Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ve Zlíně objevují nové značení, má usnadnit výjezd trolejbusů

U zlínské zastávky Školní, která patří ve městě mezi nejvytíženější, je ve všech pruzích žlutými čárami vymezený prostor, na kterém nesmí stát auta. Nové opatření, které zatím řidiči příliš neznají, má zajistit snadnější výjezd trolejbusů a autobusů ze zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a39r62o93s92l51a20v 34S56t13u45p51k10a 6367159239694

Zlínu nejvíce uleví plánovaný kanála Labe-Odra-Dunaj-Dněpr

0/0
14.3.2014 18:24

Z94d63e94n25ě17k 86N86ě42m57e93č11e67k 5846889946441

To zase vymysleli pěknou hloupost a zbytečnost ;-D Když vezmu pruh nejblíž zastávce, tak nebylo třeba nic malovat, protože jako řidič musím umožnit vyjetí vozidla MHD ze zastávky.

Problém v místě nastává, když MHD musí přejet do prostředního, který je odbočovací. Tam už pravda řidič žádnou povinnost pustit MHD nemá a je to pouze o slušnosti. Bohužel ani tuto situaci nové malůvky neřeší, protože i když řidič v prostředním pruhu zastaví před značením, tak MHD na toto místo stejně vjet nesmí (zákaz platí pro všechna vozidla). No a jakmile se cesta uvolní, tak se řidič stejně rozjede a MHD má smůlu.

+1/0
12.3.2014 12:20

J65i43ř80í 88J84o59z39a 3198193260971

Mohlo se to řešit razantněji semaforem, jako např. v Českých Budějovicích, kde výjezd trolejbusu nebo autobusu ze zastávky řídí tramvajový semafor. Foto z tohoto místa je zde: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C4%8Cesk%C3%A9_Bud%C4%9Bjovice_-_nov%C3%A1_zast%C3%A1vka_E.Ro%C5%A1ick%C3%A9ho.JPG

+1/0
12.3.2014 10:25

T82o91m 46P90á56l16e23k 1211176479898

Fakt dulezity clanek. Kazdy kdo ma ridicak, toto zna, nebo by mel znat, tak proc z toho delat aferu...

0/−2
12.3.2014 10:11

A76n52t29o45n97í49n 51Z49e67l17i10n85k65a 5544268375190

A co tak situaci řešit jako všude jinde přeložkou státní silnice / 1/49 / ze středu města?

+4/0
11.3.2014 20:17

V64á54c85l97a19v 14P93o95u65s47t94k54a 3730801572

Do tunelu.:-P

0/0
11.3.2014 20:29

A54n87t90o60n52í86n 19Z86e69l51i19n96k95a 5354918745280

Proč ne do tunelu? Každopádně jedna z možností, pokud řešení ministerstvo uzná a ZREALIZUJE jako přeložku STÁTNÍ SILNICE1/49 ze středu města. Samozřejmě si děláme legraci. Jenomže tak jak to je doposud s Pravobřežkou je to pro Zlín spíš k pláči.

0/0
11.3.2014 22:58

M95i57r65e31k 48B79u71c57h33t79í59k 7549964754859

Troufám si tvrdit, že výstavbou silnice R 49 z Hulína přes Fryšták, Lípu až do Lysé pod Makytou se zlínské dopravě velice uleví.

0/0
12.3.2014 7:04

V59á55c96l74a92v 72P50o10u77s84t43k88a 3210171672

Také si to myslím.

0/0
12.3.2014 7:10

A13n89t29o98n95í17n 59Z18e73l26i42n37k71a 5374648885920

Kéž by to tak bylo.

Skuteční dálkaři plánovaného tahu TEN-T /R6- D1 - R49/ Paříž - Kyjev přes Zlín dosud nejezdí, ale jezdit budou. V Lípě si každý bude moci vybrat, jestli pojede 14 km padesátkou po budoucí zelené vlně přes Zlín do Otrokovic, nebo stovkou po R49 do Hulína a Otrokovic a dál jižním směrem - v trase přes 40 km. 1/55 Břeclav - Otrokovice - Přerov je totiž plánovaná Baltsko - Jadranská magistrála.

0/0
12.3.2014 8:08

M64i58r50e97k 60B97u12c76h95t79í80k 7869584684649

Myslím, že nynější vláda tenhle projekt podporuje.R^

0/0
12.3.2014 8:56

M88i29c89h39a55l 10P67a36v50l81á80t 9413653104239

Ta toho podporuje, az hanba. Jen ta realizace, co? ;o)

0/0
12.3.2014 9:27

M44i87r90e78k 39B69u19c17h15t86í52k 7129264354719

Zkuste chvíli vydržet, nemusíte hned plivat síru.

0/0
12.3.2014 11:29

P59e15t60r 53C17h81u96d19o87b34a 8384188686260

Tak nějak nechápu, proč by měl dálkový řidič jedoucí odněkud z východu, vůbec potřebu najíždět na R49, kdyby pak musel pokračoval z  Otrokovic směrem na jih. Pro něho by bylo přece po všech stránkách lepší zůstat na slovenské dálnici, která taktéž směřuje k jihu. Nebo jaké pro to máte zdůvodnění pane Zelinko?

0/0
12.3.2014 11:10

A28n42t12o62n60í90n 89Z18e28l97i54n80k24a 5134858525830

Slovenská dálnice by vás stáhla až na Bratislavu. R 49 a 1/55 bude KAŽDOPÁDNĚ obsluhovat celou Jižní Moravu. Jinak tomu ale taky nerozumím. Nemám jasno co ve Zlíně po dokončení připojení na dálnici pohledávala osobní a nákladní doprava z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlínská červená vlna na čtyřicítku semaforů je dokázala zastavit. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 12:26

P42e63t90r 76C29h87u57d27o25b35a 8984658496310

Upřímně - kolik procent z té "obávané" dálkové dopravy z východu, bude mít cíl na jižní Moravě a to ještě tak, aby nebylo výhodnější jet po D1 na Brno a pak po D2 nebo po E461 na Mikulov? Já myslím, že to bude velmi nízké číslo. Pokud jste auta z východu viděl projíždět Zlínem, pravděpodobně mířila dál na západ (např. do Německa) a v tom případě by je R49 z centra Zlína odvedla naprosto spolehlivě. Pokud by totiž mířila na jih nebo jihozápad (Rakousko, Francie, Itálie..), jela by stoprocentně přes Bratislavu, kde je to jenom kousek na rakouskou dálniční síť a vůbec by si přes východní Moravu nezajížděla.

0/0
12.3.2014 15:31
Foto

M11i91r88o72s84l88a51v 34Z45a63p40l17e16t71a92l 3787205658143

Přeložit kam???? Každý mluví o přeložení a ještě jsem nikdy neviděl od žádného aktivisty namalovaný jediný návrh, které baráky v tomto sevřeném údolí by jste poslal k zemi????

0/0
11.3.2014 21:37

V91á74c26l91a95v 39P83o83u47s35t90k33a 3680951952

Pan Zelinka má celkem zjimavou dopravně-urbanistickou vizi. Není vám známa?

0/0
11.3.2014 21:50

A61n91t51o28n96í11n 58Z95e10l59i68n23k26a 5644488145680

Na odlehčení provozu na 1/49 je zadaná studie Pravobřežní komunikace, která je již zahrnuta v územním plánu města Zlína. Ministerstvo dopravy ji ale bohužel neuznalo jako přeložku státní komunikace 1/49 ze středu města. Další varianty musí navrhnout odborníci a schválit ministerstvo dopravy včetně zajištění financování. Pan Poustka níže naráží na jednu z možných variant. Tak zvanou Lesní variantu.

0/0
11.3.2014 22:29

P94e72t74r 14C18h95u59d87o10b51a 8254428216940

Malé upřesnění: ta "Lesní varianta" (známější pod pojmem "Horská dráha", protože navrhovala vést silnici po nejvyšších kopcích v okolí Zlína, se spoustou zářezů, mostů a stovkami vykácených stromů) nikdy nepatřila mezi možné varianty. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 15:49

A43n20t53o79n50í60n 23Z64e54l95i73n66k32a 5814238285450

Vidíte to značně tendenčně. V otevřené valašské krajině v dnešní době nemůže být problém vybudovat rychlý dvoupruh. Na vrchol docela oblých kopců nad Zlín obchvat umísťujete ale vy. Na škodliviny a hluk stačí protihluková stěna ve vzdálenosti 300 m od poslední zástavby. Na novou velkolepou těžební komunikaci pro 30 těžebních souprav za rok se zajděte podívat nad sportoviště Januštice. Spíš bych přivítal, kdybyste se vyjádřil jak dál, když Pravobřežku vetovalo ministerstvo s tím, že nemá parametry přeložky 1/49. Pro kraj je zase nepřijatelné zaústění do ulice Sokolské. Pošklebovat se umí každé pako.

0/0
12.3.2014 18:57

P42e65t95r 60C92h91u87d65o42b62a 8274558846260

S plánem zmíněné "horské dráhy" jsem obeznámen docela dobře, takže o tom, kudy jste to zamýšlel vést, si nebudeme nic nalhávat. Co se týká toho, jak dál, situace je poměrně jednoznačná - postavit co nejdřív R49 alespoň v úseku Hulín - Lípa a poté se uvidí, jak moc pomůže Zlínu od tranzitní dopravy. Já myslím, že hodně a že pak už žádná Pravobřežka nebude potřeba, byť třeba úsek Prštné-křižovatka pod JS, by mělo smysl postavit alespoň jako dvouproudovku v každém případě.

0/0
12.3.2014 19:54

A83n15t25o58n69í46n 23Z87e90l14i50n76k10a 5474858235450

V Prštném na JS přece dvouprodovka funguje od nepaměti. Napočítal jsem 1000 vozidel za hodinu. Na první pohled je provoz přijatelný až na málo přehledný nájezd na most přes Dřevnici. Znáte Vsetín? Ten je obdobně sevřený v údolí Bečvy. Na tomto tehdejším okresním městě před 50 lety věděli, že státní silnici MUSÍ dostat ze středu města. Podle mne je neoddiskutovatelná chyba dále strpět státní silnici na hlavních náměstích Zlína.

