Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Leo Expressu: Jezdíme s polovičními náklady než České dráhy

Leoš Novotný je spolumajitelem společnosti Leo Express, která od konce loňského roku vypravuje přímé vlaky ze Starého Města do Prahy a zpět. Novotný je s vytížeností spojů spokojený a plánuje do dvou let jejich posílení. Nabízí také alternativu k elektrifikaci tratě do Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i59r25o65s30l15a62v 17Z31i74k43m26u11n76d 7259763534413

Vlak ČD  má pět vozů. Na lokomotivě strojvedoucí,  v soupravě vlakvedoucí, průvodčí = 3 osoby.

Vlak LEO EXPRESS  má 5 vozů, na vlaku  je strojvedoucí, na každém voze jeden steward = 6 osob.

Jak mohou být náklady poloviční ... leda za tu cenu, že zaměstnanci černého dopravce jsou placeni za stejnou práci méně než zaměstnanci ČD.

0/0
18.2.2014 20:48

J44a29n 45P25o31s12p32í53š11i32l 4261174227747

představte si, že těch nákladů tam bude daleko více...nejde? tak nevadí, každej nemůže chápat všechno.:-)

0/0
18.2.2014 21:01

M27i61r48o89s36l19a88v 25Z79i17k56m87u71n51d 7109733924883

Ale pan Novotný hovoří o polovičních nákladech na "jízdu". Samozřejmě, až bude muset platit za (zimní) úklid stanic, jejich osvětlení, v každé stanici, kde zastavuje bude mít své prodejní místo, bude zapojen v evropském rezervačním systému, takže na libovolné zastávce v Německu, kde je jízdenkový automat si budetet moci koupit jízdenku na LeoExpress, tak bude mít ty náklady vyšší.

Pan Novotný je vemi inteligentní člověk, aby věděl, že srovnává nesrovnatelné, ale tak se dělá mediální politika ...

0/0
21.2.2014 19:45

S43t16a93n62i15s57l16a23v 43S13r97b50a 4425134238934

ono ale nestačí jezdit s polovičními náklady. pokud máte poloviční náklady na provoz vlaku, ale vyplácíte si dvojnásobné odměny, tak to pro cestující vyjde nastejno.

0/0
17.2.2014 8:26

J35a73n 67P35o61s72p34í86š40i73l 4731314387397

Vaše argumenty jsou velice přesvědčivé, málem jsem smíchy upadl ze židle

0/0
18.2.2014 20:45

V63l67a25d31i53m16í26r 20F47i15b85i38g68e56r 5214651221304

Možná by s nimi jezdilo i víc lidí, kdyby byla možnost koupit si jízdenku přímo ve vlaku. U ČD s tím problém není i když je to s 20kč přirážkou, navíc se tam krom pendolina nemusí povinně místenkovat.

0/0
16.2.2014 16:29
Foto

A24n13t25o48n10í68n 11Š12i41m30č41í76k 3287529540270

Ta možnost tam je. Musí být ale volné místo do vaší stanice a připlatíte si 39kč.

0/0
17.2.2014 9:44

R80o54m43a25n 92P75o87l49á45č98e78k 1490176210665

Ono ČD přímo neříkají, že kapacita stačí, ale proč tam budou posílat další vlaky, když si je nikdo neobjedná a nezaplatí.

Ale co je spíš podstatné at je to Leo nebo RJ. Obě firmy jsou ve ztrátě a to slibují hory doly. Zatím se nechovají moc rozdílně od ČD, které kupují postupně nové vozy a díky "konkurenci" se dnes do Chebu jezdí v kožence, protože je potřeba vlaky předstnostně poslat na soupeřící trať

Taky je rozdíl koupit 5 souprav fungl nových a nebo rekonstruovat a modernizovat park do kterého se od revoluce moc nesáhlo...

+3/−1
16.2.2014 15:11

J26o69s58e81f 37H69o61n65e83š 7111222390973

Poloviční náklady-tím myslí použití kolejí a co odpisy?s těmi se nepočíta?

0/0
16.2.2014 14:01

R67o91m87a14n 82P34o41l28á89č34e80k 1780146460985

Má to nějak udělané přes operativní leasing, takže vlaky mu reálně ani nepatří

0/0
16.2.2014 15:14
Foto

M92a57r44t84i70n 71S58t48o57k89l87á42s79k41a 7134277348820

dle výrazů očí to vidím na PARTYHARD před rozhovorem :D

0/0
16.2.2014 11:45

J10a44n 61M73a47c30e26k 3854851472643

A nekecá Leoš trochu? Na dráze se platí za elektřinu paušálem, takže je jedno kolik ty jedo vlaky doopravdy spotřebujou. Až se jednou zavedou elektroměry na mašinách, bude to třeba jinak.;-)

+1/−1
16.2.2014 11:33

M22a82r44t22i27n 80N22e39r63m90u49t 9777147548349

to je zajímavé - můžete to nějak rozvést?

0/0
16.2.2014 20:57

M51i31r23o93s17l34a46v 27G40r97o77s75s70m58a47n16n 8592749134

Nápad na zachování neelektrizované trati do krajského města, které potřebuje přímé spojení se zbytkem světa, nechápu. Zvláště když je velmi vytížená a bude se modernizovat a částečně zdvojkolejňovat.

+1/0
16.2.2014 11:32
Foto

R45a71d17e30k 50P77o22l77i56c77k54ý 6191193521334

Železnice není jen komerční záležitost je na ní výrazný státní zájem-zachování dopravní obslužnosti

V tomto oboru se nemůže stát zbavit kontroly, žádný soukromník totiž nezajistí kompletní služby-prostě proto, že nevydělá.

Ti soukromí dopravci si vyberou pár lukrativnějších tratí a na zbytek kašlou.

Pokud by se zrušilo výsadní postavení ČD a omezil se jejich provoz nepochybuji, že dřív nebo později by si soukromí dopravci nátlakem vymohli vyšší dotace než mají ČD.

Už teď například Jančurovy vlaky měly problémy s přepravou handicapovaných

+5/−2
15.2.2014 20:49

P46e38t78r 36T17y87č74k51a 6665192199272

Ach jo. Představ si, že ty lokální tratě si objednávají kraje a poměrně dost za to platí. Pro ČD je to poměrně dost lukrativní záležitost. Soukromníci měli o tyto tratě zájem, ale kraje uzavřeli smlouvu s ČD bez výběrového řízení.

+2/−1
16.2.2014 3:43
Foto

R81a45d70e44k 93P13o74l24i70c89k34ý 6731513811304

Ano kraje za to platí a smlouvy jsou bez výběrka-ale je to logické jsou poviné zajistit dopravu.

Co by jst dělal kdyby to uzavřeli se sokromníky, ČD snížily kapacitu a ti soukromí doprac

0/−4
16.2.2014 8:46
Foto

R35a46d43e86k 88P79o81l22i22c45k47ý 6611123411594

pardon odeslaloa na malýcha se to ,pokračuji

sokromí dopravci pak mohou tlačit na cenu  budou stát víc.

Nebo to může dopadnout jak v některém českém kraji kde před pár lety dopravce skrachoval a lidi se neměli jak drategostat do práce.

Doprava je strategická záležitost-v ní si stát musí zachovat vliv a a vysoký podíl na trhu

/ tak jako v energetice, zdravotnictví /

Kraje navíc neplatí za jednotlivé linky, ale paušál za region. Vy jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že ty dotace co berou ČD by stačily soukromníkům zaplatit linky kde jezdí jen málo lidí? nebo máte pocit, že to jsou dobrodinci, kteří chtějí podnikat ve strátě?

0/−3
16.2.2014 8:55
Foto

R24a34d42e27k 52P19o12l31i19c22k82ý 6821713941564

ještě jednou se omlouvám zlobí mi notebook sem tam mi přeskakuje cursor

0/0
16.2.2014 8:57

J58a11n 70P54o87s62p85í36š96i15l 4451974187417

klidne byste to mohl zkrátit, stačilo prostě napsat, "vůbec nevím, o čem je řeč, ale chtěl bych se vyjádřit, tak tak činím, díky za pozornost"

0/−1
18.2.2014 20:57
Foto

R61a53d59e89k 37P71o81l63i48c60k20ý 6231623591244

je dobře, že vy tomu rozumíte a napsal jste svůj příspěvek;-DRv

0/0
18.2.2014 21:05

J92a33n 33P21o50s90p59í98š25i15l 4611194877447

:-P mně to nedalo, když jsem vidět tu spleť nesmyslů

0/0
18.2.2014 21:10

P18e20t56r 58T71y29č83k20a 6115172559942

Všichni kdo kritizuji soukromníky (předpokládám odboráře z ČD) by si měli uvědomit, že ČD potřebuje konkurenci jako prase drbání.

