Diskuze

Odborníci doporučili Zlínu přechod v centru města, radní to odmítli

Přestože pro návrat přechodu na velmi vytíženou Dlouhou ulici ve Zlíně byli obyvatelé města i odborníci, zebra se na silnici nakonec neobjeví. Podle radních by příliš brzdila dopravu, obzvlášť MHD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak jak je řešena tranzitní doprava přes krajské město Zlín je neštěstí samo o sobě, a to jak pro řidiče, tak v mnoha uzlových bodech i pro chodce.Kdo má být z těch dvou skupin upřednostněn, toť otázka. Než na takovém místě přechod bez světelné signalizace, pak raději přechod žádný. Asi nesklidím příliš mnoho kladných bodů, ale v tomto případě si myslím, že tady má dostat přednost řidič a plynulost provozu motorových vozidel. Řidičům tam příliš nepomáhá ani organizace a rozdělení obou jízdních pruhů. Chápu chodce, že zvyk je železná košile, leč pravdou je, že v blízkosti je naprosto bezpečný podchod (řešený bezbariérově) a ten kdo nemá ony podzemní tunely v lásce, může použít přechod přes světelnou křižovatku u divadla, popř. světelné křižovatky s ulicí Vodní. Nechci spekulovat co ve skutečnosti vede zastupitele k neobnovení tohoto přechodu, zda je tu nějaký lobistický tlak, či prostý nezájem, nicméně 5 minutová (a možná ani to ne) zacházka je určitě z hlediska chodce lepší než riziko minimálně úrazu na nezabezpečeném přechodu. A je vcelku jedno, kdo za případný střet může - zda neurvalý řidič nebo bezhlavý chodec, spoléhající na svoje právo na přechodu.  Navíc podobných míst je ještě po Zlíně více, např. přechod přes Vodní ulici na křížovatce ulic Trávník, Vodní a Bartošova. Odbočit zde doleva při výjezdu od autobusového nádraží, přes neustále plný přechod a zprava přednost chodcům dávající vozidla se rovná malému zázraku.

0 0
možnosti

Podle některých komentářů mám takový pocit, že nevíte nebo respektive nečtete celou historii kauzy přechod. Uzavření přechodu bylo sice na popud policie, ale až potom co několikrát požadovala od města aby přechod lépe vyznačili a zabezpečili. Když na to radní nedbali, tak přechod policie nakázala zavřít - o tom jsou dosvědčující materiály a záznamy. Po zrušení na základě protestů a petic, město nechalo zpracovat projekt nového přechodu, který již dlouho existuje a je schůdný, z hlediska dopravy i pěší. Tento projekt byl schválen i odborníky přes dopravní infrastrukturu z Brna, kterým bylo zadáno zpracovat studii právě magistrátem města Zlína. Takže suma sumárum, radní dostali k dispozici všechen materiál co požadovali, který vyhovuje všem současným normám a i přesto jsou stále proti??? proč? Jediné vysvětlení mě napadá, že někdo další tahá za nitky, aby za každou cenu lidé chodili jak ovce tím nesmyslným podchodem...Kolony v centru ve špičku každého města jsou běžné a navíc momentálně tam jsou kolony i bez přechodu, takže v případě semaforu to bude mít minimální vliv. Pokud píšete takovéto komentáře, tak se v daném místě zřejmě vůbec nepohybujete a nemáte nejmenší šajnu o tom, jak současné řešení komplikuje pohyb v celé křižovatce.

1 0
možnosti

Já se v daném místě pohybuju a ten přechod na tom místě byl, je a bude naprostá kravina a dobrovolně bych na něj nikdy nevstoupil.

2 0
možnosti

Chodci přebíhají i nad podchodem u Jablka, tak že bychom tam dali taky přechod? Obávám se, že autor článku tak trochu vrtí psem. Když už se nemá nač odvolat, vytáhne experta, který chce zůstat v anonymitě. A výzkum, který řeší přechod, ale nebere v úvahu, kolik tam jezdí aut... To je vážně silná káva. Velkohubé dotazy, zda dát přednost chodcům či autům, tady vůbec nejsou na místě. Už teď je Dlouhá ve špičce totálně ucpaná a přidání dalšího semaforu to rozhodně nezlepší.

1 2
možnosti

Auta by stratila na semaforu 10 s (hrůza), že chodec stratí (při rychlé chůzi) 5 minut nevadí?

4 5
možnosti

Kecy. Je to pár metrů k podchodu nebo dolů na přechod.

3 2
možnosti
Foto

J60a60n 11A71d42l28e94r

16. 6. 2014 15:07

Udělal bych tam - s odstupem po deseti metrech - sedm přechodů. Určitě by mi je nějaký expert odsouhlasil.

Voliči jsou i smaďoši v plechovkách, někdo si na ně vzpoměl. Nyní připomeňme radnici obtížněji se pohybující spoluobčany.

1 0
možnosti

Lidé se  ve špičce těmi místy přes cestu dostat musí, stejně jako auta potřebují projet. Mohlo by pomoci synchronizované světelné řízení od Baťovy třídy až po Cígánov. Technicky i organizačně to vymyslet jde, takže do toho !! Jsou města s daleko většími dopravními oříšky a poradila si, tak to musí jít i ve Zlíně.

6 1
možnosti

Lidi se ve špičce těmi místy v pohodě mohou dostat podchodem a vámi navrhované řešení nebude třeba.

6 1
možnosti

Správně, navíc ti různí "dopravní" odborníci neustále dokazují, že žádnými odborníky nejsou, protože bojují proti smyslu dopravy a preferují módní zelené krávoviny. Ať už ve Zlíně či jinde. Jednou je tam podchod, tak snad nikoho nezabije jít podchodem nebo jiným přechodem o kus dál. To je pořád řečí, že řidiči jsou líní udělat pár kroků navíc když parkují co nejblíže svému cíli, ale chodci jsou ještě línější jak to tak vypadá....

5 5
možnosti

To jsou ti odborníci, kteří předtím doporučili přechod zrušit?

2 0
možnosti

Pokud je hlavní tah veden centrem, je pochopitelné, že přechod nebude. Centrum je přece pro řidiče, ně pro lidi.

1 5
možnosti

Malá otázečka.... kde má podle Vás Zlín centrum?

2 1
možnosti

Jsem spíš proti. Sice bych ten přechod často využíval, ale ve špičce by to způsobovalo kolaps dopravy. Už teď to není sranda v tom místě.

4 3
možnosti
  • Nejčtenější

Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení

25. března 2024  14:33,  aktualizováno  26.3 8:35

Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...

Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně

23. března 2024  13:57

Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní

26. března 2024

Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...

Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště

22. března 2024  15:56

Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Firma Cream už plánuje bytovky na Rybníkách, chce vybudovat novou čtvrť

25. března 2024  8:56

Zlínští zastupitelé v únoru rozhodli o změně územního plánu, podle které se může východní polovina...

Zákazníci ve Zlíně vrátili za pět měsíců 14 tisíc PET lahví a plechovek

29. března 2024  10:16

Zatímco stát připravuje zákon, který by zaváděl povinný zálohový systém na PET lahve a plechovky,...

Mizera s číslem 99: Láme mi to srdce, bohužel musím Zubří vyřadit

29. března 2024  7:50

Že Murphyho zákony fungují spolehlivě, poznal i lovosický házenkář Bohdan Mizera. První série play...

Zlín porazil Litoměřice a vynutil si v semifinále první ligy sedmý zápas

28. března 2024  20:16

Zlínští hokejisté zvítězili v šestém utkání semifinále play off první ligy doma nad Litoměřicemi...

Připadá mi, že jsem v sále nejstarší, říká kapelník kultovní Mňágy a Žďorp Fiala

28. března 2024

Premium Před pár dny oslavil šedesátiny, plánuje se „dohrabat“ k dalším kulatinám a mezitím si dělá radost...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.