Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kunovičtí přistáli na drsném letišti v Himálaji. Dodají L-410 do Nepálu

Letecká posádka ze Slovácka zvládla přistání na nejnebezpečnějším letišti světa u Mount Everestu. Náročnou cestu absolvovala kvůli důležitému obchodu. Na základě kontraktu dodá ještě letos kunovický výrobce letadel Aircraft Industries do Nepálu dva stroje L-410.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a37v75e42l 77K70a62l12o45u58s61e10k 8437260697244

To měli štěstí, že to letiště je drsné ...kdyby bylo hladké možná by to neubrzdili. ;-)

0/0
27.2.2014 9:26

M51a29r66t85i25n 87H70r81o64u27d32n42ý 6488337452716

Goma Air jsou skutečně světové aerolinky. Mají celkem 6 zaměstnanců a 2 olítané Cessny.

+1/0
26.2.2014 20:56

A39l84e24x36a26n77d87r 24K28o29s30t90k81a 5219616949746

A co? A) každý zákazník dobrý, koupí 2 fungl nová letadla.. B) Každá reklama dobrá a zde to bude létat ve velmi obtížných podmínkách. C) každé testování dobré a i kdyby to náhodou nedopadlo, tak se to přičte velmi špatnému letišti, kde ročně spadne 1 nebo 2 stroje.

0/0
26.2.2014 22:44

P68a74v29e85l 19N95e46d66ě93l76a 5596470304631

pokud létají jen do Lukly, tak nepotřebují a) ani víc zaměstnanců b) ani víc strojů.

0/0
27.2.2014 9:40

W21a23l88t70e57r 11C42e97r72m40a51k 1674958671796

ještě by mě zajímalo, zda start a přistání byly provedeny s plnou palbou cestujících, protože jinak to není o ničem.

0/0
26.2.2014 19:35

S98t53a65n36i66s78l58a25v 85P29ř88i76b69y31l 1119388751966

no jo - oni to asi nevěděli a Vy jste jim to řekl pozdě, když už je kontrakt podepsaný :-)

+3/0
26.2.2014 20:10

J65a18n 76H92a49v13l92i41n69a 9124886439503

L410 umi i jine finty ;-) Pristani v Kongu na silnici...a ne jen jedna 410 ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=K6iLHhq_V5c

+4/0
26.2.2014 18:52

W98a78l86t94e32r 93C20e62r83m61a96k 1124518681336

Jo, to je taky moje oblíbený video, ale pilotujou to ruský sebevrazi.

0/0
26.2.2014 19:33

M72i75c70h12a75l 69H40o58r12s15k13y 2612436356180

fakt bomba ale startuje se tam asi běžné sou kolem letadla ale projet 130kou zatáčku a vznést se to je respekt

0/0
27.2.2014 7:44

P56a36v52e77l 88Š97e81b35e77k 8434653442800

Jen je velká škoda že podobných exportních úspěchů se nedočkal i L610 a zůstalo jen u několika testovacích strojů

0/0
26.2.2014 18:03

J55a79r89o97s44l68a67v 93B40r86ü67m79m68e29r 7844893286

Problém byl, že L-610 je oproti L-410 koncepčně špatné letadlo.

0/0
26.2.2014 18:26
Foto

L41u76b37o74m15í69r 59D72u78f35e89k 8495913674201

gratulace, příští rok to plánuju vidět osobně, tak snad to dopadne stejně.

+2/0
26.2.2014 16:26

P35a58v12e31l 24N15e27d73ě66l24a 5256490844961

uff, zrovna treky v oblasti Everestu jsou dost Václavák. Ale proti gustu žádný dišputát ...

0/0
27.2.2014 9:42

O30n77d96ř45e58j 12Z87d17e16r49a20d40i34č65k43a 6774535473298

Tak napriklad ja bych letel hlavne kvuli tomu letisti :)

0/0
28.2.2014 21:10

R57o54b20e27r62t 74P23a24c13i70n59a 7894299735741

Myslíte že se pilot LEKnul? Ještě že místní neumí česky. Značka OK-LEK ;-D není celkově asi ideální. Naštěstí oni rozliší jen to OK.

Každopádně pilot je frajer a gratulace k perfektnímu přistání i k obchodu R^

0/0
26.2.2014 16:07

M57a56r92e14k 42F64l31e27k52a61č 1217832800601

Jak je vidět z videa, dokáže zabrzdit na polovině dráhy:)

0/0
26.2.2014 15:45

K39a88r70e76l 30P37e52k20t60o44r 7708455863

Na této lince nedoletí 1-2 letadla ročně. Držím palce L-410 je určitě pohodlnější než s čím jsem letěl na této trase.R^

0/0
26.2.2014 13:54

D84a46v55i59d 89P66r58a17ž86á83k 6484142632356

Blahopřeji ruským bratrům k pěknému úspěchu R^

+2/−6
26.2.2014 12:42

P37e66t64r 51M89i41c62h72a81l 2880234971462

To máš teda pěknou rodinu ... A co dokázali? ;-D

+4/0
26.2.2014 13:57

P32a47v94e57l 42V96a76n46ě80č95e12k 4304273311531

8-o

0/0
26.2.2014 13:59

M52a14r31e71k 66F11l25e52k95a92č 1797142340211

Kolega Pražák (pravděpodobně i původem ) pravděpodobně naráží na vlastníky LETu. Nicméně nás to nemuže nijak rozhodit.

