Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vulgarity, výhrůžky a napadení jsou v nemocnicích stále častější

Nemocnice ve Zlínském kraji upozorňují na rostoucí fyzické i slovní napadání ze strany pacientů. Čelí mu zdravotní sestry i lékaři téměř na všech odděleních, častým terčem jsou i posádky záchranek. Na nemocniční ochranku přitom zařízení nemají peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80u80b87o32š 59D40o88l10e23ž19a34l 4855814803934

Chci-li někomu pomoci a on to odmítá, zdokumentuji a jedu pryč. Asi si spolužáci na večírku věděli rady.....měli by mít za případnou jeho smrt zodpovědnost.....R^

0/0
28.2.2014 10:03

P15a45v33e51l 13V57r19t31a47l 4169910805358

Hodně často to plyne z nekomunikace zdravotního personálu s pacienty a jejich příbuznými, které považují za obtížný hmyz nehodný jakékoliv komunikace a vstřícnosti.

0/−1
27.2.2014 11:55

J27a29r13o49s80l63a61v 72K89a18d14l89e62c 2653983891785

Většinou jde o těžko pochopitelné případy. Na druhou stranu mi přibývá negativních zkušeností z ordinací a léčebných zařízení. Sám jsem byl svědkem spousty událostí, kdy pacient čekal na ošetření v bolestech i několik hodin (hlavně jestli máte kartičku pojišťovny). Nebo jste objednán na určitou dobu, ale stejně čekáte dvě-tři hodinky. Dokonce jsem čekal v ordinaci u zubaře téměř dvě hodiny - a to pravidelně - i když jsem byl objednán a ordinace prázdná. Dále mohu popsat i postřehy z lůžkových částí, kdy mi příbuzní sami sdělili, že se o ně celé dopoledne nikdo nezajímá, nedostali najíst (sami nemohli - jídlo přineseno a odneseno, svačiny někteří vůbec nedostávali nebo jen suchý chléb bez důvodně). Nedostávali informace o průběhu své hospitalizace. Byli převáženi nazí jen s prostěradlem mezi venkovními areály v zimním období s dlouhým čekáním na studených chodbách. Nebudu se rozepisovat o předoperačních vyšetřeních, které dnes musíte absolvovat několika cestami do nejrůznějších zařízení. A i jen taková hloupost, jako injekce dnes probíhá na vesnicích způsobem, že nejdříve musíte jet pro recept na injekci, pak do lékárny pro injekci a pak k doktorovi na její aplikování. Ať žije moderní zdravotnictví...:-)

+5/−1
26.2.2014 11:04

M96i10l83o32š 73B45o78u17k60a18l 8703587503264

...a to ti má pro injekci frčet ten doktor?;-D

0/−3
26.2.2014 11:51

I67v58a 63K81r92i15s84t14o27f28o30v24á 7375293612502

Ještě před pár lety mívali lékaři hodně používané injekce v ordinaci. Přijela jsem k lékaři s houserem a musela jsem si běžet do lékárny pro injekci. Výborně se mi běželo s bolavým hřbetem. Rv

0/0
26.2.2014 15:16

F91i19l41i67p 18P90ř95i12d52a82l 6348429298551

Bohužel v některých případech si o to říkají lékaři českých nemocnic kvůli svému nadřazenému, nebo arogantnímu chování v kombinaci se střídajícím se opakem - letargií, nebo cynismem.

Navíc absolutně nechápu, jak může např. v jihomoravském kraji v nočních hodinách jezdit pouze posádka zdravotníků, když přes den jezdí i lékař - to mi sdělila dispečerka na 155 (akutní život ohrožující stavy se přeci v noci nemohou stát, to je asi příkaz vedení kraje, nebo co?). Tudíž když krvácela moje žena nad ránem, tak přijeli vyhukaní dva mladíci v sanitce a vůbec netušili, co mají dělat. Pak to pokračovalo arogantním jednáním personálu a totálně nesmyslným papírováním (kde pracujete, jaké je vaše povolání?) ve fakultní nemocnici! Jak má potom pacient a jeho nejbližší reagovat, samou radostí děkovat?

