- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Milí diskutující, se zmínkou o internetu jsem si naběhl,ale pochopte, že rozhovor musel být krácen na pár vět ke každé otázce. Neřekl jsem, že se žák nemá učit encyklopedickým datům,ale že jich nemá být přemíra. Samozřejmě základem každé školy jsounaučené znalosti, poté vědomosti a dovednosti, až dál je možné mluvit o něčemnavíc. Pedagogika není exaktní disciplína a je to vlastně neustáléhledání cesty, jak žáky co nejlépe vybavit pro život. Každý žák jejiný a je tolik cest, kolik je žáků. Měli bychom si klást otázku, jaká má být míra čistěpaměťového učení, a jaká míra učení rozumového, kreativního, vedoucíhok rozvíjení představivosti a imaginace a k propojení s reálným životem.Kolik má být ve školách akademismu a kolik integrace aktuální společenské,technologické a hospodářské praxe. To je na delší rozpravu než na pár řádek,jinak vyzní každá věta jako fráze a klišé.
Zaujaly mě dva názory na to, že nejlepší žácise na naši školu nehlásí. Nevím, čím jsou podloženy, neznám seriózní průzkum. Mnozí vynikající absolventi ZŠ sinemohou dovolit platit školné a jdou na školu, která je zdarma, náš segment uchazečůo studium je tak sociálně omezený a to je mi líto, ale nic s tím nenadělám. Nadruhou stranu opravdu nevím, z jakých dat pisatelé vycházejí,předpokládám, že si to pouze myslí. Určitě by bylo zajímavým tématem probakalářskou, možná i magisterskou práci, tuto věc seriózně analyzovat, nejenomji jen tak vypustit do větru. Nagymnázium a lyceum k nám chodí velká část absolventů ze ZŠ, kteří majísamé výborné, a proto je považuji za jedny z těch nejlepších. U dalšíchoborů jsou přijímáni uchazeči v drtivé většině s průměrem do dvoucelých, což jistě nejsou premianti, ale na své obory intelektově i znalostněstačí. Souhlasíms tím, že každá ZŠ je jiná a parametr známek je jenom relativní a s tím už rokypočítáme. Ale taky chci dodat, že učitelé na ZŠ mají stejné schopnosti avzdělání jako ti středoškolští a nemyslím, že bych měl jejich hodnocenímpohrdat. Karel Kostka
Myšlenky velmi hezké no :) Jen bych chtěl vidět úspěšnost vašich absolventů na veřejných vysokých školách.
Na 50 studentů zde připadá 8 zaměstnanců? ... A není to MÁLO?
25 by bylo tak akorát!
Ano, biflování je na nic, všechno je na internetu. Jen je problém, co se může stát, když nevím, že někde taková informace je a když ani nevím na co se ptát.
Určité penzum informací jako základ je nutné, stejně jako schopnost logického myšlení a schopnost pochopení psaného textu. Jinak ani nevíte že tuto informaci máte a můžete hledat a jak se na ni zeptat. Stejně tak odlišit, který zdroj je věrohodný a který (byť je na více místech) je stále jen opisem jednoho původního, který nikdy nebyl prokázán, nebo dokonce byl od samého začátku myšlen jako vtip či otázka do diskuse, nebo osobitá teorie k potvrzení či vyvrácení.
Kdyby sir Isaac Newton neměl již předem v hlavě základní informace a schopnost logického myšlení, tak by mu na hlavu mohla klidně spadnout i celá jabloň a nic by se nestalo (nadsázka k pěkné historce o gravitaci ).
Kdy vzniklo Československo? Počkej, já si to vygůgluju.
Jo, Kostka je vtipná škola Tam se ti nejlepší opravdu nehlásí. A důvod, proč nevěřit známkám od učitelů by byl - každý učitel a každá škola je tak trochu jiná, známkami se vědomosti porovnávat nedají.
biflování je nanic.. Ideální je mladému člověku vštípit základní zásady, jak bez větší námahy proplout životem...
Ano, biflování je nanic. Všechno lze najít na internetu. Představte si chirurga, který stojí nad otevřeným hrudníkem a na internetu hledá, kde je srdce a kde plíce.
Jsem rád, že takové školy existují. A fandím panu majiteli, aby si nenechal zkazit (i když po 22 letech těžko...) chuť vymýšlet a dělat další věci. Budu se snažit co nejvíce, aby naše děti měly také takovou možnost -- možnost studovat na dobré škole, kde neučí lidé, kteří tam jsou "z povinnosti", ale proto, protože jsou nejlepší.
posledni zachrana, pokud se clovek nedostal na gymlp nebo prumku
ahh, absolvent Kostky Vojta hodnoti
RESPEKT !!!
Samozřejmě to není jediná škola, kde se nevychovávají "úředníci".
Koukněte na ISOB.cz - všechny předměty tam učí navíc anglicky - mají tam teď soutěž o roční školné - 1/4 mega na vzdělání dětí nemá každý
Ježiši, to zas bude keců od socek :-)))
A ty máš nakradeno, že můžeš ostatním říkat socko?