Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ve Zlíně objevují nové značení, má usnadnit výjezd trolejbusů

U zlínské zastávky Školní, která patří ve městě mezi nejvytíženější, je ve všech pruzích žlutými čárami vymezený prostor, na kterém nesmí stát auta. Nové opatření, které zatím řidiči příliš neznají, má zajistit snadnější výjezd trolejbusů a autobusů ze zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a80r65o82s45l91a35v 46S65t19u98p79k53a 6487459679454

Zlínu nejvíce uleví plánovaný kanála Labe-Odra-Dunaj-Dněpr

0/0
14.3.2014 18:24

Z52d28e86n96ě14k 35N16ě40m70e62č77e87k 5676339476531

To zase vymysleli pěknou hloupost a zbytečnost ;-D Když vezmu pruh nejblíž zastávce, tak nebylo třeba nic malovat, protože jako řidič musím umožnit vyjetí vozidla MHD ze zastávky.

Problém v místě nastává, když MHD musí přejet do prostředního, který je odbočovací. Tam už pravda řidič žádnou povinnost pustit MHD nemá a je to pouze o slušnosti. Bohužel ani tuto situaci nové malůvky neřeší, protože i když řidič v prostředním pruhu zastaví před značením, tak MHD na toto místo stejně vjet nesmí (zákaz platí pro všechna vozidla). No a jakmile se cesta uvolní, tak se řidič stejně rozjede a MHD má smůlu.

+1/0
12.3.2014 12:20

J45i69ř53í 56J96o31z41a 3608703880461

Mohlo se to řešit razantněji semaforem, jako např. v Českých Budějovicích, kde výjezd trolejbusu nebo autobusu ze zastávky řídí tramvajový semafor. Foto z tohoto místa je zde:  commons.wikimedia.org:%C4%8Cesk%C3%A9_Bud%C4%9Bjovice_-_nov%C3%A1_zast%C3%A1vka_E.Ro%C5%A1ick%C3%A9ho.JPG

+1/0
12.3.2014 10:25

T62o18m 65P15á17l42e79k 1811146549338

Fakt dulezity clanek. Kazdy kdo ma ridicak, toto zna, nebo by mel znat, tak proc z toho delat aferu...

0/−2
12.3.2014 10:11

A64n74t35o22n81í23n 46Z78e41l71i54n43k82a 5944888695230

A co tak situaci řešit jako všude jinde přeložkou státní silnice / 1/49 / ze středu města?

+4/0
11.3.2014 20:17

V21á67c25l17a66v 71P96o74u64s55t45k18a 3840291912

Do tunelu.:-P

0/0
11.3.2014 20:29

A30n80t94o27n43í25n 17Z93e80l39i26n91k29a 5354698255470

Proč ne do tunelu? Každopádně jedna z možností, pokud řešení ministerstvo uzná a ZREALIZUJE jako přeložku STÁTNÍ SILNICE1/49 ze středu města. Samozřejmě si děláme legraci. Jenomže tak jak to je doposud s Pravobřežkou je to pro Zlín spíš k pláči.

0/0
11.3.2014 22:58

M28i67r24e87k 46B65u92c77h60t57í36k 7779384924229

Troufám si tvrdit, že výstavbou silnice R 49 z Hulína přes Fryšták, Lípu až do Lysé pod Makytou se zlínské dopravě velice uleví.

0/0
12.3.2014 7:04

V79á33c61l87a77v 55P54o15u27s86t85k89a 3740511702

Také si to myslím.

0/0
12.3.2014 7:10

A14n48t18o26n50í70n 40Z54e63l87i26n66k85a 5874398655860

Kéž by to tak bylo.

Skuteční dálkaři plánovaného tahu TEN-T /R6- D1 - R49/ Paříž - Kyjev přes Zlín dosud nejezdí, ale jezdit budou. V Lípě si každý bude moci vybrat, jestli pojede 14 km padesátkou po budoucí zelené vlně přes Zlín do Otrokovic, nebo stovkou po R49 do Hulína a Otrokovic a dál jižním směrem - v trase přes 40 km. 1/55 Břeclav - Otrokovice - Přerov je totiž plánovaná Baltsko - Jadranská magistrála.

0/0
12.3.2014 8:08

M26i46r67e66k 47B90u69c91h22t50í36k 7119554904509

Myslím, že nynější vláda tenhle projekt podporuje.R^

0/0
12.3.2014 8:56

M16i55c18h27a60l 87P32a80v34l68á73t 9703203684659

Ta toho podporuje, az hanba. Jen ta realizace, co? ;o)

0/0
12.3.2014 9:27

M75i60r98e68k 53B16u84c33h22t77í25k 7149984434389

Zkuste chvíli vydržet, nemusíte hned plivat síru.

0/0
12.3.2014 11:29

P97e72t47r 20C20h76u70d77o77b64a 8454228976910

Tak nějak nechápu, proč by měl dálkový řidič jedoucí odněkud z východu, vůbec potřebu najíždět na R49, kdyby pak musel pokračoval z  Otrokovic směrem na jih. Pro něho by bylo přece po všech stránkách lepší zůstat na slovenské dálnici, která taktéž směřuje k jihu. Nebo jaké pro to máte zdůvodnění pane Zelinko?

