Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice skrz Zlínsko i trať na Slovensko. Smělé plány zůstaly na papíře

Státní okresní archiv ve Zlíně-Klečůvce připravil na sobotu 14. června Den otevřených dveří. Návštěvníkům představí dva projekty silnic a dva železnic, které se ale ke smůle kraje nikdy nedotáhly do konce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D54a41v36i72d 88K85a34r79s82k66ý 2250809750257

Může mi někdo říct, kde stojí ta rychlostni cesta z Luhačovic do Ludkovic?

0/0
15.6.2014 0:08

A63n26t53o80n82í39n 41Z85e52l51i36n79k94a 5284968795400

Za zlínskou hvězdárnou si můžete udělat procházku po tzv. "dálnici" až na Kudlov . Jsou zde patrné zemní práce v podobě násypů a odvodnění baťovskými projektanty plánované komunikace. Za jednou vesnicí směrem na Luhačovice se podjíždí obrovským železobetonovým mostním monolitem připraveným pro výstavbu.

0/0
15.6.2014 9:55

D44a37v21i23d 11K15a72r93s96k31ý 2890479980437

Tohle ja moc dobře vím. Má reakce byla na větu v článku "Rychle vznikla cesta z Luhačovic do Ludkovic, včetně dvou mostů."

A proto se znovu ptám. Kde stojí (či stála) ta rychlostni cesta z Luhačovic do Ludkovic?

0/0
15.6.2014 22:52

V32í94t 20B55r31z92o13b25o42h69a67t87ý 7830462183891

Vznikly jen ty mosty v Ludkovicích (jsou to docela velká betonová díla), podél Ludkovic pak vede násep, který se točí před lesíkem na Luhačovice, po náspu vede polní cesta.  Asi chyba v článku.

0/0
16.6.2014 10:12

K15a82r13e36l 80C53h63r12a62s21t80i85n85a 4183504470525

Ještě jedna poznámka: na důležitých místech jsme neměli dost vlivných lidí, kteří by byli ochotni zlepšení dopravní obslužnosti prosadit a pohlídat.

+2/0
13.6.2014 13:37

K17a13r84e84l 72C74h85r37a29s93t50i54n22a 4303354850165

S dopravou zápasí Zlín dodnes a pokud se stav nezmění i v železniční dopravě, máme rozvojový strop kompletní.

+2/0
13.6.2014 12:17

A25n17t44o72n62í78n 41Z17e91l20i22n26k39a 5344298305450

Zlín zápasí, ale nesmyslně. Dosud si odpovědní pracovníci nevšimli - viz územní plán města, že Pravobřežku podle původních baťovských plánů nelze budovat. Brání tomu nová výstavba Niv, Vršavy a Jižních Svahů. Pravobřežka jako nově plánovaný komfortní východo - západní průjezd městem podle kraje nemůže pokračovat přes ulici Sokolskou. Ministerstvo dopravy neuznalo Pravobřežku jako přeložku státní silnice 1/49 z třídy Tomáše Bati. To, co mají ve Vsetíně v podobné geografické situaci skoro 50 let, toho se ve Zlíně nedočkají ani naši pravnuci!!!!

Pokud se týká železnice si myslím, že každý soudný člověk musí uznat, že průjezd zlínsko - otrokovickou aglomerací není přijatelný ani pro sklad kontejnerů v Lípě.

0/0
13.6.2014 14:01

T76o42m33a14s 41N17o27v97o61t58n22y 3561506908549

Nejlepší řešení by bylo ten sklad přestěhovat jinam a trať ze Zlína do Otrokovic přeměnit na nějakou "rychlotramvaj" jako přípoj do/z Otrokovic (s tím, že do Vizovic by to jezdilo méně často, když už ta trať je). Navíc by to mohlo z větší části nahradit i trolejbusy. Jenže to by se to muselo začít dělat před 10-15 lety, dneska pochybuju, že by do toho někdo šel zvláště když se rekonstruovala silnice včetně trolejí atd.

Kam vůbec pak pokračují z Lípy ty kontejnery, na Slovensko nebo je to všechno pro regionální firmy?

0/0
13.6.2014 16:09
Foto

J10a78n 91A43d13l79e53r 2336531766806

Ta kontejnerárna je původní záměr z osmdesátých let made in  Slušovice a jejich rozvoj. Obávám se, že konťasy se tam pouze překládají - něco málo na dálkové kamiony, něco pro lokální firmy, něco jede dál (přes Otrokovice).

V osmdesátých jsem o tom záměru četl jakési pojednání, ale kdo by si vše pamatoval?

0/0
13.6.2014 17:23

P64a72v20e88l 68P31e34l75c 4525929626124

Autor by si měl ověřit fakta - dálnice Prahu míjela jako nepodstatné městečko někde v Čechách, spojovala Žilinu přes Zlín, Brno, Plzeň do Chebu. Možná i to byl důvod, proč bolševik dál nepokračoval, protože na Prahu se kašlalo. A že náš průmysl byl válkou vyčerpaný? Tady, kde spadlo jen pár amerických bomb a po celou dobu války tady fabriky jely naplno? Co by měli říkat takoví Rusáci, Poláci - přes ně se dvakrát prohnala fronta, ale tady?

0/0
13.6.2014 12:12
Foto

J83a10n 27A73d11l30e28r 2606511286676

Plánů bylo více - první, jak píšete, kolem Plzně na Brno. Potom se silnice přestěhovala na půl cesty mezi Plzeň a Prahu, za druhé republiky a Protektorátu to šlo od Prahy. Za protektorátu jsme to měli zpestřeno plánem Wratislav - Wídeň, severojižní autostradou.

Proto bolševik nic nerušil - po válce už Prágl strašil v projektu nastálo. Jednoduše došly prostředky na investice -vše požralo Ostravsko, industrialisace Slovenska a armáda.

0/0
13.6.2014 17:29

Z26d59e42n84e26k 65H32r18d78i36n60a 9510539873710

Baťův návrh opravdu Prahu míjel, ale podle něho se nestavělo. Stavělo se v podstatě ve stopě dnešní D1 mezi Prahou a Brnem. Dál to mělo pokračovat zhruba v podobě silnici č 50 a v Buchlovkách uhnout směrem na Bunč a sjet na Otrokovice, zlín a dál na Slovensko a na Podkarpatskou Rus.

Vratislav - Vídeň byla byla německá dálnice, která se stavěla na našem území (tzv. exteritoriální dálnice), která byla v době II. světové války výrazně postavena (viz úsek u Brna, kde se dřív jezdila GP nebo pilíř mostu u přehrady, násep byl vybudván v délce několika desítek km.)

Jinak velmi zajímavá kniha o stavbě dálnic u nás -  Stavby, kterým doba nepřála. 

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/54A7AE583D167B15C125724100559740/$file/Stavby_kterym_doba_neprala.pdf

0/0
13.6.2014 23:46

T88o90m31a73s 47N60o47v76o18t43n84y 3151526138349

Dnes je krásně vidět, jak byly tenkrát starostové a další krátkozrací - stačí se podívat na Kroměříž, kam nechtěli původně trať mít a tak dneska tam jezdí dva motoráky za hodinu a hlavní trať vede přes Hulín a tak každý raději sedne do auta než skákat motorákem na přípoj (pokud ten přípoj vůbec je, že). Prostě kvalitní dopravní infrastruktura je základ a je jen škoda, že ani dnes ještě neumíme postupovat striktně proti škůdcům, kteří jen tak pro potěšení a taky pro prachy protestují a zdržují veškeré dopravní stavby, např. u nás R49 / R55 a "slavný" Patrik z Dětí Země a podobná sebranka.

+4/−2
13.6.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz