Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firma Baťa byla pokroková. Proto začaly ve Zlíně jezdit trolejbusy

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice právě slaví výročí 70 let trolejbusového provozu, s nímž začala ještě za druhé světové války firma Baťa. Ve městě nyní jezdí 56 trolejbusů s průměrným stářím téměř deset let. Autobusů pro městskou dopravu je 35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O53t55o 79P93a56l59d14u68s 1793348400784

Ono nešlo ani tak o pokrok ale o rychlé vyřešení dopravy pracujících. Při absolutním nedostatku pohonných hmot (vše pro armádu) byl trolejbus ideálním řešením. Žádné koleje a elektřina z uhlí.

0/0
3.2.2014 9:34

P88a47v61e87l 49S27ý31k35o43r27a 7387112127541

Proč nemůže být 60 km rychlost na trase Zlín Otrokovice ? V Čechách je v mnoha městech 80 km / h. 

A na D1 Otrokovice Vyškov bych klidně dal 160 km/h.  V Německu je neomezená a je to v pohodě. Zatím je to rovná, prázdná dálnice. EU

+2/0
3.2.2014 0:02

A84n83t26o66n20í32n 96Z74e52l65i36n88k61a 5194878295610

Spočítejte si kolik je rovných úseků mezi Zlínem a Kvítkovicemi nad 500 m. U 91. budovy a u pily nabouráte na 20 m.

0/−1
3.2.2014 7:34

P94a86v71e17l 78S78ý33k28o63r67a 7777362277781

pokud chcete jet v zácpě, nebo koloně 60 km/h, nabouráte vždy. i 30 cítkou.

0/0
3.2.2014 23:55

P91a12v85e28l 84S62ý66k29o55r91a 7727192317221

Kdo kam dnes jezdí po Zlíně? 35 000 lidí do Svitu a okolních fabrik ze 100 km vzdálenosti už asi ne.

0/0
3.2.2014 0:00

L69u25c54i97a75n 16P24a81p64a16z14i91a47n 5564637291485

Zato Praha je zpátečnická, trolejbusy nikde.

0/0
2.2.2014 20:47
Foto

J35a86n 44A86d74l90e13r 2656931756406

V Práglu běhaly trolleybusy od r. 1934.

0/0
3.2.2014 11:36

K79a44r69e57l 20C89h92r51a32s38t50i71n76a 4303304220795

Přes mnohá vylepšení Zlín nemá vyřešenu dopravu, která by odpovídala potřebám doby. Stále pokulháváme za zvyšujícími se nároky překotně rostoucí přepravy osob i zboží a zatímco jiná města už žijí na úrovni doby, my se stále ještě hrabeme daleko za nimi, ať už je to pravobřežní komunikace, R49 nebo další struktura silnic ve městě. Projíždět dnes Zlínem ve špičce je o nervy.

+1/−1
2.2.2014 17:51
Foto

M70i28r71o91s71l33a83v 43Z77a50p93l34e50t41a80l 3407825118303

vyjmenujte mi některé města na "úrovni" aspoň tři :-) Jinak je to jen tlachání do větru.

0/0
2.2.2014 19:11

A46n56t80o57n62í21n 95Z20e83l25i66n66k54a 5784338945750

Tak např. pohraniční Liberec. Pokud si vzpomínám dá se projet bez jakéhokoliv zdržení. Velký kvalitativní skok pro každé město je vybudování jeho obchvatu. Dyť je to často v novinách, protože se tyto nároky snaží ministerstvo dopravy uspokojovat. Naposled si vyhledejte zprávu o Pardubicích.

0/0
3.2.2014 7:52

J13a48n 17M21a84l23ý 6429490986

No tak zrovna tato dvě města jsou odstrašujícími příklady. Liberec - rychlostní průtah vede středem města, takže auta sice nestojí na semaforech, ale jinak stejně všechen smog a hluk zůstává ve městě. A Pardubice? Tak když si odmyslím, že nejbližší rychlostní silnice od tohoto města má být R35 ve vzdálenosti 20 km, tak je tam dnes jediná čtyřproudová silnice vedoucí od Hradce, která končí u nádraží a dál pokračuje jako dvoupruh dál na Chrudim.

0/0
3.2.2014 10:50

A27n46t15o36n44í93n 19Z60e43l48i17n63k93a 5244238255820

No tak mít trvalou spotřebu v Liberci 5 l / potažmo jedovaté spaliny/ a při rozjezdech okamžitou spotřebu až 40 l ve Zlíně na osobáku je podstatný rozdíl. V Pardubicích jsem měl na mysli PLÁNOVANÝ obchvat.

0/0
3.2.2014 11:52

M47a53r13t98i15n 14V93y67s41k96o85c93i31l 3642598705630

Projizdet Zlinem je o nervy hlavne proto, ze Zlin je centralnim skalistem semaforu pro stredni Evropu. Coz se tradovalo uz x let i na truckforu, coz jiste M. Zapletal potvrdi :-) (timto ho zdravim).

+1/0
2.2.2014 22:47

A59n62t14o58n34í90n 24Z89e50l62i54n84k60a 5984838455460

Na jednu stranu je to dobře. I tak je občas na náměstí vidět kamion z Ukrajiny.