0/0
12.3.2014 11:10

A75n80t11o36n45í88n 37Z42e12l83i65n82k42a 5404128565870

Slovenská dálnice by vás stáhla až na Bratislavu. R 49 a 1/55 bude KAŽDOPÁDNĚ obsluhovat celou Jižní Moravu. Jinak tomu ale taky nerozumím. Nemám jasno co ve Zlíně po dokončení připojení na dálnici pohledávala osobní a nákladní doprava z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlínská červená vlna na čtyřicítku semaforů je dokázala zastavit. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 12:26

P87e51t35r 95C36h60u98d91o94b96a 8824448336410

Upřímně - kolik procent z té "obávané" dálkové dopravy z východu, bude mít cíl na jižní Moravě a to ještě tak, aby nebylo výhodnější jet po D1 na Brno a pak po D2 nebo po E461 na Mikulov? Já myslím, že to bude velmi nízké číslo. Pokud jste auta z východu viděl projíždět Zlínem, pravděpodobně mířila dál na západ (např. do Německa) a v tom případě by je R49 z centra Zlína odvedla naprosto spolehlivě. Pokud by totiž mířila na jih nebo jihozápad (Rakousko, Francie, Itálie..), jela by stoprocentně přes Bratislavu, kde je to jenom kousek na rakouskou dálniční síť a vůbec by si přes východní Moravu nezajížděla.

0/0
12.3.2014 15:31
Foto

M18i91r57o41s76l88a67v 19Z16a95p95l87e81t37a77l 3457685318883

Přeložit kam???? Každý mluví o přeložení a ještě jsem nikdy neviděl od žádného aktivisty namalovaný jediný návrh, které baráky v tomto sevřeném údolí by jste poslal k zemi????

0/0
11.3.2014 21:37

V75á92c85l11a65v 25P80o18u41s48t15k92a 3180701752

Pan Zelinka má celkem zjimavou dopravně-urbanistickou vizi. Není vám známa?

0/0
11.3.2014 21:50

A72n34t10o62n22í87n 77Z81e54l39i18n54k33a 5314558365740

Na odlehčení provozu na 1/49 je zadaná studie Pravobřežní komunikace, která je již zahrnuta v územním plánu města Zlína. Ministerstvo dopravy ji ale bohužel neuznalo jako přeložku státní komunikace 1/49 ze středu města. Další varianty musí navrhnout odborníci a schválit ministerstvo dopravy včetně zajištění financování. Pan Poustka níže naráží na jednu z možných variant. Tak zvanou Lesní variantu.

0/0
11.3.2014 22:29

P93e67t39r 54C16h35u42d60o68b57a 8294138236860

Malé upřesnění: ta "Lesní varianta" (známější pod pojmem "Horská dráha", protože navrhovala vést silnici po nejvyšších kopcích v okolí Zlína, se spoustou zářezů, mostů a stovkami vykácených stromů) nikdy nepatřila mezi možné varianty. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 15:49

A35n22t18o12n76í81n 55Z43e20l93i47n56k92a 5204908585610

Vidíte to značně tendenčně. V otevřené valašské krajině v dnešní době nemůže být problém vybudovat rychlý dvoupruh. Na vrchol docela oblých kopců nad Zlín obchvat umísťujete ale vy. Na škodliviny a hluk stačí protihluková stěna ve vzdálenosti 300 m od poslední zástavby. Na novou velkolepou těžební komunikaci pro 30 těžebních souprav za rok se zajděte podívat nad sportoviště Januštice. Spíš bych přivítal, kdybyste se vyjádřil jak dál, když Pravobřežku vetovalo ministerstvo s tím, že nemá parametry přeložky 1/49. Pro kraj je zase nepřijatelné zaústění do ulice Sokolské. Pošklebovat se umí každé pako.

0/0
12.3.2014 18:57

P14e72t21r 34C78h25u68d46o91b49a 8934648686730

S plánem zmíněné "horské dráhy" jsem obeznámen docela dobře, takže o tom, kudy jste to zamýšlel vést, si nebudeme nic nalhávat. Co se týká toho, jak dál, situace je poměrně jednoznačná - postavit co nejdřív R49 alespoň v úseku Hulín - Lípa a poté se uvidí, jak moc pomůže Zlínu od tranzitní dopravy. Já myslím, že hodně a že pak už žádná Pravobřežka nebude potřeba, byť třeba úsek Prštné-křižovatka pod JS, by mělo smysl postavit alespoň jako dvouproudovku v každém případě.

0/0
12.3.2014 19:54

A67n67t13o94n46í31n 54Z73e79l41i82n73k90a 5974238255500

V Prštném na JS přece dvouprodovka funguje od nepaměti. Napočítal jsem 1000 vozidel za hodinu. Na první pohled je provoz přijatelný až na málo přehledný nájezd na most přes Dřevnici. Znáte Vsetín? Ten je obdobně sevřený v údolí Bečvy. Na tomto tehdejším okresním městě před 50 lety věděli, že státní silnici MUSÍ dostat ze středu města. Podle mne je neoddiskutovatelná chyba dále strpět státní silnici na hlavních náměstích Zlína.

