- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ve Zlíně jsou raritou v tomto státě. Jedete li výpadovkou ze Zlína a dodržujete rychlost 50km/h, tak vás každý semafor zastaví. Takže jakási zelená vlna je v p.deli. Dopravní odbor bych nastěhoval přímo k cestě ať ten smrad z neustále se rozjíždějhících aut čichají. Sedí tam samý kretén
... který zná zelenou vlnu pouze z chlastání peprmintového likéru
Kde to lze spíš nazvat šikanováním řidičům a ohrožováním lidí. Střídající se blikající oranžová s červenou, která připomíná spíš poruchu než signalizaci, kdy kvůli třem autobusům a tramvaji o půlnoci čekáte na prázdné křižovatce 5 minut abyste pak odjel do směru který s odjezdy privilegované MHD není vůbec kolizní. (Šaldovo náměstí) Buzerační křižovatka na bídě, kde tramvaj která vůbec nekřižuje hlavní silnici rozsvítí červenou - jenom pro to, že přejíždí přes odbočku, kam odbočuje v noci jedno auto za hodinu. (a to ještě možná - a kde má ta tramvaj navíc stejně přednost) Nejsem proti preferenci MHD, ale to co předvádí úřad v Liberci není preference ale nesmyslné, nebezpečné a hlavně hloupé a zbytečné zásahy. Skoro mi to připadá jako další z uplacených kšeftů, aby ELTODO měl co dělat. Kdy konečně budou o tomto rozhodovat profesionálové a ne amatéři, kteří snad ani nemají řidičák.
Kde se na ně hrabe celá republika. I ve dvě ráno mě tam semafory dokáží několikrát zastavit, ikdyž nikde není ani živáčka.
Prý to tam na nich testuje nějaká místní firma, která ty semafory vyrábí...
To máte za toho komedianta Balaštíka
Jezdím MHD často, ale to co předvádí někteří řidiči MHD na křižovatkách je hazard s životy cestujících. Není týden kdyby s námi neprojel na červenou a to ne při změně z oranžové na červenou, ale červená tam již svítí víc než 5 vteřin a dvakrát projel na křižovatce nad zámkem takže, červená tam svítila déle a auta projíždějící zleva musela silně brzdit aby nedošlo ke srážce, řidiči MHD se snad ani nedívají na semafory
tam zrovna řidiči brzdit nijak nemusí. když trajfl najíždí do vyhrazeného pruhu a pruhy jsou tam i tak široké, že můžu uhnout i půl metra nalevo ;)
...už nebudou zbytečně stát na křižovatkách...
Na křižovatkách se stojí zbytečně? Já myslel, že je to princip řízení křižovatek, že někdo zastaví a jiný jede. A ejhle, ony trolejbusy vlastně stojí zbytečně. Tak proč to teda neříznou do lidí na přechodě? No a pokud to vezmu do důsledku, tak já také na červenou stojím zbytečně! Tady by měl někdo vážit slova, než je vypustí z huby.
Jestli se někde ve Zlíně stojí zbytečně, tak je to špatným nastavením, kdy na sebe zelená vlna vůbec nenavazuje, a že takových míst ve Zlíně je, tak by spíš bylo potřeba dát toto do pořádku a ne upřednostňovat jednu dopravu před druhou. No a že vzhledem k rozkopanosti hlavního příjezdu do Zlína od Otrokovic bude stát všechno v jedné řadě, ať tam bude zelená nebo třeba růžová, je zbytečné komentovat.
Lidem cestujícím v MHD přispívají na jízdenku ti,co jedou svým autem.Tak proč mají mít přednost ti co využívají systém a ne ti,co na něj přispívají.Navíc platí,že kdo jde pěšky nebo jede MHD,ten nikam nespěchá.Protože jinak by jel autem.
Nechci se s vámi přít, ale docela by mě zajímalo, jak lidé jedoucí autem přispívají na jízdenky v MHD?
Doufám, že ve Zlíně je lepší dopravní inženýr než v Plzni. Jeho "výkony" jsou k smíchu. Příklad. Křižovatka Klatovská/Sukova. Přijíždí tramvaj, vynutí si přednost. Myslíte, že jedou auta v souběžných pruzích? Nikoliv. Celá křižovatka stojí než tramvaj přijede, projede a ještě dlouho potom. Důvod? To ví snad jen ten "inženýr". Na mnoha jiných křižovatkách se při přednosti tramvají zcela zásadně zkrátí intervaly z některých směrů. Projedou jen dvě, tři auta a je červená. Že by se po projetí tramvaje interval z daného směru protáhl? Zbožné přání. Nebo alespoň následný cyklus by byl delší? Nikoliv. Pokud pojede opět tramvaj, zkrátí se zase. Že kolona z tohoto směrru ucpe předchozí křižovatky, protože není jak odbočit? To nikoho nezajímá.
Nejsem odborník přes řízení křižovatek, ale i tak je mi jasné, že pokud jednu fázi cyklu křižovatky prodloužím, tak jinou musím zase zkrátit, aby celkový čas zůstal stejný - ten totiž MUSÍ zůstat stejný, pokud má být zachována zelená vlna vůči okolním křižovatkám.
Mimochodem, v Bulharsku jsem na křižovatce viděl, že hned vedle světel semaforu byl i display s odpočtem sekund, které zbývají do nejbližší změny. Tak si říkám, jestli toto není lepší řešení než zavádět blikající zelenou nebo v článku popsaný systém s proměnlivou délkou fáze - mimochodem, ten pokud vím byl obhajován spíš tím, že když řidiči MHD blikne těsně před vozidlem červená, tak raději křižovatku projede, než by prudce brzdil a cestující mu ve vozidle popadali.
Jasně už vidím jak upřednostňují trolejbus nebo autobus v 1 pruhové zácpě od makra po začátek malenovic, to zas někomu dali "manažeři" kocháň a spol. vidělat
Opravil bych vidělat na vydělat, ale jinak souhlas.