Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci doporučili Zlínu přechod v centru města, radní to odmítli

Přestože pro návrat přechodu na velmi vytíženou Dlouhou ulici ve Zlíně byli obyvatelé města i odborníci, zebra se na silnici nakonec neobjeví. Podle radních by příliš brzdila dopravu, obzvlášť MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F36r74a98n21t96i17š68e39k 63O44d87s44t22r43č78i48l 7871761723383

Tak jak je řešena tranzitní doprava přes krajské město Zlín je neštěstí samo o sobě, a to jak pro řidiče, tak v mnoha uzlových bodech i pro chodce.Kdo má být z těch dvou skupin upřednostněn, toť otázka. Než na takovém místě přechod bez světelné signalizace, pak raději přechod žádný. Asi nesklidím příliš mnoho kladných bodů, ale v tomto případě si myslím, že tady má dostat přednost řidič a plynulost provozu motorových vozidel. Řidičům tam příliš nepomáhá ani organizace a rozdělení obou jízdních pruhů. Chápu chodce, že zvyk je železná košile, leč pravdou je, že v blízkosti je naprosto bezpečný podchod (řešený bezbariérově) a ten kdo nemá ony podzemní tunely v lásce, může použít přechod přes světelnou křižovatku u divadla, popř. světelné křižovatky s ulicí Vodní. Nechci spekulovat co ve skutečnosti vede zastupitele k neobnovení tohoto přechodu, zda je tu nějaký lobistický tlak, či prostý nezájem, nicméně 5 minutová (a možná ani to ne) zacházka je určitě z hlediska chodce lepší než riziko minimálně úrazu na nezabezpečeném přechodu. A je vcelku jedno, kdo za případný střet může - zda neurvalý řidič nebo bezhlavý chodec, spoléhající na svoje právo na přechodu.  Navíc podobných míst je ještě po Zlíně více, např. přechod přes Vodní ulici na křížovatce ulic Trávník, Vodní a Bartošova. Odbočit zde doleva při výjezdu od autobusového nádraží, přes neustále plný přechod a zprava přednost chodcům dávající vozidla se rovná malému zázraku.

0/0
17.6.2014 10:19

A71l56ž23b56ě76t72a 82C39h86o67l15k72o13v13á 3876453592197

Podle některých komentářů mám takový pocit, že nevíte nebo respektive nečtete celou historii kauzy přechod. Uzavření přechodu bylo sice na popud policie, ale až potom co několikrát požadovala od města aby přechod lépe vyznačili a zabezpečili. Když na to radní nedbali, tak přechod policie nakázala zavřít - o tom jsou dosvědčující materiály a záznamy. Po zrušení na základě protestů a petic, město nechalo zpracovat projekt nového přechodu, který již dlouho existuje a je schůdný, z hlediska dopravy i pěší. Tento projekt byl schválen i odborníky přes dopravní infrastrukturu z Brna, kterým bylo zadáno zpracovat studii právě magistrátem města Zlína. Takže suma sumárum, radní dostali k dispozici všechen materiál co požadovali, který vyhovuje všem současným normám a i přesto jsou stále proti??? proč? Jediné vysvětlení mě napadá, že někdo další tahá za nitky, aby za každou cenu lidé chodili jak ovce tím nesmyslným podchodem...Kolony v centru ve špičku každého města jsou běžné a navíc momentálně tam jsou kolony i bez přechodu, takže v případě semaforu to bude mít minimální vliv. Pokud píšete takovéto komentáře, tak se v daném místě zřejmě vůbec nepohybujete a nemáte nejmenší šajnu o tom, jak současné řešení komplikuje pohyb v celé křižovatce.

+1/0
16.6.2014 19:21

V74á61c56l24a43v 95P86o50u58s62t60k93a 3910171402

Já se v daném místě pohybuju a ten přechod na tom místě byl, je a bude naprostá kravina a dobrovolně bych na něj nikdy nevstoupil.

+2/0
16.6.2014 20:45

J60i52ř44í 33H33o38l51e94č38e24k 4403191550

Chodci přebíhají i nad podchodem u Jablka, tak že bychom tam dali taky přechod? Obávám se, že autor článku tak trochu vrtí psem. Když už se nemá nač odvolat, vytáhne experta, který chce zůstat v anonymitě. A výzkum, který řeší přechod, ale nebere v úvahu, kolik tam jezdí aut... To je vážně silná káva. Velkohubé dotazy, zda dát přednost chodcům či autům, tady vůbec nejsou na místě. Už teď je Dlouhá ve špičce totálně ucpaná a přidání dalšího semaforu to rozhodně nezlepší.

+1/−2
16.6.2014 19:09

P43e87t77r 12S21t81a57r22o27s68t35a 6246308780918

Auta by stratila na semaforu 10 s (hrůza), že chodec stratí (při rychlé chůzi) 5 minut nevadí?

+4/−5
16.6.2014 18:51

T97o42m53a46s 18N84o17v74o50t37n28y 3711486678729

Kecy. Je to pár metrů k podchodu nebo dolů na přechod.

+3/−2
16.6.2014 19:16

V48á16c26l15a23v 15P29o76u18s65t42k82a 3180191132

Pří opravdu rychlé chůzi ujdete za pět minut nejméně 500 metrů.

0/0
16.6.2014 20:43
Foto

J58a58n 28A40d80l85e71r 2466571796126

Udělal bych tam - s odstupem po deseti metrech - sedm přechodů. Určitě by mi je nějaký expert odsouhlasil.

