Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) uvádělo v zadávacích podmínkách předpokládanou cenu 3,934 miliardy korun. Nabídka sdružení Eurovia a Strabag se tak dostala na 72,4 procenta předpokládané hodnoty.
Druhou nejvýhodnější nabídku předložilo sdružení firem Doprastav a M - Silnice (2,888 miliardy korun), dále Skanska a Metrostav, jejichž nabízené ceny 3,192 miliardy korun se vzájemně lišily jen ve statisících.
V hodnotících kritériích měla nabídková cena stavby váhu 90 procent, zbytek tvořila délka záruční doby. Tu všichni čtyři zájemci nabídli stejnou, desetiletou.
Stavba má vydané pravomocné stavební povolení, zahájení se předpokládá ještě ve třetím čtvrtletí tohoto roku, uvedl na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Podle ředitele zlínské správy ŘSD Karla Chudárka je teď nezbytné podané nabídky důkladně vyhodnotit.
„Dnes byla komise pro otevření obálek. Zasedne ještě hodnoticí komise, která bude všechny nabídky podrobně procházet a zkoumat, jestli v nich nejsou chyby a mají veškeré požadované náležitosti,“ řekl Chudárek. Vítěz výběrového řízení by podle něj mohl být znám v září.
Vybudování 8,3 kilometru dlouhé části dálnice má ulehčit obcím na souběžném úseku silnice I/55, kterým denně projede zhruba 15 tisíc automobilů. S dokončením stavby počítá ŘSD v roce 2023.
Jelikož dálnice vede podél železniční trati Přerov - Staré Město, která byla za druhé světové války bombardována, dělal se v uplynulých měsících v okolí chystané stavby pyrotechnický průzkum. Nyní by kolem ní měli pracovat archeologové.
3. srpna 2019 |
V roce 2021 předpokládá ŘSD zahájení výstavby navazujícího úseku dálnice mezi Starým Městem a Moravským Pískem na Hodonínsku, odkud má D55 v budoucnu dále směřovat k dálnici D2 u Břeclavi. Stavební povolení je od letošního února pravomocné.
V roce 2023 by se mělo začít pracovat mezi Babicemi a Napajedly, získání stavebního povolení na tuto trasu předpokládají silničáři v roce 2022, nedávno se jim po více než dvou letech podařilo zajistit územní rozhodnutí.
V říjnu 2018 zahájilo ŘSD dostavbu jihovýchodní části obchvatu Otrokovic na Zlínsku, který je taktéž součástí dálnice D55. Se zprovozněním více než 3,1 kilometru dlouhého úseku, který bude končit před řekou Moravou v průmyslové části Napajedel, počítají silničáři v příštím roce.