Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Leo Expressu: Jezdíme s polovičními náklady než České dráhy

Leoš Novotný je spolumajitelem společnosti Leo Express, která od konce loňského roku vypravuje přímé vlaky ze Starého Města do Prahy a zpět. Novotný je s vytížeností spojů spokojený a plánuje do dvou let jejich posílení. Nabízí také alternativu k elektrifikaci tratě do Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i50r44o59s78l51a87v 17Z15i80k38m55u56n13d 7849833894183

Vlak ČD  má pět vozů. Na lokomotivě strojvedoucí,  v soupravě vlakvedoucí, průvodčí = 3 osoby.

Vlak LEO EXPRESS  má 5 vozů, na vlaku  je strojvedoucí, na každém voze jeden steward = 6 osob.

Jak mohou být náklady poloviční ... leda za tu cenu, že zaměstnanci černého dopravce jsou placeni za stejnou práci méně než zaměstnanci ČD.

0/0
18.2.2014 20:48

J34a10n 21P78o13s89p24í62š22i87l 4321774197747

představte si, že těch nákladů tam bude daleko více...nejde? tak nevadí, každej nemůže chápat všechno.:-)

0/0
18.2.2014 21:01

M23i10r76o77s64l61a40v 90Z24i42k38m61u90n16d 7759173614513

Ale pan Novotný hovoří o polovičních nákladech na "jízdu". Samozřejmě, až bude muset platit za (zimní) úklid stanic, jejich osvětlení, v každé stanici, kde zastavuje bude mít své prodejní místo, bude zapojen v evropském rezervačním systému, takže na libovolné zastávce v Německu, kde je jízdenkový automat si budetet moci koupit jízdenku na LeoExpress, tak bude mít ty náklady vyšší.

Pan Novotný je vemi inteligentní člověk, aby věděl, že srovnává nesrovnatelné, ale tak se dělá mediální politika ...

0/0
21.2.2014 19:45

S69t82a84n54i46s35l70a40v 68S63r88b75a 4295824138284

ono ale nestačí jezdit s polovičními náklady. pokud máte poloviční náklady na provoz vlaku, ale vyplácíte si dvojnásobné odměny, tak to pro cestující vyjde nastejno.

0/0
17.2.2014 8:26

J79a42n 12P17o16s35p56í93š19i96l 4451734377337

Vaše argumenty jsou velice přesvědčivé, málem jsem smíchy upadl ze židle

0/0
18.2.2014 20:45

V55l45a79d69i35m48í90r 37F55i39b51i92g30e71r 5364351661194

Možná by s nimi jezdilo i víc lidí, kdyby byla možnost koupit si jízdenku přímo ve vlaku. U ČD s tím problém není i když je to s 20kč přirážkou, navíc se tam krom pendolina nemusí povinně místenkovat.

0/0
16.2.2014 16:29
Foto

A78n86t87o94n73í58n 43Š63i57m38č59í37k 3387349650400

Ta možnost tam je. Musí být ale volné místo do vaší stanice a připlatíte si 39kč.

0/0
17.2.2014 9:44

R40o43m39a48n 22P76o78l88á15č56e76k 1640416350325

Ono ČD přímo neříkají, že kapacita stačí, ale proč tam budou posílat další vlaky, když si je nikdo neobjedná a nezaplatí.

Ale co je spíš podstatné at je to Leo nebo RJ. Obě firmy jsou ve ztrátě a to slibují hory doly. Zatím se nechovají moc rozdílně od ČD, které kupují postupně nové vozy a díky "konkurenci" se dnes do Chebu jezdí v kožence, protože je potřeba vlaky předstnostně poslat na soupeřící trať

Taky je rozdíl koupit 5 souprav fungl nových a nebo rekonstruovat a modernizovat park do kterého se od revoluce moc nesáhlo...

+3/−1
16.2.2014 15:11

J81o71s78e64f 58H45o67n50e16š 7201912840433

Poloviční náklady-tím myslí použití kolejí a co odpisy?s těmi se nepočíta?

0/0
16.2.2014 14:01

R97o94m12a22n 67P63o40l95á91č37e70k 1650206180165

Má to nějak udělané přes operativní leasing, takže vlaky mu reálně ani nepatří

0/0
16.2.2014 15:14
Foto

M68a12r65t97i25n 13S37t55o66k55l11á81s93k74a 7874417128830

dle výrazů očí to vidím na PARTYHARD před rozhovorem :D

0/0
16.2.2014 11:45

J93a54n 16M60a74c52e73k 3704901842783

A nekecá Leoš trochu? Na dráze se platí za elektřinu paušálem, takže je jedno kolik ty jedo vlaky doopravdy spotřebujou. Až se jednou zavedou elektroměry na mašinách, bude to třeba jinak.;-)

+1/−1
16.2.2014 11:33

M50a92r91t35i58n 44N46e18r36m85u28t 9947667568549

to je zajímavé - můžete to nějak rozvést?

0/0
16.2.2014 20:57

M22i62r57o12s26l49a38v 63G35r24o60s61s50m89a55n51n 8412469694

Nápad na zachování neelektrizované trati do krajského města, které potřebuje přímé spojení se zbytkem světa, nechápu. Zvláště když je velmi vytížená a bude se modernizovat a částečně zdvojkolejňovat.

+1/0
16.2.2014 11:32
Foto

R86a14d18e88k 67P26o52l94i93c57k17ý 6361213931284

Železnice není jen komerční záležitost je na ní výrazný státní zájem-zachování dopravní obslužnosti

V tomto oboru se nemůže stát zbavit kontroly, žádný soukromník totiž nezajistí kompletní služby-prostě proto, že nevydělá.

Ti soukromí dopravci si vyberou pár lukrativnějších tratí a na zbytek kašlou.

Pokud by se zrušilo výsadní postavení ČD a omezil se jejich provoz nepochybuji, že dřív nebo později by si soukromí dopravci nátlakem vymohli vyšší dotace než mají ČD.

Už teď například Jančurovy vlaky měly problémy s přepravou handicapovaných

+5/−2
15.2.2014 20:49

P96e60t18r 43T82y62č11k63a 6385982449822

Ach jo. Představ si, že ty lokální tratě si objednávají kraje a poměrně dost za to platí. Pro ČD je to poměrně dost lukrativní záležitost. Soukromníci měli o tyto tratě zájem, ale kraje uzavřeli smlouvu s ČD bez výběrového řízení.

+2/−1
16.2.2014 3:43
Foto

R84a66d45e39k 75P62o30l85i66c17k53ý 6671433101954

Ano kraje za to platí a smlouvy jsou bez výběrka-ale je to logické jsou poviné zajistit dopravu.

Co by jst dělal kdyby to uzavřeli se sokromníky, ČD snížily kapacitu a ti soukromí doprac

0/−4
16.2.2014 8:46
Foto

R43a68d77e16k 34P49o56l71i58c89k33ý 6121853331134

pardon odeslaloa na malýcha se to ,pokračuji

sokromí dopravci pak mohou tlačit na cenu  budou stát víc.

Nebo to může dopadnout jak v některém českém kraji kde před pár lety dopravce skrachoval a lidi se neměli jak drategostat do práce.

Doprava je strategická záležitost-v ní si stát musí zachovat vliv a a vysoký podíl na trhu

/ tak jako v energetice, zdravotnictví /

Kraje navíc neplatí za jednotlivé linky, ale paušál za region. Vy jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že ty dotace co berou ČD by stačily soukromníkům zaplatit linky kde jezdí jen málo lidí? nebo máte pocit, že to jsou dobrodinci, kteří chtějí podnikat ve strátě?

0/−3
16.2.2014 8:55
Foto

R53a60d68e80k 68P19o36l22i76c59k58ý 6721413391534

ještě jednou se omlouvám zlobí mi notebook sem tam mi přeskakuje cursor

0/0
16.2.2014 8:57

J63a74n 49P62o15s29p68í31š38i58l 4441194737807

klidne byste to mohl zkrátit, stačilo prostě napsat, "vůbec nevím, o čem je řeč, ale chtěl bych se vyjádřit, tak tak činím, díky za pozornost"

0/−1
18.2.2014 20:57
Foto

R85a39d27e98k 42P13o10l17i73c28k36ý 6341423641384

je dobře, že vy tomu rozumíte a napsal jste svůj příspěvek;-DRv

0/0
18.2.2014 21:05

J74a90n 82P39o28s46p68í37š46i70l 4971344907467

:-P mně to nedalo, když jsem vidět tu spleť nesmyslů

0/0
18.2.2014 21:10

P52e20t73r 27T48y95č72k28a 6545422969492

Všichni kdo kritizuji soukromníky (předpokládám odboráře z ČD) by si měli uvědomit, že ČD potřebuje konkurenci jako prase drbání.

