Cyklostezka mezi Zlínem a Otrokovicemi je otevřená.

Cyklostezka mezi Zlínem a Otrokovicemi je otevřená. | foto: Město Zlín

Cyklostezka spojila Otrokovice a Zlín, vznikl celý nový okruh

  • 6
V celém Zlínském kraji se na podzim otevírají nové úseky cyklostezek. Nejdůležitější z nich nabízí cestu na kole ze Zlína do Otrokovic. Začíná se rodit i plán Moravské stezky, která má propojit tři kraje.

„Cyklostezka mezi Zlínem a Otrokovicemi má zásadní význam. Dá se z ní napojit na trasu do Kroměříže a dál do Olomouckého kraje nebo se mohou lidé vydat opačným směrem, na Uherské Hradiště,“ řekl Zdeněk Urbanovský z Centrály cestovního ruchu východní Morava.

Trasa je oficiálně otevřená teprve pár dnů a zájem je obrovský. Dohromady osmikilometrový úsek za víc než třicet milionů korun se stavěl zhruba půl roku. Každé z měst pracovalo na své části a setkala se u sídla firmy ZPS.

Zatímco otrokovický úsek otevírali s velkou parádou - a pivem zdarma - už před časem a akce tak zapadla do kalendáře předvolebních kampaní, na zlínský si lidé museli počkat.

„Podstatné ale je, že to spojení je konečně hotové. Mělo tady být už dávno,“ prohlásil zlínský radní Josef Novák.

Zlín si zároveň za vykoupení posledních potřebných pozemků musel loni připlatit, jinak hrozilo, že přijde o dotaci (více zde).

Trasa spojuje dvě sousední města. A díky dalšímu novému úseku, který vede z Lešné do Lukova, se poprvé otevírá bezpečný okruh, který dosud chyběl. Trasu lze naplánovat například ze Zlína přes Lukov, Rusavu, Kroměříž a Otrokovice zpátky.

Nově je totiž dokončená i část cyklostezky u Kvasic, kde dosud museli cyklisté jezdit po nepřehledné a frekventované silnici.

„Díky tomu se dá bezpečně dostat z Kroměříže až na hranice kraje, do Veselí nad Moravou nebo i dál na Slovensko,“ konstatoval Urbanovský.

Komfort zvyšuje i kratičký úsek v Napajedlích od mostu po hranici města, který je v provozu už od srpna.

Chystá se Moravská stezka

Kdo by se vydal opačně, tedy směrem do Zlína a dál, bude trochu zápasit při průjezdu městem. Ten schází, městem ale vedou značené cyklotrasy.

„Projet se dá chodníkem u náměstí Míru, na to navazuje park Komenského, přibude prostor před poliklinikou,“ popsal Novák.

V budoucnu se počítá s tím, že cyklisté budou mít zajištěný bezpečný průjezd celým městem. Stezka má vést podél třídy T. Bati až po křižovatku u nemocnice nebo také od Příluku na Klečůvku. Napojení se mají dočkat rovněž sídliště Jižní Svahy a všechny místní části (více zde).

Trasa městské obslužné cyklostezky, která má brzy vzniknout v centru Zlína.

Budovalo se i na Vsetínsku, kde nedávno o úsek z Valašského Meziříčí do Juřinky, tedy směrem na Hranice, prodloužili cyklostezku Bečva. O té mluví odborníci na cykloturistiku jako o jedné z nejkrásnějších v zemi.

„V Česku téměř nemá konkurenci,“ chválí Urbanovský.

Téměř hotová je také stezka při řece Moravě - poté, co letos přibyl i úsek u Kvasic na Kroměřížsku (více zde), chybí asfaltový povrch pouze na několika stech metrech u rekreační lokality Pahrbek v Napajedlích.

Díky tomu, že se podařilo propojit jednotlivé úseky do delších tras, začala vznikat Moravská stezka, která začíná v Jeseníkách, vede napříč Zlínským krajem a končí na jižní Moravě. Mapa i s popisem trasy je na webu moravska-stezka.cz.

„Ve Zlínském kraji už nechybí žádný zásadní úsek. Ty jsou hlavně mezi Strážnicí a Hodonínem a potom u Tovačova,“ řekl národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek.