Navíc na části Zemkova pozemku má vyrůst nová vlaková nádražní budova.
„Samozřejmě je i v našem zájmu, aby prostor byl zveleben a aby sloužil co nejlépe. Vítáme možnost a záměr vybudovat dopravní terminál ve Zlíně,“ sdělil MF DNES Zemek.
„Bude ale záležet na konkrétních podmínkách a možnostech získání dotace z evropských fondů. Přebudování nádraží bude velice nákladné a vyžádá si velké peníze,“ doplnil.
Radnice počítá s tím, že na vybudování dopravního terminálu zažádá o dotaci Evropskou unii. Terminál bude stát 200 až 500 milionů korun, podle toho, jak komfortní varianta bude zvolená.
Klíčové bylo, že stát nedávno odsouhlasil studii na elektrifikaci železniční trati Vizovice - Zlín - Otrokovice i s jejím částečným zdvoukolejněním. Součástí investice státu, která má začít v roce 2018, je přestěhování nádražní budovy (více zde).
Železniční stanice se posune blíž k nadjezdu
Na městu bude, aby se postaralo o vznik terminálu. Jeho největší plus spočívá v tom, že se zkrátí vzdálenosti při přecházení z autobusu na vlak či trolejbus.
Existuje už studie, která však zřejmě ještě dozná změn.
„Studii upravíme i podle požadavků zainteresovaných stran. Je v zájmu města i jeho obyvatel, aby se terminál podařilo co nejdříve vybudovat,“ doplnil radní Josef Novák.
Už teď je ale jasné, že nová železniční stanice se posune k nadjezdu, kde je trolejbusová zastávka.
Autobusové nádraží bude menší a také se přisune blíž k nadjezdu.