+6/0
26.2.2014 10:57

J90i24r49i 91O46s40v98a82l15d 2835934926817

Vyhukani mladici? :) Kdybys vedel jakou ma zdravotnicky zachranar pripravu a jake situace je zpusobily resit tak je docela mozne ze bys byl hodne prekvapeny a choval se s o neco vetsim respektem. Zachranare kteri se dostavaji do situace kdy hledaji zive mezi mrtvyma a poskytuji jim odbornou a kvalifikovanou pomoc bych za "vyhukane mladiky" nepovazoval.

0/0
26.2.2014 21:19
Foto

H65a12n59a 18M59a55l20i25c60h26o81v17a 9750627603383

Občas bych se výhrůžkám nedivila, personál si o to říká. Dodnes nepochopím zbožnění MUDr. Štrosmajera z Nemocnice na kraji města, vždyť to byl hulvát.

0/−3
26.2.2014 9:24

V20í80t52e83k 71V37a15l74a44c82h 7304500195135

Opravdu se nelze divit, když je mnoho pacientů, kteří nemají peníze na pobyt v nemocnicích ani na léky. Doufejme, že se to časem změní, nebudou okrádat lidi ve zdravotnictví a vrátí se to do doby, kdy se nic neplatilo a vše se hradilo ze zdravotního pojištění. Nedávno jsem taky byl v nemocnici s poraněnou a krvácející rukou a čekal jsem tam přes 2 hodiny.:-P:-P:-P:-P:-P

0/0
26.2.2014 8:41

J56i73ř25í 19B40á98r92t74ů 7732854199393

To,že někdo nemá peníze neznamená,že se může chovat jako prase. Toto je dost častá výmluva.

+6/0
26.2.2014 9:59

L39u96b66o83š 69D77o47l53e94ž13a50l 4185194373954

R^R^R^

0/0
28.2.2014 10:05

P84a72v76e34l 68M16a57t69o18u91š66e32k 5610457448174

To je dokonalý obrázek naší vyspělé, sametové společnosti. Nejsmutnější na tom je, že za posledních cca 20 let v tomto ohledu zaznamenávám pouze zhoršování. A, bohužel, čím více napravo se tato společnost právě orientuje, tím to bývá horší. Není divu, když jí vládnou povětšinou lidé, kteří jediné, co mají a uznávají, je kladný vztah k prachům a jejich hromadění, kteří v sobě nemají ani kapku morálky, kteří argumentaci nahrazují arogancí atd. Takové jednání je bohužel nakažlivé a lákavé i pro část davu, která by se při jiné vládě chovala jinak. Bůhví, čeho se tady ještě dočkáme!

+4/−1
26.2.2014 8:38

I65v74a 41K97r18i17s60t22o52f13o64v17á 7535323162982

To není o sametové či jiné společnosti. To je o lidech samotných. Pokud je někdo hulvát, nezačne se chovat slušně mávnutím kouzelného proutku. ;-)

0/0
26.2.2014 11:30

O12t12o 18L11e96v 4618507330815

Ale je před rokem 1989 by si to na záchranku nebo doktory málokdo dovolil.Moc tzv.demokracie taky na místě není.Před rokem 89 byl i řidič veřejná osoba a útok na něj byl posuzován daleko tvrději nežli na obyčejného občana.Dnes,škoda mluvit i ten policajt má strach s grázlem zatočit aby to nepřehnal a nešel k soudu nakonec sám o cigánech raději ani nemluvit.;-O

+5/0
26.2.2014 12:13

O37t58o 90L13e55v 4848177600945

Řidič hromadné dopravy jsem zapomněl dodat

0/0
26.2.2014 12:15

I84v43a 77K39r87i77s22t63o80f64o50v49á 7255843842662

To máte pravdu.

