Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice skrz Zlínsko i trať na Slovensko. Smělé plány zůstaly na papíře

Státní okresní archiv ve Zlíně-Klečůvce připravil na sobotu 14. června Den otevřených dveří. Návštěvníkům představí dva projekty silnic a dva železnic, které se ale ke smůle kraje nikdy nedotáhly do konce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D47a46v23i43d 54K82a81r16s57k67ý 2490439190367

Může mi někdo říct, kde stojí ta rychlostni cesta z Luhačovic do Ludkovic?

0/0
15.6.2014 0:08

A90n26t84o54n23í70n 12Z20e96l52i76n25k87a 5874988865440

Za zlínskou hvězdárnou si můžete udělat procházku po tzv. "dálnici" až na Kudlov . Jsou zde patrné zemní práce v podobě násypů a odvodnění baťovskými projektanty plánované komunikace. Za jednou vesnicí směrem na Luhačovice se podjíždí obrovským železobetonovým mostním monolitem připraveným pro výstavbu.

0/0
15.6.2014 9:55

D84a68v71i65d 73K26a13r23s13k12ý 2890869530977

Tohle ja moc dobře vím. Má reakce byla na větu v článku "Rychle vznikla cesta z Luhačovic do Ludkovic, včetně dvou mostů."

A proto se znovu ptám. Kde stojí (či stála) ta rychlostni cesta z Luhačovic do Ludkovic?

0/0
15.6.2014 22:52

V32í57t 66B60r18z42o66b31o78h76a33t74ý 7210322573391

Vznikly jen ty mosty v Ludkovicích (jsou to docela velká betonová díla), podél Ludkovic pak vede násep, který se točí před lesíkem na Luhačovice, po náspu vede polní cesta.  Asi chyba v článku.

0/0
16.6.2014 10:12

K15a89r69e78l 50C56h73r50a32s54t29i79n96a 4673884170945

Ještě jedna poznámka: na důležitých místech jsme neměli dost vlivných lidí, kteří by byli ochotni zlepšení dopravní obslužnosti prosadit a pohlídat.

+2/0
13.6.2014 13:37

K62a88r70e89l 65C50h29r82a76s36t14i43n93a 4483784470915

S dopravou zápasí Zlín dodnes a pokud se stav nezmění i v železniční dopravě, máme rozvojový strop kompletní.

+2/0
13.6.2014 12:17

A78n42t57o48n17í62n 78Z26e14l43i90n44k76a 5594968365160

Zlín zápasí, ale nesmyslně. Dosud si odpovědní pracovníci nevšimli - viz územní plán města, že Pravobřežku podle původních baťovských plánů nelze budovat. Brání tomu nová výstavba Niv, Vršavy a Jižních Svahů. Pravobřežka jako nově plánovaný komfortní východo - západní průjezd městem podle kraje nemůže pokračovat přes ulici Sokolskou. Ministerstvo dopravy neuznalo Pravobřežku jako přeložku státní silnice 1/49 z třídy Tomáše Bati. To, co mají ve Vsetíně v podobné geografické situaci skoro 50 let, toho se ve Zlíně nedočkají ani naši pravnuci!!!!

Pokud se týká železnice si myslím, že každý soudný člověk musí uznat, že průjezd zlínsko - otrokovickou aglomerací není přijatelný ani pro sklad kontejnerů v Lípě.

0/0
13.6.2014 14:01

T31o25m61a76s 26N29o79v22o98t36n89y 3721946498849

Nejlepší řešení by bylo ten sklad přestěhovat jinam a trať ze Zlína do Otrokovic přeměnit na nějakou "rychlotramvaj" jako přípoj do/z Otrokovic (s tím, že do Vizovic by to jezdilo méně často, když už ta trať je). Navíc by to mohlo z větší části nahradit i trolejbusy. Jenže to by se to muselo začít dělat před 10-15 lety, dneska pochybuju, že by do toho někdo šel zvláště když se rekonstruovala silnice včetně trolejí atd.