0/0
3.2.2014 7:39
Foto

R45o94m52a28n 40K10o42z75e61l 4217746483264

Tak pamětníci si vzpomenou, jak se do kopce na Jižní Svahy šinuly zadýchané kouřící Ikarusy a jak trolejbusy sídlišti opravdu pomohly.

K diskuzi je podle mne MHD do Želechovic, které beztak už nejsou zlínskou částí. Zde jezdí také vlaky a spousta autobusů ČSAD zde projíždí ve směru na Vsetín, Slušovice, Valašské Klobouky, tak zda by nebylo lepší vymyslet nějaký integrovaný dopravní systém, než aby zde jezdila MHD souběžně s vlaky a autobusy ČSAD.

+1/0
2.2.2014 15:41
Foto

J52i14ř33í 60R63e61m77e24š 6237626878185

Takže při tržbě 120 000 000 ( https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a194993&dokumentId=C+17357%2fSL42%40KSBR&partnum=0&variant=1&klic=2mz94n) a přepravě 32 000 000 lidí je potřebná ještě dotace z vybraných daní ve výši cca 106 000 000 ?? Takže jeden pasažér se svezl v průměru za 4Kč? a další 4Kč mu platíme my nejezdící z daní? Prosím o zdražení jízdného na 8Kč za nastoupení do MHD. Bude to stačit na váš provoz a 100mega dejme jinam. Nebo snižme ve Zlíně daně - můžeme ušetřit 1000Kč/rok/osoba v dosahu MHD! (a tu 1000 :-)můžou cestující použít třeba na dražší jízdné...)

+2/−4
2.2.2014 13:47

Z64d51e48n82e80k 96H11r57d83i29n63a 9270449283610

Ono jízdné stojí 12 Kč (na 1 pásmo nepřestupná) nebo 15 Kč přestupná. A samozřejmě pravidelní cestující mají podobně jako v jiných městech výraznou slevu. Pokud někdo udělá řekněme 50 jízd za měsíc, tak ho pak půlroční jízdenka vychází na něco přes 3 koruny na 1 jízdu. A tady asi suverénně vládnou pravidelní cestující. Myslím, že dopravní obslužnost patří k základním věcem, proč si stát platíme a proč vybírá od nás daně.

A je otázkou, jestli je lepší dávat 100 mega na dopravu, než stavět další silnice, aby se tam všecky auta vešly.

+2/0
2.2.2014 15:25
Foto

J70i82ř71í 78R49e50m33e20š 6507616988445

Takže pravidelným cestujícím umožníme jezdit za polovinu nákladů a zbytek jim doplatíme? Firmě DSZO je v podstatě jedno jak hospodaří, protože místo bankrotu jí kraj a obce doplatí ztrátu. Více měně narvané auto/trolejbusy dokážou denně prodělat 300 000Kč a vy s tím souhlasíte. A to někdo říká, že je tady kapitalismus. Kdepak! Raději ty další silnice...

+1/−2
2.2.2014 16:48
Foto

M31i66r32o32s41l64a19v 74Z58a93p92l80e23t72a89l 3417325498153

Vaše názory jsou hloupé a krátkozraké. Ano, lidé jezdí za cca polovinu nákladů ale bez těchto dotací by bylo levnější jezdit osobním automobilem. A místo každého trolejbusu by na silnici bylo 70 automobilů. Nikdo by se nedostal nikam, cesty by byly totálně zacpané a ovzduší jak v Ostravě. Ale vy by ste byl paša. Uvědomte si, že pokud platíte z vašich daní dotace na MHD, tak za tyto dotace dostáváte možnost jezdit osobním automobilem a nestát v kolonách od rána do večera.

+2/−1
2.2.2014 19:09
Foto

J26i45ř98í 17R41e50m83e48š 6677416408975

Vaše názory jsou chytré a dlouhozraké. Auto jen za benzin jezdí cca za 3Kč/km + cca 3Kč/km za další náklady. Cesta 10km do práce a 10 z práce = 60 + 60Kč= 120,- Cesta MHD za 8 Kč +8= 16Kč. Co je dražší je jasné. Možná 5 lidí v autě bude šulnul. Pokud by dle vás začali všichni jezdit autem a neměli kde parkovat, nebo se nemohli kde pohnout, je docela pravděpodobné, že zase pojedou "dražším" autobusem. A nebo "autařům" radnice vyjde vstříc a za ušetřených ročních 100 000 000kČ postaví pořádné parkoviště s parkováním SKORO ZDARMA v centru Zlína. Vaše teorie, že díky dotacím (z daní) do MHD můžu po městě jezdit autem = klobouk dolů. Nechci daně 90% a MHD zdarma, chci malé daně a zaplatit si za to, co opravdu potřebuji, za to co chci.

+1/−1
2.2.2014 20:41

K30a80r62e78l 90J61a96n31í62k 9358522135764

A opravdu budete ochoten platit za každé použití silnice nebo vámi využívaná infrastruktura ve vašem světě patří mezi služby státu  a vámi nevyužívané MHD ne?

