Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo zamítlo dálnici na Slovensko. Chce víc tunelů na Valašsku

Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá, má problém. Variantu prosazovanou silničáři zatrhlo ministerstvo životního prostředí, není podle něj dostatečně šetrná k přírodě. Zdržení by to však způsobit nemělo, s vybudováním se počítá nejdříve za deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11u25c77i22a94n 33P11a14p16a12z70i79a21n 5654317141565

Pokud se bude ignorovat příroda, tedy varianta tunely, tak to dopadne jako v Českém středohoří, kdy nakonec stejně na tunel dojde, jen se to časevě posune o dvě desetiletí. Doporučuji proto, aby na Zlínsku byli razantnější ohledně tunelů, jinak se nepostaví také na dvě desetiletí prakticky nic směrek na Slovensko. Při cestování z Prahy na Drážďany můžeme jenom nadávat na hlupáky, co byli proti zdravému selskému rozumu a jen si prosazovali svou prý nejlacinější variantu. Kdyby už tenkrát se postavily ony tunely, tak by to bylo mnohem levnější než dnes, kdy už ani peníze na cokoli nemáme, jak jsme se za vlády pravice dopracovali k samému dnu našeho bytí. A bohužel polibky smrti od ČNB dávají tušit, že se nejen výstavba dálnice na Slovensko výrazně dál prodraží... Můžeme se radovat, že máme českou korunu, opravdu výborná to měna minulosti.

0/0
1.12.2013 22:14

P21e47t69r 24K57ř24í96ž 5116488985

proboha kdo už konečně těch pár pomatenců zastaví? Podobné zelené zhovadilosti jen vyvolávají protireakci a poptávku po vládě silné ruky. D8 budiž odstrašující příklad jak zelená nabubřelost přinesla víc škod než užitku.

+1/−3
26.11.2013 19:49

J65i59ř18í 79E47r54b48e54n 1763844926847

Spíš nabubřelost a bohorovnost úředníků a zadavatelů, kteří nebyli schopni dvacet let udělat cokoliv v souladu se zákonem...

Nejvíc škody přinesl červnový sesuv půdy v trase, kterou si prosadilo ŘSD ekologům navzdory.

+1/0
27.11.2013 10:11

J51a22n 13S21l90o11v96í42k 3839507220218

Ten ekolog asi neví co říká. Dnešní silnice 49 by stačila jen upravit, to ano, protože na ní není dálkový provoz a tranzit jezdí jinudy. Jenže ta R49 se staví ne kvůli někým horalům, ale aby po ní vedl tranzit jedné z nejdůležitějších evropských silnic E50. Ta nyní vede přes Uherské Hradiště. Dále bude na R49 převedena i doprava z E442, vedoucí přes Valaš.Meziříčí. Opět přes průsmyky. Takže se po propojení se slovenskou dálnicí stane R49 jedna z nejvytíženějších, protože usnadní přechod hor a auta nebudou v serpentýnách zahlcovat hory. S tunely na R49 souhlasím, ale ne s trapným ekobreptou.

+9/−1
26.11.2013 11:59

A32n17t75o73n40í11n 30K97a96t31z62e15r 8502513626100

Tak ať si ti slavní ochránci přírody ty tunely zaplatí,když o ně tolik bojují.Příjde je to o100% dráž a výsledek bude stejný.

+2/−6
26.11.2013 10:57

V73á21c81l58a78v 35M54a84ř72í44k 3216854202464

Jasně, vybetonujeme si republiku, to přijde nejlaciněji..

+5/−1
26.11.2013 11:14

M11a33r75e67k 66K35o32s41t77e13l54e90c63k53ý 6243806578

Nevím, jak to dělají v Alpách anebo kolem Vídně, že jim to s těmi tunely na dálnicích funguje. Zatím snad jediný český dálniční tunel nedaleko Klimkovic je (mimo to, že je špatně postavený) každou chvilku zavřený (kvůli poruchám, plánované i neplánované údržbě, či nehodám) a všichni ho musí objíždět po původních komunikacích, což je jistě rychlé, ekonomické i ekologické.

