/−2
16.6.2014 19:15

V42á97c63l33a79v 68P70o98u97s13t50k17a 3460691752

Starosta strácí. ;-D;-D

0/0
16.6.2014 20:45

P56e10t33r 63L18o80u21c22k15ý 8938367891549

Vlasto větší hloupost jsem v životě neslyšel.

+1/0
16.6.2014 17:59

V45l35a73s77t96a 69H50l66i59s27n51i56k42o80v67s43k19á 9929603520

Chodím po městě pěšky, pokud přecházím přes Baťovku nebo Dlouhou, musím stát na semaforech. Ještě se mi nestalo, že bych měla umožněný volný pohyb. Zkuste se někdy projít a zažít si to z pohledu chodce.

0/0
17.6.2014 6:55

J29a11r34o92m38i42r 86C61h86a50l27o84u42p80k54a 4629777765387

Takže auta tam jezdí s absolutní předností a naprostou volností pohybu?

0/0
18.6.2014 21:47

M48i10r35o89s49l15a22v 61T47i40š54e71r 4839429384112

A řidiči jsou co? Podlidi?

0/−1
16.6.2014 18:01

P25a34v48e83l 68M36a62l14i72n76a 9348703108980

Jsem spíš proti. Sice bych ten přechod často využíval, ale ve špičce by to způsobovalo kolaps dopravy. Už teď to není sranda v tom místě.

+4/−3
16.6.2014 10:41

V23á80c41l26a32v 14P29o74u44s52t32k30a 3350231552

"Každý dopravák vám řekne, že tam přechod má být. Na to ani nepotřebujete posudek," reagoval zlínský expert, který chtěl zůstat v anonymitě.

Jmenujte tři pane anonymní experte.

+6/−1
16.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.