Diskuse k článku

Nahradí křižovatku smrti rondel? Policie je pro, silničáři nesouhlasí

Na křižovatce u Bezměrova na Kroměřížsku se v roce 2009 změnila přednost v jízdě a poté se zde staly desítky vážných nehod. Chystaný rondel, který doporučují experti a policisté, však možná vůbec nevznikne. "Proč dělat něco, co není potřeba," tvrdí třeba krajský šéf silničářů Karel Chudárek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o48m43a42s 36N48o20v10o96t70n22y 3931976378329

Kde byli "experti" CDV, když se ta křižovatka otevírala? Na první pohled bylo jasné, že značení bylo totálně nedostačující, když se změnila přednost. Dále pak kde byla policie, proč expertům, kteří i po vylepšení značení tu stopku klidně proletěli, nedávala tučné pokuty? A jo, lepší být za cedulí v KM či Postoupkách a měřit 50 km/h, že o kus dál lítají nejen plechy je asi ok. Teď se to dalo relativně do pořádku a my tam budeme stavět další zbytečný kruháč? Pokud tam i po takové době někdo na tu stopku nezastaví, tak by neměl mít ani řidičák a kruháč mu nepomůže, skončí v něm.

0/0
29.8.2013 0:27

M11a57r75t10i24n 69K64o26v14á71ř 2612270773252

Zase ten přiblblý argument - i kdyby to mělo zachránit jediný život... Zavřeme všechny doma a nepustíme je ven. To taky zachrání život a je to stejná krávovina.

+5/0
28.8.2013 13:17

J18a60n 17H14a50v49r39d27a 4400566299849

to je přesně případ té naší kreténské republiky.

na ředitelské židli sedí pako, které bude tvrdit "že to není potřeba"...

Do kelu, ať už tihle pitomci zmizí z odpovědných funkcí někam do propadliště dějin.

Kolik ještě důkazů je potřeba podat, že kruhový objezd, když je dobře udělaný, tak ZE VŠECH směrů donutí stejným způsobem řidiče snížit rychlost (= první a nejdůležitější předpoklad zmírnění následků případného karambolu) a také změní vektor natočení aut při případné srážce ( = druhý a ne o moc méně důležitý faktor - tedy auta jdou alespoň částečně ve společném vektoru směrem vpřed - a tedy zase zmírnění následků případného karambolu).

Lety ověřená fakta ze zahraničí - a v ČR bamulové = že je to zbytečné ;-O

0/−3
28.8.2013 13:13

J22a66r76o44s64l44a12v 40L40e63b78e82d97a 3756209447710

A když jsou takové rondely dva na kilometr, tak se ani nestihne rozjet. A tak to je správné! Nějaký diskomfort nikoho nezajímá...

+1/0
28.8.2013 14:37

P80a18v69e93l 91V45a62ň18h52a58r96a 9158707112560

Spravne. Misto zpomalovacu kruhove objezdy (fotek bylo nedavno na iDnesu dost, kde kruhace byly jen prujezdove). :-)

0/0
28.8.2013 16:18

T25o12m12a87s 81N48o36v58o86t46n61y 3381776188379

Má to jednu chybu - ten kruháč když už, tak se měl udělat hned a ne dva roky poté, co už je vše v pořádku. Navíc zbytečných kruháčů brzdících dopravu máme dost není třeba stavět další.

+1/0
29.8.2013 0:28

J39a14r67o46s31l86a34v 92L75e14b68e90d16a 3476969687390

"I kdyby měl ten kruhový objezd zachránit jediný život" ;-D

Zásadní problém, který zavinil spoustu nehod byl ten, že na té silnici původně zůstala křižovatka téměř ve stejném provedení, ale _změnili_ směr přednosti. Teď je to označené tak výrazně, že by tam mohl přednost nedat jen naprostý idiot (ano, vím, vyskytují se za volantem).

Kdyby nechali přednost nebo tam provedli nynější úpravy hned, nemusely být nehody.

+6/0
28.8.2013 13:11

V17á63c80l95a86v 38P94o44u31s31t32k42a 3620671532

Přesně tak, stávající úprava je nelogická a nesmyslná, měla být zachována původní přednost. Stejně tak je nelogický a nesmyslný počet sjezdů mezi křížením D1/R55 a D1/R46. Na pětatřiceti kilometrech je šest sjezdů, všechny do maličkých městeček.

0/0
28.8.2013 14:44

T79o23m53a38s 68N49o24v31o32t35n97y 3291906428879

Až na to, že u Kroměříže využívá D1 dřívějšího obchvatu a podmínka byla, že musí být zachována možnost využít D1 jako obchvat (původně i bez dálniční známky, ministerstvo nakonec chtělo jinak). Proto tam jsou dva. Navíc by bylo nelogické aby dálnice přinesla pro město zhoršení stavu místo zlepšení. Pak máme sjezd na Kojetín nevidím v něm problém. Snad ten na Morkovice by být nemusel. Ivanovice ok. Ten 6. je kde? Spíš bych řešil, že i po letech jsou tam odpočívadla, na které se nedá vjet a ve směru od Brna není prakticky možnost od Rohlenky zastavit na benzince/odpočívadle prakticky až po Zlín/Moštěnice (pokud člověk není místní a ví, že někde kilometr od sjezdu je benzinka).

Jinak původní přednost měla být zachována, o tom žádná (argument byl, že když je sjezd z dálnice, tak musí být hlavní silnice, přitom o těch pár km dál u Kroměříže se dává přednost na sjezdu z dálnice a ne naopak).

0/0
29.8.2013 0:38



Najdete na iDNES.cz