Kam vůbec pak pokračují z Lípy ty kontejnery, na Slovensko nebo je to všechno pro regionální firmy?

0/0
13.6.2014 16:09
Foto

J84a57n 88A50d24l25e30r 2416321826136

Ta kontejnerárna je původní záměr z osmdesátých let made in  Slušovice a jejich rozvoj. Obávám se, že konťasy se tam pouze překládají - něco málo na dálkové kamiony, něco pro lokální firmy, něco jede dál (přes Otrokovice).

V osmdesátých jsem o tom záměru četl jakési pojednání, ale kdo by si vše pamatoval?

0/0
13.6.2014 17:23

P71a12v78e42l 44P69e66l44c 4515519416694

Autor by si měl ověřit fakta - dálnice Prahu míjela jako nepodstatné městečko někde v Čechách, spojovala Žilinu přes Zlín, Brno, Plzeň do Chebu. Možná i to byl důvod, proč bolševik dál nepokračoval, protože na Prahu se kašlalo. A že náš průmysl byl válkou vyčerpaný? Tady, kde spadlo jen pár amerických bomb a po celou dobu války tady fabriky jely naplno? Co by měli říkat takoví Rusáci, Poláci - přes ně se dvakrát prohnala fronta, ale tady?

0/0
13.6.2014 12:12
Foto

J63a79n 80A31d87l82e65r 2276761536286

Plánů bylo více - první, jak píšete, kolem Plzně na Brno. Potom se silnice přestěhovala na půl cesty mezi Plzeň a Prahu, za druhé republiky a Protektorátu to šlo od Prahy. Za protektorátu jsme to měli zpestřeno plánem Wratislav - Wídeň, severojižní autostradou.

Proto bolševik nic nerušil - po válce už Prágl strašil v projektu nastálo. Jednoduše došly prostředky na investice -vše požralo Ostravsko, industrialisace Slovenska a armáda.

0/0
13.6.2014 17:29

Z48d36e73n21e77k 26H80r10d45i55n84a 9950959193360

Baťův návrh opravdu Prahu míjel, ale podle něho se nestavělo. Stavělo se v podstatě ve stopě dnešní D1 mezi Prahou a Brnem. Dál to mělo pokračovat zhruba v podobě silnici č 50 a v Buchlovkách uhnout směrem na Bunč a sjet na Otrokovice, zlín a dál na Slovensko a na Podkarpatskou Rus.

Vratislav - Vídeň byla byla německá dálnice, která se stavěla na našem území (tzv. exteritoriální dálnice), která byla v době II. světové války výrazně postavena (viz úsek u Brna, kde se dřív jezdila GP nebo pilíř mostu u přehrady, násep byl vybudván v délce několika desítek km.)

Jinak velmi zajímavá kniha o stavbě dálnic u nás -  Stavby, kterým doba nepřála. 

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/54A7AE583D167B15C125724100559740/$file/Stavby_kterym_doba_neprala.pdf

0/0
13.6.2014 23:46

T34o21m40a59s 79N28o50v16o46t18n54y 3611506608119

Dnes je krásně vidět, jak byly tenkrát starostové a další krátkozrací - stačí se podívat na Kroměříž, kam nechtěli původně trať mít a tak dneska tam jezdí dva motoráky za hodinu a hlavní trať vede přes Hulín a tak každý raději sedne do auta než skákat motorákem na přípoj (pokud ten přípoj vůbec je, že). Prostě kvalitní dopravní infrastruktura je základ a je jen škoda, že ani dnes ještě neumíme postupovat striktně proti škůdcům, kteří jen tak pro potěšení a taky pro prachy protestují a zdržují veškeré dopravní stavby, např. u nás R49 / R55 a "slavný" Patrik z Dětí Země a podobná sebranka.

+4/−2
13.6.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.