Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce se hádají o peníze na dopravu. Kraj čelí tvrdé kritice

Vsetín, Uherské Hradiště a další asi dvacítka obcí a měst odmítají žádost Zlínského kraje, který od nich v letech 2014 a 2015 potřebuje více peněz na autobusy a vlaky, které jezdí do obcí. Nelíbí se jim navýšení ani systém a podmínky dopravy. V krajním případě mohou přijít o některé spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o12m98a20s 82N33o27v25o96t14n63y 3571986668509

A ten samý kraj přitom zakazuje některým dopravcům, aby mohly vozit cestující např. mezi krajskými městy. Přitom ČSAD Vsetín může, jiný dopravce nemůže. Logiku nehledej, cestující nikoho nezajímají, pouze aby kamarádíček z kraje přihrál kšeft svým známým u krajských ČSAD. Že existuje pro cestující rychlejší a levnější alternativa, o pohodlí nemluvě, kraj nezajímá...

+1/0
12.11.2013 18:47

J79a24r89d58a 17P43r17o64c43h10á24z67k57a 5453623800979

To si snad děláte legraci? Oni snad obce přispívají na zlínskou MHD? Nepřispívají. Oni snad malé obce přispívají na kulturní instituce jako divadlo či filharmonie, které zdaleka neslouží jen obyvatelům Zlína? Nepřispívají. V žádném případě si nepřeji, aby Zlín ze svého obecního rozpočtu byť i třeba 75Kč na hlavu financoval linkovou dopravu do okolních obcí a chci, aby ušetřené peníze raději rozdělil na zkvalitnění MHD v rámci aglomerace Zlín-Otrokovice!

+1/−1
12.11.2013 13:18

P50e23t61r 95C36o44u94f61a48l84í28k 1685733253670

Veřejná doprava ve Zlínském kraji je fakt otřesná. Kraj pro lidi toho v této oblasti moc neudělal, oproti třeba Jihomoravskému kraji, kde je dopravně zintegorvaný celý kraj již několik let, takže lidé si mohou kupovat předplatné jízdenky, mohou si kupovat jednorázové přestupní jízdenky a cena dopravy se mnohdy také lidém zlevnila. Stačí srovnat například cenu za 1 jízdu z Brna do Veselí nad Moravou dle tarifu IDS JmK a dle ceníku Českých drah.

Člověk se tedy asi i oprávněně ptá proč to nejde. Je tu opravdu natolik vážná překážka technického charakteru, nebo je to neschopností politiků a úředníků na kraji, nebo je to tiím, že se do toho nikomu nechce třeba pro úzké vztahy některých zastupitelů a úředníků s vlastníky dopravních společností?

Sám bych rád znal pravdivou odpověď.

+4/0
12.11.2013 12:22

M68i33r82e30k 57M12a38c69h 8173465658195

To je záležitost preferencí. Kraj preferuje hlavně spokojený úsměv správců holešovské zóny. Aby měli hezké platy, odměny, zahraniční cesty, PR a právní služby a každý rok nějaké nové stožáry nebo trubky.

0/0
13.11.2013 16:51

V67í65t68e79k 44V33a64l16a85c14h 7544530785935

Vše se u nás zdražuje a nelze se divit, že přibývá na cestách aut, pro které je levnější cesta než vlakem nebo autobusem.

+1/−1
12.11.2013 10:31

K96a67r57e87l 95C68h83r56a98s33t61i41n33a 4953224520535

Jenže bez dotací to také nejde. Majitelé dopravních společností nemohou na linkách ztrácet, brzy by se obce bouřily. Musí se najít schůdné řešení, aby cestující nezůstali na holičkách ve stylu pomoz si sám!

0/−2
12.11.2013 10:20







Najdete na iDNES.cz