Takže opravdu chcete stavět další tunely? A kudy se budou objíždět?

0/0
26.11.2013 9:16

T84o60m54á78š 82Z76e10m38a72n 3375508294545

Tunely jsou ještě na D8 a R1 (+se za tunel považuje biokoridor na D5) a uzavírají se kvůli čištění čoček "radarů" aby se mohlo kasírovat za nedodržení 60 (občas 80) v tunelu - v Rakousku či Itálii v tunelech moc radarů není, není proto potřeba je často uzavírat, navíc tam mají limit 100.

+1/0
26.11.2013 10:12

F84a85b21i21o 25S14g26a75t94t42o47n87i 9491800757800

a taky na R 35 a Hřebeč na I/35...

0/0
26.11.2013 23:04

M90a65r96t59i14n 36L82a98v62a78y 9667137692

Řešení problému? Již mnohokrát opakované a zásadní: je potřeba umožnit lidem pohodlnou přepravu MHD, linkovými autobusy a vlaky a většinu nákladní dopravy přemístit na železnice (železnice na Slovensko by Zlínskému kraji už desítky let slušela - namísto problematické R49). Pak se nebudou muset stavět stále nové silnice a rychlostní komunikace, které jsou zátěží pro krajinu i obyvatele a přivádějí do regionu ještě větší množství automobilů. P. S. Jak by měla znít první věta v objektivním článku na iDNES? Takhle? "Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá..."

+3/−9
26.11.2013 9:11

V42á80c44l77a83v 50P38o22u87s91t61k69a 3660331192

To je naprostý nesmysl, pro přemístění nákladní dopravy na železnici neexistuje reálný ekonomický důvod. To by ty vlaky musely jezdit zadarmo.

+8/−2
26.11.2013 9:15

R63e56n82é 85F40l57á71š83a14r 5754500384

Pane Poustko, nemůžeme přeci posuzovat naše žití zde jen z hlediska ekonomiky... A navíc, pokud by měli dopravci nést zodpovědnost i za zničené zdraví lidí bydlících v blízkosti dálnic a silnic 1. tříd, asi by to už tak ekonomické podnikání také nebylo...

+2/−3
26.11.2013 9:31

V45á53c91l80a98v 51P61o27u68s94t52k50a 3770691512

Já se s vámi nepřu, máte bezesporu pravdu. Nicméně realita je taková jaká je. O peníze jde vždycky až v první řadě a nemá smysl se nad tím te´d pozastavovat. Navíc, vlaky nikdy nenahradí operativnost kamionové dopravy, to je další z důvodů proti heslu "kamiony na vlaky".

+2/−1
26.11.2013 9:39

T61o53m18á66š 51Z66e26m74a52n 3245208304825

Přeprava MHD je jaksi městská hromadná doprava a proto neřeší meziměstskou odpravu.

Dálnice jsou naopka ekologicky i ekonomicky šetrné protože šetří palivo i exhalace, čímž šetří i čas a peníze.

Umožňuji lepší a bezpečnější spojení a tedy i větší konkurenceschopnost krajů.

MHD či HD pak neřeší spojení měst s obcemi a obcí mezi sebou - to co autem zvládnu za hodinu by s hromadou byl výlet na den.

+6/−2
26.11.2013 10:14

V12á33c71l93a79v 73M87a82ř52í48k 3686874662814

Vlastně s Vámi souhlasím, jen bych chtěl podotknout, že stejně jako šetří palivo dálnice, tak stejně a možná ještě více šetří palivo kvalitní silnice první třídy s hotovými obchvaty a občas s nějakými více pruhy pro předjíždění.

Mnohdy není příliš hospodárné stavět dálnici paralelně se starou státovkou, máme najednou dvě silnice, které musíme udržovat, utratí se více za investice. Někdy by stačilo rekonstruovat = rozšířit, udělat obchvaty atd. stávající trasy. Nedokážu úplně posoudit, jestli toto je ten případ, ale obecně to tak platí.

+3/0
26.11.2013 11:19

M57a46r86e86k 42O88p 9792127427516

problém ucpaných tras na Slovensku začíná obvykle až východně od této hranice. Zatímco do Jablunkova dojedete relativně v pohodě, projet přes Čadcu do Žiliny zabere bez problému i 2 hodiny (40 km úsek).Nejhorší je situace samozřejmě v zimě, kdy mnoho lidí nejezdí přes Beskydy a Valachy a raději jedou právě přes Jablunkov.

+3/−1
26.11.2013 8:24

J32a42n 70S92o85u74k16u56p 1364514966855

Trochu nerozumím, co to potíte, je to přesně naopak - v zimě spíš mnoho řidičů přesně naopak vyhledává trasu přes Valašsko, protože je většinou sjízdná bez zasypaných kamionů jako u Čadce.

+2/0
26.11.2013 9:59

M92i29c77h82a88l 76M72a70r64t28i82n 1774590915944

"...je proto nezbytné navrhnou ..." Kam se ztratilo t na konci? Ještě nedávno jsem si myslel, že jde o překlep. Ale za poslední měsíc jsem to viděl na idnesu už asi pětkrát, takže je to nespíš úmyslné. Vůbec nechápu, jak něco podobného může alespoň průměrně sečtělého člověka napadnout (nebo snad napadnou???).

+1/0
26.11.2013 6:56

A77n32t42o50n22í52n 69Z61e37l51i55n21k58a 5614928815190

Pražáci jenom jinými slovy říkají, že průtah republikou podporovat nebudou. V této hře nejde o tvář otevřené krajiny na Valašsku, ale o to, že průtah vede také přes Prahu. Smrtelné nebezpečí pro Zlín a další nedokončenou trasu je to, že průtah začne být atraktivní vybudováním R49 po Fryšták a vybudováním částečného obchvatu Zlína. !!!!!!

+4/−1
26.11.2013 6:51

R54e15n49é 11F92l23á20š95a22r 5644770604

Myslím, že doprava v České republice, ale vlastně nejspíš i v celé Evropě, potřebuje víc než nové dálnice, systém, který převede významnou část kamionové dopravy na železnici a celkově omezí zbytečnou přepravu . Není přeci vůbec nutné, aby za našimi domy a přes naše lesy a louky jezdily tisícovky kamionů nesmyslně převážejících zboží z jednoho koutu Evropy do druhého.

+5/−5
26.11.2013 4:29

P76e52t20r 18N25i23v60n58i28c63k45ý 3802754175307

Takže nechceš stavit dálnice, ale navrhuješ stavit koleje? ;-D Ani ty stávající nevedou všude a to má ČR jednu z nejhustších sítí železnic na světě!

.

Spočítal sis někdy, kolik stojí doprava po železnici VČETNĚ automobilové dopravy k nakládkovému nádraží + manipulace a následné vykládání + opět (překvapivě náklaďák, který to doveze do cíle. Zkoušel jsi někdy porovnat čas?

+5/−3
26.11.2013 8:21

J61i35ř27í 58E16r66b88e95n 1493464886377

No, vlakem sice ta elektronika i melouny dojedou na místo určení o půl dne později, zato o dva řády bezpečněji a bez ohledu na počasí. Vlak jede podle grafikonu, kamion podle stavu silnice a hustoty provozu. Jen v mém okolí dnes stojí několik (desítek) kamionů, které nemají šanci se přes náš kraj dostat...

+3/−5
26.11.2013 8:33

V31á49c36l11a56v 57P96o58u89s77t68k47a 3520771672

Půl dne? To je vtip?

+6/0
26.11.2013 8:42

V58í95t 85B85r65z22o46b12o75h59a38t60ý 7110692843311

Tak s tím půldnem je to dobrý vtip .... není to tak dávno co jsem tu dával příklad z naší firmy - přeprava vlakem z Rumunska do ČR je stále o 10dní delší a to má fabrika, kde pracuji železniční vlečku.

+5/0
26.11.2013 9:13

R22e74n75é 70F30l96á24š18a78r 5294590334

Pane Nivnický, ani nevím, že bychom se znali a tykali si, ale budiž... Netvrdím, že koleje vedou všude a dokonce ani neříkám, že by se měla zrušit veškerá kamionová doprava. Jde mi o vytvoření nějaké koncepce, kde by se tranzitní doprava, která přes nás jen projíždí, přesunula na železnici a stejně tak by se dělo i s některými produkty, které mohou mít delší dopravní čas. Především by se ale mělo celoevropsky omezit zbytečné převážení, například potravin, z jednoho konce Evropy na druhý. železniční doprava je dnes dražší především proto, že to tak chtějí politici a poplatky za používání železniční dopravní cesty jsou několikanásobně vyšší, než kolik platí automobiloví dopravci na mýtném. Navíc si myslím, že každá země by si měla své přírody vážit a co nejvíce ji chránit. Takže shrnuto: Dálnice ano, ale nejdříve vytvořit koncepci, část kamionů přesunout na železnici a dálnice pak stavět jen tam, kde je jich skutečně třeba a šetrnými variantami k lidem i přírodě.

+2/−1
26.11.2013 8:55

V12á44c48l89a68v 23P20o38u90s50t13k51a 3640361892

Problém je ten, že se to zatím hrubě nevyplatí bez ohledu na přítomnost nebo nepřítomnost koncepce. I kdyby jezdily nákladní vlaky za třetinu ceny, pořád bude výhodnější poslat zboží přes půl  Evropy v kamionu.

+4/−1
26.11.2013 8:59

V97í79t 96B67r97z87o18b82o25h40a12t90ý 7860742883701

To je dost odvážné tvrzení. Cena je zde obrovským významem. To co píše p. Flášar není uplně od věci - problém je, že pokud si něco objednáte vlakem, musíte si i sám zkoordinovat přepravu z překladišť. Druhak čas, který je na železnici, zpravidla kvůli neschopnosti jejích zaměstnanců velmi dlouhý. Pokud by byla cena skutečně třetinová, tak se spoustě firem vyplatí koordinaci - kamion-železnice dělat. Pravda - tam kde je potřeba operativně převážet (síť obchodů) mezi pobočkami a sklady, to není možné. Ale zároveň je i pravdou, že koncepce o které píše p. Flášar tu citelně chybí a má pravdu v tom, že není ani v politickém zájmu.

+1/0
26.11.2013 9:19

V57á42c26l52a51v 56P92o21u21s11t70k20a 3820831352

Ona není v ničím zájmu, víte jak dlouho jede kontejner vlakem z Hamburku na překladiště Zlín - Lípa? Když máte štěstí, tak kolem deseti dnů, ale to je spíš výjimka. Naposledy mi takto jel 20! dní, to už by bylo rychlejší odnosit si to pěšky.

+2/0
26.11.2013 9:29

R67e78n41é 86F27l80á48š61a65r 5144560404

Výhodnější, ale pro koho? Maximálně pro dopravce, určitě ne pro lidi, krajinu a potažmo republiku. Pokud by se dopravcům zahrnuly do poplatků všechny náklady na údržbu silnic, náklady na obnovu zničeného životního prostředí a způsobenou újmu na zdraví obyvatel (hluk, exhalace výfukových plynů...), tak si nejsem jistý, že by kamionová doprava byla stále ještě výhodnější než železniční. A právě proto je potřeba mít onu koncepci, která stanoví priority. Například, že ochrana přírody a zdraví lidí je nadřazena zájmu dopravců a proto půjde většina tranzitní dopravy na železnici.