+10/−2
15.2.2014 17:34

J63i66n74d44ř77i94c36h 65Š98k83o53p36e43k 4615491690895

ano, ale pouze v případě, že bude zajštovat dopravní obslužnost celého kraje, tj. včetně místních lokálek. Vybrat totiž pár ziskových tratí není žádné umění

+11/−4
15.2.2014 17:40

P61e71t15r 74T26y37č75k26a 6595252269412

Oni by to rádi dělali, ale kraje si to objednali bez výběrového řízení u ČD.

+7/−3
15.2.2014 17:47

K11a72r37e96l 31M95a15t69o71u35š29e38k 2633805523

já vám rozumím, ale zajímalo by mě, kde by na to soukromník vté době vzal najednou stroje, odborný personál, ... ? Jančura tuto obslužnost plně pokrytou vlaky sliboval (před uzavřením Olomouckého kraje smlouvy s ČD) do pěti let - nejdříve by místo vlaku jezdil bus, na většině tratí ...

+2/0
16.2.2014 11:55

J35a30r89o14s44l33a57v 64H79o34r43á87k 5503472686610

A jak to maji udelat, kdyz kraje uzavrely prolobovane smlouvy s CD na deset let? Jdete si stezovat k hejtmanum.

+2/0
15.2.2014 19:12

Z44d21e48n66ě82k 80M97a46l40í52k 8644297893458

Nedávno bylo v médiích przentováno jak je LEO ve ztrátě.To se potom nedivím, že má poloviční náklady, když to dotuje ze svýho.

+10/−2
15.2.2014 15:32

J85i46ř61í 55Č32e89r39m34á22k 9960767249724

Takze kdyz budu neco dotovat ze sveho mam najednou polovicni naklady?

+2/0
16.2.2014 12:19

V26l96a61d26i28m34í66r 66F92i52b41i85g52e48r 5914661141794

Zaměstnancům snížil platy, ořezal benefity tak se něco ušetřilo na kolejích platí méně, protože má lehčí soupravy.

0/0
16.2.2014 16:28

J92o45s89e87f 57H51o88n90e46š 7711152860363

To se mu to kritizuje,když se snaží slízat smetanu.Proč nejezdí třeba do Brna?nebo třeba přes Havl.Brod?Proč si Jančura říká o dotace na trati Bratislava-Komárno?protože ne všude lze aplikovat rezervační systém a měl by přiznat,že mu jde o levné získání podílu na trhu

+5/−8
15.2.2014 13:52

Z68d16e66ň35k29a 42V90e47s10e64l78á 8289525187230

Tento článek ale není o Jančurovi, nýbrž je o Leo Expresu... ;-)

A na trať na Brno ještě existuje monopol, jinak myslím, že by mohli mít taky úspěch oproti ČD.

0/−4
15.2.2014 14:01

J45a47r89o41s54l92a95v 31K36o36m18o13ň 1740384424301

no hlavně na Brno je střídavý proud a oni mají jen stejnosměrné stroje,oba dva soukromníci. Takže mohou jen po severní části republiky provozovat svoje vlaky.

+3/0
15.2.2014 16:16

T94o87m 64J15u26r46e81č66k46a 6705882545445

Žádný monopol neexistuje. Stejně jako na Ostravu jim stačí zažádat o přidělení dopravní cesty a můžou vesele vyjet a nikdo jim nebude bránit.

+3/−1
15.2.2014 16:51

P34e19t39r 97T80y76č10k33a 6255542819742

Jistě. Proti dotovaným rychlíkům ČD.

+1/−2
15.2.2014 17:28

T19o45m 97J92u34r86e72č70k32a 6575322645525

Když můžou autobusy, zcela jistě to zvládnou i s vlaky s polovičními náklady a lepšími službami oproti ČD, jak se v médiích chlubí.

+3/0
15.2.2014 18:09

T18o28m11á17š 74K17u32t17á75l91e12k 5974736768578

Nemůžou... dumpingovýma cenama Jančura v klidu likvidoval regionální autobusové dopravce a vytlačoval je z lukrativnějších tratí, aby dosáhl plného obsazení svých autobusů (což v konečném důsledku vedlo ke zhoršení dopravní obslužnosti, ale zas kafe a noviny grátis že ;-) ), ale na trati to holt nefunguje.. teda PR na tom stavět můžou, ale kapsy jim to nenaplní ;)

0/0
16.2.2014 12:21

A64l30a70n 71Ř20e33p51k36a 4465676

Nezačínal RJ na trati Pha-Ova v době, kdy tam ČD ještě pobírali dotace? Až později je státá zrušil na téhle trati.. A LE se část spojů přesunul do Starého Města u UH a tam ČD myslím pořád pobírají příspěvky od objednatele na rychlíky.;-)

0/0
16.2.2014 15:58

T53o46m11a80s 72N11o61v16o42t37n68y 3801326178799

Tolik nesmyslů na čtyřech řádcích...