+4/−1
26.2.2014 15:41

P64a66v46e90l 29Š35e69b91e36k 8164173852880

doufám že Pražák jste jen jménem ikdyž plno senochrupů a drnohryzů se za pražáky vydává

0/0
26.2.2014 18:07

P55e70t62r 30K72r19e19j30z77e66k 7509416

Je úplně jedno kdo kunovický LET vlastní,hlavně že tam najde spousta lidí práci,které tady na Hradištsku fakt moc není.Než tam přišli rusové,tak se tam snad ani nic nevyrábělo.[>-]

+1/0
26.2.2014 18:30

P44e17t93r 97M64i61c92h52a34l 2250384641382

Klobouk dolů, tam dokáže přistát jenom opravdová Pan Pilot.

Co se týká toho samotného prodeje - jistě, dvě letadla, to není tak moc. Ale pokud se osvědčí, bude to nejlepší reklama.

+5/0
26.2.2014 11:48

P95e83t60r 77H25o63m80o22l68a 1810430716179

Před piloty smekám. Výborná reklama pro výrobce. Tak jim přejí další obchod, to je to, co potřebujem.

+15/0
26.2.2014 11:47

S93t24a90n86i10s95l59a83v 27P74á92n70e53k 3244422636409

Drsné letiště, jako, že není dostatečně hladké? To potom jo, Turbolet přistane i na travnaté ploše;-D

+2/−1
26.2.2014 11:23

T41e96r90e75z23a 34H69a10j51k85o60v32a 5487222644920

Uz jen ten pohled z kokpitu na tu mrnavou polovicni drahu.....uf

+4/0
26.2.2014 11:21

M54i97c37h42a38l 38Z68e78t22e77k 3198662160707

Já měl za to, že nejnáročnější na přiblížení je VQPR (Paro v Bhutánu)...

0/0
26.2.2014 11:14

J49a47n 57H37a49v45l79i40n79a 9894316869583

jelikoz tam pristava a319, tak asi ne....je to sice oproti vetsine divocina, ale toto je jeste nekde jinde

+1/0
26.2.2014 18:38

R19o97b61e77r61t 37K76r98o25k 2143312112134

Vypadá to, že mu na přistání stačila jen polovina dráhy.

+3/0
26.2.2014 11:06

J37a22n 62P45e25k12a 5923793463

vzlet ale možná využije celou... :)

0/−1
26.2.2014 11:26

P22a74t21r72i28k 23D23o28b47i21a51s 9797597793602

četls , je to do kopce

0/0
26.2.2014 12:52
Foto

T98o57m39á39š 71K33i42r36o35v 1465188675767

Pánové piloti, RESPEKTR^ Přistát na takovém místě chce nervy ze "železa". Před třemi dny jsem zrovna koukal na zmíněný dokument a o tomto letišti se říká, že pokud pilot začne přistávací manévr, MUSÍ ho dokončit, nebo prostě spadne. A při tom ještě musí dávat pozor na skalnatou bariéru na konci dráhy. Fakt RESPEKTR^

+23/0
26.2.2014 11:06

M43i73l29a93n 77S71i85r86o66k87y 2198632844961

MAXIMALNI respekt posadce..na lince tam lita opravdu par vyvolenych pilotu... Zadna moznost go around , zadny prostor pro minimalni chybu pri priblizeni, zradne pocasi .. klobouk dolu

+11/0
26.2.2014 11:01

J65a19n 59K32o77h41l 4123467671724

Dneska je tam aspoň asfaltová dráha, takže je to reltivně bez komplikací, ale pamatuju časy, kdy se přistávalo na nezpevněném povrchu, není to tak dávno..

+3/0
26.2.2014 10:50

A63l18e23š 78J47a84v36ů20r54e46k 2832739910570

to byly casy, co pradedo ? V mistni kavarne jeste popijeli yettiove a turistu jsi v Nepalu nepotkal .... :-);-)

+1/−8
26.2.2014 11:15

P12a86v93e72l 41N68e29d74ě85l36a 5756260754231

no nevím Aleši, ale ta betonová dráha tam je jenom pár let.

0/0
26.2.2014 12:09

D39a35v73i96d 16R56y39c68h58e16t48s81k61ý 9986181480220

Koukám že pokud se při přistání něco podělá tak nějaké opakované přiblížení asi nepřipadá v úvahu ;-D...

+2/−1
26.2.2014 10:49

P91a27t12r30i90k 47Z39i14m97a 2527877322867

Česko prodalo do Nepálu 2 (slovy dva) legendární stroje, kterým se podařilo přistát. A to rovnou do prestižní lokality - do samotného Nepálu, ve kterém jsou všechny stroje tohoto typu zastaralé.

Kdo nechválí, není Čech!

Co takhle prodat 50 ks opravdu moderní techniky američanům? Nebo alespoň nemluvit o prestiži, pane redaktore.

+2/−33
26.2.2014 10:47

J13a31r18o22s79l29a71v 85B67r44ü27m43m37e87r 7344583176

Co není na nových L-410 nemoderního?

+5/−2
26.2.2014 11:04

J30a65r47o23s83l97a72v 91B48r87ü44m92m17e13r 7504463716

Kurňa, napsal jsem to úplně blbě, Chtěl jsem napsat, co je na nových L-410 nemoderního?

+10/0
26.2.2014 11:09

P13a26t73r48i28k 88Z75i35m34a 2817847862627

Ale jistě jsou skvělé a supermoderní, že? Ale o to tady vůbec neběží. Proč je prodej 2 ks do Nepálu prezentován jako prestižní? A proč na tom všem tak strašně záleží? Proto že jsou od českého výrobce?

Mě je úplně fuk, jestli se tady bude vyrábět 10 ks českých letadel ročně. Zrovna tak je jedno, zda se tady vyrábí 100 ks švédských nebo korejských. V dnešním globálním světě je to všem úplně fuk, jestli ČR dodá Nepálu 2 letadla, nebo jestli je škodovka česká nebo německá. Podstatné je, zda firmy, které tu působí, vytvářejí zajímavá pracovní místa pro vzdělané lidi a zisk a platí tady daně, a zda jsme technologicky na špici. Všechno ostatní je propaganda na úrovni národního obrození.

+1/−23
26.2.2014 11:14

J58a14r55o90s31l32a83v 72B28r32ü45m30m41e40r 7364923596

Tak jak jste to napsal, tak defakto to prodali Rusové, jelikož LET je teď ruská firma. Ale je to konstrukce českých hlav a vyrobena českýma rukama, a zisk jde do Čech, z kterých jsou tito pracovníci zaplaceni. Mně je to také jedno, komu která továrna patří. Ale je to zajímavý článek ,že u nás vzniklá technika je použitelná v tak extrémním prostředí.

+7/0
26.2.2014 11:27

J41a75n 96P65r84i17c84h67y12s75t70a87l 8581268863

No zrovna tohle je v clanku napsano spravne. Je to slovacka firma, takze z toho zisku do Cech asi moc nepujde. I vetsina tech hlav a rukou je moravskych. Zisk jde do CR, ale ne do Cech :-)

0/−2
26.2.2014 17:56

T15o85m 38P40á47l25e81k 1281616979838

Prestižní to je pane Zimo. Kolik zemí na světě vyrábí a prodává letadla? Zkuste si to zjistit, než začnete prudit a trollovat. A na to, jaká jsme pidizemě je to opravdu úspěch hodný chlubení se. [>-]

A jak píšete, Kunovice vytvářejí pracovní místa, tak nevím o co Vám jde. Chcete být zajímavý a cítíte se osamněle, že sem vkládáte takové nesmysly?

+10/0
26.2.2014 11:31

P93a37t28r86i57k 49Z41i73m50a 2197897952737

Čekal jsem, že mě všichni hrdí Češi rozcupujete a zadupete do hlíny jako správného kverulanta, který hrdě neplácá packami nad světovým úspěchem ze Slovácka. Tipoval jsem, že dostanu +1/-20, zatím mi vlastenci dali +1/-11, což jde ;-D

Tohle asi není to správné fórum pro diskusi o ekonomických aspektech tohoto obchodu, zdá se, že jsou zde spíše nadšení fanoušci letadel jako takových. Ani jsem nečekal, že by se někdo z vás nad mou provokací hlouběji zamýšlel.

0/−10
26.2.2014 11:55

P95e69t32r 29K55u22b84a 3699160570

Neboj, na těch -20 se ještě dostaneš. No a ten +1 sis už dal.:-)

+2/0
26.2.2014 12:06

P24a55t11r94i55k 44Z58i56m44a 2677107232567

Nedal, nejde to. Sám sobě dát +1 nejde :-)

0/0
26.2.2014 12:31

K49a24r27e31l 55N84a74s77t25o88u64p44i76l 3910611710491

Nad tvým tupým příspěvkem opravdu není třeba se nějak hlouběji zamýšlet...

+1/0
26.2.2014 12:35

K23a23r86l79a 13N41o56v53á85k39o90v61á 4544382725817

Tak původně jsem to neměla v úmyslu, ale když si to to říkáte, tak vám ten minus dám ;-D

+1/0
26.2.2014 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.