Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo zamítlo dálnici na Slovensko. Chce víc tunelů na Valašsku

Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá, má problém. Variantu prosazovanou silničáři zatrhlo ministerstvo životního prostředí, není podle něj dostatečně šetrná k přírodě. Zdržení by to však způsobit nemělo, s vybudováním se počítá nejdříve za deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91u76c28i88a18n 31P58a16p18a40z98i31a85n 5414897751295

Pokud se bude ignorovat příroda, tedy varianta tunely, tak to dopadne jako v Českém středohoří, kdy nakonec stejně na tunel dojde, jen se to časevě posune o dvě desetiletí. Doporučuji proto, aby na Zlínsku byli razantnější ohledně tunelů, jinak se nepostaví také na dvě desetiletí prakticky nic směrek na Slovensko. Při cestování z Prahy na Drážďany můžeme jenom nadávat na hlupáky, co byli proti zdravému selskému rozumu a jen si prosazovali svou prý nejlacinější variantu. Kdyby už tenkrát se postavily ony tunely, tak by to bylo mnohem levnější než dnes, kdy už ani peníze na cokoli nemáme, jak jsme se za vlády pravice dopracovali k samému dnu našeho bytí. A bohužel polibky smrti od ČNB dávají tušit, že se nejen výstavba dálnice na Slovensko výrazně dál prodraží... Můžeme se radovat, že máme českou korunu, opravdu výborná to měna minulosti.

0/0
1.12.2013 22:14

P84e59t61r 70K92ř61í37ž 5746288165

proboha kdo už konečně těch pár pomatenců zastaví? Podobné zelené zhovadilosti jen vyvolávají protireakci a poptávku po vládě silné ruky. D8 budiž odstrašující příklad jak zelená nabubřelost přinesla víc škod než užitku.

+1/−3
26.11.2013 19:49

J13i91ř89í 92E69r81b51e89n 1443764506497

Spíš nabubřelost a bohorovnost úředníků a zadavatelů, kteří nebyli schopni dvacet let udělat cokoliv v souladu se zákonem...

Nejvíc škody přinesl červnový sesuv půdy v trase, kterou si prosadilo ŘSD ekologům navzdory.

+1/0
27.11.2013 10:11

J40a93n 53S37l66o44v36í96k 3149527120408

Ten ekolog asi neví co říká. Dnešní silnice 49 by stačila jen upravit, to ano, protože na ní není dálkový provoz a tranzit jezdí jinudy. Jenže ta R49 se staví ne kvůli někým horalům, ale aby po ní vedl tranzit jedné z nejdůležitějších evropských silnic E50. Ta nyní vede přes Uherské Hradiště. Dále bude na R49 převedena i doprava z E442, vedoucí přes Valaš.Meziříčí. Opět přes průsmyky. Takže se po propojení se slovenskou dálnicí stane R49 jedna z nejvytíženějších, protože usnadní přechod hor a auta nebudou v serpentýnách zahlcovat hory. S tunely na R49 souhlasím, ale ne s trapným ekobreptou.

+9/−1
26.11.2013 11:59

A38n46t57o89n98í24n 90K24a88t24z55e23r 8272473386490

Tak ať si ti slavní ochránci přírody ty tunely zaplatí,když o ně tolik bojují.Příjde je to o100% dráž a výsledek bude stejný.

+2/−6
26.11.2013 10:57

V44á50c55l98a78v 44M29a67ř26í64k 3946914472304

Jasně, vybetonujeme si republiku, to přijde nejlaciněji..

+5/−1
26.11.2013 11:14

M12a59r89e59k 64K33o33s60t90e29l85e36c59k26ý 6473406198

Nevím, jak to dělají v Alpách anebo kolem Vídně, že jim to s těmi tunely na dálnicích funguje. Zatím snad jediný český dálniční tunel nedaleko Klimkovic je (mimo to, že je špatně postavený) každou chvilku zavřený (kvůli poruchám, plánované i neplánované údržbě, či nehodám) a všichni ho musí objíždět po původních komunikacích, což je jistě rychlé, ekonomické i ekologické.

Takže opravdu chcete stavět další tunely? A kudy se budou objíždět?

0/0
26.11.2013 9:16

T28o15m85á61š 62Z95e13m61a92n 3275888724435

Tunely jsou ještě na D8 a R1 (+se za tunel považuje biokoridor na D5) a uzavírají se kvůli čištění čoček "radarů" aby se mohlo kasírovat za nedodržení 60 (občas 80) v tunelu - v Rakousku či Itálii v tunelech moc radarů není, není proto potřeba je často uzavírat, navíc tam mají limit 100.

+1/0
26.11.2013 10:12

F29a97b75i68o 22S94g32a67t82t15o25n82i 9581360227520

a taky na R 35 a Hřebeč na I/35...

0/0
26.11.2013 23:04

M84a13r30t85i55n 76L85a61v67a48y 9627867962

Řešení problému? Již mnohokrát opakované a zásadní: je potřeba umožnit lidem pohodlnou přepravu MHD, linkovými autobusy a vlaky a většinu nákladní dopravy přemístit na železnice (železnice na Slovensko by Zlínskému kraji už desítky let slušela - namísto problematické R49). Pak se nebudou muset stavět stále nové silnice a rychlostní komunikace, které jsou zátěží pro krajinu i obyvatele a přivádějí do regionu ještě větší množství automobilů. P. S. Jak by měla znít první věta v objektivním článku na iDNES? Takhle? "Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá..."

+3/−9
26.11.2013 9:11

V70á16c44l86a57v 98P87o59u90s13t51k17a 3510441102

To je naprostý nesmysl, pro přemístění nákladní dopravy na železnici neexistuje reálný ekonomický důvod. To by ty vlaky musely jezdit zadarmo.

+8/−2
26.11.2013 9:15

R69e77n14é 69F89l19á18š24a68r 5864870524

Pane Poustko, nemůžeme přeci posuzovat naše žití zde jen z hlediska ekonomiky... A navíc, pokud by měli dopravci nést zodpovědnost i za zničené zdraví lidí bydlících v blízkosti dálnic a silnic 1. tříd, asi by to už tak ekonomické podnikání také nebylo...

+2/−3
26.11.2013 9:31

V21á24c10l73a41v 45P69o22u97s80t95k10a 3360341912

Já se s vámi nepřu, máte bezesporu pravdu. Nicméně realita je taková jaká je. O peníze jde vždycky až v první řadě a nemá smysl se nad tím te´d pozastavovat. Navíc, vlaky nikdy nenahradí operativnost kamionové dopravy, to je další z důvodů proti heslu "kamiony na vlaky".

+2/−1
26.11.2013 9:39

T92o98m77á77š 13Z41e85m90a89n 3435928954875

Přeprava MHD je jaksi městská hromadná doprava a proto neřeší meziměstskou odpravu.

Dálnice jsou naopka ekologicky i ekonomicky šetrné protože šetří palivo i exhalace, čímž šetří i čas a peníze.

Umožňuji lepší a bezpečnější spojení a tedy i větší konkurenceschopnost krajů.

MHD či HD pak neřeší spojení měst s obcemi a obcí mezi sebou - to co autem zvládnu za hodinu by s hromadou byl výlet na den.

+6/−2
26.11.2013 10:14

V62á91c75l98a69v 56M75a44ř90í39k 3206714802324

Vlastně s Vámi souhlasím, jen bych chtěl podotknout, že stejně jako šetří palivo dálnice, tak stejně a možná ještě více šetří palivo kvalitní silnice první třídy s hotovými obchvaty a občas s nějakými více pruhy pro předjíždění.

