Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express jednou denně spojí Slovácko s Prahou jako první soukromník

Brzy ráno do Prahy, večer zase zpět. S takovou nabídkou přijde od poloviny prosince do Zlínského kraje Leo Express, který tak bude prvním soukromým dopravcem na krajské železnici. Denně pošle na trasu mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Prahou jeden pár vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e51t53r 21H80e88j46n78ý 7462227610384

docela úsměvné - zlepšení spojení pro Valasskomeziricsko. nevím, který masochista z okolí ValMezu by jel do Prahy ze Slovácka, když není problém se dostat do Hranic a odtud pokračovat pohodlně regiojetem, nebo nějakým expresem. ale tam zase Leoš nestaví,  což docela nechápu. myslím si, že Hranice n. M. jsou mnohem důležitější zastávka, než třeba Studénka. pro Valašsko je Leoš úplně mimo.

0/0
29.10.2013 20:59

T61o93m96a17s 17N78o44v66o93t98n90y 3961216688599

Spojení není špatné, ale holt se musí v OL přesednout - s SA několikrát denně. Akorát by měli zamakat na údržbě svých vlaků.

+1/0
22.10.2013 23:35

V70í82t 32J87ů72z20a 8622166341898

Že prý ČD z Otrokovic do prahy začíná na 275Kč ... např. včasná jízdenka s IN kartou 210 nebo 230, bez IN karty 250.

+1/0
22.10.2013 14:17

T58o41m98a87s 52N58o20v58o67t11n37y 3711366948409

Kolik lidí ví, že se dá koupit něco jako včasná jízdenka na super uživatelsky přátelském eshopu ČD? Téměř nikdo a pokladní mají zákaz levnější nabídky doporučovat. A není to jen o ceně, pokud nebude rozdíl výrazný, klidně pár desetikaček dám za kvalitnější vlak navíc, pokud je srovnatelná doba jízdy, s čímž Leo nemá problém

0/−1
22.10.2013 23:36

R38a72d97e95k 59J55a98n22a38t74a 9955246334872

Včasná jízdenka se na koupit i na pokladně (ovšem alespoň den předem).

A že by byl e-shop ČD uživatelsky nepřátelský? To platilo možná před dvěma lety - tehdy jste si tam museli ručně v menu zvolit jakou slevu chcete. Dnešní verze e-shopu vybere tu nejlevnější slevu sama - takže vy ani nemusíte vědět, jak se tam sleva jmenuje, jestli "akční", "včasná", "skupinová" ....

Navíc tady srovnáváte s Leoexpresem. A ten taky prodává jízdenky hlavně na eshopu. A nemyslím si, že ten kdo zvládne e-shop Lea nezvládne e-shop ČD.

+2/0
23.10.2013 9:49

T28o98m86a72s 26N58o47v45o77t51n49y 3791486528669

No stále to prostě není ono - nevím, nakupuju i prodávám na internetu denně, z vlakových dopravců u všech tří a prostě ČD eshop mi pořád nepřipadá příliš "user friendly". Ale uznávám, že je to lepší než dříve. Ale pořád mají podstatnou botu v kalkulaci ceny právě u včasných jízdenek, schválně jestli víte co myslím... dokonce bych řekl, že by za to mohl být i nějaký problém s ČOI (ukazuje se levnější nabídka ač ji nelze zakoupit)

0/0
26.10.2013 18:59

A32l97a55n 36Ř57e44p47k64a 4195736

To se mi nezdá, že by měli pokladní zákaz doporučovat levnější nabídky.. Někde zas někdo tvrdil, že naopak musí doporučit nejlevnější nabídku...

0/0
24.10.2013 10:19

R43a58d28e69k 23J55a43n86a69t49a 9125496984192

Mají akorát zákaz doporučit triky spočívající v rozdělení jízdenky na dvě - třeba Praha-Brno plus Brno-Břeclav. Ale levné nabídky doporučovat naopak mají.

0/0
24.10.2013 10:43
Foto

K46a92r92e93l 55T55o79m17á56š55e16k 7754499867749

To nebudou stát v Přerově, když přes něj pojedou?

0/0
22.10.2013 12:58

J52o80s43e77f 97D82r10á28s74a64l 2944155921

budou samozřejmě, ale ne v Pardubicích

+1/0
22.10.2013 13:00

A77l13a63n 81Ř98e45p89k64a 4515526

Takže kdo jezdí třeba z Otrokovic do Pardubic, tak bude mít zase smůlu ;-D

0/0
24.10.2013 10:20

L18u62k93á36š 12K72r62á46l 8168561217270

To je mi formulace:

Otrokovice (odjezd 6:02): od Vizovic a Zlína je nutné přijet v 5:26.

Tak buď je třeba na vlak ODJÍŽDĚJÍCÍ z Otrokovic v 6:02 přijet už v 5:26 (což se mi nezdá), nebo je třeba ze Zlína (nebo z Vizovic?) VYJET v 5:26.

Redaktor nejen že asi neovládá češtinu podobně jako vydavatel celého deníku, ale ještě poskytuje víceznačné informace.

0/−1
22.10.2013 12:43
Foto

R68a68d71e10k 36Š46t73ě27r39b60a 9504851386532

I když se vám to nezdá, na vlak odjíždějící z Otrokovic v 6:02 je potřeba přijet už v 5:26. Přesně tak, jak uvádíme v tabulce.

+1/0
22.10.2013 14:29

M90i33c76h13a96l 20N11o37v34á24k 6146550975559

3 hoďky jsou v pohodě...R^

0/0
22.10.2013 12:08

V22o27j88t58ě80c60h 43B94á20r97t19e52k 1891335226571

Už se na to těším, určitě to využívat budu. Do teď jsem jezdil Šohajem a pokud neměl zpoždění, tak v Olomouci přesedal na Pendolino.