0/0
26.2.2014 15:16

P29e58t36r 42S19t14r34n18a25d 5795573684196

Je třeba si uvědomit, že lidé, kteří se léčí jsou pouze obrazem celé společnosti. V celé společnosti je určité procento gaunerů a tudíž jsou i mezi těmi, kteří navštěvují zdravotnické zařízení. To, že někdo chce spáchat sebevraždu a při jeho zachraňování je někod poškrábán je asi celkem normální a dělo se to pravděpodobně i v minulosti. Ono situaci ve zdravontických zařízeních není také možno vidět černobíle. Ono často přezíravé chování zdravotnického personálu pacientům také neprospívá. Když jede záchranka na večírek vožralých, tak se stává, že dojde k incidentu. Není to novinka. Novinkou je, že se to děje i jidne než mezi dělníkama na ubytovnách. Zkrátka nová doba.

+2/0
26.2.2014 8:03

P96a28v56e56l 57M47a72t31o71u23š40e88k 5420797848814

Ti gauneři jsou jistě i mezi zdravotnickým personálem.

+1/0
26.2.2014 8:39

M42a21r73t16i45n 35I35g80u27e 9840806182682

Inu - pacienti mají práva, nikoli povinnosti. Tohle je klasický případ jak personál zařízení sloužící (a to doslova) lidem je zároveň jejich rukojmím; pacient se může chovat jako hovado ale pak si na personál ještě půjde stěžovat, a vedení nemocnice se bojí postavit za svoje lidi, aby jim tam ta hovádka nepřestala chodit (a tropit další nepřístojnosti). Sestavit kodex slušného přístupu pro obě strany, porušils, jdeš na blacklist, už máme historii tvého chování, a pak mudruj. Na hrubý pytel, atakdále .. Ale hlavně kecy jsou k ničemu, jen konání bude mít účinky ...

+3/−1
26.2.2014 7:51

P23e17t30r 53S54t83r46n92a91d 5665473224456

no myslím, že je to spíš opačně. Průměrný Čech se bojí stěžovat na doktora, protože se bojí, že ho bude léčit ještě hůř a když půjde za jinými tak si to řeknou. A když je průser, tak se krásně podržej mezi sebou - paní doktoři. Je to složitý problém, kde se jen objevují problémy celé společnosti v plné své kráse.

+4/0
26.2.2014 8:08

M56i44l95o53š 76B33o48u36k82a68l 8823627733704

Ďjoooo, to je ta léčba "zadarmo", propagovaná sockomoušema... kdyby si to měl pacient na místě platit z vlastní kešeně, ubylo by hlavně pacientů-otrapů a agresorů a lék.personál by měl čas na opravdové zájemce o léčbu.

Proč nemají lékaři uspávací střely jak na antilopy? Střelí a hned odborně ošetří... ;-D

+1/−2
26.2.2014 7:50

O91t75o 38L71e65v 4638627570165

Kolik jsi již Broukale z té tvé kešeně za léčbu zaplatil?

0/0
26.2.2014 12:17

A20l44e87x94a47n87d49r 53K35o92s98t77k89a 5839736189566

Osobně bych to viděl takto. Někdo sice zavolal záchranku, ale sám pacient, nebo jeho nejbližší si nepřejí léčbu. Dokonce na to mají štempl, respektive má ho záchranář pod okem druhý den. Tak ať se zavolá policie, popíše situaci a zatkne výtržníky. A pak ať záchranáři odjedou.

+1/0
26.2.2014 7:31

M69a42r40e48k 46K90o79s22t53e26l63e94c80k57ý 6823976388

Proč to všechno jen o zdravotnictví, když se tento problém týká celé společnosti?

A začíná to už od našich "slavných" umělců všeho druhu a novinářů! 

Co není sprosté, vulgární a násilné, to není IN! Od televizních seriálů, vyjadřování politiků, přes nejrůznější kuchaře...

