Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklostezce z Otrokovic do Zlína už nic nebrání, hotová má být na podzim

  12:51aktualizováno  12:51
Několik let zůstávala na papíře a v přáních cyklistů, nyní už se dá s jistotou říci, že cyklostezka mezi Zlínem a Otrokovicemi se začne stavět - v březnu. Otrokovice už podepsaly smlouvu se stavební firmou a jarní termín mají potvrzený. Ve Zlíně vrcholí výběrové řízení na dodavatele.
Cyklisté se za rok konečně dočkají kompletního propojení Zlína a Otrokovic stezkou. Ilustrační snímek.

Cyklisté se za rok konečně dočkají kompletního propojení Zlína a Otrokovic stezkou. Ilustrační snímek. | foto: Michal Fanta

"Během ledna bude známý vítěz a věřím, že na přelomu března a dubna by se mohlo začít stavět," uvedl zlínský radní Josef Novák.

Cyklostezka povede z místní části Louky podél řeky Dřevnice na hranici katastru Zlína s Otrokovicemi, která je u malenovické továrny Tajmac-ZPS.

Řeky se bude držet i na otrokovickém území a skončí u hlavního kruhového objezdu.

Dojíždění do Zlína bude bezpečnější

Až bude hotová, což má být na podzim, spojí krajské město s cyklostezkou podél Baťova kanálu, respektive s dálkovou cyklotrasou zvanou Moravská stezka.

Hlavně ale pomůže lidem, kteří jezdí mezi Zlínem a Otrokovicemi na kole prakticky každý den.

"Cyklostezka do Zlína je nutná, protože intenzita dopravy na silnicích stoupá," připomněl starosta Otrokovic Jaroslav Budek. "Už jsme byli rozhodnutí vybudovat ji z vlastních peněz, nakonec se však podařilo získat dotaci."

To celou stavbu usnadní a zrychlí. Kdyby ji město platilo samo, muselo by ji rozdělit na tři části. Díky evropským penězům ji postaví najednou. Obě města vybudují zhruba tříkilometrové úseky. Ten otrokovický vyjde na 15 milionů korun a hotový bude do 30. září.

Pozemky museli vykoupit dráž

Zlínská část se zpozdila kvůli komplikovanému výkupu pozemků. Poslední várku získalo město teprve na podzim a muselo za ně zaplatit čtyřnásobek ceny. Bez pozemků by ale nemohlo získat dotaci (více zde).

"Snažili jsme se vyjednávat, ale když nejde o veřejně prospěšnou stavbu, máme omezené možnosti," připomněl Novák.

Nakonec představitelé radnice cenu akceptovali a místo 506 korun za metr vyplatili poslednímu majiteli pozemků dva tisíce korun.

Cyklostezku do Otrokovic plánují otevřít ještě na podzim, stejně jako propojení Zlína s Lukovem kolem zoo v Lešné. Stavět se má současně. Ve snaze podporovat cyklisty si vedení obou měst rozumí.

"Chceme po lidech, aby více využívali jízdní kola nebo kolečkové brusle, tak jim k tomu také musíme vytvořit podmínky," konstatoval Budek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Naganský expres rok po přesunu z Prahy do Kunovic.
Rok po přesunu mají letečtí nadšenci Naganský expres téměř složený

Větší část práce mají letečtí nadšenci za sebou. I tak je ale pořád čekají stovky hodin, které si vyžádá kompletování letounu TU-145M, známého Naganského...  celý článek

Divoké prase (ilustrační foto)
Elitní policejní střelci začnou lovit divočáky v oblasti zasažené morem

Šestnáct policejních odstřelovačů se večer poprvé zapojí do lovu divočáků v oblasti zasažené africkým morem prasat na Zlínsku. Použijí speciální střely, které...  celý článek

Při dopravní nehodě na hlavním tahu mezi Hulínem a Kroměříží v neděli zemřel...
Chodce bez reflexních prvků srazilo v mlze auto, muž na místě zemřel

Osobní auto v neděli ráno smrtelně zranilo chodce, který se pohyboval na frekventované hlavní silnici mezi Hulínem a Kroměříží. V době nehody byla mlha a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.