Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sraženého cyklistu vezl řidič golfu padesát metrů na kapotě. Muž zemřel

Jednatřicetiletý řidič Volkswagenu Golf, který jel po silnici z obce Šumice na Uherský Brod, srazil sedmapadesátiletého muže jedoucího ve stejném směru na kole. Cyklista těžkým zraněním podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T96o22m41á75š 21C54h62r36a61s29t32n84ý 2588379879851

Poučení z případu? Řidiči vozů, jeďte na dálkové a zásadně s těmi nejvýkonnějšími xenony, co z noci udělají den :-)

0/0
21.11.2013 13:50

F47r27a14n27t90a 52T54i81m50a70n 7400878881720

Tak to dělá kamoš, akorát z opačného postavení (chodce) :-) - chcou ho řidiči vidět? Bere si s sebou večer do hospody 55 wattovou halogenovou svítilnu s průměrem paraboly 155 mm. Když jde po silnici dom, tak při objíždění rožne a svítí řidičům přímo do xichtu. Máš vidět ty jejich "úhybné manévry" :-)

0/0
21.11.2013 19:12
Foto

M52i44r35o30s46l80a84v 26Z60a51p19l70e42t40a91l 3657685788573

Já jednou málem srazil koně.... ještě dnes tu prdel vidím, noc, žádné osvětlení,  světla protijedoucích aut se ještě o cestu leskla, některé člověka oslńovala a pak najednou zadek přes celé okno, úhybný manévr sem zvládl ale podovné situace s cyklisty zažívám také, ikdyž ještě sem s nimi tak namále neměl... Ale nedivím se že někdo cyklistu srazí, jak bylo v jednom mém oblíbeném seriálu řečeno počítačem s IQ6000, barva černé díry je černá a základní barva vesmíru je taky černá - to se pak člověk nemůže divit, s cyklisty je to podobné, je dokázané, že člověk v bílém je bez reflexních prvků vidět na 100m a v černém možná na 20m, ono ikdyž na něj svítíte pořád svíte na černou, to co můřete vidět je jen kontrast a to že vám něco dalšího černého zakrývá a nebo že vám kontrastuje s šedějším asfaltem - a to je někdy málo.

+2/0
20.11.2013 17:21

D96a94n24i16e86l40a 91U93r50b33a65n72o22v65á 2304400435216

prosím vysvětlete mi to zabití z nedbalosti - proč když cyklista neměl kolo řádně osvětlené a stalo se to v noci by to měla být vina řidiče aut. Mě to nějak nedává smysl.

+3/0
20.11.2013 12:14

J15a92r61o65s11l46a29v 10L39e10b44e20d18a 3406489327300

Ani mně to nedává smysl, ale takové máme zákony.

viz popis na wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Nedbalost

0/0
20.11.2013 13:46

J92a94k47u40b 16S39e93m53e33r66á11d 2857156691281

oni asi tezko muzou rict po pul dni, zda bude nebo nebude obvinen ze

0/0
20.11.2013 15:54

J36i44ř37í 45K46ü90h12r 2610506840936

To máte stejně jako by vám někdo nedal přednost (třebaže jste na hlavní) jen proto že: vám nesvítí světla,nejste připoután, jedete moc rychle atd....

Jinak nevím ,jestli je nějaká norma,kterou musí osvětlení splňovat. Zákon hovoří jen o tom ,že je potřeba svítit dopředu bíle a dozadu svítit či blikat červeně.

0/0
20.11.2013 22:24

Ř72e92h20o32ř 30V61l13a34s81á18k 2234274201556

1) Cyklista pravděpodobně měl kolo "řádně" osvětlené. Akorát vzhledem k tomu, že za posledních padesát let automobily svítí víc, palubní deska svítí víc, odrazky odrážejí víc a řidiči jsou zvyklí jezdit méně opatrně, už to chce mít lepší než padesát let staré "řádné" osvětlení, které je sice skvěle vidět v opuštěném temném lese, ale pro řidiče automobilů už je příliš nevýrazné.

