- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cyklista nemel s timto kolem na verejne komunikaci nemel vubec byt.
A proč nejel po cyklostesce která je pár metrů od silnice....?
Spíše to vypadá na nějakého stealthklistu než cyklistu. A i kdyby blikačky měl, tak záleží v jakém stavu, a jakou úroveň blikání měla. Potkávám do denně. Černé hadry bez světel. A řidiči snaž se. Nebo když už má blikačku, tak ve předu takového toho nazelenalého umíráčka a vzadu blikačku, kde se baterka měnila naposledy před deseti lety. Dále nechápu jak někdo může jezdit na kole s dynamem, když sada LED světel začíná od 100,- a úroveň viditelnosti světel je nebe a dudy. Na kole mám vzadu Smart RL317 což je slušný stroboskop. (http://www.youtube.com/watch?v=3IAtpsOH434) Vepředu nějakou obyč 3LED světlo a na rukou a nohou reflexní blikací pásky. Plus reflexní samolepky na samotném kole. Povinné odrazky nepočítám. Tedy celková investice do osvětlení cca 500,- a myslím, že si na mě řidiči stěžovat nemusí, naopak mi přijde, že se mi při objíždění více vyhýbají. Ale potkat dnes dobře osvětleného cyklistu je unikát.
A proč by nemohl někdo jezdit s dynamem? Moje kolo má dynamo a světla montované z výroby (světe div se, ale tehdy se prodávaly kola vybavené osvětlením), má 3 W (vpředu žárovka 2,4 W, vzadu 0,6 W). Je pravda, že když jedu pomalu, tak to skoro nesvítí, ale je to schválené Elektrotechnickým zkušebním ústavem a policajti mi nemůžou říct, že nemám zapnuté večer světla.
Tohle už se mi málem stalo asi tak 100x. Vždycky si (já cyklista) říkám, jestli jsem takového debi*a radši neměl přejet aby se netrápil. Ti "lidé" si vůbec neuvědomují, že svým chováním můžou uškodit nejen sobě, ale i ostatním. Samozřejmě gumový paragraf o přispůsobení rychlosti můžeme použít bez problémů, je ale jasné, že to je nesplnitelný úkol. Není jediný v našem prácním řádu...
Z te fotky to osvetleni neni nejak patrne. Kolo zda se nema povinnou vybavu = oranzove odrazky v kolech.
Ja potkavam zejmena v tomto rocnim obdobi spousty sebevrazednych cyklistu - bez jakehokoli osvetleni a odrazek v tmavem obleceni za tmy. Je smutne, pokud pak za nezodpovednost neviditelneho cyklisty, ktery si mysli, ze ma IDDQD je potrestan ridic.
Půl sedmé ráno - čas mírně řečeno nevhodný pro cyklojízdu na frekventované silnici. Trasa Přerov - Břeclav u Tlumačova letos vydatně sbírá mrtvé.
1) autor: Ani kompletní osvětlení kola neochránilo cyklistu.
2) policie : cyklista mohl být osvětlený.
Takže policie neví, zda opravdu byl osvětlený, ale autor má jasno? Takových, co mají světla nefunkční už jsem taky pár viděl.
Ať tak nebo tak, řidič hondy bude mít co vysvětlovat...
Jestli měl blikačku na batohu, tak ta svítí nahoru, a zezadu je vidět na příliš krátkou vzdálenost.
Podobný problém je s předním osvětlením, někdo ho nemá upevněné na řídítkách, ale používá čelovku. Pak stačí, aby koukal dolů nebo stranou a protijedoucí předjíždějící auto nebo auto z vedlejší ulice ho nevidí.