Po Napajedla už cyklostezka podél řeky Moravy vede, nyní přibude průtah městem. Scházet pak bude jen úsek k rekreačnímu areálu Pahrbek.

Po Napajedla už cyklostezka podél řeky Moravy vede, nyní přibude průtah městem. Scházet pak bude jen úsek k rekreačnímu areálu Pahrbek. | foto: MAFRA

Cyklostezka při řece Moravě bude kompletní, přibude i úsek v Kvasicích

  • 1
Obce podél Baťova kanálu a řeky Moravy ve Zlínském kraji letos postaví cyklostezku Kvasice - Otrokovice, na níž naváže nový úsek přes Napajedla. Poté bude možné jet na kole z Kroměříže až do Veselí nad Moravou.

Kolem 250 tisíc cyklistů vyrazí každý rok na vyjížďky v okolí Baťova kanálu. Síť cyklostezek, která zde za poslední roky vznikla, nyní získá další významný přírůstek.

V dubnu odstartuje stavba cyklostezky spojující Otrokovice s Kvasicemi. Povede po levém břehu řeky Moravy, měřit bude 4,6 kilometru a její šířka má činit 2,7 metru.

"Věřím, že do konce prázdnin bude hotová," naznačil Jiří Barouš, projektový manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě. "Stavba cyklostezky není nijak složitou záležitostí, pokud nám bude přát počasí, jsem optimista," dodal.

Jedná se o jeden ze dvou chybějících úseků na dálkové cyklotrase číslo 47. Druhým je úsek měřící 730 metrů, který povede přes Napajedla od silničního mostu po rekreační areál Pahrbek. Jeho stavbu zajišťuje radnice, začne se rovněž v dubnu.

"Poté už bude scházet jen asi kilometrový úsek vedoucí až na Pahrbek. Máme problémy s výkupy pozemků, je tam asi sedmdesát vlastníků a mnozí z nich jsou nedohledatelní. Cyklisté ale mohou tento úsek překonat po zpevněné polní cestě," řekla ČTK napajedelská starostka Irena Brabcová.

Cyklisté získají trasu o délce zhruba 60 kilometrů

Po dobudování zmíněných dvou stezek pro cyklisty tak mohou lidé bez potíží vyrazit na kole z Hulína a Kroměříže až do Veselí nad Moravou.

"K dispozici jim bude kolem šedesáti kilometrů kvalitního povrchu, který vede mimo silnice. Turisté se tak nemusí obávat, že budou jezdit po stejných cestách jako auta," vysvětlil Barouš.

A lidé se tudy na kole bez větších potíží dostanou dokonce od pramenu Bečvy až k Dunaji (více zde).

Trasa z Otrokovic do Kvasic vyjde na přibližně 16 milionů korun. Částkou 3,5 milionu korun ji podpoří Zlínský kraj a až 85 procent nákladů dorazí z Regionálního operačního programu Střední Morava.

Pro příznivce cykloturistiky je to druhá pozitivní zpráva v poslední době. Souběžně se totiž začíná pracovat i na stezce pro kola spojující Zlín a Otrokovice. Její stavba po levém břehu řeky Dřevnice odstartovala minulý týden a skončit má do letošního září (více zde).

Další nová trasa u řeky Moravy by mohla vzniknout u Kvasic. "Jednalo by se o nezpevněný úsek vedoucí po pravé straně řeky Moravy. Necháváme si teď dělat studii proveditelnosti a jednáme s majiteli pozemků," naznačil kvasický starosta Lubomír Musil.

"Chystaná cyklostezka do Otrokovic má spíše nadregionální význam, pro naše obyvatele je příliš daleko od obce," poznamenal Musil.

Pokud na cyklostezku seženou peníze, postaví ji do dvou nebo tří let.