Mnohdy není příliš hospodárné stavět dálnici paralelně se starou státovkou, máme najednou dvě silnice, které musíme udržovat, utratí se více za investice. Někdy by stačilo rekonstruovat = rozšířit, udělat obchvaty atd. stávající trasy. Nedokážu úplně posoudit, jestli toto je ten případ, ale obecně to tak platí.

+3/0
26.11.2013 11:19

M11a88r81e13k 42O65p 9262247247896

problém ucpaných tras na Slovensku začíná obvykle až východně od této hranice. Zatímco do Jablunkova dojedete relativně v pohodě, projet přes Čadcu do Žiliny zabere bez problému i 2 hodiny (40 km úsek).Nejhorší je situace samozřejmě v zimě, kdy mnoho lidí nejezdí přes Beskydy a Valachy a raději jedou právě přes Jablunkov.

+3/−1
26.11.2013 8:24

J19a83n 20S35o33u20k39u48p 1484814586165

Trochu nerozumím, co to potíte, je to přesně naopak - v zimě spíš mnoho řidičů přesně naopak vyhledává trasu přes Valašsko, protože je většinou sjízdná bez zasypaných kamionů jako u Čadce.

+2/0
26.11.2013 9:59

M14i95c40h79a57l 57M12a68r67t16i32n 1194830115174

"...je proto nezbytné navrhnou ..." Kam se ztratilo t na konci? Ještě nedávno jsem si myslel, že jde o překlep. Ale za poslední měsíc jsem to viděl na idnesu už asi pětkrát, takže je to nespíš úmyslné. Vůbec nechápu, jak něco podobného může alespoň průměrně sečtělého člověka napadnout (nebo snad napadnou???).

+1/0
26.11.2013 6:56

A40n60t40o70n47í76n 85Z89e84l45i50n20k80a 5984718325970

Pražáci jenom jinými slovy říkají, že průtah republikou podporovat nebudou. V této hře nejde o tvář otevřené krajiny na Valašsku, ale o to, že průtah vede také přes Prahu. Smrtelné nebezpečí pro Zlín a další nedokončenou trasu je to, že průtah začne být atraktivní vybudováním R49 po Fryšták a vybudováním částečného obchvatu Zlína. !!!!!!

+4/−1
26.11.2013 6:51

R72e94n84é 85F71l62á18š67a22r 5544320134

Myslím, že doprava v České republice, ale vlastně nejspíš i v celé Evropě, potřebuje víc než nové dálnice, systém, který převede významnou část kamionové dopravy na železnici a celkově omezí zbytečnou přepravu . Není přeci vůbec nutné, aby za našimi domy a přes naše lesy a louky jezdily tisícovky kamionů nesmyslně převážejících zboží z jednoho koutu Evropy do druhého.

+5/−5
26.11.2013 4:29

P60e11t50r 32N12i98v87n18i21c20k38ý 3282164545447

Takže nechceš stavit dálnice, ale navrhuješ stavit koleje? ;-D Ani ty stávající nevedou všude a to má ČR jednu z nejhustších sítí železnic na světě!

.

Spočítal sis někdy, kolik stojí doprava po železnici VČETNĚ automobilové dopravy k nakládkovému nádraží + manipulace a následné vykládání + opět (překvapivě náklaďák, který to doveze do cíle. Zkoušel jsi někdy porovnat čas?

+5/−3
26.11.2013 8:21

J16i47ř30í 68E95r82b33e45n 1873264316677

No, vlakem sice ta elektronika i melouny dojedou na místo určení o půl dne později, zato o dva řády bezpečněji a bez ohledu na počasí. Vlak jede podle grafikonu, kamion podle stavu silnice a hustoty provozu. Jen v mém okolí dnes stojí několik (desítek) kamionů, které nemají šanci se přes náš kraj dostat...

+3/−5
26.11.2013 8:33

V96á32c12l35a31v 62P85o33u43s10t87k77a 3100821232

Půl dne? To je vtip?