Tak proč zrovna ve zdravotnictví by tomu mělo být jinak? Musí se změnit celá společnost a rozhodnout se, co bude nadále podporovat, kdo a co bude vzorem ostatním. A začít by mohli (a měli) právě novináři, média, umělci...

+4/0
26.2.2014 7:03

I85v18a 88K37r10i47s43t24o56f68o73v92á 7115913642632

No protože si dnes každý myslí, že si může dovolit, co chce. :-/ Nemůžeme v sobě potlačovat naše osobnosti, ne? ;-);-D

+1/0
26.2.2014 6:17

M19a93r30e27k 66H72r53u17b82y 6927712851588

Jestlipak agresivita pacientu nahodou nejak nesouvisi s kvalitou a cenou zdravotni pece ;-):-P

+2/−8
26.2.2014 1:01

A54l45e26x78a61n96d64r 28K29o68s93t96k33a 5889326169296

Svým způsobem souvisí. Tedy s tím, že pro ně vůbec nějaká péče je. V naprosté většině jde o jedince s vrcholným odporem k práci. Ne, nejsem rasista, často jsou bílí, ale tu nechuť k práci mají stejnou. Pokud by jim byla poskytnuta jen ta péče, na který mají morální nárok, tak by zůstali ležet, kam padli.

+5/0
26.2.2014 6:07

D52a34v97i40d 71T62a62c80í70k 8226645818544

Dodejte statistiku a nebo si opravte text. Pausalizujete a delate z lidi gaunery, sami ale podobnymi clanky prispivate k blbe nalade!!!

+3/0
26.2.2014 0:13

L16u75k57á64š 12V32e57v23e49r93k10a 1457886350

Při čtění nadpisu sem myslel, že se píše o opačných útocích a vulgaritě..ale je fakt, že ta už je tak častá, že asi častější bejt nemůže;-D

+2/0
25.2.2014 23:24

V35í30ť43a 83N31o10v62á50k 1468863285821

A objednat 20 pacientů na pul 9 je normální? V 21. Století? :-)

+8/−2
25.2.2014 22:10

J82i63n97d89r83a 98Š46i73n61d28e48l67á86ř 9981583156122

Arogance personálu je toho ve většině případů příčinou..

+12/−6
25.2.2014 19:56

F39i97l94i81p 36K37o60l37b38á43b80e90k 2656386695461

Musím souhlasit! Máme s manželkou zrovna čerstvou zkušenost (z krajské porodnice)... personál (zejména sestry) byl arogantní, bez empatie, neuměl (možná nechtěl) podávat adekvátní informace, všechno bylo pomalé a svázané neuvěřitelně nesmyslnými pravidly. Navíc sestry byly dost "hubaté", jak kdyby my jsme tam byli pro ně a ne opačně... No těch případů z okolí znám mraky...

Sečteno a podrženo - někdy by doktůrci apod. potřebovali pořádný kartáč!!!

+11/−2
25.2.2014 20:34

I29v49a93n 25S59t19e11c97h 8241737167800

Kartáč - souhlasím, po hlavě - nesouhlasím. Občas by si měl ředitel nebo primář vyslechnout názory pacientů, případně si tam poslat nějakého neznámého a vyvodit z toho důsledky. To by ho to ale taky muselo zajímat !!!

+9/0
25.2.2014 21:04

V74í96t 31B51r56z48o17b88o32h10a55t36ý 7460612553641

Nejsem z oboru zdravotnictví - jsem technik. Ale i tak by mě zajímalo za co byste je chtěl "kartáčovat"?-za to, že se během své dvanáctihodinové směny celou dobu neusmívali? - Oni snad zanedbali svou péči o Vás případně o Vaši manželku, nebo jen neměli čas se s Vámi vybavovat, protože jich tam bylo, jak je v našem zdravotnictví zvykem, málo?