+10/−2
15.2.2014 17:34

J18i93n72d68ř62i12c85h 63Š54k47o18p26e56k 4905501110925

ano, ale pouze v případě, že bude zajštovat dopravní obslužnost celého kraje, tj. včetně místních lokálek. Vybrat totiž pár ziskových tratí není žádné umění

+11/−4
15.2.2014 17:40

P63e70t17r 89T88y90č38k51a 6575162469372

Oni by to rádi dělali, ale kraje si to objednali bez výběrového řízení u ČD.

+7/−3
15.2.2014 17:47

K84a33r42e95l 86M39a62t12o75u54š43e95k 2103935983

já vám rozumím, ale zajímalo by mě, kde by na to soukromník vté době vzal najednou stroje, odborný personál, ... ? Jančura tuto obslužnost plně pokrytou vlaky sliboval (před uzavřením Olomouckého kraje smlouvy s ČD) do pěti let - nejdříve by místo vlaku jezdil bus, na většině tratí ...

+2/0
16.2.2014 11:55

J66a31r27o90s56l40a10v 65H16o56r58á65k 5453652326340

A jak to maji udelat, kdyz kraje uzavrely prolobovane smlouvy s CD na deset let? Jdete si stezovat k hejtmanum.

+2/0
15.2.2014 19:12

Z26d62e31n57ě60k 78M62a54l25í94k 8674957623758

Nedávno bylo v médiích przentováno jak je LEO ve ztrátě.To se potom nedivím, že má poloviční náklady, když to dotuje ze svýho.

+10/−2
15.2.2014 15:32

J17i33ř66í 72Č46e94r27m16á80k 9300387739764

Takze kdyz budu neco dotovat ze sveho mam najednou polovicni naklady?

+2/0
16.2.2014 12:19

V31l17a37d84i22m32í84r 45F31i41b54i51g35e59r 5944921641924

Zaměstnancům snížil platy, ořezal benefity tak se něco ušetřilo na kolejích platí méně, protože má lehčí soupravy.

0/0
16.2.2014 16:28

J42o48s83e21f 70H28o58n50e13š 7871872540963

To se mu to kritizuje,když se snaží slízat smetanu.Proč nejezdí třeba do Brna?nebo třeba přes Havl.Brod?Proč si Jančura říká o dotace na trati Bratislava-Komárno?protože ne všude lze aplikovat rezervační systém a měl by přiznat,že mu jde o levné získání podílu na trhu

+5/−8
15.2.2014 13:52

Z39d70e34ň68k12a 71V81e60s41e44l61á 8819415227510

Tento článek ale není o Jančurovi, nýbrž je o Leo Expresu... ;-)

A na trať na Brno ještě existuje monopol, jinak myslím, že by mohli mít taky úspěch oproti ČD.

0/−4
15.2.2014 14:01

J11a61r22o48s81l54a61v 16K41o71m65o34ň 1960344774861

no hlavně na Brno je střídavý proud a oni mají jen stejnosměrné stroje,oba dva soukromníci. Takže mohou jen po severní části republiky provozovat svoje vlaky.

+3/0
15.2.2014 16:16

T16o59m 16J84u48r62e76č43k61a 6295402595175

Žádný monopol neexistuje. Stejně jako na Ostravu jim stačí zažádat o přidělení dopravní cesty a můžou vesele vyjet a nikdo jim nebude bránit.

+3/−1
15.2.2014 16:51

P70e69t68r 65T46y12č31k42a 6365482659662

Jistě. Proti dotovaným rychlíkům ČD.

+1/−2
15.2.2014 17:28

T35o62m 12J63u96r39e31č48k54a 6155232705685

Když můžou autobusy, zcela jistě to zvládnou i s vlaky s polovičními náklady a lepšími službami oproti ČD, jak se v médiích chlubí.

+3/0
15.2.2014 18:09

T81o88m79á90š 64K27u38t34á61l29e33k 5644246568588

Nemůžou... dumpingovýma cenama Jančura v klidu likvidoval regionální autobusové dopravce a vytlačoval je z lukrativnějších tratí, aby dosáhl plného obsazení svých autobusů (což v konečném důsledku vedlo ke zhoršení dopravní obslužnosti, ale zas kafe a noviny grátis že ;-) ), ale na trati to holt nefunguje.. teda PR na tom stavět můžou, ale kapsy jim to nenaplní ;)

0/0
16.2.2014 12:21

A44l11a89n 41Ř51e97p18k79a 4635726

Nezačínal RJ na trati Pha-Ova v době, kdy tam ČD ještě pobírali dotace? Až později je státá zrušil na téhle trati.. A LE se část spojů přesunul do Starého Města u UH a tam ČD myslím pořád pobírají příspěvky od objednatele na rychlíky.;-)

0/0
16.2.2014 15:58

T15o36m33a62s 70N19o62v28o69t50n26y 3691456588399

Tolik nesmyslů na čtyřech řádcích...