+6/0
26.11.2013 8:42

V86í61t 65B66r79z27o27b11o30h90a85t36ý 7290362643611

Tak s tím půldnem je to dobrý vtip .... není to tak dávno co jsem tu dával příklad z naší firmy - přeprava vlakem z Rumunska do ČR je stále o 10dní delší a to má fabrika, kde pracuji železniční vlečku.

+5/0
26.11.2013 9:13

R16e80n41é 89F85l18á84š16a64r 5294310104

Pane Nivnický, ani nevím, že bychom se znali a tykali si, ale budiž... Netvrdím, že koleje vedou všude a dokonce ani neříkám, že by se měla zrušit veškerá kamionová doprava. Jde mi o vytvoření nějaké koncepce, kde by se tranzitní doprava, která přes nás jen projíždí, přesunula na železnici a stejně tak by se dělo i s některými produkty, které mohou mít delší dopravní čas. Především by se ale mělo celoevropsky omezit zbytečné převážení, například potravin, z jednoho konce Evropy na druhý. železniční doprava je dnes dražší především proto, že to tak chtějí politici a poplatky za používání železniční dopravní cesty jsou několikanásobně vyšší, než kolik platí automobiloví dopravci na mýtném. Navíc si myslím, že každá země by si měla své přírody vážit a co nejvíce ji chránit. Takže shrnuto: Dálnice ano, ale nejdříve vytvořit koncepci, část kamionů přesunout na železnici a dálnice pak stavět jen tam, kde je jich skutečně třeba a šetrnými variantami k lidem i přírodě.

+2/−1
26.11.2013 8:55

V16á59c52l68a22v 68P46o83u31s58t51k50a 3790301812

Problém je ten, že se to zatím hrubě nevyplatí bez ohledu na přítomnost nebo nepřítomnost koncepce. I kdyby jezdily nákladní vlaky za třetinu ceny, pořád bude výhodnější poslat zboží přes půl  Evropy v kamionu.

+4/−1
26.11.2013 8:59

V43í45t 36B66r95z77o47b81o96h67a92t37ý 7780752593111

To je dost odvážné tvrzení. Cena je zde obrovským významem. To co píše p. Flášar není uplně od věci - problém je, že pokud si něco objednáte vlakem, musíte si i sám zkoordinovat přepravu z překladišť. Druhak čas, který je na železnici, zpravidla kvůli neschopnosti jejích zaměstnanců velmi dlouhý. Pokud by byla cena skutečně třetinová, tak se spoustě firem vyplatí koordinaci - kamion-železnice dělat. Pravda - tam kde je potřeba operativně převážet (síť obchodů) mezi pobočkami a sklady, to není možné. Ale zároveň je i pravdou, že koncepce o které píše p. Flášar tu citelně chybí a má pravdu v tom, že není ani v politickém zájmu.

+1/0
26.11.2013 9:19

V59á94c27l94a70v 48P26o24u59s89t80k39a 3560391902

Ona není v ničím zájmu, víte jak dlouho jede kontejner vlakem z Hamburku na překladiště Zlín - Lípa? Když máte štěstí, tak kolem deseti dnů, ale to je spíš výjimka. Naposledy mi takto jel 20! dní, to už by bylo rychlejší odnosit si to pěšky.

+2/0
26.11.2013 9:29

R19e65n35é 51F70l38á62š34a31r 5674770544

Výhodnější, ale pro koho? Maximálně pro dopravce, určitě ne pro lidi, krajinu a potažmo republiku. Pokud by se dopravcům zahrnuly do poplatků všechny náklady na údržbu silnic, náklady na obnovu zničeného životního prostředí a způsobenou újmu na zdraví obyvatel (hluk, exhalace výfukových plynů...), tak si nejsem jistý, že by kamionová doprava byla stále ještě výhodnější než železniční. A právě proto je potřeba mít onu koncepci, která stanoví priority. Například, že ochrana přírody a zdraví lidí je nadřazena zájmu dopravců a proto půjde většina tranzitní dopravy na železnici.