Voliči jsou i smaďoši v plechovkách, někdo si na ně vzpoměl. Nyní připomeňme radnici obtížněji se pohybující spoluobčany.

+1/0
16.6.2014 15:07

K60a82r63e85l 73C59h94r24a74s23t62i86n61a 4923234760385

Lidé se  ve špičce těmi místy přes cestu dostat musí, stejně jako auta potřebují projet. Mohlo by pomoci synchronizované světelné řízení od Baťovy třídy až po Cígánov. Technicky i organizačně to vymyslet jde, takže do toho !! Jsou města s daleko většími dopravními oříšky a poradila si, tak to musí jít i ve Zlíně.

+6/−1
16.6.2014 13:16

V51á51c34l65a40v 34P68o22u29s37t90k33a 3760691672

Lidi se ve špičce těmi místy v pohodě mohou dostat podchodem a vámi navrhované řešení nebude třeba.

+6/−1
16.6.2014 14:41

K35a20r53e46l 23C32h91r82a87s92t44i88n95a 4713654460675

Pane Václave, pomyslel jste na špatně pohyblivé, nemocné lidi, seniory, maminky s dětmi a podobné případy? U lidí bez hendikepu je to snazší, ale u dědy s berlemi, než se proplete podchodem, je to utrpení.

+3/−3
16.6.2014 20:11

V19á43c93l16a55v 46P30o57u93s72t54k32a 3140901972

Jaké utrpení? Podchod je zcela bezbarierový.

+3/−1
16.6.2014 20:41

M53o93n61i51k49a 75S62l16a59v67i46c72k95á 6454728498625

Stejně chodci ten přechod používali jako pěší zónu... A hlavně proto se tvořily velké kolony...

+2/−1
16.6.2014 23:04

T89o32m24a42s 74N61o78v73o33t87n28y 3581466608829

Správně, navíc ti různí "dopravní" odborníci neustále dokazují, že žádnými odborníky nejsou, protože bojují proti smyslu dopravy a preferují módní zelené krávoviny. Ať už ve Zlíně či jinde. Jednou je tam podchod, tak snad nikoho nezabije jít podchodem nebo jiným přechodem o kus dál. To je pořád řečí, že řidiči jsou líní udělat pár kroků navíc když parkují co nejblíže svému cíli, ale chodci jsou ještě línější jak to tak vypadá....

+5/−5
16.6.2014 12:54

J12a45r45o12m20i24r 96C90h55a37l44o48u19p72k33a 4229317335917

To jsou ti odborníci, kteří předtím doporučili přechod zrušit?

+2/0
16.6.2014 12:03

V80l75a64s77t41a 81H76l26i87s44n56i22k16o62v69s60k98á 9699393470

Pokud je hlavní tah veden centrem, je pochopitelné, že přechod nebude. Centrum je přece pro řidiče, ně pro lidi.

+1/−5
16.6.2014 11:54

V91á40c67l14a40v 23P69o10u98s75t95k34a 3540281122

Malá otázečka.... kde má podle Vás Zlín centrum?

+2/−1
16.6.2014 12:20

T35o79m66a69s 38N46o80v13o21t79n31y 3411566138729

Pokud jste to ještě nepochopila, tak i řidič je člověk a potřebuje se někam dostat. Já chápu že je módní nadávat na ta "zlá" auta, ale o tom to fakt není.

+2/−3
16.6.2014 12:55

P22e60t93r 53S49t49a18r60o47s28t22a 6756268220478

Jezdím i chodím pěšky, čekat 10 s na semaforu je sice otravné, ale jako chodec tam teď strácím 5 min.

+1/−1
16.6.2014 18:56

T31o67m86a59s 44N79o41v10o10t10n20y 3371566338189

Jenže to není o 10s ale rozhodí se tím i semafory které tam jsou. Tak prostě půjdete o kousek dál pěšky.

+1/−2
16.6.2014 19:15

V22á96c36l62a44v 40P11o78u61s27t29k29a 3500251692

Starosta strácí. ;-D;-D

0/0
16.6.2014 20:45

P64e90t72r 57L63o53u95c68k91ý 8808607921529

Vlasto větší hloupost jsem v životě neslyšel.

+1/0
16.6.2014 17:59

V38l22a61s36t39a 47H98l78i88s58n12i89k66o18v96s27k59á 9229583840

Chodím po městě pěšky, pokud přecházím přes Baťovku nebo Dlouhou, musím stát na semaforech. Ještě se mi nestalo, že bych měla umožněný volný pohyb. Zkuste se někdy projít a zažít si to z pohledu chodce.

0/0
17.6.2014 6:55

J39a55r45o82m74i54r 37C25h38a43l81o83u47p57k50a 4499647925897

Takže auta tam jezdí s absolutní předností a naprostou volností pohybu?

0/0
18.6.2014 21:47

M13i26r90o74s41l69a66v 95T45i97š51e41r 4679119184222

A řidiči jsou co? Podlidi?

0/−1
16.6.2014 18:01

P77a60v83e20l 82M49a54l76i28n52a 9188663578610

Jsem spíš proti. Sice bych ten přechod často využíval, ale ve špičce by to způsobovalo kolaps dopravy. Už teď to není sranda v tom místě.

+4/−3
16.6.2014 10:41

V66á31c55l67a48v 79P14o22u17s57t90k26a 3860121232

"Každý dopravák vám řekne, že tam přechod má být. Na to ani nepotřebujete posudek," reagoval zlínský expert, který chtěl zůstat v anonymitě.

Jmenujte tři pane anonymní experte.

+6/−1
16.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz