Diskuze

Veřejné dopravě chybí ve Zlínském kraji peníze i propojení, tvrdí studie

Zlínský kraj dává podle odborníků z Vysoké školy ekonomické na veřejnou dopravu nejméně peněz v celé České republice. Spoje na sebe navíc nenavazují a do menších obcí u hranic kraje je spojení nedostatečné nebo úplně chybí. Že na tom není Zlínský kraj s dopravou dobře, potvrdila i studie společnosti MasterCard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

p_n_3

15. 6. 2012 23:36
Tak zase ten Kordis v JMK tak nechvalte, zase tak skvěle

to tady nefunguje. Často je to spíš tak, že se uměle preferuje vlak a v některých oblastech dneska místo přímého spojení do Brna se musí třeba i 2x přestupovat a cesta trvá déle než dříve. Navíc IDS má jednu podstatnou nevýhodu - uměle likviduje komerční linky/dopravce provozující např. rychlejší spoje. Nicméně toto dělá i Zlínský kraj, když dálkovým autobusům např. zakazuje vozit cestující v rámci kraje - omezení zástávek jen na nástup nebo jen výstup (ovšem je zajímavé, že třeba takové ČSAD Vsetín může, ale soukromý dopravce odjinud nemůže, oba přitom v rámci dálkové linky)

0 0
možnosti
JJ

Morava69

15. 6. 2012 19:00
Zlínský kraj ...

.... je umělý (postkomunistický) slepenec části Slovácka, Hané a Valašska. Částí, které jsou násilně odtržené od svých přirozených oblastí a center. Jak může tedy něco (vč dopravy) fungovat ? Je zajímavé, že stejný problém mají i ostatní nepřirozené slepence - Vysočina, Pardubický kraj, rozdělené části Slezska apod. Inu obnovení gotwaldovských krajů (zřízených kvůli rozbití Moravy) nese své trpké ovoce !!!

0 0
možnosti
D

dzejty

16. 6. 2012 9:49
Re: Zlínský kraj ...

Prosil bych aspon 4 příklady těch přirozených center a jejich okolí, které byly poškozeny.

0 0
možnosti
JP

jarda4161

15. 6. 2012 17:24
obce se musí zapojit také

ano a to je přesně problém. obce se zuby nehty brání přispívat na dopravní obslužnost a téměř celou částku nechají na kraji. zlín si také financuje svou MHD kompletně ze svého a kraj, kromě nějakých drobných na meziměstkou linku, zlínu nedává nic. takže nevidím důvod, proč obce by si neměly na lepší regionální dopravu přispět ze svého, a to hlavně poté, co nový RUD dává vesnici o tisících obyvatelích téměř stejné peníze na hlavu jako regionálnímu centru Zlínu.

1 0
možnosti
E

efendiCZ

16. 6. 2012 10:52
Re: obce se musí zapojit také

Obce už jsou dávno zapojeny, resp. ždímány krajem, i když jim to zákon neukládá. Dopravní obslužnost je věcí kraje. Páni novináři by mohli zaostřit např. na financování dopr. obslužnosti a výpočet příspěvků na dopr. obslužnost na Uherskohradišťku - viz ČSAD Uh. Hradiště atd.... byznys je to dobrý

a ten nový integrovaný systém? tím nás pan Drozd krmil už před třemi lety a stále nic

0 0
možnosti