Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express plánuje více spojení mezi Prahou a Zlínským krajem

Cestující ve Zlínském kraji se mohou těšit na lepší vlakové spojení s Prahou. Leo Express, který začal jezdit do regionu jako první soukromý dopravce, plánuje přidat ze Starého Města sedm párů vlaků a v úvahu přichází za určitých podmínek i přímý spoj ze Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i91r76e64k 80Z92á23v17o87d18n64ý 7272887320858

Jinými slovy ... papá Ostravo. Jeden odpadá, 2 zbývají.

+1/0
5.2.2014 23:10

O10l96d57ř58i16c48h 50J24a61n84e44č51e22k 8739276353681

Jak se může krajská koordinátorka dopravy obávat o malé vesničky? Což studovala veterinu a na místo byla dosazena z kamarádství??? 8-o

Řeč je přeci o dotovaných spojích na objednávku kraje - kraj zadá a zaplatí - kraj má. Jančura přeci vždycky říkal, že okrajové lokálky jsou vlastně nejzajímavější byznys, protože nesou minimální riziko kolísání tržeb.

+1/0
3.2.2014 22:52

K51a20r58e55l 13F82u92k64s52a 3864720370513

Mám vzkázat, že prý studovala VŠ dopravní v Žilině a že pan Novotný nikdy nedodal nabídku na vlak regionálního charakteru, pouze na vlak dálkový, o kterém se mluví v článku. Řeč tedy o nich zde není. Jinak malé vesničky je termínus technikus novinářů, asi se to lépe čte...

+2/0
3.2.2014 23:14

O74l86d83ř70i27c46h 55J34a12n57e25č77e24k 8799456513111

Ale tak proč potom do diskuse o dálkových vlacích taháme strach o to, kde budou zastavovat "couráky"?

Argumenty paní koordinátorky jsou prostě jeden velký blábol, evidentní nechuť pustit na dotované spoje někoho jiného než ČD. Sama přeci musí dobře vědět, že když někomu dají dotace za veřejný zájem, tak ten si pak nemůže libovolně rozhodovat jak často bude jezdit a kde (ne)bude zastavovat.

Btw. že dopravce nikdy nedodal nabídku na regionální vlak přeci nutně neznamená, že by se nepřihlásil do soutěže, kdyby nějaká byla. Nemusí se přeci všichni permanentně všude vnucovat jako RJ.

+2/0
4.2.2014 9:14

K42a70r81e95l 74F77u73k40s96a 3234640930633

Oldřichu, článek psal novinář a ne koordinátorka. Ta jen popsala jeho předchozí zájem, kdy chtěl spoje dotovat, avšak nezastavovat ve "vesničkách" typu Tlumačov či Spytihněv. A to je proti zájmu kraje.

+1/0
4.2.2014 17:56

R61o77m85a20n 19P57o67l50á55č79e78k 1430496620425

Uvidíme. Zase je to styl ošklivé ČD vs. hodní soukromníci.

Jsem zvědavý jak se RJ i Leo popere s tím, až mu současný vozový park začne dosluhovat, zisky nic moc a bude potřeba koupit nový.

JInak i ČD se docela snaží... V oblasti Prahy jezdí až na pár vyjímek Elefanty, Liberecký kraj zase Pantery? nebo jak se to jmenuje. Jenom při počtu vozů to nejde jako když si koupíte 20 vozů a jezdíte s tím Praha - Ostrava.

+2/0
3.2.2014 20:13

O77l87d13ř56i23c50h 53J11a54n55e98č18e19k 8409306333901

U LE bude ještě pár let trvat než jim vozový park zastará - v té době již buďto dávnou nebudou existovat anebo nebudou mít problém pořídit si nové. U RJ je ten problém výrazně akutnější (ale třeba pak od ÖBB nakoupí i lokomotivy ;-))

A právě proto, že obnova vozového parku ČD je tak zdlouhavá - proč nepořídit zákazníkovi zlepšení tou formou, že radši najmu soukromníka, který lepší vlaky dokáže snáze zafinancovat? Ano na jednu stranu nelze na ČD házet špínu jen proto, že byly 50 let shora systematicky zanedbávány, ale přeci by byla hloupost nad nimi z téhož důvodu držet ochrannou ruku - v neprospěch cestujících.