+1/−1
26.11.2013 9:28

J10a28n 41S67l17o71v57í90k 3549627350218

víte, to je prostě začarovaný kruh. Když zvednete mýto i jen nepatrně, promítne se to do cen zboží. Když by vláda vymyslela nějakou koncepci, aby měla železnice přednost, musela by to tak udělat najednou celá Evropa, jinak se to nikdy nepodaří. A co je hlavní, dnešní doba chce všechno hned a to železnice sama o sobě neumí.

+1/0
26.11.2013 12:12
Foto

M93i29c21h16a16l 95J18a34n66o76v82á70č 8527346875713

Pro kraj a vubec celou Moravu je mnohem dulezitejsi R55 a historicke centrum regionu (Uh. Hradiste) slusne napojeni na Slovensko ma...

+2/−1
26.11.2013 0:02

V96á70c94l36a91v 92P25o94u28s31t73k66a 3980471462

No jo, jenže krajské město je Zlín a jeho dopravní napojení obecné je žalostné.

+2/0
26.11.2013 8:49

V56í39t 23B57r50z26o56b27o34h59a52t86ý 7330442693241

podívejte se na mapu a zjistíte, že krajské město Zlín je bokem od tranzitních silnic, tudíž je celkem zbytečné tento tranzit, kteří míří jinama svádět právě do Zlína.

+1/−1
26.11.2013 9:08

J82i83r84i 93R82u66s98n28o10k 4135262867833

Tim zalostnym napojenim myslite dalnici, ktera zacina 3 km od mesta? A po ktere kdyz jedete, tak si pripadate jako delegace, protoze pred sebou na obzoru vidite jedno auto a za sebou na obzoru vidite druhe auto?

+3/0
26.11.2013 10:44

V32á50c35l29a40v 36P41o38u75s46t54k50a 3530691762

Ano, i to jsem měl na mysli.

0/0
26.11.2013 11:12

J49a15n 91S60l57o17v90í82k 3239537620898

Právě proto je potřeba dálnici dokončit a převést na ní dopravu ze silnic, které ny Slovensko vedou.

+3/0
26.11.2013 12:14

V40á93c56l47a10v 68P42o12u18s26t67k91a 3180381842

Přesně tak.

+3/0
26.11.2013 12:40

M16a46r39t52i39n 96K32o78v93á20ř 2642390763412

Ano, začíná na západní straně města. Což v případě cesty z východu z průmyslové zóny znamená projet celé centrum v délce 13 km. Přinejmenším obchvat chybí jako sůl.

+1/0
2.12.2013 14:25

L67e22o74p76o45l11d 43H29o98r54á80k 4202678679322

nejsem ani ekolog, ani dopravce, ale dálnice mi po všech směrech přijde lepší než přetížené okrsky. Po dálnici je pohodlné, rychlé a bezpečné cestování, neobtěžuji nikoho ve městech. I ty emise jsou podle nižší když jedu 130 km/h na pětku mimo obec, než když poskakuji 15 km/h na jedničku a dvojku po městě. O ekonomickém rozvoji regionů, kam dálnice vede, není třeba diskutovat. Domnívám se, že sítí dálnic by měla být propojena všechna krajská města.

+12/−2
25.11.2013 22:34

J47i98ř51í 29J31i83n46d82r10a 6335919186258

emise jsou skutečně v relativně plynulém dálničním provozu asi čtvrtinové až šestinové oproti plynulému městkému provozu

+1/0
26.11.2013 1:11

A62n36t44o39n65í70n 50Z14e92l25i71n36k51a 5864478845710

Úseku Hulín - Fryšták propadlo stavební povolení, stavět se začne příští rok ... úsek Fryšták - Lípa se připravuje!!!!... výstavba je plánována do roku 2030 ... velmi depresivní situace pro východní Zlín. Pokud nebude zajištěna rychlá a plynulá výstavba celé R49, nemělo by se ani začínat.

