Diskuze
V autobusech ubylo cestujících, dopravci v kraji zdražují a ruší spoje
Děkujeme za pochopení.
D68a59n26i81e56l 61B83a64r66t84o24l40d
Hlavně nedávejte za vzor IDSJMK.
Dříve se jezdilo dle požadavků obcí a zaměstnavatelů.
IDS dal ale vše v "intervalu" (taktu) a to je největší omyl.
Co to zavedli jezdím autem.
Busy co časově seděli zrušili, ale hlavně , že to jezdí vždy celá +46 minut.
Než čekat půl hodiny na bus , si radši těch 20 korun za benzín připlatím a jedu kdy chci. A na wifi jim kašlu.
B64r92o18n11i19s25l84a32v 32G85a59b60r19y24š
Úbytek cestujících není jen o kvalitě vozového parku. Popisovaný stav je vlastně začátkem tzv. anulační spirály. Zrušily se spoje -> jezdí méně lidí -> zruší se další spoje -> jezdí ještě méně lidí. Zrušení spojů je mnohem horší než zvýšení ceny jízdného, protože některým tu možnost jet veřejnou dopravou v rozumný čas vezmete. Když budu mít v autobuse každou půlhodinu 50 lidí, neznamená to, že po zvýšení intervalu na 60 minut povezu v autobuse 100 lidí. Ne. Těch 50 lidí toho zrušeného spoje si prostě najde jinou možnost.
Čili těm lidem je třeba nabídnout adekvátní spojení. Chce se to jen trochu zamyslet. Inspirace je všude kolem spousta.
R85o51m56a24n 54K67o33z87e68l
Právě že oni spoje neruší, naopak jich spíše přibývá, ruší jen zdvojené spoje, že sloučí autobusy, co jely na jedno místo 15 minut po sobě, v jeden. A do té Prahy nebo Ostravy jezdí hodně konkurenčních dopravců. Problém vidím v relativně vysoké ceně jízdného (8 km - 20 Kč, 15 km- 29 Kč..) a také v mentalitě, pro spoustu mladých je veřejná doprava neznámé slovo, když oni si na to auto už tak zvykli. Vybavilo se mi, jak sestra měla kdysi přítele, poněkud jednoduššího, který se vymlouval, že nemohl přijet, protože rodiče byli s autem pryč a autobusem jet ho ani nenapadlo, protože tím už tak 5 let nejel.
Z17d68e89n13ě14k 76H14y65n21e66k
Systém veřejné dopravy je nevyhovující jako celek. Problém je, že kraj ani obce nemají žádnou smysluplnou vizi, jaké úkoly by měla veřejná doprava plnit a jak by měla vypadat, jaké by měly být hlavní přepravní osy, kolik cestujících na kterých trasách by mělo být přepravováno atd. Proto není žádná snaha systém nějak smysluplně nastavit, ať už úpravou infrastruktury, výběrem vhodných vozidel... Neexistuje systém integrovaného jízdného pro pravidelné cestující, týdenní, měsíční roční jízdenky, ani pro jednotlivé cesty. Přitom není třeba vymýšlet nic nového, stačilo by převzít některé osvědčené věci z Rakouska nebo ze Švýcarska. Jenže proč by to kdo dělal, veřejná doprava plní to, co od ní politici čekají, penězovod do Škody Plzeň i k autobusovým dopravcům funguje, jediný, komu tento stav nevyhovuje jsou cestující. A těch už moc není, proto veřejná doprava není politické téma.
A52n66t93o65n54í40n 93Z41e91l20i81n10k65a
Mluvíte jak kniha. Smůlu vidím v tom, že proti luxusu vlastního vozidla je všechno ostatní mimo mísu.
A41n75t41o18n52í40n 55Z17e75l34i10n41k29a
Autobusy prázdné, cesty potom plné osobáků a ucpané. V loňských podzimních volbách se do každé domácnosti dostal leták s památnou větou. "Zlín si plánováním dopravy pod sebou řeže větev". Já myslím, že již dořezal.
J21a80r54d28a 30P47r92o65c57h90á85z11k82a
Zlin nebo ZK? Pokud mluvite o verejne doprave ve zlinskem kraji, ktera je v gesci kraje, tak katastrofa, za pet. Pokud mluvite mhd v gesci zlina a otrokovic, tak uchazejici a ve zlinskem kraji nejlepsi dopravni system.
P59e36t40r 76S85t17a13n27ě71k
Není moc nad čím přemýšlet: hnusné levné autobusy, ceny vyšší než za individuální dopravu autem, nízká frekvence a špatná návaznost spojů. To je překvapení, kdo by to byl řekl, že lidi tohle nechtějí...
P37e44t94r 22B79a21j45a90j69a
Přidejme k tomu hnusné autobusové nádraží ve Zlíně a je vymalováno.
R64o23m21a82n 60K46o91z61e61l
Cena jízdného je už tak vysoká, za 12 km zaplatím dnes 24 Kč a bude to ještě více? Také mne fascinovalo, jak po pohlcení Housacaru ihned zrušili přestupní jízdenky, to je přístup k zákazníkům. Přitom cena nafty je dlouhodobě nízká, oproti minulým létům, tak tento argument neberu. A to omezení spojů do Ostravy nechápu, zvláště omezení večerního nedělního spoje z Ostravy v 18 hodin, který byl upraven tak, že se musí ve Vizovicích přestupovat, přitom ten autobus jezdil plně obsazený. A autobus z Valašských Klobouk, na který se může přestoupit, bývá také plný.
M16i83r84o55s17l69a79v 29T75i97š48e92r
ČSAD Vsetín, nejdražší dopravce na Moravě s nejhoršími busy v kraji.
R37o11m49a52n 19K32o17z67e81l
Tak s autobusy to není nejhorší, co se zbavili kouřících fosílií z 80.let...i když čínské Yutongy teda nebyla extra koupě.
V65í30t 30N87ě70m76e74c
Pokud např. někdo jezdí do práce právě do Zlína (dejme tomu 10 km), má to pěšky na autobusovou zastávku z domu kilometr, a ve Zlíně ještě přesedá na trolejbus, tak se mu ani nedivím, že raději pojede autem. Kromě chození na vzdálenou zastávku a cestování MHD, na takovém cestování dnes ani moc neušetří - zpáteční cesta ho vyjde určitě na 50-70 korun. Což autem vyjde v podstatě nastejno a daleko pohodlněji. Proto si myslím, že neustálé zvyšování cestovného v autobusech není východiskem. Navíc ve Zlínském kraji chybí skutečně efektivní integrovaný dopravní systém, což je také velký problém.
L92e84o33š 55K40u21č86e52r88a
Taky veřejná doprava ve Zlínském krají je snad nejhorší v ČR. Spoje jezdí málo a v nevhodnou dobu, takže skoro všem nezbývá než si pořídit auto. Nefunguje dobře spojení ani mezi velkými městy. Dostat se třeba o víkendu do Zlína z Uherského Hradiště, nebo z Uherského Brod na ráno do práce veřejnou dopravou je nemožné. Pak se diví, že lidé autobusy nejezdí. Já bych kolikrát jel raději autobusem, nebo vlakem, protože se mi nechce řídit auto, ale když si zjistím, že bych jel dvakrát tak dlouho a zpátky musel několik hodin čekat, nebo naopak musel jet dříve než potřebuji, tak mi nic jiného než jet autem nezbývá.
R52o10m90a69n 91K31o71z84e20l
No před pár lety jezdil z UH do Zlína v sobotu ráno bus, v 4,40 z UH, ve Zlíně byl v 5,15, ale zrušili ho pro minimální obsazenost. Mi přijde katastrofální spojení o víkendu z UH do Hluku (4500 obyvatel) a Dolního Němčí, v sobotu jen 4 autobusy, v neděli o jeden navíc.
Koncert za veřejné peníze? Půlmilionový honorář nechám v kraji, navrhl Mareš
Zpěvák a moderátor Leoš Mareš nabídl, že svůj honorář za vystoupení na zářijovém Dnu Zlínského...
Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely
Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
POHLED: Formát, co postrádá smysl. Má vůbec cenu sledovat hokejovou baráž?
Premium Z triumfu v první hokejové lize se ani nestihl radovat. Místo oslav musel věnovat pozornost...
Přemnožené nutrie ve Zlíně děsí místní lidi, jedna stáhla pod vodu psa
Vypadají jako neškodná roztomilá zvířata, lidem žijícím v Bartošově čtvrti ve Zlíně však působí...
Místo plánované nemocnice může v Malenovicích vyrůst nová čtvrť či sportoviště
Zlínský kraj má plány, jak využít pozemky ve zlínské části Malenovice, kde chtělo minulé vedení...
Policie prověřuje zlínského zastupitele za SPD kvůli tajně pořízené nahrávce
Zlínský opoziční zastupitel Pavel Sekula (SPD) je i předsedou Bytového družstva Podlesí a právě na...
Svah pod silniční rampou je v pohybu, stavba nové křižovatky se zpozdí
Druhým rokem cestáři pracují na úpravách nebezpečné křižovatky ve Vsetíně, jíž se také říká...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.