Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pěšky nebo na kole, ale hlavně bez aut, přeje si architektka Kroměříže

Naučit třicetitisícové město znovu chodit pěšky nebo jezdit na kole chce nová městská architektka v Kroměříži Radmila Vraníková. Městský architekt ve městě působil naposledy počátkem 90. let, město zapsané v UNESCO se od té doby skoro čtvrt století rozvíjelo živelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z23d30e14n87ě84k 45O76t59č45e68n71á81š51e63k 7880872343449

Zrušte dálniční poplatek okolo Kroměříže!!

0/0
28.5.2013 13:27

T98o27m61a49s 19N91o96v62o84t58n72y 3911426218399

Ještě jsem tak přemýšlel o těch lokalitách, které paní zapálená cyklistka zmiňuje. Riegerovo nám - tam bylo parkoviště vždy, je to v centru a zároveň auta jedoucí/parkující tam nemusejí vjíždět na Velké náměstí a to je přece fajn, ne? Odjedou pak spodem přes Moravcovu či případně Šafaříkovu. Vejvanovského - ideální parkování pro turisty, dobře, možná by se mohla lépe upravit ta plocha u vchodu do Podzámky, ale než tam mít nevyužitý beton, tak tam raději nechce parkoviště, možná by se dalo uvažovat o zelené ploše u prodejny Ambrož, ale stejně musí být průjezd do Blahoslavovy ulice, takže těch pár metrů je zbytečných řešit. Průtah už jsem psal níže, hlavně ať nikoho nenapadne zhovadilost typu cyklopruhů, cyklisté mají možnost jet jinudy, bezpečněji. A Nám Míru? Tam je snad kruháč, parkování žádné mimo polikliniku, tak nevím co paní řeší. A co se týká chodců, tak mají v Kroměříži díky dřívějším projektům v rámci Bezpečné komunity, Zdravého města atd. nadstandartní podmínky oproti jiným městům, téměř vše bezbariérové či poopravované a to i mimo centrum. Cyklisté podobně - hlavní průtah mají možnost objet vedlejšími ulicemi a pokud někdo jede na kole, tak mu na čase asi až tak nesejde, takže těch pár minut co případně musí najet k méně frekventovaným trasám, pro něj nemůže být problém, ne?

+1/0
26.5.2013 23:38

K49a51m85i38l79a 24B94r72á75n27í22k65o49v28á 3539243102934

Upřímně, pokud člověk bydlí v okrajovější části Kroměříže jako jsou Dolní zahrady, Vážany, Plačkov apod. tak se bez auta neobejde protože MHD v Kroměříži je prostě katastrofa. A třeba vzít dvě malé děti na kolo nebo pěšky do školky je celkem utopie. Pokud je záměrem zpřístupnění města mladým lidem tak musí zapracovat v této oblasti, ať nemusí rodiče děti do školy a ze školy vozit autem, ale mohou jezdit klidně MHD. Velmi bych toto ocenila. Bydlím v jedné okrajové části už 8 let a za tu dobu se tu zrušilo celkem 10 spojů MHD ani jeden se nepřidal. První dva roky jsem MHD ještě jezdila nyní je to prakticky nemožné. Tož tak.....

+2/0
26.5.2013 21:09

T37o44m50a33s 73N21o21v89o32t60n27y 3861526358609

No jo, jenže když s tím jede 5 lidí, co naděláte. Do Vážan to jezdí relativně slušně, minimálně do těch škol a školek se člověk dostane, ty Zahrady budou asi horší. Ale souhlasím, že je to začarovaný kruh - čím míň spojů, tím míň cestujících, protože řídit si cestování třeba o víkendu podle MHD se už nikomu, kdo má jinou možnost, nechce. To raději vezme to auto.

+1/0
26.5.2013 23:29

T52o12m21a13s 58N53o29v13o54t84n31y 3961366578449

Hoďte na tu ženskou síť. Už teď se omezil počet míst na průtahu a ona by chtěla dělat další pěší nebo cyklozóny? Teď je situace tak akorát, něco je pro pěší, něco pro řidiče, nikdo s tím vesměs nemá problém a nějaké cykloaktivistka si tu bude realizovat svoje fantasmagorie. Dneska má město z těch parkovacích míst aspoň nějaké peníze na dotování ztrátové MHD, když poruší místa, tak ty peníze budou zákonitě chybět a díra bude ještě větší. Kroměříž má problémy jinde než v parkování.

+1/−2
26.5.2013 17:57

5415441715970

Kdysi si město Kroměříž  za přispění státu vybudovalo obchvat  města. Doprava ve městě byla o hodně slabší. Poté stát z toho obchvatu udělal polovinu dálnice a dobudoval druhou. Samozřejmě dálnici zpoplatnil. Takže ti, co používali obchvat se zase vrátili do města a je to zase tam, kde předtím. Nevím, proč by obyvatelé města měli na tomto obchvatu platit. Kdyby aspoň mohli zdarma jezdit po té polovině, co si udělali sami. :-/

+4/0
26.5.2013 17:27

T15o75m87a25s 77N74o26v89o91t44n54y 3881736868149

Protože ministerstvo chce zpoplatnit všechno, i větší města mají problém prosadit si část dálnice bez poplatků, natož tak malé a (pro ministra) bezvýznamné městečko někde na Moravě, jak nás berou v Praze...

+1/0
26.5.2013 17:54

J96a26r41o21s50l49a17v 40L95e47b51e24d84a 3426879287820

Ono by pro odlehčení dopravy přes průtah stačilo dát bez poplatku kousek dálnice...

+6/0
26.5.2013 15:55

J24a54k29u83b 63R85o42u38s 4410633369680

To by mě zajímalo, jestli na tom kole všude jezdí i sama paní architektka...

+5/−1
26.5.2013 11:38







Najdete na iDNES.cz