+5/0
25.11.2013 22:30

K29a39r63e55l 56C20h23r20a55s56t31i38n73a 4523534920285

Ekologové budou tak dlouho do všeho vrtat, až se Česku vyhnou všechny důležité trasy a skočíme jako skanzen, odkud se vytratí sídla a nastěhují se vlci, rysi a medvědi. Ekologové jsou brzdou pokroku a všude, kde se objeví, se zvedají ceny staveb, prodlužují se termíny dokončení se dohodnuté podmínky.

+12/−10
25.11.2013 20:03

R65a71d19e51k 53Č95e26r28v53e83n78k91a 5794961984972

otázka je co je to vlastně pokrok. Máte pocit, že tranzitní kamionová přeprava z východu a jihovýchodu valící se přes Vizovické vrchy směrem na západ je pokrok? Já tedy ne, a to se za ekologa fakt nepovažuji;-)

+11/−3
25.11.2013 20:32

M38a14r62t53i69n 15R25e31d29e19c24h29a 2750291713287

Aha ted je to lepsi, protoze ted vsichni letaji a kamionova preprava neexistuje.

+1/−4
25.11.2013 22:03

L43u32c30i74a75n 30P74a42p47a36z13i36a43n 5274757581325

Špatná až fušerská práce ředitelství silnic je ten pravý důvod Vašeho hněvu. S ekology to nemá nic společného. Někdy si připadám, že je to řízená provokace zes strany temných sil, kteří zkouší co ještě vydržíme. Nejlevnější variantu, za kterou nás budoucí generace proklejí není cesta vpřed, ale naopak do pekla. Za zdržení v tomto případě si může národ sám, pokud umožní temným silám zla fungovat na ministerstvu dopravy, který je zřizovatelem ŘSD.

+5/−1
25.11.2013 23:41

R39e45n47é 89F49l57á60š55a86r 5324430814

Pane Chrastino, jako milovníkovi pokroku vám přeji, abyste měl takovou dálnici kousek za domem a nejlépe ještě v blízkosti nějakého přepravního skladiště. Pak teprve ten pokrok opravdu oceníte!

+8/−2
26.11.2013 4:23

V96í52t 34B21r60z57o56b76o33h32a18t39ý 7300152423121

Já bych za tu dálnici dal nevím co, nyní tam mám přetíženou silnici I. třídy, ta dálnice by mě aspoň umožnila efektivně se odtud dostat a při její výstavbě by vznikly protihlukové stěny, narozdíl od současné silnice u které se ani neplánují. No a myslím, že spousta lidí, co má u svého domu tranzitní, nedálniční komunikaci, by právě dálnici uvítalo.

+3/−1
26.11.2013 8:06

J88i86ř11í 43E64r96b45e82n 1333384936747

Když někdo odflákne svou práci a myslí si, že to protlačí silou, pak se není čemu divit, že mu to někdo obdobně silný smete se stolu.

Navíc, tahat dálnici horskými úseky povrchově znamená sice malinko ušetřit na stavbě, zato pak mít mnohem dražší (nejen zimní) údržbu a nebezpečnější provoz. Úsek D1 přes Vysočinu i D8 přes Krušné hory jsou toho důkazem.

+3/0
26.11.2013 8:30

J69a28n 87S96l40o59v49í83k 3779247820698

No, provoz tunelů je zrovna mnohem dražší než běžná povrchová zimní údržba :-) Ale sám jsem zastánce tunelů a osobně si myslím, že lepší dlouhý jeden drahý tunel pod horským pásmem, než kličkující dálnice po svazích s mnoha mosty, estakádami a kratšími tunely. Pod Středohořím mohl být jeden dlouhý, sice astronomicky drahý, ale už mohl být dávno v provozu, protože proti němu ekologové nic neměli. Teď se tam handrkují o centimetry.

+1/0
26.11.2013 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.