Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Firma Baťa byla pokroková. Proto začaly ve Zlíně jezdit trolejbusy

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice právě slaví výročí 70 let trolejbusového provozu, s nímž začala ještě za druhé světové války firma Baťa. Ve městě nyní jezdí 56 trolejbusů s průměrným stářím téměř deset let. Autobusů pro městskou dopravu je 35.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OP

O40t79o 61P66a13l70d94u49s

3. 2. 2014 9:34

Ono nešlo ani tak o pokrok ale o rychlé vyřešení dopravy pracujících. Při absolutním nedostatku pohonných hmot (vše pro armádu) byl trolejbus ideálním řešením. Žádné koleje a elektřina z uhlí.

0 0
možnosti
PS

Proč nemůže být 60 km rychlost na trase Zlín Otrokovice ? V Čechách je v mnoha městech 80 km / h. 

A na D1 Otrokovice Vyškov bych klidně dal 160 km/h.  V Německu je neomezená a je to v pohodě. Zatím je to rovná, prázdná dálnice. EU

2 0
možnosti
AZ

Spočítejte si kolik je rovných úseků mezi Zlínem a Kvítkovicemi nad 500 m. U 91. budovy a u pily nabouráte na 20 m.

0 1
možnosti
PS

Kdo kam dnes jezdí po Zlíně? 35 000 lidí do Svitu a okolních fabrik ze 100 km vzdálenosti už asi ne.

0 0
možnosti
LP

Zato Praha je zpátečnická, trolejbusy nikde.

0 0
možnosti
Foto

J60a57n 80A16d43l61e92r

3. 2. 2014 11:36

V Práglu běhaly trolleybusy od r. 1934.

0 0
možnosti
KC

Přes mnohá vylepšení Zlín nemá vyřešenu dopravu, která by odpovídala potřebám doby. Stále pokulháváme za zvyšujícími se nároky překotně rostoucí přepravy osob i zboží a zatímco jiná města už žijí na úrovni doby, my se stále ještě hrabeme daleko za nimi, ať už je to pravobřežní komunikace, R49 nebo další struktura silnic ve městě. Projíždět dnes Zlínem ve špičce je o nervy.

1 1
možnosti
Foto

vyjmenujte mi některé města na "úrovni" aspoň tři :-) Jinak je to jen tlachání do větru.

0 0
možnosti
Foto

Tak pamětníci si vzpomenou, jak se do kopce na Jižní Svahy šinuly zadýchané kouřící Ikarusy a jak trolejbusy sídlišti opravdu pomohly.

K diskuzi je podle mne MHD do Želechovic, které beztak už nejsou zlínskou částí. Zde jezdí také vlaky a spousta autobusů ČSAD zde projíždí ve směru na Vsetín, Slušovice, Valašské Klobouky, tak zda by nebylo lepší vymyslet nějaký integrovaný dopravní systém, než aby zde jezdila MHD souběžně s vlaky a autobusy ČSAD.

1 0
možnosti
Foto

Takže při tržbě 120 000 000 ( https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a194993&dokumentId=C+17357%2fSL42%40KSBR&partnum=0&variant=1&klic=2mz94n) a přepravě 32 000 000 lidí je potřebná ještě dotace z vybraných daní ve výši cca 106 000 000 ?? Takže jeden pasažér se svezl v průměru za 4Kč? a další 4Kč mu platíme my nejezdící z daní? Prosím o zdražení jízdného na 8Kč za nastoupení do MHD. Bude to stačit na váš provoz a 100mega dejme jinam. Nebo snižme ve Zlíně daně - můžeme ušetřit 1000Kč/rok/osoba v dosahu MHD! (a tu 1000 :-)můžou cestující použít třeba na dražší jízdné...)

2 4
možnosti
ZH

Ono jízdné stojí 12 Kč (na 1 pásmo nepřestupná) nebo 15 Kč přestupná. A samozřejmě pravidelní cestující mají podobně jako v jiných městech výraznou slevu. Pokud někdo udělá řekněme 50 jízd za měsíc, tak ho pak půlroční jízdenka vychází na něco přes 3 koruny na 1 jízdu. A tady asi suverénně vládnou pravidelní cestující. Myslím, že dopravní obslužnost patří k základním věcem, proč si stát platíme a proč vybírá od nás daně.

A je otázkou, jestli je lepší dávat 100 mega na dopravu, než stavět další silnice, aby se tam všecky auta vešly.

2 0
možnosti
AZ

Pane řediteli, říkáte, že máme přes dopravní špičku neprůjezdný střed města. Proč neřeknete i to že se to mělo dávno řešit, případně váš názor jakým způsobem! Jistě by váš hlas nebyl brán jako vytí na měsíc.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Koncert za veřejné peníze? Půlmilionový honorář nechám v kraji, navrhl Mareš

24. dubna 2024  10:32,  aktualizováno  11:22

Zpěvák a moderátor Leoš Mareš nabídl, že svůj honorář za vystoupení na zářijovém Dnu Zlínského...

Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely

23. dubna 2024  16:37

Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezidenta Pavla na Valašsku vítali slivovicí, vyzkoušel si ohýbání dřeva

16. dubna 2024  5:15,  aktualizováno  21:05

Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...

Plzeň - Zlín 3:0, dominance a klidný postup do finále. Dvakrát pálil Chorý

24. dubna 2024  17:15,  aktualizováno  19:55

Aktualizujeme Od začátku zápasu si šli pro vítězství a svému soupeři nedali žádnou šanci. Plzeňští fotbalisté...

Ponurý podchod ožil velkými fotografiemi žen, už na ně zaútočil vandal

24. dubna 2024  15:34

Lidé, kteří procházejí podchodem u náměstí Práce ve Zlíně, mají konečně důvod se tu na chvíli...

POHLED: Návrat do extraligy? Pro hokejisty Vsetína i Zlína pouze chiméra

24. dubna 2024  13:31

Loni si extraligovou baráž proti Kladnu vyzkoušel Zlín, letos Vsetín. Výsledek byl stejný – 0:4 na...

Kdo vyzve Spartu o trofej? Semifinále poháru oživuje vzpomínky na památné triumfy

24. dubna 2024  12:51

Jeden krok chybí Plzni, aby se v samostatné historii počtvrté dostala mezi poslední dva týmy...