Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express plánuje více spojení mezi Prahou a Zlínským krajem

Cestující ve Zlínském kraji se mohou těšit na lepší vlakové spojení s Prahou. Leo Express, který začal jezdit do regionu jako první soukromý dopravce, plánuje přidat ze Starého Města sedm párů vlaků a v úvahu přichází za určitých podmínek i přímý spoj ze Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i66r98e20k 46Z31á45v69o62d49n90ý 7812437400738

Jinými slovy ... papá Ostravo. Jeden odpadá, 2 zbývají.

+1/0
5.2.2014 23:10

O50l45d43ř70i48c78h 10J77a96n76e58č47e18k 8289206873721

Jak se může krajská koordinátorka dopravy obávat o malé vesničky? Což studovala veterinu a na místo byla dosazena z kamarádství??? 8-o

Řeč je přeci o dotovaných spojích na objednávku kraje - kraj zadá a zaplatí - kraj má. Jančura přeci vždycky říkal, že okrajové lokálky jsou vlastně nejzajímavější byznys, protože nesou minimální riziko kolísání tržeb.

+1/0
3.2.2014 22:52

K22a43r32e25l 82F63u93k53s65a 3644880960303

Mám vzkázat, že prý studovala VŠ dopravní v Žilině a že pan Novotný nikdy nedodal nabídku na vlak regionálního charakteru, pouze na vlak dálkový, o kterém se mluví v článku. Řeč tedy o nich zde není. Jinak malé vesničky je termínus technikus novinářů, asi se to lépe čte...

+2/0
3.2.2014 23:14

O86l26d41ř39i57c36h 49J35a96n86e45č66e30k 8229686713971

Ale tak proč potom do diskuse o dálkových vlacích taháme strach o to, kde budou zastavovat "couráky"?

Argumenty paní koordinátorky jsou prostě jeden velký blábol, evidentní nechuť pustit na dotované spoje někoho jiného než ČD. Sama přeci musí dobře vědět, že když někomu dají dotace za veřejný zájem, tak ten si pak nemůže libovolně rozhodovat jak často bude jezdit a kde (ne)bude zastavovat.

Btw. že dopravce nikdy nedodal nabídku na regionální vlak přeci nutně neznamená, že by se nepřihlásil do soutěže, kdyby nějaká byla. Nemusí se přeci všichni permanentně všude vnucovat jako RJ.

+2/0
4.2.2014 9:14

K61a44r39e12l 19F30u95k51s34a 3614790760943

Oldřichu, článek psal novinář a ne koordinátorka. Ta jen popsala jeho předchozí zájem, kdy chtěl spoje dotovat, avšak nezastavovat ve "vesničkách" typu Tlumačov či Spytihněv. A to je proti zájmu kraje.

+1/0
4.2.2014 17:56

R22o44m87a98n 56P70o31l75á87č61e61k 1320866460445

Uvidíme. Zase je to styl ošklivé ČD vs. hodní soukromníci.

Jsem zvědavý jak se RJ i Leo popere s tím, až mu současný vozový park začne dosluhovat, zisky nic moc a bude potřeba koupit nový.

JInak i ČD se docela snaží... V oblasti Prahy jezdí až na pár vyjímek Elefanty, Liberecký kraj zase Pantery? nebo jak se to jmenuje. Jenom při počtu vozů to nejde jako když si koupíte 20 vozů a jezdíte s tím Praha - Ostrava.

+2/0
3.2.2014 20:13

O79l26d42ř80i83c93h 66J37a90n84e16č20e42k 8159126873541

U LE bude ještě pár let trvat než jim vozový park zastará - v té době již buďto dávnou nebudou existovat anebo nebudou mít problém pořídit si nové. U RJ je ten problém výrazně akutnější (ale třeba pak od ÖBB nakoupí i lokomotivy ;-))

A právě proto, že obnova vozového parku ČD je tak zdlouhavá - proč nepořídit zákazníkovi zlepšení tou formou, že radši najmu soukromníka, který lepší vlaky dokáže snáze zafinancovat? Ano na jednu stranu nelze na ČD házet špínu jen proto, že byly 50 let shora systematicky zanedbávány, ale přeci by byla hloupost nad nimi z téhož důvodu držet ochrannou ruku - v neprospěch cestujících.

+1/0
3.2.2014 22:59

T41o23m 22P10á76l84e56k 1761506869438

"Získat cestující pak nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.

Tesat do kamene. Tento stav trvá již minimálně 20 let. Rv

0/−5
3.2.2014 16:47

M59i17r54o44s46l95a21v 28Z77i60k46m64u85n24d 7659543554593

No nevím, porovnávat novou černou tramvaj se žlutou ojetinou, resp. podobnou ojetínou ČD zakoupenou z Rakouska, které jsou nejlepšími vozy, jež se na českých kolejích projíždí je jako porovnávat Trabanta s Mercedesem. Tím Trabantem je totiž černá tramvaj. (Podobnou negatovní zkušenost udělala jihoitalská privátní společnost Bari - Barletta, která si pořídila u Stadlera  luxusní elektrické jednotky - podoba s Leo vlaky, projekt luxusních "dělnických" vlaků se nepovedl a tak soupravy jezdí na běžných vlacích ...

Hybridní vozidlo lze samozřejmě vyrobit, touhle cestou se dala Francie - v Normandii mají hybridní jednotky, které jezdí na elektrifikovaných tratích 25 kV/50 Hz na něž navazují neelektrifikované místní tratě.

U Stadlera jsou něco podobného schopni vyrobit, ale  ... propustnost trati do Zlína je na hranici, plánuje se elektrifikace ... tak k čemu hybridní vozidlo ...

+2/0
3.2.2014 19:06

R44o41m26a51n 56P94o10l67á70č93e88k 1520156230445

Vyrobit jde všechno, když si za to klient zaplatí.:-)

+4/0
3.2.2014 20:17

R52o11m43a64n 97P49o46l37á49č34e88k 1180406510505

Co berete jako tragické? 95% zpoždění zaviní třetí strana. At jsou to apači s kabely ZZ, nehody na přejezdech, sražení lidé. Že nedostanu kafe z automatu a noviny? Stejně půlka lidí kouká do tabletů a druhá do notebooků...

+3/0
3.2.2014 20:15
Foto

J88a71n 57A12d90l33e92r 2706521526296

Jen ať se chlapec hezky snaží - vzhledem k jeho věku si asi nepamatuje např. na "Mladý svět" a následující marné pokusy. Třeba prorazí.

Proč bychom měli vlastně cestovat do jakési Prahy, když jiná dvě hlavní města leží blíže? Na Pražáky nikdo zvědavý není.

+3/−2
3.2.2014 16:34

M90i23r78o37s33l14a90v 53Z74i74k49m42u58n13d 7709943404783

Pro mnohé cestující je jednodušší jezdit MHD do Otrokovic, přestup mezi MHD a vlakovým nádražím není zcela šťastný ... Je to prostě DALEKO, zejména na linky 1,2

+2/0
3.2.2014 19:08

T63o71m44a15s 72N64o39v39o73t87n60y 3771496938559

V článku jsou splácány dvě věci dohromady - vlak do Prahy a regionální vlaky. Takže Leo chce jedno nebo druhé nebo oboje? Nebo by rád měl kus zadotovaný a za své by to pak protáhl na Prahu?

Jinak kdo chce do Prahy pohodlně, nemusí čekat desítky minut jak cestující zmiňovaný v článku - stačí jet SA/RJ, přestup pokud není zpoždění navazuje obousměrně, cenově oproti ČD bezkonkurenční.

Bohužel úředníci zmiňovaní v článku dělají všechno proto, aby odsud zase soukromníky dostali pryč a do novin jen lžou jaký mají zájem o kvalitní dopravu. Jediný jejich zájem je, aby neměli moc práce a aby byl co největší kšeft pro ČSAD Vsetín, který po pohlcení Housacaru je prakticky monopol (+ se domluví s Krodosem a UH aby si nelezli do zelí). Pokud přijde nový dopravce, ihned ho kraj omezuje zákazem přepravy cestujících mezi městy v kraji, hnus.