Pro všechny odpůrce konkurence na železnici - ČD na to zareagují nasazením modernější soupravy Šohaje. Tam kde konkurence není, tak tam se budeme stále vozit muzejníma exponátama.

+5/−3
22.10.2013 11:36

Ř22e17h96o57ř 80V38l69a12s58á11k 2254404431576

To to poněkud zjednodušujte. Konkurence není na mnoha místech a přesto se na mnoha místech vozíme moderními, nebo alespoň modernizovanými vlaky.

+2/0
22.10.2013 11:51

A95l80a47n 28Ř15e22p71k90a 4145776

Tragické jsou hlavně rychlíky, ale tam za to může MD, že si nic lepšího neobjedná a nezaplatí:-)

+1/0
22.10.2013 12:12

V19o95j22t78ě93c53h 29B76á25r76t11e95k 1581495736821

Nemyslím si, že by Šohaj dostal novou soupravu bez Lea . . . . .

+1/0
22.10.2013 13:30

R57a85d10e79k 44J12a61n62a11t37a 9155716284102

Na Šohaji jezdí ex-rakouské Bmee234, tedy téměř shodné vozy, jako má Regiojet, ne? To si myslím, že není tak špatné.

+3/0
22.10.2013 13:48

A85l31a12n 29Ř48e84p25k89a 4185146

Ono to nejde zmodernizovat z roku na rok všcechno, víme? ;-) Jde to postupně a bohužel pomalu, teď se to ještě zpomalí, když Žák odvolal Žaludu a spol. ... prý že jsou ČD moc zadlužené:-P

+1/0
22.10.2013 12:11

J80o47s25e66f 55D98r31á97s54a31l 2644845891

z roku na rok? Měli na to víc jak 20 let

+1/−4
22.10.2013 12:33

R34a42d17e44k 59J76a65n48a57t58a 9255906784922

Právě že neměli.

Financování železniční dopravy (která je u nás kvůli stavu železniční infrastruktury a kupní síle obyvatel ztrátová na většině relací) vypadalo dlouhá léta tak, že si ČD "nějak" bez smlouvy jezdily a stát ex-post uhradil provozní ztrátu. Investice ČD coby státního podniku schvaloval přímo stát (takže nebyly téměř žádné modernizace, vyjma předraženého pendolína a pár vozů na mezinárodní EC, aby naše vlaky vůbec pustili za hranice). Zároveň neexistovala žádná jistá koncepce, co bude dál. Dle slov politiků byla železnice na dožití, dlouhodobé smlouvy se státem žádné.

Až po převedení ČD na formu a.s. a objednávání dopravy pro stát a kraje formou smluv se mohly věci začít měnit. Předtím byli manažeři ČD v investicích omezeni (jednak o nich plně nerozhodovali, jednak nebylo z čeho, když stát pouze ex-post hradil ztrátu, jednak neměli jistou, kolik vlaků vlastně bude jezdit za 5 let).

+5/0
22.10.2013 13:14

A39l10a88n 66Ř66e76p95k98a 4965866

No měli teoreticky, ale stát jako vlastník se k tomu neměl a předchozí vedení (před Žaludou) taky ne bohužel:-/

0/0
24.10.2013 10:17

T93o16m11a15s 16N27o95v45o10t40n77y 3851416498659

Jo jo, stáhnou kvalitní vozy z D1 Expresu a hodí to vůči konkurenci. A D1 expres pohřbí v době, kdy je největší pravděpodobnost, že by s ním mohli lidi jezdit (první zimu co běží oprava dálnice...)

0/0
22.10.2013 23:38

J23a51n 64S33o88u10k75u76p 1154914966645

Si nedovedu představit, že pojedu do Prahy z ValMezu tak, že sednu na drkoták, doklopýtám se do Hulína a tam sednu na Leoše. To je drastická představa.

+1/0
22.10.2013 11:18

P64e96t18r 93M34a45ň29á49k 2528741598426

Souhlas. To už je lepší dojet do Hranic a odtud jet do Prahy Studentem. Nejlepší by bylo, kdyby Student jel až do Valmezu

+1/0
22.10.2013 12:27

J40a61n 79S89o48u25k52u68p 1484104526355

No nějak tak. Celkově, přijde brzo doba, tihle soukromí dopravci zjistí, že se bez problémů pár jejich spojů uživí i na jiných trasách. Klasicky Ostrava-Brno, tady nasadit dva páry denně, tak jsou v kuse natřískané, no problemo. ČD ok, spoje jezdí, ale na těhle ´nekonkurenčních´ trasách jsou jejich služby furt někde v roce 85. Vlaky špinavé, zásuvky nejsou, internet je sprosté slovo.

0/0
23.10.2013 16:49

R40a74d17e86k 28J39a95n23a18t61a 9415476914452

Možná by byly dva páry krátkých (krátkých proto, že zde není silnice v takové nevýhodě jako u relace Praha-Ostrava, lidi mají auta) souprav denně natřískané. Ale zaplatilo by se to pak? Ta trať je pomalá, potřebujete zde pro stejný přepravní výkon 1.5x více souprav a personálu než na trati Praha-Ostrava. Taky zde potřebujete dvousystémové stroje. A zaplatí vám tržby i tu dobu mimo špičku co soupravy budou stát, ale splátky za ně poběží i tak?

A co se týká wifi na trase Ostrava-Brno. Obávám se, že ve srovnatelném vlaku (tak pomalém) nemáte wifi ani na západě. Němci mají wifi jen v ICE a to za peníze.

0/0
24.10.2013 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.