- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neví náhodou někdo, na jak velkou část má těch 6.5 mld stačit? Po Fryšták? Nebo dokonce po Lípu?(to by byla asi super levná stavba).
Je příliš vzdálená, aby umožnila příměstskou migraci dopravy. 6,5 miliardy nepostačí pro vybudování úseku Hulín-Lípa, což je podmínkou nejen posudku EIA, ale i všech občanských sdružení!! a/Komunikace R49 zhorší životní prostředí pro obyvatele Kostelce, Vršavy, Niv, Podvesné, Zálešné, Věžových a Morýsových domů, Dílů a Obecin, ev. Sokolské a Dlouhé. b/ Stane se pohromou pro obyvatele na nedokončeném úseku na Slovensko.c/ Bude stahovat dopravu z horských přechodů státních silnic v rozsahu Mikulčín vrch-Bumbálka.c/ Průjezd Lyským průsmykem přes Střelnou je totiž bez nutnosti překonávání horských masívů. d/Doprava ze státní silnice1/55 z jihu na Otrokovice bude zkracována místo přes Hulín průjezdem Zlína. Pochopitelně po dobudování 4proudu a nastavení zelené vlny. Z tohoto směru bude cesta na Púchov o 30 km kratší. Toto je částečný opis článku Kategorický nesouhlas vlastníka bytu s návrhem nového územního plánu ze Zlínského deníku ze dne 31.5.2011 ze strany 8.
Vybudování R49 ulehčí život všem částem Zlína, které leží kolem současné I/49. Částečně to zhorší situaci třeba na Zálešné nebo Podvesné, o Kostelci se to rozhodně říci nedá. To je ale normální u každé dopravní stavby. Navíc vliv na životní prostředí má dálnice menší než než normální silnice, natož pak I/49 ve Zlíně, kde na každých 100 metrech musí auta zabrzdit a zase se rozjet na semaforech - proto se taky dálnice stavějí. Pokud tedy se budeme na věc dívat omezenou optikou toho, že zrovna já bych měl být na věci škodný, i když pár tisícům jiných lidí to pomůže, tak se pak neposuneme nikam.
Vybudováním R49 až aspoň do Lípy by Zlín získal tolik potřebný obchvat a konečně by se mohlo přestat mluvit o nápadech typu "pravobřežní komunikace", na kterou stát nikdy peníze nedá.