+1/0
3.2.2014 22:59

T40o47m 95P47á90l14e70k 1871826609868

"Získat cestující pak nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.

Tesat do kamene. Tento stav trvá již minimálně 20 let. Rv

0/−5
3.2.2014 16:47

M89i12r61o34s25l40a61v 18Z20i17k79m22u17n75d 7419643194483

No nevím, porovnávat novou černou tramvaj se žlutou ojetinou, resp. podobnou ojetínou ČD zakoupenou z Rakouska, které jsou nejlepšími vozy, jež se na českých kolejích projíždí je jako porovnávat Trabanta s Mercedesem. Tím Trabantem je totiž černá tramvaj. (Podobnou negatovní zkušenost udělala jihoitalská privátní společnost Bari - Barletta, která si pořídila u Stadlera  luxusní elektrické jednotky - podoba s Leo vlaky, projekt luxusních "dělnických" vlaků se nepovedl a tak soupravy jezdí na běžných vlacích ...

Hybridní vozidlo lze samozřejmě vyrobit, touhle cestou se dala Francie - v Normandii mají hybridní jednotky, které jezdí na elektrifikovaných tratích 25 kV/50 Hz na něž navazují neelektrifikované místní tratě.

U Stadlera jsou něco podobného schopni vyrobit, ale  ... propustnost trati do Zlína je na hranici, plánuje se elektrifikace ... tak k čemu hybridní vozidlo ...

+2/0
3.2.2014 19:06

R57o20m35a56n 87P12o11l65á94č86e83k 1420676390895

Vyrobit jde všechno, když si za to klient zaplatí.:-)

+4/0
3.2.2014 20:17

R66o21m51a92n 74P92o78l77á22č23e82k 1590356880705

Co berete jako tragické? 95% zpoždění zaviní třetí strana. At jsou to apači s kabely ZZ, nehody na přejezdech, sražení lidé. Že nedostanu kafe z automatu a noviny? Stejně půlka lidí kouká do tabletů a druhá do notebooků...

+3/0
3.2.2014 20:15
Foto

J59a49n 60A49d35l49e60r 2436241586336

Jen ať se chlapec hezky snaží - vzhledem k jeho věku si asi nepamatuje např. na "Mladý svět" a následující marné pokusy. Třeba prorazí.

Proč bychom měli vlastně cestovat do jakési Prahy, když jiná dvě hlavní města leží blíže? Na Pražáky nikdo zvědavý není.

+3/−2
3.2.2014 16:34

M59i44r74o34s77l48a49v 32Z49i64k88m71u44n54d 7779413234433

Pro mnohé cestující je jednodušší jezdit MHD do Otrokovic, přestup mezi MHD a vlakovým nádražím není zcela šťastný ... Je to prostě DALEKO, zejména na linky 1,2

+2/0
3.2.2014 19:08

T14o52m75a75s 34N36o43v80o27t14n49y 3151766378439

V článku jsou splácány dvě věci dohromady - vlak do Prahy a regionální vlaky. Takže Leo chce jedno nebo druhé nebo oboje? Nebo by rád měl kus zadotovaný a za své by to pak protáhl na Prahu?

Jinak kdo chce do Prahy pohodlně, nemusí čekat desítky minut jak cestující zmiňovaný v článku - stačí jet SA/RJ, přestup pokud není zpoždění navazuje obousměrně, cenově oproti ČD bezkonkurenční.

Bohužel úředníci zmiňovaní v článku dělají všechno proto, aby odsud zase soukromníky dostali pryč a do novin jen lžou jaký mají zájem o kvalitní dopravu. Jediný jejich zájem je, aby neměli moc práce a aby byl co největší kšeft pro ČSAD Vsetín, který po pohlcení Housacaru je prakticky monopol (+ se domluví s Krodosem a UH aby si nelezli do zelí). Pokud přijde nový dopravce, ihned ho kraj omezuje zákazem přepravy cestujících mezi městy v kraji, hnus.