+1/0
2.2.2014 22:28
Foto

J89i90ř64í 75R59e90m86e10š 6567826988315

MHD služba státu? A co kino? Fotbal? Fitcentrum? Dotace na lyžařské areály, golfova hřiště nebo dotace na zateplení pro Barum jsou taky služby státu? Teď tedy dotujeme MHD z jedné poloviny, ještě tu druhou a jsme v komunismu... Pusťme do města raději konkurenci.

0/−2
2.2.2014 22:59

P59a89v80e57l 25S51ý43k27o95r71a 7987602927981

Ministerstvo dopravy již plánuje mýto pro osobáky, a tím se zlevní Trolejbus, proti autu. Tedy opět bude levněji. [>-]

0/0
2.2.2014 23:55
Foto

M78i35r27o51s89l91a95v 39Z51a58p28l71e17t50a53l 3967735968623

Asi jste už dlouho MHD nejel ale 10km za menší než 15kč lístek neujedete, takže dvě jízdy 30Kč, autem stojí stejná vzdálenost cca 50Kč na benzinu a 30Kč na dalších nákladech. 3km do práce a 3 km z práce se mě i podle vašich výpočtů 6kč/km mě stojí 24Kč, což je stejně jako na nejlevnější lístky. Ta hranice kterou jsou lidé ochotni platit za MHD a kdy přesedlají na auto není velká. A u předplacených jízdenek ta hranice není o mnoho vyšší. Pokud chcete svět, kde za nic nemusíte nic platit. přestěhujte se na třeba Kubu, ve vyspělém světe se MHD podporuje protože je ekologičtější a snižuje intenzitu dopravy ale to nikdy bez dotací nejde. MHD bude totiž vždy drahá, jeden trolejbus stojí 14 milionů, to je na návratnost hodně drahý špás.

+3/0
3.2.2014 0:03
Foto

J56i40ř70í 25R73e46m82e19š 6847796278915

1.Asi mají blbě nastavenou cenu lístků - mají 32 mil. pasažérů a při 8Kč za jízdu jim 256 mil. bude stačit i bez dotace. Takže, sednu do MHD a dám 8kč.  2. Nechme na lidech, jakou variantu dopravy si zvolí -auto/MHD. 3. Svět bez placení chcete vy, já nechci dotovanou dopravu.  4. Monopol MHD snižuje kvalitu a zvyšuje náklady (cenu né, tu zaplatíme z daní) = zprivatizujme linky, výběrové řízení na provozovatele... 5. Podle vás je MHD VŽDY drahá.  Takže provozujeme drahou MHD, ale zato je to s ní proti autu "pomalé, nepohodlné, špatné". 6. Mají 90 auto/trolejbusů = každý sveze cca 360 000 lidí za rok, (1000/den. ), to by mohlo stačit na leasing, provoz i slušnou výplatu. Chce to konkurenci! 7. Jak píšete, Zlínská MHD je hodně drahý špás pro všechny Zlíňáky.  8. Chtěl bych být majitelem firmy, kde každou ztrátu za mě zaplatí DAŇOVÍ POPLATNÍCI = to je snové zaměstnání kde nemusíte hlídat náklady! Rv

0/−1
3.2.2014 1:51

J14a81r60d21a 61P81r14o91c16h35á29z48k31a 5393523440929

nezapomeňte, že nejsou jen náklady na provoz, ale i investiční náklady, které se musí z lístků zaplatit. Navíc mhd ve Zlíně patří co se týče provozních dotací, opakuji znovu pro vás pouze provozních, k nejlevnějším v ČR. V ostatních městech kolem sto tisíc obyvatel (počítám Zlín a Otrokovice dohromady) MHD stojí daná města mezi 150-200mil. ročně. Ve Zlíně je to kolem 110 milionů.

0/0
3.2.2014 10:50
Foto

J73i97ř97í 11R96e45m67e18š 6197536148175

Není tu konkurence = s.r.o. má monopol v MHD, ročně doplácíme z rozpočtu obcí cca 110 milionů na provoz a dle Vašeho vyjádření můžeme být rádi, že je to jen těch 110 milionů. Já bych si prostě nakládání s vybranýma daněma představoval jinak než je házet do černé díry DSZO s.r.o. (Nebo vyhodit 1 000 000 000 Kč za pozemky u Holešova - můžeme být rádi, že to nebyly 2 miliardy :-(? Nebo byly?) Nabízet jízdné bez omezení za 343Kč měsíčně(4120/rok) a zároveň být 110 milionů v mínusu prostě není normální! 8-o  A ještě jedna věc v MHD není normální = místo aby byl chycený černý pasažér spolucestujícími pomluven, dostane se pomluvy revizorovi. Funguje to tu prostě všechno naopak!;-€

0/0
3.2.2014 13:50

A81n21t59o33n66í24n 89Z55e38l90i24n69k15a 5554318215320

Pane řediteli, říkáte, že máme přes dopravní špičku neprůjezdný střed města. Proč neřeknete i to že se to mělo dávno řešit, případně váš názor jakým způsobem! Jistě by váš hlas nebyl brán jako vytí na měsíc.

0/0
2.2.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz