Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce se hádají o peníze na dopravu. Kraj čelí tvrdé kritice

Vsetín, Uherské Hradiště a další asi dvacítka obcí a měst odmítají žádost Zlínského kraje, který od nich v letech 2014 a 2015 potřebuje více peněz na autobusy a vlaky, které jezdí do obcí. Nelíbí se jim navýšení ani systém a podmínky dopravy. V krajním případě mohou přijít o některé spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o93m60a28s 82N73o58v76o59t72n43y 3831956578619

A ten samý kraj přitom zakazuje některým dopravcům, aby mohly vozit cestující např. mezi krajskými městy. Přitom ČSAD Vsetín může, jiný dopravce nemůže. Logiku nehledej, cestující nikoho nezajímají, pouze aby kamarádíček z kraje přihrál kšeft svým známým u krajských ČSAD. Že existuje pro cestující rychlejší a levnější alternativa, o pohodlí nemluvě, kraj nezajímá...

+1/0
12.11.2013 18:47

J73a84r55d46a 92P81r73o35c93h40á54z30k84a 5983483440279

To si snad děláte legraci? Oni snad obce přispívají na zlínskou MHD? Nepřispívají. Oni snad malé obce přispívají na kulturní instituce jako divadlo či filharmonie, které zdaleka neslouží jen obyvatelům Zlína? Nepřispívají. V žádném případě si nepřeji, aby Zlín ze svého obecního rozpočtu byť i třeba 75Kč na hlavu financoval linkovou dopravu do okolních obcí a chci, aby ušetřené peníze raději rozdělil na zkvalitnění MHD v rámci aglomerace Zlín-Otrokovice!

+1/−1
12.11.2013 13:18

P75e78t95r 51C70o60u80f93a48l11í17k 1315703723730

Veřejná doprava ve Zlínském kraji je fakt otřesná. Kraj pro lidi toho v této oblasti moc neudělal, oproti třeba Jihomoravskému kraji, kde je dopravně zintegorvaný celý kraj již několik let, takže lidé si mohou kupovat předplatné jízdenky, mohou si kupovat jednorázové přestupní jízdenky a cena dopravy se mnohdy také lidém zlevnila. Stačí srovnat například cenu za 1 jízdu z Brna do Veselí nad Moravou dle tarifu IDS JmK a dle ceníku Českých drah.

Člověk se tedy asi i oprávněně ptá proč to nejde. Je tu opravdu natolik vážná překážka technického charakteru, nebo je to neschopností politiků a úředníků na kraji, nebo je to tiím, že se do toho nikomu nechce třeba pro úzké vztahy některých zastupitelů a úředníků s vlastníky dopravních společností?

Sám bych rád znal pravdivou odpověď.

+4/0
12.11.2013 12:22

M64i70r82e91k 48M25a68c26h 8753675668875

To je záležitost preferencí. Kraj preferuje hlavně spokojený úsměv správců holešovské zóny. Aby měli hezké platy, odměny, zahraniční cesty, PR a právní služby a každý rok nějaké nové stožáry nebo trubky.

0/0
13.11.2013 16:51

V37í52t73e77k 21V38a26l17a27c60h 7194130345735

Vše se u nás zdražuje a nelze se divit, že přibývá na cestách aut, pro které je levnější cesta než vlakem nebo autobusem.

+1/−1
12.11.2013 10:31

K52a53r79e65l 14C33h66r80a64s23t25i55n94a 4113164610305

Jenže bez dotací to také nejde. Majitelé dopravních společností nemohou na linkách ztrácet, brzy by se obce bouřily. Musí se najít schůdné řešení, aby cestující nezůstali na holičkách ve stylu pomoz si sám!

0/−2
12.11.2013 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.