+6/0
25.2.2014 21:51

V95í88ť78a 30N66o59v63á89k 1528293955951

12ti hodinová směna s 200% příplatku:-)

+1/−5
25.2.2014 22:12

V62í30t 78B62r40z22o38b43o26h31a80t24ý 7280922673771

za 12ti hodinové směny žádný příplatek není pro zdravotnický personál je to běžné

+3/−1
25.2.2014 22:19

I96v63a45n 43S41t76e26c12h 8531397717870

Pacient (pro personál "pacoš") je nepřímo zdrojem jejich příjmů. Z toho by se mělo vycházet a předpokládal bych slušné, korektní vystupování. Obdobné chování očekávám i kdekoliv jinde, třeba v hypermarketu - dobrý den, děkuji, nashledanou. Těžko můžou nemocnice prosperovat, když tam nebudou mít pacienty. Že jsou nevyvážené příjmy a výdaje (příspěvky státu a platy), za to nemůže pacient, tak proč si vylévat zlost na něm. Do nemocnice lidé zpravidla nechodí dobrovolně, ale protože musí.

+3/0
25.2.2014 22:14

V66í94t 86B91r35z42o91b15o67h98a24t52ý 7350492783671

Já se ale neptal, co je zdrojem příjmů atd. Mimochodem každý občan je zdrojem přímů státních zaměstnanců a zvlášť ti ve správě, kdyby měli produktivitu jako zdravotní personál, tak nikde na úřadech nenarazíte na frontu)...ale zpět k tématu - zdravotní personál je placen za to, aby pacienta vyléčil, nepleťte si to se stevardy, pokojskými a služebnictvem, které se má starat o vaše pohodlí a pohodu. Pokud neléčí, nebo léčí špatně - chápu rozhořčení, pokud ale výsledkem jejich činnosti je vyléčení, tak své povolání vykonávají naprosto správně.

+4/−1
25.2.2014 22:27

R96o16l48a65n95d 22M55i65k60l62o35s84z 8137763180119

A rozdávat naději a pohodu není způsob léčby? Co jim platné, že mu zalepili ruku, když z něj udělali vůči sobě nesnášenlivého? Psychika se taky musí léčit.

+1/0
25.2.2014 22:47

R49a50d76m31i43l87a 87H85u11r61s19k96á 9489913172

No, rozdávat naději a pohodu na pohotovosti v půl jedné v noci, když se přiřítí chlapec s dívkou a horečně se dožadují tabletky "po", nebo když ve tři v noci vytahujete klíště, to by tedy asi zvládla jen Matka Tereza. A že na pohotovost chodí jen lidé, co to opravdu potřebují, to je hodně naivní představa.

+2/0
25.2.2014 23:28

R91o97l58a14n46d 90M16i90k53l49o31s41z 8727173160129

Pokud se nedokáží chovat profesionálně a ke každému přistupují, jako by chtěl prášek po, nesmí se divit, že to od někoho vystresovaného schytají.

+1/−4
26.2.2014 6:10

J89i89ř23í 12B83á71r57t33ů 7182274629633

To jste asi byl na špatném oddělení,musíte na psychiatrii,tam se vás dobře postarají.

0/0
26.2.2014 10:14

R44o12l57a27n67d 54M43i86k54l71o70s19z 8437593320809

Ha ha. Tak jo :D

0/0
26.2.2014 13:12

R22a56d24m77i93l59a 29H16u34r89s33k29á 9509343942

Zdrojem příjmů pro nemocnice jsou zdravotní pojišťovny. Je tedy výhradně v rukou úředníků pojišťovny, v jakém rozsahu uhradí péči za svého klienta bez ohledu na skutečné náklady léčby. To znamená-nemocnice, potažmo lékař, jsou ze zákona povinni pacienta ošetřit, ale nemusí už za to dostat zaplaceno.