0/0
13.3.2014 7:02

A68n64t18o59n46í60n 11Z51e32l87i46n86k42a 5664798385210

Pane Chudobo, jestli máte na řešení dopravy nějaký vliv, rád vás seznámím a okopíruji vám svých 9 vystoupení na zastupitelstvu města Zlína. Podle vaší diskuze nemáte přesné informace o mých snahách.

0/0
13.3.2014 7:08

A68n50t73o22n75í15n 57Z51e61l55i82n92k53a 5124518955930

Plánovaná Pravobřežka byla na veřejném projednání v roce 2008 prezentována jako 4 proudý nový východo-západní průtah městem s průjezdní rychlostí 80-100 km/hodinu a několika příčkami ke stávající 1/49. Co půjde k zemi je v územním plánu vyznačeno jako územní rezerva, která se může změnit na hranici demoličního pásma. Týká se to od Prštného až po Příluky.

0/0
11.3.2014 23:16

A46n35t78o32n13í73n 36Z80e98l35i54n33k33a 5214648405950

Pane Zapletale, troufám si tvrdit, že jste neviděl ani platný územní plán města Zlína. Nejste ale výjimka, takových je 99% obyvatel Zlína.

0/0
12.3.2014 8:16

J22a10n 68L63y16s66á96k 3904777180977

Asi proto,že většina nemá ani páru na co to je...

0/0
11.3.2014 20:04

V30á45c50l92a78v 29P54o58u87s64t76k46a 3410761782

To je pravda, ovšem potom vyvstává otázka, jaký má takové značení smysl.

0/0
11.3.2014 20:07

P12e27t38r 43C27h61u56d89o51b36a 8394558796370

Kdyby v tom bylo napsáno BUS, bylo by to jasné. Takto mám silný pocit, že zákaz zastavení na těchto pruzích se týká VŠECH účastníků silničního provozu, tedy i vozidel MHD.

+1/0
11.3.2014 21:02

V87á54c94l74a16v 45P58o42u74s13t78k61a 3760751292

No ještě toho trochu. To by ta místa museli ostatní řidiči objíždět.

0/0
11.3.2014 21:13

P74e68t91r 84C14h48u68d56o59b55a 8504408936230

To si ale pletete s vyhrazeným jízdním pruhem, že? Na toto žluté značení totiž samozřejmě vjet můžete, ať by tam bylo napsáno cokoliv.

+1/0
12.3.2014 10:57

M62a32r49t26i70n 42K68o11v40á94ř 2272460363232

Ten trolejbus nemá pochopitelně na tom šrafování co pohledávat, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě. Jakmile se kolona posune, vyjet může a měl by dle platných předpisů dostat při vyjíždění ze zastávky přednost. To ovšem měl i teď. V praxi to vidím tak, že se budou přestupky řidičů trolejbusů jednoduše přehlížet.

+1/0
11.3.2014 22:54

J58i80ř50í 85P37o24s81p43í54š51i41l 5688405946495

Naprosto souhlasím.

Citace:

název dopravní značky: Žluté zkřížené čáry

skupina: označení zastávek a zákazů zastavení a stání

označení: V 12b

popis: vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše Z uvedené citace vyplývá, ža pokud nemůže vozidlo MHD dále pokračovat v jízdě, tak na takto označený úsek vozovky ani toto nesmí vjet. Tím podle mě ztrácí takové značení smysl, protože pokud je tam kolona stojící na červenou, tak stejně vyjet nesmí a pokud je plynulý provoz, tak má při výjezdu ze zastávky přednost.

+2/0
12.3.2014 7:28

V34á75c50l44a78v 51P63o61u90s43t16k28a 3440721732

Jel jsem tudy už několikrát a funguje to přesně dle mých předpokladů. Řidiči to vytrvale ignorují.

+1/0
11.3.2014 19:40

M48a76r34t19i74n 19K69o23v25á22ř 2782180803182

Na druhou stranu to ignoruje i vyjíždějící trolejbus na ilustrační fotografii. Nemá šanci se vejít do prostoru před šrafováním a bude tedy částečně zasahovat do vymezeného prostoru.

0/−1
11.3.2014 22:57

V57á39c47l29a76v 63P54o82u66s84t59k95a 3880161782

Však ten prostor je také vymezen pro něj. ;-)

+1/0
12.3.2014 6:17

J18i79ř18í 68P16o74s16p58í64š85i78l 5208595386645

Nikoliv, není pro něj vymezen. Žluté zkřížené čáry vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše. To platí pro kterékoliv vozidlo!

+3/0
12.3.2014 7:34

V69á70c55l14a61v 95P85o50u79s28t90k80a 3910741232

Já vím, o to je toto řešení nesmyslnější. Chtěli pomoci vyjíždění trolejbusů ze zastávky a nevymysleli zrovna dobrou věc.

0/0
12.3.2014 9:05

J85i12ř89í 14P45o13s20p11í16š11i98l 5738605506655

Je to tak!

0/0
12.3.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.