Možná kdyby úředníci z kraje těmi autobusy či vlaky i jezdili, tak by pak i udělali něco užitečného.

+1/−2
3.2.2014 14:30

D95a26v46i36d 54Č60e83r36n59o96h30o24r31s24k52ý 1876614976396

SA/RJ .... možná levnější ale asi bych neměl odvahu :-P

0/0
3.2.2014 14:42

R72a88d57e55k 17J16a71n93a73t27a 9645246954982

A hlavně ten rozdíl není velký. Zítra ráno:

SA/RJ za 231 Kč, jízdní doba 3:43, 1 přestup.

ČD za 270 Kč, jízdí doba 3:39, bez přestupu.

A pokud máte in-kartu, s ČD se dostatete in na 220 Kč.

+4/0
3.2.2014 19:38

O47l13d16ř54i58c14h 34J12a87n18e54č74e44k 8249176583451

Ano je to trochu zmotané - předpokládám, že chtějí mít nedotovanou linku z Prahy do Starého Města nebo do Zlína a navíc dotované lokálky v jejich okolí, kde by ty dotované vlaky na ty nedotované mohly navazovat. Proč ne - na tom nevidím nic špatného. ČD to tak mají a když jim do toho chce někdo rýpat (soutěžit nějaké "jejich" tratě) tak protestují a hájí se síťovým charakterem služeb.

Takže problém je snad jen s tou zajížďkou do Zlína. Kapacitní a navíc trakční. V zásadě přeci nikdo nikomu nebrání provozovat vedle dotovaných místních vlaků dálkové nedotované? Ale ty nedotované předpokládám mají při stavbě grafikonu přednost. A to může být ve Zlíně problém. A pak ta trakce... ano kraj by jim navíc zakázal lokální přepravu mezi stanicemi na svém území, ale to je asi to poslední, co by Leoše trápilo.

0/−1
3.2.2014 23:17
Foto

J71a25n 51A64d81l17e68r 2896281476876

Leoši Novotnému loni nevyšel úpis dluhopisů. Místo cca půl miliardy získal asi sto milionů a nyní je má vracet.

Nynější snaha je možná motivována i tímto výsledkem - chce býti aktivním za každou cenu.

0/−1
5.2.2014 17:50

R89o61s41t41i16s27l32a75v 48B81ř17i49c34h47á86č68e47k 8621413373787

Ono je to hezká nabídka, ale je potřeba aby spoje zastavovali ve více stanicích. Já bych uvítal zastávku v České Třebové a pak by pro mě byl soukromý dopravce jasnou volbou.

0/−2
3.2.2014 14:23

T65o68m29a51s 80N57o82v30o98t85n67y 3851856238969

To nestačí že tam protekčně zastavuje každé druhé ECčko, zbytečně? Navíc myslím i RJ?

+4/−2
3.2.2014 14:26

M55i22r43o37s95l84a81v 95Z89i18k12m40u44n29d 7989523654163

Jenže ta zastavující ECčka jedou ze směru Hranice na Moravě nebo Brno  .... V porovnání počtu osob nastupujících do vlaku modrého dopravce a osob nastupujících do vlaku žlutého dopravce (jedou v odstupu 5 minut, žlutý jako první)  je na tom modrý dopravce lépe. Mimo jiné proto, že žlutý v ČT jízdenky neprodává ...

0/0
3.2.2014 18:55

R60o20s95t72i22s64l46a73v 92B27ř81i31c80h48á60č72e70k 8901493963987

Jaký zbytečně??? Vy asi nejste úplně v obraze!!! ČT je velký uzel, který slouží mnoha lidem k přestupům na jiný směr, ale to Vám asi ušlo!!

+1/−1
4.2.2014 10:40

M82i79r85e32k 60Z71á54v51o85d78n85ý 7252297790628

Ještě, že máte zastaralé informace, jelikož v dnešní době tam zastavuje již každé IC/EC :o)

+1/0
5.2.2014 23:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.