Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firma Baťa byla pokroková. Proto začaly ve Zlíně jezdit trolejbusy

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice právě slaví výročí 70 let trolejbusového provozu, s nímž začala ještě za druhé světové války firma Baťa. Ve městě nyní jezdí 56 trolejbusů s průměrným stářím téměř deset let. Autobusů pro městskou dopravu je 35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O69t27o 50P78a95l32d88u45s 1243108650184

Ono nešlo ani tak o pokrok ale o rychlé vyřešení dopravy pracujících. Při absolutním nedostatku pohonných hmot (vše pro armádu) byl trolejbus ideálním řešením. Žádné koleje a elektřina z uhlí.

3.2.2014 9:34

P97a57v89e68l 34S53ý43k15o96r73a 7407692927781

Proč nemůže být 60 km rychlost na trase Zlín Otrokovice ? V Čechách je v mnoha městech 80 km / h. 

A na D1 Otrokovice Vyškov bych klidně dal 160 km/h.  V Německu je neomezená a je to v pohodě. Zatím je to rovná, prázdná dálnice. EU

3.2.2014 0:02

A79n89t81o15n36í66n 29Z81e45l89i76n45k91a 5604128395960

Spočítejte si kolik je rovných úseků mezi Zlínem a Kvítkovicemi nad 500 m. U 91. budovy a u pily nabouráte na 20 m.

3.2.2014 7:34

P78a80v25e36l 52S39ý71k49o20r17a 7157712537201

pokud chcete jet v zácpě, nebo koloně 60 km/h, nabouráte vždy. i 30 cítkou.

3.2.2014 23:55

P19a12v53e19l 54S42ý94k39o50r78a 7757542787571

Kdo kam dnes jezdí po Zlíně? 35 000 lidí do Svitu a okolních fabrik ze 100 km vzdálenosti už asi ne.

3.2.2014 0:00

L17u51c53i93a43n 42P92a24p96a64z62i38a74n 5634267181745

Zato Praha je zpátečnická, trolejbusy nikde.

2.2.2014 20:47
Foto

J39a27n 32A34d82l58e58r 2306521436826

V Práglu běhaly trolleybusy od r. 1934.

3.2.2014 11:36

K50a73r57e76l 84C92h91r13a64s60t77i19n76a 4253874550535

Přes mnohá vylepšení Zlín nemá vyřešenu dopravu, která by odpovídala potřebám doby. Stále pokulháváme za zvyšujícími se nároky překotně rostoucí přepravy osob i zboží a zatímco jiná města už žijí na úrovni doby, my se stále ještě hrabeme daleko za nimi, ať už je to pravobřežní komunikace, R49 nebo další struktura silnic ve městě. Projíždět dnes Zlínem ve špičce je o nervy.

2.2.2014 17:51
Foto

M90i13r29o74s34l69a11v 24Z60a34p81l68e94t45a23l 3897585408563

vyjmenujte mi některé města na "úrovni" aspoň tři :-) Jinak je to jen tlachání do větru.

2.2.2014 19:11

A90n15t61o89n70í34n 15Z19e78l49i22n56k66a 5694128755600

Tak např. pohraniční Liberec. Pokud si vzpomínám dá se projet bez jakéhokoliv zdržení. Velký kvalitativní skok pro každé město je vybudování jeho obchvatu. Dyť je to často v novinách, protože se tyto nároky snaží ministerstvo dopravy uspokojovat. Naposled si vyhledejte zprávu o Pardubicích.

3.2.2014 7:52

J39a63n 74M49a86l75ý 6699410666

No tak zrovna tato dvě města jsou odstrašujícími příklady. Liberec - rychlostní průtah vede středem města, takže auta sice nestojí na semaforech, ale jinak stejně všechen smog a hluk zůstává ve městě. A Pardubice? Tak když si odmyslím, že nejbližší rychlostní silnice od tohoto města má být R35 ve vzdálenosti 20 km, tak je tam dnes jediná čtyřproudová silnice vedoucí od Hradce, která končí u nádraží a dál pokračuje jako dvoupruh dál na Chrudim.

3.2.2014 10:50

A30n95t64o41n95í86n 65Z57e98l62i85n51k39a 5144988645900

No tak mít trvalou spotřebu v Liberci 5 l / potažmo jedovaté spaliny/ a při rozjezdech okamžitou spotřebu až 40 l ve Zlíně na osobáku je podstatný rozdíl. V Pardubicích jsem měl na mysli PLÁNOVANÝ obchvat.

3.2.2014 11:52

M44a21r21t35i11n 34V43y46s38k29o76c80i50l 3272848295390

Projizdet Zlinem je o nervy hlavne proto, ze Zlin je centralnim skalistem semaforu pro stredni Evropu. Coz se tradovalo uz x let i na truckforu, coz jiste M. Zapletal potvrdi :-) (timto ho zdravim).

2.2.2014 22:47

A66n83t23o23n17í26n 69Z10e22l12i22n74k86a 5334708495320

Na jednu stranu je to dobře. I tak je občas na náměstí vidět kamion z Ukrajiny.

3.2.2014 7:39
Foto

R84o35m29a55n 94K93o39z97e59l 4577466803284

Tak pamětníci si vzpomenou, jak se do kopce na Jižní Svahy šinuly zadýchané kouřící Ikarusy a jak trolejbusy sídlišti opravdu pomohly.

K diskuzi je podle mne MHD do Želechovic, které beztak už nejsou zlínskou částí. Zde jezdí také vlaky a spousta autobusů ČSAD zde projíždí ve směru na Vsetín, Slušovice, Valašské Klobouky, tak zda by nebylo lepší vymyslet nějaký integrovaný dopravní systém, než aby zde jezdila MHD souběžně s vlaky a autobusy ČSAD.

2.2.2014 15:41
Foto

J22i67ř65í 20R74e41m79e76š 6307136948645

Takže při tržbě 120 000 000 ( https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a194993&dokumentId=C+17357%2fSL42%40KSBR&partnum=0&variant=1&klic=2mz94n) a přepravě 32 000 000 lidí je potřebná ještě dotace z vybraných daní ve výši cca 106 000 000 ?? Takže jeden pasažér se svezl v průměru za 4Kč? a další 4Kč mu platíme my nejezdící z daní? Prosím o zdražení jízdného na 8Kč za nastoupení do MHD. Bude to stačit na váš provoz a 100mega dejme jinam. Nebo snižme ve Zlíně daně - můžeme ušetřit 1000Kč/rok/osoba v dosahu MHD! (a tu 1000 :-)můžou cestující použít třeba na dražší jízdné...)

2.2.2014 13:47

Z11d22e40n33e62k 41H52r20d10i94n10a 9930199213880

Ono jízdné stojí 12 Kč (na 1 pásmo nepřestupná) nebo 15 Kč přestupná. A samozřejmě pravidelní cestující mají podobně jako v jiných městech výraznou slevu. Pokud někdo udělá řekněme 50 jízd za měsíc, tak ho pak půlroční jízdenka vychází na něco přes 3 koruny na 1 jízdu. A tady asi suverénně vládnou pravidelní cestující. Myslím, že dopravní obslužnost patří k základním věcem, proč si stát platíme a proč vybírá od nás daně.

A je otázkou, jestli je lepší dávat 100 mega na dopravu, než stavět další silnice, aby se tam všecky auta vešly.

2.2.2014 15:25
Foto

J28i83ř19í 65R21e62m41e83š 6107176308225

Takže pravidelným cestujícím umožníme jezdit za polovinu nákladů a zbytek jim doplatíme? Firmě DSZO je v podstatě jedno jak hospodaří, protože místo bankrotu jí kraj a obce doplatí ztrátu. Více měně narvané auto/trolejbusy dokážou denně prodělat 300 000Kč a vy s tím souhlasíte. A to někdo říká, že je tady kapitalismus. Kdepak! Raději ty další silnice...

2.2.2014 16:48
Foto

M94i18r51o17s14l25a59v 39Z92a27p66l35e93t14a37l 3177215718653

Vaše názory jsou hloupé a krátkozraké. Ano, lidé jezdí za cca polovinu nákladů ale bez těchto dotací by bylo levnější jezdit osobním automobilem. A místo každého trolejbusu by na silnici bylo 70 automobilů. Nikdo by se nedostal nikam, cesty by byly totálně zacpané a ovzduší jak v Ostravě. Ale vy by ste byl paša. Uvědomte si, že pokud platíte z vašich daní dotace na MHD, tak za tyto dotace dostáváte možnost jezdit osobním automobilem a nestát v kolonách od rána do večera.

2.2.2014 19:09
Foto

J26i64ř30í 89R58e46m93e38š 6537476808565

Vaše názory jsou chytré a dlouhozraké. Auto jen za benzin jezdí cca za 3Kč/km + cca 3Kč/km za další náklady. Cesta 10km do práce a 10 z práce = 60 + 60Kč= 120,- Cesta MHD za 8 Kč +8= 16Kč. Co je dražší je jasné. Možná 5 lidí v autě bude šulnul. Pokud by dle vás začali všichni jezdit autem a neměli kde parkovat, nebo se nemohli kde pohnout, je docela pravděpodobné, že zase pojedou "dražším" autobusem. A nebo "autařům" radnice vyjde vstříc a za ušetřených ročních 100 000 000kČ postaví pořádné parkoviště s parkováním SKORO ZDARMA v centru Zlína. Vaše teorie, že díky dotacím (z daní) do MHD můžu po městě jezdit autem = klobouk dolů. Nechci daně 90% a MHD zdarma, chci malé daně a zaplatit si za to, co opravdu potřebuji, za to co chci.

2.2.2014 20:41

K32a55r21e39l 24J91a53n92í88k 9928612595354

A opravdu budete ochoten platit za každé použití silnice nebo vámi využívaná infrastruktura ve vašem světě patří mezi služby státu  a vámi nevyužívané MHD ne?