+2/0
25.2.2014 23:43

M29a38r51e56k 50H91r13u72b28y 6727292561288

A ty zdravotni pojistovny berou penize kde? ;-)

+1/0
26.2.2014 1:02

I29v14a67n 34S48t75e20c61h 8131837697830

Těžko by něco mohli vyúčtovat pojišťovně, kdy tam neměli žádné pacienty. Takže zůstává - zdrojem peněz je pacient.

0/0
26.2.2014 7:57

R82a51d91m77i30l24a 46H29u75r51s80k91á 9139813882

Pacient je zdrojem peněz pro pojišťovnu. Ta potom rozhodne, zda je příslušný lékař či zdravotnické zařízení hodno toho, že jí za péči zaplatí. Stači jeden hloupý překlep v dokumentaci pacienta, a je to záminka pro nezaplacení často nákladné péče, kterou pak nemocnice či lékař platí z vlastní kapsy.

Právě díky zásahům pojiš´toven a našeho "vyspělého" právního systému navíc lékařská dokumentace nabývá neuvěřitelných rozměrů, stává se nepřehlednou, časová náročnost na její vyplnění stoupá geometrickou řadou. Prachobyčejné vypsání receptu, dřív záležitost několika vteřin, se nyní protahuje na minuty, zvláště, když léků je více.

0/0
26.2.2014 9:39

F18i83l95i15p 74K12o10l86b30á31b97e79k 2736236435251

Musím s vámi jednoznačně nesouhlasit!!! Nepotřebovali jsme, aby se s námi někdo vybavoval, potřebovali jsme flexibilní pracovníky, kteří umí dát adekvátní informace včas a bez náznaků toho, že jsme jim na obtíž. Kdybyste viděl, kolik dělali "ofuků", že jsem na pár dní potřeboval "hlídačenku" na druhého syna... Navíc to neuměli ani vyplnit! A těch nesmyslných pravidel... třeba, že se nemůžu dívat, jak moje manželka kojí mé dítě!!! A když mi to sestra sdělovala, tak mě slušně řečeno posílala do zadních míst těla. Prostě hrůza! Jo a syna jsem si taky málem odrodil sám, protože sestra se dloubala v nehtech a doktorka nebyla k sehnání. Prostě spousta chyb a nesrovnalostí.

+1/0
26.2.2014 7:37

V54í80t 71B67r49z21o93b96o58h81a36t51ý 7760322753301

Takže si to shrňme to že zákrok dopadl dobře Vás ani moc nezajímá ale naopak Vám vadí, že jste nedostal papír, vadí Vám, že někdo mdlého rozumu vymyslel v nemocnici pravidla, která její zaměstnanci dodržují, vadí Vám, že byl doktor zaneprázdněn a za všechno tohle můžou evidentně sestry - no jo, měl jste jí zrovna napadnout a zmrzačit, určitě by to situaci pomohlo a celé zdravotnictví by se tím rázem zlepšilo.

+1/0
26.2.2014 8:31

F66i85l12i76p 17K77o94l81b81á63b71e56k 2316446715161

Tak to jste šlápl hodně vedle! Doktorka nebyla zaneprázdněná, protože na oddělení jsme byli v té době sami. Navíc se velmi divila, že manželka rodí (i když už 3 hodiny hekala na koze). 

Pravidla mi nevadí, na sestry v tomto případě vinu neshazuji, vadí mi jejich chování ve stresových situacích rodičů, navíc u předčasného porodu dvojnásob. 

Vůbec jsem tady nepsal, že bych chtěl doktory a sestry mrzačit, jen by si je měl občas primář či přednosta více pohlídat. 

No a papír v době byrokracie člověk potřebuje pro zaměstnavatele (nejlépe hned), aby mohl dodržet pravidla a zákony on.

Shrnuto a podrženo... víte o tom prd! Zdravotnictví tady nehaním, jen poukazuji na velké nesrovnalosti (dle vlastních zkušeností).

+1/0
26.2.2014 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.