Zlínská MHD bude od listopadu bohatší o autobusový spoj. (Ilustrační snímek)

Zlínská MHD bude od listopadu bohatší o autobusový spoj. (Ilustrační snímek) | foto: Archiv MF DNES, MF DNES

Zlínskou MHD doplní linka číslo 38. Bude jezdit do baťovského areálu

  • 3
Obyvatelům Zlína ještě letos usnadní pohyb po městě nová autobusová linka. Ponese číslo 38 a město bude křižovat mezi Nemocnicí Tomáše Bati a areálem Baťových závodů. Svou více než sedmikilometrovou trasu urazí za 26 minut.

"Ve zkušebním režimu začne fungovat pravděpodobně od listopadu," potvrdil náměstek primátora Jiří Kadeřábek.

Takzvaná centrální městská linka bude začínat u vozovny Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice v blízkosti Nemocnice T. Bati a povede přes Benešovo nábřeží, ulicí Kvítkovou a Vodní do továrního areálu.

Tím projede a přes novou křižovatku Antonínova se zase vrátí na třídu Tomáše Bati. Odtud se po ulicích Školní, Dlouhá a Kvítková vrátí zpět k vozovně.

"Propojí Baťovu nemocnici, poštu, úřad Zlínského kraje, nemocnici Atlas a polikliniku. Navíc se díky ní napojí na hromadnou dopravu také ulice Kvítková, která to dost potřebuje," popsal Kadeřábek.

Trasa nové linky číslo 38

Spuštění linky je připravené, posvětit ji však ještě musejí městští radní a zastupitelé. Rada rozhodne v pondělí a velmi pravděpodobně její vznik schválí. Stejný krok se očekává také od zastupitelů.

Zhruba půl roku se bude provoz testovat, zastávky tak budou vyznačeny jen provizorně. Celkem jich bude devět. V ulici Kvítková se využijí zálivy v chodnících, které už tam byly vybudovány, jinde na trase budou zastávky vymezovat jen přenosné značky.

Budou na provoz linky přispívat firmy?

Celá akce vyjde radnici zhruba na 400 tisíc korun, samotný provoz bude při testovací době stát přibližně milion korun. Ročně by pak trasa, po které každý všední den projede dvacet jedna spojů, potřebovala na provoz asi dva miliony korun.

Už nyní přitom doplácí magistrát na hromadnou dopravu zhruba 100 milionů korun ročně.

Proto se město pustilo i do jednání s firmami v baťovském továrním areálu, které by mohly na provoz autobusů přispívat.

"Je to samozřejmě služba pro obyvatele města, na druhou stranu ale hodně pomůže i těm firmám, které v areálu podnikají," vysvětlil Kadeřábek.

Největší z nich je Cream Real Estate, která vlastní velkou část továrních budov.

V jedné z nich nyní sídlí i pošta. "Jsme připravení poskytnout městu pozemky pro vybudování zastávek, protože zavedení linky velmi vítáme," reagovala mluvčí společnosti Cream Real Estate Andrea Plichtová.

"Radnice nás zatím s žádnou konkrétní věcí neoslovila, takže neznáme podmínky," upřesnila.

O zřízení další linky hromadné dopravy se začalo mluvit v souvislosti s rekonstrukcí 32. budovy Baťových závodů, do které se letos v létě přestěhovala centrální pošta z náměstí Míru.

Už dříve však existovaly plány na propojení polikliniky, lékařského domu a nemocnice v areálu a krajské Nemocnice Tomáše Bati.