+1/−1
26.11.2013 9:28

J16a52n 81S17l46o14v75í24k 3799177930728

víte, to je prostě začarovaný kruh. Když zvednete mýto i jen nepatrně, promítne se to do cen zboží. Když by vláda vymyslela nějakou koncepci, aby měla železnice přednost, musela by to tak udělat najednou celá Evropa, jinak se to nikdy nepodaří. A co je hlavní, dnešní doba chce všechno hned a to železnice sama o sobě neumí.

+1/0
26.11.2013 12:12
Foto

M54i38c50h73a85l 76J16a21n15o56v28á65č 8287946565833

Pro kraj a vubec celou Moravu je mnohem dulezitejsi R55 a historicke centrum regionu (Uh. Hradiste) slusne napojeni na Slovensko ma...

+2/−1
26.11.2013 0:02

V39á61c76l90a85v 52P46o80u14s58t88k13a 3450781582

No jo, jenže krajské město je Zlín a jeho dopravní napojení obecné je žalostné.

+2/0
26.11.2013 8:49

V53í98t 34B91r54z35o20b21o90h27a78t33ý 7940472353871

podívejte se na mapu a zjistíte, že krajské město Zlín je bokem od tranzitních silnic, tudíž je celkem zbytečné tento tranzit, kteří míří jinama svádět právě do Zlína.

+1/−1
26.11.2013 9:08

J80i84r79i 66R95u77s42n94o63k 4515962367153

Tim zalostnym napojenim myslite dalnici, ktera zacina 3 km od mesta? A po ktere kdyz jedete, tak si pripadate jako delegace, protoze pred sebou na obzoru vidite jedno auto a za sebou na obzoru vidite druhe auto?

+3/0
26.11.2013 10:44

V72á57c32l11a21v 48P16o74u95s31t90k84a 3350661792

Ano, i to jsem měl na mysli.

0/0
26.11.2013 11:12

J94a34n 67S57l18o21v62í24k 3639937770858

Právě proto je potřeba dálnici dokončit a převést na ní dopravu ze silnic, které ny Slovensko vedou.

+3/0
26.11.2013 12:14

V12á56c59l58a71v 67P23o63u22s16t74k71a 3450241492

Přesně tak.

+3/0
26.11.2013 12:40

M74a20r83t45i14n 91K16o38v82á56ř 2712680563632

Ano, začíná na západní straně města. Což v případě cesty z východu z průmyslové zóny znamená projet celé centrum v délce 13 km. Přinejmenším obchvat chybí jako sůl.

+1/0
2.12.2013 14:25

L46e68o86p56o54l37d 87H92o74r40á35k 4632978659402

nejsem ani ekolog, ani dopravce, ale dálnice mi po všech směrech přijde lepší než přetížené okrsky. Po dálnici je pohodlné, rychlé a bezpečné cestování, neobtěžuji nikoho ve městech. I ty emise jsou podle nižší když jedu 130 km/h na pětku mimo obec, než když poskakuji 15 km/h na jedničku a dvojku po městě. O ekonomickém rozvoji regionů, kam dálnice vede, není třeba diskutovat. Domnívám se, že sítí dálnic by měla být propojena všechna krajská města.

+12/−2
25.11.2013 22:34

J21i61ř81í 46J74i48n74d88r83a 6935509976638

emise jsou skutečně v relativně plynulém dálničním provozu asi čtvrtinové až šestinové oproti plynulému městkému provozu

+1/0
26.11.2013 1:11

A52n30t87o21n51í93n 64Z51e37l13i58n66k93a 5464318895690

Úseku Hulín - Fryšták propadlo stavební povolení, stavět se začne příští rok ... úsek Fryšták - Lípa se připravuje!!!!... výstavba je plánována do roku 2030 ... velmi depresivní situace pro východní Zlín. Pokud nebude zajištěna rychlá a plynulá výstavba celé R49, nemělo by se ani začínat.

+5/0
25.11.2013 22:30

K72a66r52e39l 27C25h59r17a74s27t71i29n21a 4663694430475

Ekologové budou tak dlouho do všeho vrtat, až se Česku vyhnou všechny důležité trasy a skočíme jako skanzen, odkud se vytratí sídla a nastěhují se vlci, rysi a medvědi. Ekologové jsou brzdou pokroku a všude, kde se objeví, se zvedají ceny staveb, prodlužují se termíny dokončení se dohodnuté podmínky.

+12/−10
25.11.2013 20:03

R94a21d87e15k 75Č86e24r45v55e19n53k43a 5264801794512

otázka je co je to vlastně pokrok. Máte pocit, že tranzitní kamionová přeprava z východu a jihovýchodu valící se přes Vizovické vrchy směrem na západ je pokrok? Já tedy ne, a to se za ekologa fakt nepovažuji;-)

+11/−3
25.11.2013 20:32

M62a14r80t34i96n 10R90e69d94e90c86h89a 2340651823467

Aha ted je to lepsi, protoze ted vsichni letaji a kamionova preprava neexistuje.

+1/−4
25.11.2013 22:03

L10u33c13i82a94n 58P84a61p76a52z13i78a13n 5974307821545

Špatná až fušerská práce ředitelství silnic je ten pravý důvod Vašeho hněvu. S ekology to nemá nic společného. Někdy si připadám, že je to řízená provokace zes strany temných sil, kteří zkouší co ještě vydržíme. Nejlevnější variantu, za kterou nás budoucí generace proklejí není cesta vpřed, ale naopak do pekla. Za zdržení v tomto případě si může národ sám, pokud umožní temným silám zla fungovat na ministerstvu dopravy, který je zřizovatelem ŘSD.

+5/−1
25.11.2013 23:41

R47e41n25é 17F38l66á69š24a86r 5244150904

Pane Chrastino, jako milovníkovi pokroku vám přeji, abyste měl takovou dálnici kousek za domem a nejlépe ještě v blízkosti nějakého přepravního skladiště. Pak teprve ten pokrok opravdu oceníte!

+8/−2
26.11.2013 4:23

V33í58t 65B83r87z59o79b80o55h47a78t19ý 7310492443321

Já bych za tu dálnici dal nevím co, nyní tam mám přetíženou silnici I. třídy, ta dálnice by mě aspoň umožnila efektivně se odtud dostat a při její výstavbě by vznikly protihlukové stěny, narozdíl od současné silnice u které se ani neplánují. No a myslím, že spousta lidí, co má u svého domu tranzitní, nedálniční komunikaci, by právě dálnici uvítalo.

+3/−1
26.11.2013 8:06

J47i66ř26í 86E88r69b50e21n 1443154846267

Když někdo odflákne svou práci a myslí si, že to protlačí silou, pak se není čemu divit, že mu to někdo obdobně silný smete se stolu.

Navíc, tahat dálnici horskými úseky povrchově znamená sice malinko ušetřit na stavbě, zato pak mít mnohem dražší (nejen zimní) údržbu a nebezpečnější provoz. Úsek D1 přes Vysočinu i D8 přes Krušné hory jsou toho důkazem.

+3/0
26.11.2013 8:30

J74a26n 34S43l96o47v70í61k 3789307470238

No, provoz tunelů je zrovna mnohem dražší než běžná povrchová zimní údržba :-) Ale sám jsem zastánce tunelů a osobně si myslím, že lepší dlouhý jeden drahý tunel pod horským pásmem, než kličkující dálnice po svazích s mnoha mosty, estakádami a kratšími tunely. Pod Středohořím mohl být jeden dlouhý, sice astronomicky drahý, ale už mohl být dávno v provozu, protože proti němu ekologové nic neměli. Teď se tam handrkují o centimetry.

+1/0
26.11.2013 12:20



Najdete na iDNES.cz