Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba cyklostezky ze Zlína do Vizovic za 30 milionů může začít za rok

  13:35aktualizováno  13:35
Už v příštím roce zřejmě začne vznikat veledůležitá cyklistická spojnice mezi krajským Zlínem a jihovýchodním Valašskem. Prvním úsekem za zhruba 30 milionů korun bude pětikilometrová stezka ze Zlína ke Slušovicím.

Cyklostezka mezi Zlínem a Otrokovicemi byla dokončená v roce 2014. | foto: Město Zlín

O cyklostezce mezi Zlínem a Vizovicemi se hovoří už delší čas, dlouho to však vypadalo, že s náročnou stavbou se nezačne dřív než v roce 2020. Teď však město hovoří o optimističtější variantě – zlínský úsek trasy, který bude měřit asi pět kilometrů a skončí u Slušovic, by se mohl začít stavět už v příštím roce.

„Začaly legislativní přípravy, zpracováváme dokumentaci pro územní řízení a řešíme financování,“ potvrdil zlínský radní pro dopravu Josef Novák.

Stavba by měla Zlín přijít na zhruba třicet milionů a peníze chce město čerpat z evropských dotací.

Úsek může být hotový v roce 2019

Cyklostezka má vést po pravém břehu řeky Dřevnice, má mít asfaltový povrch a šířku tři až čtyři metry.

„Naváže na cyklostezku v Bartošově čtvrti tak, aby se propojila s dalšími úseky ve Zlíně,“ zmínil Novák.

Město už odkoupilo pozemky, kudy stezka povede.

„Pokud by se nám všechno dařilo podle plánu, skutečně bychom mohli v roce 2017 začít stavět a v roce 2019 úsek dokončit,“ dodal radní.

Cyklostezku pro město považuje za podobně zásadní jako úsek mezi Zlínem a Otrokovicemi.

Vizovice zatím nevykoupily pozemky

S přípravami svého úseku začínají Vizovice. Trasa by měla vést přes průmyslový areál a podél trati. Využívat by ji měli i místní při cestě do práce.

„Nechali jsme si zpracovat studii a prověřujeme možnost získání projektové dokumentace. Trochu nás brzdí finanční náročnost,“ upozornila starostka Vizovic Silvie Dolanská, podle níž se mohou náklady na tento úsek vyšplhat až na 34 milionů.

„Dalším problémem bude získání pozemků, řada z nich je stále v soukromých rukou,“ poznamenala Dolanská.

V budoucnu by podle ní měla cyklostezka sloužit k celkovému propojení regionu se Slovenskem.

„Mikroregion Vizovicko se zabývá i pokračováním stezky přes Bratřejov, Pozděchov a Prlov a jejím napojením na cyklostezku Bevlava, která povede až za hranice,“ doplnila starostka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Krajské volby a referendum o stavbě Penny Marketu ve Starém Plzenci u Plzně....
S volbami budou lidé hlasovat i o těžbě štěrku a o bazénu za 120 milionů

Přestože při sněmovních volbách v pátek a v sobotu půjde především o směřování celostátní politiky, obyvatelé Chropyně na Kroměřížsku a valašského Zubří budou...  celý článek

Devítipatrová stavba obchodního domu je od třicátých let minulého století...
Baťovskému obchodnímu domu chybí výztuž stropů. Na stavbě se šetřilo

Baťovský obchodní dům ve Zlíně potřebuje zpevnit stropy, při jeho opravě se totiž ukázalo, že v nich bylo málo výztuže. Ukazuje se tak, že firma Baťa na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Kritik vodáren prohrál soud se Zlínem kvůli účetnictví bytového družstva

Zlínská radnice slaví dílčí vítězství ve snaze o kontrolu hospodaření Bytového družstva Podlesí. Jeho předseda Pavel Sekula tvrdí, že tato kauza je jen...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.