2) Když řidič srazil mizerně osvětleného cyklistu, pravděpodobně by srazil i neosvětleného chodce - ten přitom na kraji silnice podle pravidel může být a řidič je s ním tedy povinen počítat. Ostatně i to, že řidič zastavil po padesáti metrech, svědčí o tom, že jel neopatrně a na nehodě má svůj podíl.

0/0
21.11.2013 11:52

M31i59l71a52n 74B76a72r97o57ň 8141483225229

To už je druhý článek o mrtvém cyklistovi za 2 dny. Bez přilby, špatně osvětlený. Ti lidé nemají rozum. A když lidé nemají rozum, musí přijít zákon. Povinná reflexní vesta, osvětlení v předepsaném počtu luxů(kandel nebo čím se to měří). Je mi velmi líto pozůstalých, ale neskutečně soucítím s řidičem.

+4/0
20.11.2013 11:45

A87n91t57o57n55í38n 53Z88e18l59e60n72ý 2894633831176

Zákon to vyřeší. Tak jako neexistuje nalévání alkoholu mladistvým nebo řízení auta bez ŘP protože je na to zákon.

0/0
20.11.2013 12:22

M24i11l62a29n 32B29a79r55o40ň 8891233515979

Je rozdíl, že něco nemusím a že nemůžu. Jak říkáte, zákon nezabrání tomu, že cyklisté se nebudou chovat odpovědně. Zabrání ale tomu, že za jejich konání nebudou trestáni lidé, kteří na jejich chování doplácí. Pokud někdo řídí auto bez ŘP, bude potrestán. Pokud jezdí cyklista v noci bez patřičné výbavy - bude potrestán a hlavně nebude ležet vina na řidiči, který ho díky jeho nezodpovědnosti srazí.

+2/0
20.11.2013 14:40

A26n47t33o71n57í64n 22Z69e30l30e69n62ý 2984913151826

§58 zákona č.361/2000 Sb.

0/0
20.11.2013 15:51

M43i25l26a98n 17B93a30r40o97ň 8201353715349

V zákoně není o povinných reflexních vestách/prvcích, dostatečném osvětlení ani slovo. Jen musí mít svítilnu. Nějakou svítilnu. Pán na tom kole měl nějaké dynamo z třetihor...

0/0
20.11.2013 16:14

F38r75a81n22t97a 94T18i61m56a52n 7390218591580

... a chodec ani to ne

0/0
20.11.2013 20:45

J87a91r98o11s59l27a56v 48L83e40b17e81d10a 3486269777360

Bicykl má mít také odrazky. Ne nějaké odrazky, ale s určenou minimální plochou a umístěním.  Z vyhlášky č. 341/2002 Sb. například zde

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/praha_cyklisticka/s_kolem_po_praze/zakony_predpisy_a_pravidla_pro_jizdu_na.html

+1/0
21.11.2013 12:24

Ř33e24h58o93ř 57V44l34a32s19á91k 2834474171636

Tak ten alternátor byl starý nanejvýš pár desítek let ... a kdyby si koupil nějaký nový včera večer, tak bude poskytovat pravděpodobně úplně stejný výkon. Lišit se budou pravděpodobně v materiále, v odporu, v trvanlivosti ložisek, ale na boku to bude mít napsáno zase 6V 3W a nebude dávat víc elektřiny.

Z tohohle hlediska je důležitější vývoj na druhé straně. V moderním světle bude halogenka nebo vysoce svítivá LEDka, ve starém bude žárovka, která vyrobí spoustu tepla, zatímco s tím světlem je to bída.

0/0
21.11.2013 12:31

J51a64r64o19s80l48a31v 42L72e33b77e58d35a 3736239637100

Á další, co dojel ...

Jinak 50 metrů na mokru je reakční + brzdná dráha z rychlosti něco málo  přes 60 km/h, takže na rozdíl od policajta žádný údiv.

+1/0
20.11.2013 11:44

Ř79e56h13o23ř 43V32l34a73s43á14k 2534254921336

Jenže to by znamenalo, že si ho skutečně všiml až v okamžiku nárazu. A to je opravdu dost divné. Daleko očekávanější by bylo, že si ho sice všiml, ale už to nestihl ubrzdit a tak ho srazil po nějaké době brzdění, nebo třeba ke konci té reakční dráhy.

