„Chtěli jsme vytvořit něco jiného, než jsou klasická trička s logem města. Název má upoutat pozornost, jinak ale tričko nemá nic společného se známým filmem,“ uvedla vedoucí oddělení cestovního ruchu a informací magistrátu Eva Manišová.
Ne každý je však z tohoto nápadu nadšený. Například opoziční zastupitel Aleš Dufek z hnutí Zlín 21 nepovažuje odkaz na eroticky laděný snímek za příliš vhodný.
„Vidím to jako snahu zaujmout za každou cenu. A je špatně, když město dělá reklamu na jeden podprůměrný film,“ reagoval Dufek.
„Bojím se toho, s jakou šíleností můžou ještě přijít,“ doplnil.
V nabídce je pánské i dámské tričko za 199 korun
Podle radnice námět souvisí se Zlínem jako městem, pro nějž jsou typické cihly a cihlové pásky v různých odstínech.
„Cihličky odkazují k místní architektuře, tričko se mi líbí,“ reagovala radní Jana Bazelová z hnutí ANO, která má na starosti cestovní ruch.
Někteří radní o takové propagaci ovšem ani nevěděli.
„Nemůžu to komentovat, protože o tričku slyším poprvé a ještě jsem ho neviděl,“ řekl MF DNES náměstek primátora Ondřej Běták.
Autorem námětu je Martin Březík, od něhož si ho město vypůjčilo. Nejprve vytisklo pohlednice 50 odstínů Zlína, jež se podle Manišové setkaly s pozitivním ohlasem. Pak radnice nechala vyrobit sto triček se zmíněnými padesáti cihličkami.
„Je to forma propagace města. Tričko si mohou koupit turisté, chtějí ho ale i obyvatelé Zlína, kterým přijde zajímavé,“ řekla Manišová.
Pokud bude o trička velký zájem, radnice by zvážila, zda neobjednat další. V nabídce jsou pánská i dámská trička různých velikostí. Jedno stojí 199 korun.