Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zlínská radnice zčásti opraví rozpadající se chodník u tržiště

  16:50
Chodník u tržiště Pod Kaštany ve Zlíně je ve špatném stavu. Projít po něm téměř znamená skončit s mokrými nohavicemi nebo zlomeným podpatkem. Zlínský magistrát se proto rozhodl opravit další část městských chodníků, mezi nimi právě i cestu. Kompletní rekonstrukce ale zřejmě bude součástí až proměny celého tržiště.

Zničený chodník na třídě Tomáše Bati ve Zlíně | foto: Dalibor Glück, MAFRA

"Nebude to kompletní rekonstrukce, ale jen přeložení vrchní vrstvy," upozornil radní Jiří Viktorín. Magistrát chce totiž naplánovat proměnu celého tržiště Pod Kaštany. Její součástí by pak zřejmě byla i celková rekonstrukce přilehlého chodníku. "Bylo by zbytečné investovat teď do celé opravy, když ještě nevíme, jak bude tento prostor vypadat," vysvětlil Viktorín.

Tato cesta pro pěší je celkově ve špatném stavu. To zjistila i firma, která pro radnici zpracovala hodnocení všech chodníků ve městě v rámci projektu Chodníky 300. Podle internetového odkazu je tato cesta, stejně jako ta na protější straně hlavní silnice, zařazená do druhé nejhorší skupiny. Není tedy v havarijním stavu, ale má poškozenou spodní konstrukci i dlažbu. Proto radnice plánuje, že ji letos částečně opraví.

Chodník by ale i po částečné opravě měl být v mnohem lepším stavu než v současné době. Letos má radnice na opravu tras pro pěší připravených 18 milionů korun. Z toho se podaří opravit asi osm tisíc metrů čtverečních. Přitom chodníků v havarijním stavu je podle zpracovaného hodnocení asi 65 kilometrů. Konkrétní ulice, kterých se oprava dotkne, ale budou jasné až za několik týdnů.

O podobě tržnice rozhodne architektonická soutěž

"Chci, aby to bylo objektivní. Proto nebudeme třeba přednostně opravovat chodník v centru na úkor cesty v místní části," upozornil Viktorín. Rozhodovat podle něj bude hlavně skutečný stav.

O proměně tržnice Pod Kaštany uvažují zástupci města už několik let. Vždy ale narazili na to, že ne všechny pozemky patří městu. "Proto se s některými vlastníky chci brzy sejít a vyjasnit si podmínky," doplnil náměstek primátora Jiří Kadeřábek. Pak by radnice měla vypsat veřejnou architektonickou soutěž.

V každém případě by z tržiště měly zmizet nevzhledné betonové stolky i stánky. Prostor by měl být modernější, možná nebude chybět kavárna s posezením nebo veřejné toalety. Jestli ale soutěž stihne magistrát vyhlásit ještě v letošním roce, zatím nikdo s jistotou nepotvrdil. "V první řadě musí být jasná dohoda s vlastníky," zdůraznil Kadeřábek.

Autor:






Chevrolet Spark 0.8i
Chevrolet Spark 0.8i

r.v. 2009, naj. 71 303 km, benzín
65 999 Kč (s DPH)



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.