+3/−1
15.2.2014 18:55

J73o52s12e68f 15H89o35n22e94š 7221662370603

sám jsi nesmysl

+1/−3
15.2.2014 19:06
Foto

J91i42ř84í 76I73n69c16z62é85d15y 2934295101469

Tihleti soukromnici chteji pomahat statu tam kde to nepotrebuje. Nasadi sve vlaky tam kde jezdi mnohem kvalitnejsi pendolino. Proc se pan nepusti do neoranych poli jako je Dopravni podnik mesta Prahy kde se da luxusne vydelavat jen na tisku jizdenek.;-D No , ale k veci, v LE jsem absolvoval asi 20 jizd na trase OV-Praha-OV a komfort jizdy v LE povazuji za spise prumerny.

+3/−3
15.2.2014 13:46

P67e43t30r95a 48N48o64v39á58k97o34v77á 7628636204888

Každý se pouští do toho, kde je zisk. Pokud ne, byl by blázen. Když si budou říkat o dotace, je to zvrácené asi jako zemědělci (ale tam jim to pohnojil stát už předem, takže těžko soudit), pokud by zkrachovali, protože museli jezdit na prodělečných drahách, zase by to chtěli zaplatit po státu.

Jen ať si komerční dopravci rozeberou to, co jim bude vynášet. Tam, kde to vynášet nebude, ať se postará o nasazení spojů stát. Bude mít určitě méně práce než hlídat všechno. On většinou se najde někdo, kdo koupí třeba jen mikrobus a bude vozit po domluvě, než vybavit celý vlak.

+1/−6
15.2.2014 14:18

L85a59d44i34s54l50a93v 83B13a57l46o72u21n 7651954731855

Paní Nováková, když tomu tak pěkně rozumíte, nechcete si koupit mikrobus a nahradit ČD. Určitě Vás to dobře uživí.

+6/0
15.2.2014 15:26

T88o87m 54J61u91r70e87č22k37a 6135362785495

Ano privatizace zisků a socializace ztrát. Občane plať...

+5/−1
15.2.2014 16:52

T90o53m98a74s 26N18o69v65o22t23n92y 3361226458899

Ano, lepší systém je platit všechno, že? Samy slavné ČD tvrdí, že ztrátové je všechno. Neuspěli ani mezi Prahou a Brnem s ryze komerčním vlakem.

+1/−3
15.2.2014 18:56

T27o65m47á42š 37K14u76t73á31l44e33k 5674726458418

Pendolino mnohem kvalitnější než LE? No nevím.... čas cesty obdobný, řešení místa k sezení z hlediska prostoru i komfortu podobné... mohou v tom být nějaká subjektivní hlediska (řešení ukotvení sedaček plus systém naklápění vozů pendolina mi občas nedělá dobře, přítelkyně tím v podstatě nemůže jezdit), ale to stěží může stačit na hodnocení ve smyslu "mnohem kvalitnější"

0/0
16.2.2014 12:39

L22a90d57i34s18l55a29v 21B89a79l64o26u32n 7751404671645

Jezdíme s polovičními náklady než ČD, ale jen na lukrativních tratích. Až budeme jezdit i do té nejmenší vísky několikrát denně, bude to horší.

Nechci se zastávat molocha ČD, ale libové frajery nesnášim.

+10/−7
15.2.2014 13:40

A58l51e31x19a46n87d45r 21K86o76s35t52k81a 5839116929756

On ale tvrdí, že má poloviční náklady na té stejné trati.

+1/0
15.2.2014 13:42

L80a80d45i63s20l81a71v 46B35a52l56o49u59n 7501554131655

On jezdí i trať Plzeň - Břasy, kde jezdí tři lidi denně? A takových ČD má hafo.

+3/−3
15.2.2014 13:56

P12e24t93r20a 12N53o68v87á95k67o51v85á 7468976794248

Ano, i tak by měl poloviční náklady. Protože mluví o tom, že používá modernější vlaky, které spotřebují třetinu elektřiny.

A proč ho pořád nutíte jezdit někde, kde nechce? On je soukromník, jezdí tam, kde se mu to vyplácí. To je jak kdyby vám někdo říkal, ať autem jezdíte stejné trasy jak autobusy. Proč byste to dělal? Copak chcete platit dvakrát tolik benzínu?

+1/0
15.2.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz