- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A ten samý kraj přitom zakazuje některým dopravcům, aby mohly vozit cestující např. mezi krajskými městy. Přitom ČSAD Vsetín může, jiný dopravce nemůže. Logiku nehledej, cestující nikoho nezajímají, pouze aby kamarádíček z kraje přihrál kšeft svým známým u krajských ČSAD. Že existuje pro cestující rychlejší a levnější alternativa, o pohodlí nemluvě, kraj nezajímá...
To si snad děláte legraci? Oni snad obce přispívají na zlínskou MHD? Nepřispívají. Oni snad malé obce přispívají na kulturní instituce jako divadlo či filharmonie, které zdaleka neslouží jen obyvatelům Zlína? Nepřispívají. V žádném případě si nepřeji, aby Zlín ze svého obecního rozpočtu byť i třeba 75Kč na hlavu financoval linkovou dopravu do okolních obcí a chci, aby ušetřené peníze raději rozdělil na zkvalitnění MHD v rámci aglomerace Zlín-Otrokovice!
Veřejná doprava ve Zlínském kraji je fakt otřesná. Kraj pro lidi toho v této oblasti moc neudělal, oproti třeba Jihomoravskému kraji, kde je dopravně zintegorvaný celý kraj již několik let, takže lidé si mohou kupovat předplatné jízdenky, mohou si kupovat jednorázové přestupní jízdenky a cena dopravy se mnohdy také lidém zlevnila. Stačí srovnat například cenu za 1 jízdu z Brna do Veselí nad Moravou dle tarifu IDS JmK a dle ceníku Českých drah.
Člověk se tedy asi i oprávněně ptá proč to nejde. Je tu opravdu natolik vážná překážka technického charakteru, nebo je to neschopností politiků a úředníků na kraji, nebo je to tiím, že se do toho nikomu nechce třeba pro úzké vztahy některých zastupitelů a úředníků s vlastníky dopravních společností?
Sám bych rád znal pravdivou odpověď.
To je záležitost preferencí. Kraj preferuje hlavně spokojený úsměv správců holešovské zóny. Aby měli hezké platy, odměny, zahraniční cesty, PR a právní služby a každý rok nějaké nové stožáry nebo trubky.
Vše se u nás zdražuje a nelze se divit, že přibývá na cestách aut, pro které je levnější cesta než vlakem nebo autobusem.
Jenže bez dotací to také nejde. Majitelé dopravních společností nemohou na linkách ztrácet, brzy by se obce bouřily. Musí se najít schůdné řešení, aby cestující nezůstali na holičkách ve stylu pomoz si sám!