Že reakční dráha začíná až okamžikem nárazu, to by znamenalo, že vůbec nekoukal na cestu.

0/0
21.11.2013 11:56

J38a90r55o68s74l46a95v 60L22e27b51e74d36a 3616849217550

A taky by to mohlo znamenat, že jel 80 a viděl ho na 20 m. Prostě nechápu, proč uvádějí těch 50 m jako raritu i v nadpisu.

0/0
21.11.2013 12:14

Ř73e83h28o70ř 83V17l83a94s60á51k 2754584241576

Možná to rarita je. Fakt nevím.

0/0
21.11.2013 12:24

T97o67m78á62š 65C11h45r31a18s40t14n19ý 2168619309151

Protože raritně zastavil a snažil se ho zachránit :D

0/0
21.11.2013 13:29

D81a98v17i51d 67D13o46b58e53š 3725842847

Už jsem párkrát potkal neviditelného cyklistu. Dodnes nazapomenu na bleskový úhybný manévr o prsa u Břeclavi. Kolem 22h, silnice do sousední vsi, "cyklista" patrně z hospody, na plečce bez jakéhokoliv osvětlení, helmy, v tmavém oblečení byl vidět skutečně na poslední chvíli a ještě před předjížděním provedl lehký elegantní oblouček. Brrr...

+1/0
20.11.2013 11:28

P67e61t11r 98K70o51z92á60k 8785627267414

Proboha lidi na kolech ... myslete na to, že pokud se pohybuji po silnici, základem je, abych byl vidět! A to 2x když se nacházím mimo obec. Reflexní prvky, kvalitní blikače ... raději svítit jako kolotoč, než se nechat srazit autem, jehož řidič mě prostě nevidí.

+2/0
20.11.2013 11:11

J91a18n81a 81M49o74l75á78k84o54v89á 7547526416584

Jestli jel ve tme nbo za sera bez svetel, nechapu proc by mel byt obvinen ridic auta.

+2/−1
20.11.2013 10:59

P90e26t20r 58N28ě51m90e57c 4335542462577

v clanku jasne pisi: " na velmi špatně osvětleném kole"

+2/0
20.11.2013 11:02

K15a61r59e63l 87C47h37r88a51s71t54i50n70a 4903454200905

Řidič v tom v každém případě bude lítat, větší část viny mu přišijou za to, že nepřizpůsobil jízdu aktuálním podmínkám.

0/0
20.11.2013 11:05

D82a25n54i80e95l50a 28U30r71b10a30n42o89v39á 2894900515316

No a co taková situace, kdy v noci na neosvětlené silnici vjíždíte z vedlejší na hlavní ulici žádné auto nevidíte tak že na hlavní vjedete a v tom do vás naboří ten co jel na hlavní ale neměl rozsvícená světla - také bude viníkem ten co "nedal přednost v jízdě" přesto, že ho prostě nemohl vidět?

0/0
20.11.2013 12:19

Ř42e37h48o37ř 94V88l53a20s62á36k 2684864731116

Pravděpodobně ne.

Ale ve vašem příkladě je hybatelem srážky ten neviditelný na hlavní, zatímco v našem sráží ten, kdo by toho špatně viditelného měl ve světle vlastních reflektorů vidět, pokud se patřičně věnoval řízení a jel rychlostí adekvátní vzhledem k viditelnosti. Navíc nikomu nikam nevjel ze strany, jeli oba ve stejném směru, automobil cyklistu dojel, cyklista se od něj vzdaloval. Pro řidiče to bylo snazší, než dobrzdit před nenadálou statickou překážkou, což by podle pravidel měl zvládnout.

0/0
21.11.2013 12:02

V66á87c44l54a73v 89K16r77a66j47č29a 5176269519514

To znamená, když je tma a vidím na 20 metrů, tak můžu jet max. 10km/h? podle Vaší logiky by za to tedy měl být vinen cyklista, ten neviděl vůbec, tak neměl vůbec jet....

0/0
20.11.2013 12:54

F21r59a40n10t53a 67T69i49m86a16n 7520108601740

Je to rozdílné situace od situace, protože pokud by to nebyl cyklista, ale chodec nebo bruslař, tak tma a viditelnost řidiče na 20 metrů ho rozhodně neomlouvá, protože chodec nemá žádnou povinnost být osvětlený. Každopádně podle informací z článku i v případě sražení cyklisty si řidič koleduje minimálně o podmínku

0/0
20.11.2013 13:14
Foto

M20i18r72o61s55l26a38v 69Z34a62p86l87e62t58a31l 3267315158893

jenže chodec má povinnost chodit po levé straně silnice - proti autu - a tudíž o autu proti němu jedoucím ví a má i možnost uhnot bokem, pokud by měl pocit, že jej řidič nevidí.

0/0
20.11.2013 17:09

F20r26a45n61t51a 87T65i43m75a84n 7340128101350

Kolik případů už bylo, že i takto jdoucího chodce řidič srazil - možnost chodec má, ale povinnost ne. Řidič musí na levé straně silnice ve směru chůze chodce předvídat. Jinak riskuje kriminál

0/0
20.11.2013 20:45

Ř65e85h53o96ř 18V78l88a64s43á12k 2394294141826

S tím uhnutím bokem asi vtipkujete, že? On chodec má taky nějakou reakční dobu a uklizení do příkupu trvá. A řidiče, u kterého byste s dostatečným předstihem poznal, že o vás ví, abyste hledal s lupou.

Moc koukáte na akční filmy. Chodec, který uskočí před automobilem, je nereálný scénář. Leda by uskakoval preventivně, když auto přijede na šedesát metrů daleko a nedává najevo, že o něm ví - takže v podstatě před každým autem. Vzhledem k tomu, že nejpozději po pátém autě by to skončilo zlomeným kotníkem (skáče do tmy, oslněn), tak to asi nepůjde.

Chodec se, stejně jako třeba řidič jedoucí na zelenou, spoléhá na to, že ostatní budou dodržovat předpisy.

0/0
21.11.2013 12:08

P61e34t57r 31N83ě39m68e29c 4625612442207

Dneska "blikacky" jsou za par korun a sviti hoooodne. Bez nich za tmy pri dnesnim provozu bych na silnici na kole nevjel.

+1/0
20.11.2013 10:54

Ř63e85h80o67ř 29V20l12a38s56á30k 2904644291456

Některé svítí hodně, některé méně. A alternátory považuji osobně za spolehlivější (nehrozí se, že dojdou baterky). Akorát je lepší mít vzadu nějakou moderní LEDku místo historické žárovky.

Blikačky vozím jen jako rezervu, kdyby se normální světlo porouchalo.

0/0
21.11.2013 12:10

O57n11d47ř55e96j 18Č85e35r24n70o12t71a 2779521131813

Nevím, proč je mezi cyklisty tolik lidí, přesvědčených o své nesmrtelnosti. Špatně se osvětlit a především nevzít si reflexní vestu do hustého ranního či večerního provozu, to je fakt kandidatura na Darwinovu cenu.

Co se týká používání reflexních vest - argument, že vesta není povinná, je argument hlupáka, co na všechno potřebuje nařízení (nejlépe z Bruselu). Nemusí být všechno povinné, stačí použít rozum a mít pud sebezáchovy, aby mi došlo, že s tou zatracenou vestou budu daleko líp vidět.

+14/0
20.11.2013 10:45

R56i84c77h54a26r54d 53K78á26b58a 8609848710580

Vcera tu byl podobny clanek. Oni si nekteri cykliste mysli, ze maji IDDQD a ze ridici jezdi s noktovizorem. Hodne stesti ridici do soudniho rizeni.

+10/−1
20.11.2013 10:42

J94a10k10u92b 73S49e82m15e60r96á64d 2667776941411

R^ IDDQD :-)

0/0
20.11.2013 11:04

Ř14e49h10o65ř 78V77l86a82s71á60k 2784564301106

Řidič jel zřejmě jak prase, takže tomu přeji naopak spravedlivý trest.