+3/−1
15.2.2014 18:55

J69o48s54e14f 62H37o41n17e13š 7161142900143

sám jsi nesmysl

+1/−3
15.2.2014 19:06
Foto

J18i82ř52í 67I12n55c28z70é43d58y 2824475531219

Tihleti soukromnici chteji pomahat statu tam kde to nepotrebuje. Nasadi sve vlaky tam kde jezdi mnohem kvalitnejsi pendolino. Proc se pan nepusti do neoranych poli jako je Dopravni podnik mesta Prahy kde se da luxusne vydelavat jen na tisku jizdenek.;-D No , ale k veci, v LE jsem absolvoval asi 20 jizd na trase OV-Praha-OV a komfort jizdy v LE povazuji za spise prumerny.

+3/−3
15.2.2014 13:46

P98e14t83r47a 70N12o52v14á26k35o41v97á 7328266574798

Každý se pouští do toho, kde je zisk. Pokud ne, byl by blázen. Když si budou říkat o dotace, je to zvrácené asi jako zemědělci (ale tam jim to pohnojil stát už předem, takže těžko soudit), pokud by zkrachovali, protože museli jezdit na prodělečných drahách, zase by to chtěli zaplatit po státu.

Jen ať si komerční dopravci rozeberou to, co jim bude vynášet. Tam, kde to vynášet nebude, ať se postará o nasazení spojů stát. Bude mít určitě méně práce než hlídat všechno. On většinou se najde někdo, kdo koupí třeba jen mikrobus a bude vozit po domluvě, než vybavit celý vlak.

+1/−6
15.2.2014 14:18

L15a54d44i26s81l24a23v 27B87a95l67o68u31n 7941434141585

Paní Nováková, když tomu tak pěkně rozumíte, nechcete si koupit mikrobus a nahradit ČD. Určitě Vás to dobře uživí.

+6/0
15.2.2014 15:26

T53o92m 45J10u63r10e73č77k76a 6845292515535

Ano privatizace zisků a socializace ztrát. Občane plať...

+5/−1
15.2.2014 16:52

T75o22m26a97s 42N10o33v39o92t21n18y 3261786488179

Ano, lepší systém je platit všechno, že? Samy slavné ČD tvrdí, že ztrátové je všechno. Neuspěli ani mezi Prahou a Brnem s ryze komerčním vlakem.

+1/−3
15.2.2014 18:56

T19o98m67á81š 47K61u31t62á56l16e36k 5764596958408

Pendolino mnohem kvalitnější než LE? No nevím.... čas cesty obdobný, řešení místa k sezení z hlediska prostoru i komfortu podobné... mohou v tom být nějaká subjektivní hlediska (řešení ukotvení sedaček plus systém naklápění vozů pendolina mi občas nedělá dobře, přítelkyně tím v podstatě nemůže jezdit), ale to stěží může stačit na hodnocení ve smyslu "mnohem kvalitnější"

0/0
16.2.2014 12:39

L69a47d14i70s96l34a67v 97B64a49l92o50u37n 7241964921535

Jezdíme s polovičními náklady než ČD, ale jen na lukrativních tratích. Až budeme jezdit i do té nejmenší vísky několikrát denně, bude to horší.

Nechci se zastávat molocha ČD, ale libové frajery nesnášim.

+10/−7
15.2.2014 13:40

A11l15e95x39a32n96d88r 95K68o85s49t48k45a 5699626909886

On ale tvrdí, že má poloviční náklady na té stejné trati.

+1/0
15.2.2014 13:42

L50a20d90i20s50l52a69v 16B27a53l33o64u38n 7181554101395

On jezdí i trať Plzeň - Břasy, kde jezdí tři lidi denně? A takových ČD má hafo.

+3/−3
15.2.2014 13:56

P47e36t97r50a 73N77o27v30á58k88o96v44á 7728596514398

Ano, i tak by měl poloviční náklady. Protože mluví o tom, že používá modernější vlaky, které spotřebují třetinu elektřiny.

A proč ho pořád nutíte jezdit někde, kde nechce? On je soukromník, jezdí tam, kde se mu to vyplácí. To je jak kdyby vám někdo říkal, ať autem jezdíte stejné trasy jak autobusy. Proč byste to dělal? Copak chcete platit dvakrát tolik benzínu?

+1/0
15.2.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.