Možná kdyby úředníci z kraje těmi autobusy či vlaky i jezdili, tak by pak i udělali něco užitečného.

+1/−2
3.2.2014 14:30

D51a43v44i13d 86Č44e43r20n12o48h16o70r77s25k94ý 1566184476106

SA/RJ .... možná levnější ale asi bych neměl odvahu :-P

0/0
3.2.2014 14:42

R19a16d56e82k 20J47a89n95a31t44a 9815436864602

A hlavně ten rozdíl není velký. Zítra ráno:

SA/RJ za 231 Kč, jízdní doba 3:43, 1 přestup.

ČD za 270 Kč, jízdí doba 3:39, bez přestupu.

A pokud máte in-kartu, s ČD se dostatete in na 220 Kč.

+4/0
3.2.2014 19:38

O37l92d21ř43i38c35h 97J69a41n72e36č27e65k 8659646323571

Ano je to trochu zmotané - předpokládám, že chtějí mít nedotovanou linku z Prahy do Starého Města nebo do Zlína a navíc dotované lokálky v jejich okolí, kde by ty dotované vlaky na ty nedotované mohly navazovat. Proč ne - na tom nevidím nic špatného. ČD to tak mají a když jim do toho chce někdo rýpat (soutěžit nějaké "jejich" tratě) tak protestují a hájí se síťovým charakterem služeb.

Takže problém je snad jen s tou zajížďkou do Zlína. Kapacitní a navíc trakční. V zásadě přeci nikdo nikomu nebrání provozovat vedle dotovaných místních vlaků dálkové nedotované? Ale ty nedotované předpokládám mají při stavbě grafikonu přednost. A to může být ve Zlíně problém. A pak ta trakce... ano kraj by jim navíc zakázal lokální přepravu mezi stanicemi na svém území, ale to je asi to poslední, co by Leoše trápilo.

0/−1
3.2.2014 23:17
Foto

J41a67n 76A27d36l93e59r 2336641966486

Leoši Novotnému loni nevyšel úpis dluhopisů. Místo cca půl miliardy získal asi sto milionů a nyní je má vracet.

Nynější snaha je možná motivována i tímto výsledkem - chce býti aktivním za každou cenu.

0/−1
5.2.2014 17:50

R22o74s30t15i28s19l49a32v 82B22ř79i21c12h49á74č82e55k 8911803343407

Ono je to hezká nabídka, ale je potřeba aby spoje zastavovali ve více stanicích. Já bych uvítal zastávku v České Třebové a pak by pro mě byl soukromý dopravce jasnou volbou.

0/−2
3.2.2014 14:23

T97o86m50a74s 20N43o11v97o60t20n72y 3381586578669

To nestačí že tam protekčně zastavuje každé druhé ECčko, zbytečně? Navíc myslím i RJ?

+4/−2
3.2.2014 14:26

M52i31r98o56s25l42a49v 45Z61i55k74m77u61n21d 7149403824723

Jenže ta zastavující ECčka jedou ze směru Hranice na Moravě nebo Brno  .... V porovnání počtu osob nastupujících do vlaku modrého dopravce a osob nastupujících do vlaku žlutého dopravce (jedou v odstupu 5 minut, žlutý jako první)  je na tom modrý dopravce lépe. Mimo jiné proto, že žlutý v ČT jízdenky neprodává ...

0/0
3.2.2014 18:55

R17o24s87t78i39s17l75a48v 33B31ř12i16c82h52á91č17e39k 8341923343187

Jaký zbytečně??? Vy asi nejste úplně v obraze!!! ČT je velký uzel, který slouží mnoha lidem k přestupům na jiný směr, ale to Vám asi ušlo!!

+1/−1
4.2.2014 10:40

M97i58r50e88k 29Z45á64v49o86d56n78ý 7892657510428

Ještě, že máte zastaralé informace, jelikož v dnešní době tam zastavuje již každé IC/EC :o)

+1/0
5.2.2014 23:14







Najdete na iDNES.cz