0/0
21.11.2013 12:11

O52n38d68ř76e62j 84L39e22k81e51š 8138882824441

Jestli je to fotka přímo z místa, dynamo už jsem na kole dlouho neviděl ... je to do kopce, takže to cyklista asi moc nehnal, zadní světlo sice na dynamo připojený je jak se zdá, ale jestli jel pomalu tak patrně nesvítilo skoro vůbec (nevýhoda dynama). V kombinaci s tím, že je tam taková pěkná rovinka, to golfík taky mohl pěkně pálit ... i když, jestli se mu podařilo zastavit po 50m tak asi zase tak rychle nejel.

0/0
20.11.2013 10:33

J93o49s65e56f 88P22o47l62á29č80e32k 8583386316317

Myslím, že brzdil hodně zvolna, aby chlapíka prudkým zabržděním ještě nesundal z kapoty. Takže to vidím spíše jako plus, ikdyž z titulku to vypadá, jako by jel 150tkou.

+2/0
20.11.2013 10:42

L15i89b77o32r 35M13a76l63í23č49e35k 6638515636702

Kazde zadní světlo ma v sobě odrazku.

+1/−2
20.11.2013 11:44

L53i95b36o82r 92F88i26l84á17k 3640525633253

A co jako...

0/0
20.11.2013 12:07

Ř30e24h43o14ř 16V63l53a29s80á82k 2914664711236

Ta odrazka osvětlená silným automobilovým reflektorem je vidět lépe, než to světýlko. Takže ve skutečnosti mělo minimální vliv.

0/0
21.11.2013 12:12

F61r79a34n98t97a 36T64i38m68a86n 7840358941310

Všechno má svoje pro a proti. Já mám kolo Eska-Favorit, 24 let a dynamo tam bylo namontované z výroby (zn. My-Day, výkon 3 W). A i po těch letech to funguje. Dynamo má taky obrovskou výhodu v tom, že jednou koupím, namontuju a nemusím řešit investice do baterek.

+1/0
20.11.2013 12:50

P96e88t16r 50T95a22f20t 9593337144499

Resemi? Cyklostezky!

Penize nejen z EU by mely jit do verejnych projektu jako jsou cyklostezky a ne do soukromych hotelu, golf. hrist a nevimceho...

+5/−1
20.11.2013 10:32

R17i58c63h88a52r17d 12K19á95b59a 8239928120720

Zadne penize z EU neexistuji. Jedna se o penize danovych poplatniku. Proc si cykliste nezalozi sdruzeni, ktere by misto blokovani ostatnich ucastniku silnicniho provozu vcetne chodcu nezalozilo sbirku, ktera nebude na pomnik vinikovi dopravni nehody, nebude rozkradena a nezrealizuji si za ni cyklostezku?

+1/−4
20.11.2013 10:47

P39e26t32r 87T77a74f47t 9753677924859

Analogicky - a proc to same neudelaji motoriste, nepostavi si sve vlastni cesty jen pro auta a nenechaji silnice pro cyklisty a chodce?

Ad penize EU - samozrejme, ze jsou to penize z dani - zatim nejen z nasich, ale i ostatnich statu.

+2/−1
20.11.2013 10:50

R60i94c77h64a72r65d 67K23á48b74a 8319258310190

Protoze motoriste jsou vice mene vsichni, v kazdem pripade vsichni nakupuji zbozi, ktere se po tech silnicich k nim privezlo, plati silnicni dan a dalsi poplatky a po tech silnich mohou i cykliste bez problemu jezdit.

Cyklistu je naopak zanedbatelne mnozstvi a pokud chteji neco vic, nez dodrzovat predpisy v beznem provozu, neni duvod, aby jim to ostatni sponzorovali.

Jinak ale myslim, ze je toto forum, pro tuto diskuzi, ktera by mohla byt nekonecna offtopic.

0/−2
20.11.2013 10:53

P33e94t81r 86T29a86f91t 9563367124199

Tak to si nemyslim, ba naopak - na kole dle meho jezdi vice lidi nez autem (i kdyz ne podobne vzdalenosti a treba ne tak casto).

Mimochodem sam jezdim jak na kole, tak autem a mam zkusenosti i ze zahranici (D), kde je stezek nepreberne vic nez u nas. A kdyby pribylo cyklostezek, daleko vice lidi by nechalo auto doma a jezdilo radeji na kole, coz muzu jen doporucit (zdravi, dobra nalada, atd.)

0/0
20.11.2013 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.