Podobně velký nárazový nákup nových trolejbusů zlínský Dopravní podnik dlouho nepamatuje. A kdo ví, kdy se mu zase někdy podaří. První z pětadvaceti nízkopodlažních vozů pořídí v únoru 2013, ostatní během následujících dvou let.
Obří nákup se uskuteční zejména díky čtvrtmiliardové dotaci z Evropské unie. "Nové vozy doplní naši flotilu tak, že už bude téměř kompletně složena pouze z nízkopodlažních trolejbusů. A to je moc dobře, protože občané je po nás chtějí," pochvaluje si ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň.
Důvod ke spokojenosti budou mít hlavně cestující. A zejména ti starší, nemocní anebo maminky s kočárky. Nastupovat do nízkopodlažního vozu pro ně bude mnohem jednodušší než do staršího typu se schůdky. I díky tomu, že řada zastávek městské hromadné dopravy ve Zlíně už je patřičně upravena.
"Když nastupuju do nízkopodlažního trolejbusu nebo autobusu, je to velmi snadné. Asi jako když s kočárkem přejíždím malý patník. Nepotřebuju žádnou pomoc," říká Petra Svačinová, která má roční dceru Aničku.
Zlínský Dopravní podnik má dnes necelou polovinu z 58 trolejbusů nízkopodlažních. Chystá se nakupovat běžné i kloubové vozy, které jezdí zejména na vytížených linkách na Jižní Svahy nebo do Otrokovic. "Staré trolejbusy budeme postupně vyřazovat z provozu. Pokud o ně bude zájem, prodáme je. Jinak půjdou do šrotu," upřesnil Kocháň.
Vozový park Dopravního podniku není příliš mladý. Průměrné stáří trolejbusů je kolem dvanácti let. I proto nové vozy zvýší komfort cestujících. Konkrétní značka trolejbusu, kterou Dopravní podnik získá, vzejde z výběrového řízení.