2.2.2014 22:28
Foto

J65i51ř40í 26R58e13m75e88š 6447646958395

MHD služba státu? A co kino? Fotbal? Fitcentrum? Dotace na lyžařské areály, golfova hřiště nebo dotace na zateplení pro Barum jsou taky služby státu? Teď tedy dotujeme MHD z jedné poloviny, ještě tu druhou a jsme v komunismu... Pusťme do města raději konkurenci.

2.2.2014 22:59

P86a60v57e66l 31S30ý85k55o46r20a 7127482927961

Ministerstvo dopravy již plánuje mýto pro osobáky, a tím se zlevní Trolejbus, proti autu. Tedy opět bude levněji. [>-]

2.2.2014 23:55
Foto

M92i28r28o71s36l71a68v 40Z33a79p51l97e36t88a76l 3797435208553

Asi jste už dlouho MHD nejel ale 10km za menší než 15kč lístek neujedete, takže dvě jízdy 30Kč, autem stojí stejná vzdálenost cca 50Kč na benzinu a 30Kč na dalších nákladech. 3km do práce a 3 km z práce se mě i podle vašich výpočtů 6kč/km mě stojí 24Kč, což je stejně jako na nejlevnější lístky. Ta hranice kterou jsou lidé ochotni platit za MHD a kdy přesedlají na auto není velká. A u předplacených jízdenek ta hranice není o mnoho vyšší. Pokud chcete svět, kde za nic nemusíte nic platit. přestěhujte se na třeba Kubu, ve vyspělém světe se MHD podporuje protože je ekologičtější a snižuje intenzitu dopravy ale to nikdy bez dotací nejde. MHD bude totiž vždy drahá, jeden trolejbus stojí 14 milionů, to je na návratnost hodně drahý špás.

3.2.2014 0:03
Foto

J42i83ř14í 91R44e31m70e40š 6737796298415

1.Asi mají blbě nastavenou cenu lístků - mají 32 mil. pasažérů a při 8Kč za jízdu jim 256 mil. bude stačit i bez dotace. Takže, sednu do MHD a dám 8kč.  2. Nechme na lidech, jakou variantu dopravy si zvolí -auto/MHD. 3. Svět bez placení chcete vy, já nechci dotovanou dopravu.  4. Monopol MHD snižuje kvalitu a zvyšuje náklady (cenu né, tu zaplatíme z daní) = zprivatizujme linky, výběrové řízení na provozovatele... 5. Podle vás je MHD VŽDY drahá.  Takže provozujeme drahou MHD, ale zato je to s ní proti autu "pomalé, nepohodlné, špatné". 6. Mají 90 auto/trolejbusů = každý sveze cca 360 000 lidí za rok, (1000/den. ), to by mohlo stačit na leasing, provoz i slušnou výplatu. Chce to konkurenci! 7. Jak píšete, Zlínská MHD je hodně drahý špás pro všechny Zlíňáky.  8. Chtěl bych být majitelem firmy, kde každou ztrátu za mě zaplatí DAŇOVÍ POPLATNÍCI = to je snové zaměstnání kde nemusíte hlídat náklady! Rv

3.2.2014 1:51

J37a77r64d15a 81P70r25o91c69h67á28z29k34a 5863783320599

nezapomeňte, že nejsou jen náklady na provoz, ale i investiční náklady, které se musí z lístků zaplatit. Navíc mhd ve Zlíně patří co se týče provozních dotací, opakuji znovu pro vás pouze provozních, k nejlevnějším v ČR. V ostatních městech kolem sto tisíc obyvatel (počítám Zlín a Otrokovice dohromady) MHD stojí daná města mezi 150-200mil. ročně. Ve Zlíně je to kolem 110 milionů.

3.2.2014 10:50
Foto

J65i68ř39í 68R37e47m63e18š 6237366368145

Není tu konkurence = s.r.o. má monopol v MHD, ročně doplácíme z rozpočtu obcí cca 110 milionů na provoz a dle Vašeho vyjádření můžeme být rádi, že je to jen těch 110 milionů. Já bych si prostě nakládání s vybranýma daněma představoval jinak než je házet do černé díry DSZO s.r.o. (Nebo vyhodit 1 000 000 000 Kč za pozemky u Holešova - můžeme být rádi, že to nebyly 2 miliardy :-(? Nebo byly?) Nabízet jízdné bez omezení za 343Kč měsíčně(4120/rok) a zároveň být 110 milionů v mínusu prostě není normální! 8-o  A ještě jedna věc v MHD není normální = místo aby byl chycený černý pasažér spolucestujícími pomluven, dostane se pomluvy revizorovi. Funguje to tu prostě všechno naopak!;-€

3.2.2014 13:50

A38n66t52o60n19í69n 57Z34e71l96i71n94k62a 5724268855710

Pane řediteli, říkáte, že máme přes dopravní špičku neprůjezdný střed města. Proč neřeknete i to že se to mělo dávno řešit, případně váš názor jakým způsobem! Jistě by váš hlas nebyl brán jako vytí na měsíc.

2.2.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.