0/0
13.3.2014 7:02

A12n16t52o55n91í87n 18Z19e52l70i19n37k86a 5894738465350

Pane Chudobo, jestli máte na řešení dopravy nějaký vliv, rád vás seznámím a okopíruji vám svých 9 vystoupení na zastupitelstvu města Zlína. Podle vaší diskuze nemáte přesné informace o mých snahách.

0/0
13.3.2014 7:08

A79n52t96o73n69í14n 87Z33e40l38i60n86k27a 5554318515470

Plánovaná Pravobřežka byla na veřejném projednání v roce 2008 prezentována jako 4 proudý nový východo-západní průtah městem s průjezdní rychlostí 80-100 km/hodinu a několika příčkami ke stávající 1/49. Co půjde k zemi je v územním plánu vyznačeno jako územní rezerva, která se může změnit na hranici demoličního pásma. Týká se to od Prštného až po Příluky.

0/0
11.3.2014 23:16

A87n22t23o81n78í58n 93Z52e74l21i26n85k89a 5674468475210

Pane Zapletale, troufám si tvrdit, že jste neviděl ani platný územní plán města Zlína. Nejste ale výjimka, takových je 99% obyvatel Zlína.

0/0
12.3.2014 8:16

J54a25n 50L79y96s28á28k 3244627370317

Asi proto,že většina nemá ani páru na co to je...

0/0
11.3.2014 20:04

V90á96c49l66a89v 98P77o60u63s55t30k57a 3540971572

To je pravda, ovšem potom vyvstává otázka, jaký má takové značení smysl.

0/0
11.3.2014 20:07

P86e12t43r 72C91h22u75d72o39b80a 8704498696920

Kdyby v tom bylo napsáno BUS, bylo by to jasné. Takto mám silný pocit, že zákaz zastavení na těchto pruzích se týká VŠECH účastníků silničního provozu, tedy i vozidel MHD.

+1/0
11.3.2014 21:02

V97á28c51l37a13v 54P35o53u36s85t21k16a 3810911892

No ještě toho trochu. To by ta místa museli ostatní řidiči objíždět.

0/0
11.3.2014 21:13

P95e70t51r 31C19h25u83d50o70b25a 8544288666670

To si ale pletete s vyhrazeným jízdním pruhem, že? Na toto žluté značení totiž samozřejmě vjet můžete, ať by tam bylo napsáno cokoliv.

+1/0
12.3.2014 10:57

M94a49r39t83i61n 45K14o92v54á98ř 2722140603252

Ten trolejbus nemá pochopitelně na tom šrafování co pohledávat, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě. Jakmile se kolona posune, vyjet může a měl by dle platných předpisů dostat při vyjíždění ze zastávky přednost. To ovšem měl i teď. V praxi to vidím tak, že se budou přestupky řidičů trolejbusů jednoduše přehlížet.

+1/0
11.3.2014 22:54

J32i65ř19í 29P84o75s68p38í49š39i53l 5198565566355

Naprosto souhlasím.

Citace:

název dopravní značky: Žluté zkřížené čáry

skupina: označení zastávek a zákazů zastavení a stání

označení: V 12b

popis: vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše Z uvedené citace vyplývá, ža pokud nemůže vozidlo MHD dále pokračovat v jízdě, tak na takto označený úsek vozovky ani toto nesmí vjet. Tím podle mě ztrácí takové značení smysl, protože pokud je tam kolona stojící na červenou, tak stejně vyjet nesmí a pokud je plynulý provoz, tak má při výjezdu ze zastávky přednost.

+2/0
12.3.2014 7:28

V81á83c87l66a57v 86P56o36u54s46t86k96a 3500701782

Jel jsem tudy už několikrát a funguje to přesně dle mých předpokladů. Řidiči to vytrvale ignorují.

+1/0
11.3.2014 19:40

M27a58r98t61i84n 60K94o69v51á96ř 2392550203842

Na druhou stranu to ignoruje i vyjíždějící trolejbus na ilustrační fotografii. Nemá šanci se vejít do prostoru před šrafováním a bude tedy částečně zasahovat do vymezeného prostoru.

0/−1
11.3.2014 22:57

V74á15c87l78a20v 70P20o15u55s73t68k94a 3210721412

Však ten prostor je také vymezen pro něj. ;-)

+1/0
12.3.2014 6:17

J87i35ř96í 59P31o79s54p56í71š94i39l 5228425896375

Nikoliv, není pro něj vymezen. Žluté zkřížené čáry vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše. To platí pro kterékoliv vozidlo!

+3/0
12.3.2014 7:34

V12á75c70l60a48v 58P18o85u79s59t72k71a 3840391652

Já vím, o to je toto řešení nesmyslnější. Chtěli pomoci vyjíždění trolejbusů ze zastávky a nevymysleli zrovna dobrou věc.

0/0
12.3.2014 9:05

J72i87ř62í 80P26o10s79p34í39š40i27l 5428915486965

Je to tak!

0/0
12.3.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz